sunny44 schreef:En wat als het andersom is zoals bij mijn pup van 7 maand. Als die een andere hond ziet wil ze er opaf en niets anders dan heel druk stoeien. Van sommige honden krijgt ze een correctie en dan is het klaar. Maar zoals bijvoorbeeld bij een kleine pup daar rent ze overheen gaat ze bovenop liggen en dat kan dus niet. Dus laat ik haar niet los bij die pup. Ze gaat in de riem hangen en gek doen. Ik nergeer het en loop gewoon verder. Is dit goed? Dit gedrag heeft ze ook bij de meeste mensen, zowel bekenden als onbekenden...
Een hond van 7 maanden heeft nog niet echt zelfbeheersing, dit leren ze ook van andere honden inderdaad. Wat je kunt doen is vaker met mensen afspreken met een hond die hem wel corrigeert, zo leert ie het snelste wat wel en niet kan.
Het gek doen en in de riem hangen is omdat hij zo opgewonden is, maar niet met de hond kan spelen dus zijn opwinding ergens anders in kwijt moet.
Ipv negeren kun je hem dus ook iets anders geven om z'n opwinding in kwijt te raken (geef hem een speeltje, verstop wat snoepjes oid).
Zelf wel gewoon heel rustig blijven, dus ook geen blije stemmetjes oid.
Bij mensen idem dito, spreek met wat mensen af die je kent (1 tegelijk), zolang ie heel druk is rug toekeren en negeren, dit is wat oudere honden ook zouden doen. Als ie weer een beetje gekalmeerd is kun je hem wat aandacht geven. (Niet als ie net 1 sec rustig zit, maar als ie echt in z'n hoofd rustig is)