katten met handicap... wie nog meer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:27

ik heb een poes van 13 jaar met 3 pootjes...
ze had er 4 maar brak er 1 (viel van de schutting) de teentje leken een soort van uit de kom maar, ze moest eerst een paar weken/een week ofzo in een spalk en mocht niet veel doen daarna moest die eraf en maar hopen dat het goed zou genezen :o (eerste operatie "weet niet zekr of ze toen ook pinnen erin had")
helaas, niet gelukt er kwam na een paar dagen al veel vocht uit en we zijn snel terug gegaan, weer een operatie om het pootje eraf te halen of de keus alsnog inslapen.. (aangezien ze ook niet meer de jongste is)..
nog maar een operatie, pootje eraf en maar hopen dat ze zich goed zou redden..
eerst heel zielig elke keer omvallen enzo en gillen/mauwen als dat gebeurde (echt heel zielig om te zien en kon ook wel janken) maar uiteindelijk helemaal goed gekomen, ze loopt lekker weer over de schutting heen en hobbeld gewoon goed rond (kern gezond en weer praatjes zoals vroeger)..
wel apart om zo te zien al die katten en poesjes met die handicaps (sommige echt nog nooit gezien)!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:43

Onze Thijs loopt, nou ja hinkt/hupt, al een jaar of 7 als een katgoeroe rond :+ Hij is er geen dag minder om geweest. Hij is nu 12jr en nog steeds jaagt hij alle vreemde katten het erf af en jaagt met succes op alles wat los en vast zit.
Sinds april hebben we een [***] van 1jr in huis en ook zij gaat met een grote boog om Thijs heen. Thijs is honden gewend maar vindt ze alleen aardig op zijn voorwaarden ;)
Hier een foto van ons dictatortje:
Afbeelding

Verder spoort die niet helemaal wb favo ligstandjes:
Afbeelding

LovingTweety

Re: katten met handicap... wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:51

Afbeelding
Afbeelding

Ons biggetje :D

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:59

wat een leuk biggetje lovingtweety :P

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:00

Cool hè :D Op de onderste foto zie je wat ik bedoelde met krul in de staart :D Dat witte gedeelte is het puntje :+
Hij kan er ook mee kwispelen.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:07

ja haha ziet er leuk uit :)
hoe komt ie er aan? of stond t hier al??

t lijkt idd net een hondje met korte staart hehe

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:08

Eerste pagina ;) Alleen toen zat ik op het werk dus ik kon geen foto's plaatsen.

Zo is hij geboren.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:12

Wij hadden vroeger een kat die een hersenbloeding had gehad. (toen hij 16 was) en is toen nog 2 jaar als blinde kat bij ons geweest. Helaas hebben we hem op zn 18e in moeten laten slapen.

Het ging echt super toen hij blind was. De inrichting moest wel het zelfde blijven, en dan merkte je niet eens echt dat hij blind was. Hij sprong ook zo op de bank of op schoot. Totdat je een stoel bijv. veranderde dan liep ie er tegen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:27

wij hebben er 1 rondlopen die een scheef hoofd heeft ten gevolge van een hersenbloeding.

meneer heeft er geen last van ofzo.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 01:46

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:38

Echt?! Cool! heb je foto's?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:42

Even gekopieerd uit een ander topic :D

Ik heb hier een geestelijk gehandicapte kat rondlopen.
Ik heb haar 4 of 5 jaar terug uit het asiel gehaald.
Ze heeft voor ze daar kwam een oorontsteking gehad die naar binnen toe is opengebroken. Ook kreeg ze een nestej kittens die ze heeft doodgebeten van de stress waarschijnlijk. Een deel van de hersenen is beschadigd en ze is doof aan 1 kant.
Door deze beschadiging heeft ze slecht evenwicht, soms epileptische aanvallen, kijkt scheel, ziet slecht, kan niet opgetild worden, onthoudt niks (staat bij de buren voor de deur te mauwen als ze naar buiten ontsnapt).
Daarom wilde niemand haar hebben.
Ook heeft ze maar weinig tanden en kiezen, want die zijn getrokken door ontstekingen.

Aan de andere kant is het een vreselijk sociale kat, vind iedereen lief en aardig zonder zich op te dringen, vertelt hele verhalen (kruising siamees :D), waggelt lekker haar rondje in huis, eet en drinkt prima.
Ze is de meest geweldige pleegmoeder voor mijn kittens (die nu 2 jaar en 1/2 jaar zijn).

