draaakje schreef:Ja de titel is wat kort door de bocht dus ik zal het even uitleggen.
Omdat mijn vriend en ik binnenkort gaan samen wonen en we heel graag een poes als huisdier willen zijn we rond aan het kijken naar welke rassen ons aanspreken. Ik heb het dan niet zo zeer echt over uiterlijk maar meer over karakter.
Ik zal eerst even beschrijven wat de leefomstandigheden bij ons zijn, want dat maakt denk ik ook wel uit. (met de keuze van een ras)
We hebben een nieuwbouw huis met 3 slaapkamers, zolder en een grote woonkamer/keuken. Binnen genoeg plek dus. Buiten hebben we een diepe achtertuin met schutting (het liefst willen we dat onze kat niet bij andere in de tuin gaat poepen dus dit willen we afzetten) De tuin is echt groot en wordt ook niet helemaal betegelt.
We hebben geen andere huisdieren op een dicht aquarium na.
We willen graag een poes die graag komt knuffelen en op schoot komt zitten, en niet heel de dag buiten wil zijn, onze tuin is groot, maar voor bijvoorbeeld een noorseboskat vinden we het te klein.
Ik snap dat de ene raskat de andere niet is omdat de karakters heel erg kunnen verschillen maar toch zie je wel bepaalde eigenschappen terug komen in een ras.
Het is niet zo dat we niet voor een huis tuin en keuken kat willen kiezen, maar we willen goed rondkijken wat echt bij ons past. We hoeven niet persee een jong katje en als we de achtergrond kunnen achterhalen vinden we het ook helemaal niet erg om een kat uit het asiel te halen.
He mede ijsco forummer.
Heb je al gedacht aan een traditionele siamees?
Dit is die van ons.
http://www.cascabel.nl zij heeft echt de mooiste van die in nederland gefokt worden!