Kleine hond met vergevingsgezind karakter (kinderhond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:30

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Re: Kleine hond met vergevingsgezind karakter (kinderhond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:38

Niet echt een kleine hond, maar een Basset Hound is over het algemeen ook bijzonder lief naar kinderen. Er zit voor de rest wel een gebruiksaanwijzing bij waar je goed rekening mee moet houden, dat wel.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:09

Wij hebben een kruising boerenfox jack russel en als je ziet hoe mijn nichtje van anderhalf en hij met elkaar omgaan dat is echt apart. Rex is nu ook anderhalf en bij ons is hij wild en speels en bij haar doet hij erg voorzichtig ze kan ook alles bij hem doen aan de oren, staart of poten trekken hij laat het allemaal toe (wij niet natuurlijk).Gister was ze weer bij ons en op de een of andere manier viel ze boven op hem hij bleef rustig liggen totdat ze weer was opgestaan.

Het is echt vooral de opvoeding die je de hond geeft, maar het is ook jou verantwoordig hoe je kind met de hond omgaat die kunnen de lichaamstaal niet lezen als ik zie dat rex iets echt niet leuk vind wat ze doet grijp ik in. Verder moet je vooral naar het karakter kijken de ene hond is de andere niet.

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:04

ik heb een eigen boeren foxje.
eigenwijs maar staat altijd voor je klaar en doet geen vlieg kwaad.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:52

daffodil

Re: Kleine hond met vergevingsgezind karakter (kinderhond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:00

Ik snap precies wat je bedoelt en vind dat mensen hier wel heel erg over vallen......

Ik heb vier honden (op dit moment vijf), één ervan komt uit Spanje en is opgegroeid op de vuilnisbelt zonder mensen om haar heen, één ervan is bij mij geboren (kruising terrier) en extreem lief en aanhankelijk en twee puppies van een week of 16, kruisning Borderterrier x Cairn terrier.

Een hond wordt voro een groot deel zoals je m zelf "maakt".
Maar......hoe kan het dan dat ik 3 honden heb die allen bij mij opgegroeid zijn en niet zo bijster goed met kinderen zijn. Optrekken lip, waarschuwen etc. en gewoon niet geïnteresseerd zijn in kinderen. En ik heb er één, die notabene geschopt, geslagen is en heeft moeten vechten om te overleven, en juist die hond is wild van kinderen, hoe kleiner hoe beter! Ze mogen alles, aan haar oren trekken, in dr vel knijpen, ze ondergaat alles en blijft haar snuit tegen ze aan duwen. Neem een klein kind mee naar mijn huis en Luca wordt helemaal enthousiast!

Een hond kun je tot op zekere hoogte maken zoals je dat zelf wil, echter een deel van het karakter is bij de geboorte bepaald!