Nu heeft ze wel nierfalen ben ik 2 weken geleden achter gekomen, dus gaan we het volgende traject in :\

Maar het is gewoon een geweldig dier. Ik word er wel eens moe van, maar dan kijkt ze me aan met die schele ogen en moet ik er alleen maar om lachen :D

Foto met typische schele Nasty blik :D
http://img8.imageshack.us/img8/4808/img0033avp.jpg

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:11

Hihi geweldig zo'n scheel katje.
De Heilige Birmaan van mijn ouders is ook scheel, maar die mankeert verder niks.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:03

Onze katten waren allebei gezond geboren :+ Tot een jaar geleden (of anderhalf jaar) had puk opeens
een helse pijn :( ze bleek haar kruisband gescheurd te hebben linksachter en werd geopereerd...
desalniettemin een half jaar ofzo daarna, tijdens het revalideren, brak ze dat nieuwe kruisband ook...
Dus weer een operatie... Ditmaal genas het pootje wel oke, maar heeft ze helaas een zenuwbeschadiging
in haar rug opgelopen :( Dankzij de medicatie gaat het wel goed met haar maar zonder zou ze denk ik
niet meer kunnen...

Helaas.... vorige week.... onze andere kat, broertje van Puk, heeft hetzelfde opgelopen, ook een
gescheurd kruisband, bij hem het rechter-achter-pootje... Hij is juist de rustigste... Hij zal donderdag
worden geopereerd, dus we merken het wel... We zijn overigens de enigste katten eigenaren in de gehele
omgeving die een kat (nu dus 2) met een gescheurd kruisband heeft... het komt zelden voor en juist
onze katten, allebei, moet het weer overkomen :( :( :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:03

@ Amanda, ziet er toch wel heeeeeel cute uit hoor zo'n schele kat :+ overigens wel een prachtig beestje :P

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:27

vind em ook lief!!!

hij heeft echt zo een lief schattig koppie hehe :D

lifaya schreef:
@ Amanda, ziet er toch wel heeeeeel cute uit hoor zo'n schele kat :+ overigens wel een prachtig beestje :P

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:28

balen zeg! 2 katten die iets zeldzaams krijgen,,
wat had die dan als beschadeging?? Helemaal verlamd ofzo???
hoe kan een kat dat gescheurde kruisbanden krijgen? Verkeerd springen???

lifaya schreef:
Onze katten waren allebei gezond geboren :+ Tot een jaar geleden (of anderhalf jaar) had puk opeens
een helse pijn :( ze bleek haar kruisband gescheurd te hebben linksachter en werd geopereerd...
desalniettemin een half jaar ofzo daarna, tijdens het revalideren, brak ze dat nieuwe kruisband ook...
Dus weer een operatie... Ditmaal genas het pootje wel oke, maar heeft ze helaas een zenuwbeschadiging
in haar rug opgelopen :( Dankzij de medicatie gaat het wel goed met haar maar zonder zou ze denk ik
niet meer kunnen...

Helaas.... vorige week.... onze andere kat, broertje van Puk, heeft hetzelfde opgelopen, ook een
gescheurd kruisband, bij hem het rechter-achter-pootje... Hij is juist de rustigste... Hij zal donderdag
worden geopereerd, dus we merken het wel... We zijn overigens de enigste katten eigenaren in de gehele
omgeving die een kat (nu dus 2) met een gescheurd kruisband heeft... het komt zelden voor en juist
onze katten, allebei, moet het weer overkomen :( :( :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:33

@ Kroelkip, een kruisbandje is een beetje hetzelfde als kniebanden, het zit op de plaats waar wij onze knieschijven hebben. Puk, degene met een rugbeschadeging, heeft dit opgelopen door de 2e operatie, maar ze kan nog prima lopen, rennen en springen, alleen het ziet eruit alsof ze dronken is soms en soms lijkt ze net een konijntje ofzo :+ Ze heeft dus geen pijn ofzo, maar ze springt dikwijls mis enzo, en savonds wil ik haar dus echt niet buiten hebben.

De andere kat heeft nu dus wel pijn, hij moet eerst nog geopereerd worden maar de chirurg was net die dag op vakantie gegaan toen het gebeurde (was overigens ook toen het bij Pukkie gebeurde..) maar we hopen dat het bij hem wel goed zal verlopen, hij zal wel 2 a 3 maanden moeten revalideren na de operatie maar dan zou die als het goed is weer naar buiten kunnen.

Ik ga hem zo even aan het tuigje naar buiten laten, nog nooit met hem gedaan, maar gezien die zo dolgraag naar buiten wil, maar ik zeker weet dat die dan zijn poot gaat belasten, doe ik het dus aan het tuigje, stuk veiliger

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:40

Ik heb n poes en n kater, broer en zus.
De kater (ze zijn nu bijna 7) noem ik altijd zwakbegaafd;
hij is heul dom, snapt niet wat hij doet, is hierdoor heel gevoelig en onzeker.
Hij is superlief maar soms erg vermoeiend, vooral voor zijn zusje.
Hij doet wat zij doet, eet wat zij eet etc.
Ik zou niet willen dat hij 'normaal' was. Hij is superschattig.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:58

ok ik snap het nu ja..
ik zou opassen met een tuigje ze kunnen er helemaal gek van worden heb t met die van mij ook keer gedaan en die raakte in paniek
zou eerst thuis binnen proberen ze trekken em zo af als ze in paniek raken...

lifaya schreef:
@ Kroelkip, een kruisbandje is een beetje hetzelfde als kniebanden, het zit op de plaats waar wij onze knieschijven hebben. Puk, degene met een rugbeschadeging, heeft dit opgelopen door de 2e operatie, maar ze kan nog prima lopen, rennen en springen, alleen het ziet eruit alsof ze dronken is soms en soms lijkt ze net een konijntje ofzo :+ Ze heeft dus geen pijn ofzo, maar ze springt dikwijls mis enzo, en savonds wil ik haar dus echt niet buiten hebben.

De andere kat heeft nu dus wel pijn, hij moet eerst nog geopereerd worden maar de chirurg was net die dag op vakantie gegaan toen het gebeurde (was overigens ook toen het bij Pukkie gebeurde..) maar we hopen dat het bij hem wel goed zal verlopen, hij zal wel 2 a 3 maanden moeten revalideren na de operatie maar dan zou die als het goed is weer naar buiten kunnen.

Ik ga hem zo even aan het tuigje naar buiten laten, nog nooit met hem gedaan, maar gezien die zo dolgraag naar buiten wil, maar ik zeker weet dat die dan zijn poot gaat belasten, doe ik het dus aan het tuigje, stuk veiliger

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:07

Mijn ene poes Puk die deed het echt super, ze liep braaf mee aan het lijntje alles, zelfs haar behoeftes deed ze aan de lijn :+ Figaro die verzette geen voet toen ik hem een jaar geleden dat tuigje om had gedaan, plofte gewoon op de grond :+ maar ik test het eerst in de tuin, gaat het goed, dan loop ik een rondje, zoniet, moet die echt 3 maanden binnen zitten :+

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:11

Wat een schatje! Vooral die met het waterhoofd, echt een droppie
hier thuis ook eentje met een handicap , beide ogen zijn eruit gehaald ivm met glaucome.
Ze heeft heel lang met een oog rondgelopen totdat ze het ook in dr andere oog kreeg, Ze functioneerd prima, vangt vogels en muisen en is in de zomer dag en nacht buiten maar nu het kouder word ligt ze heerlijk dag en nacht op me bed

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:16

S_C schreef:
hier thuis ook eentje met een handicap , beide ogen zijn eruit gehaald ivm met glaucome.
Ze heeft heel lang met een oog rondgelopen totdat ze het ook in dr andere oog kreeg, Ze functioneerd prima, vangt vogels en muisen en is in de zomer dag en nacht buiten maar nu het kouder word ligt ze heerlijk dag en nacht op me bed

Oei dit klinkt wel heftig! Maar super dat ze ermee kan leven zeg!

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 12:17

dankjewel!!
zo een schatje is die afentoe niet hoor :7 :(:) hij is hyperactief...klautert overal in hehe

ohh wat erg!! muizen vangen door een kat die blind is vind ik wel heel knap :D Ze hoort zeker beter dan?? als ze muizen kan vangen :P
S_C schreef:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:37

Een hele goeie kennis van mij heeft ook een blinde kat. Haar ogen zijn door een ziekte geklapt en nu heeft ze dus niks meer.
Maar die hobbelt ook tussen de grote honden, hangt in hun poten, gaat naar buiten duiven vangen en alles.
Dus de redt zich super.