Ontsnapte stier ramt persoon en springt in vijver [video]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:52

rainbow8 schreef:
Diablo schreef:
De manier waarop het dier uit het water wordt gehaald, vind ik niet zo schokkend, zo gaat het vaak als je zulke zware dieren wilt redden.

Maar de manier van slachten, brrrr.....
Rainbow8, hoe weet jij zo precies hoe het gaat, het halalslachten? En hoe denk jij dat het voelt als jóuw keel doorgesneden wordt, ook al duurt het maar 5 seconden......?

Ik heb in een slachthuis gewerkt. Hier werd zowel halal geslacht als de 'normale' manier. Ik ben zowel bij het halal slachten als het 'gewone' slachten geweest. Alleen werd ik er niet warm of koud van en hadden de heren slachters er geen plezier van. Dus ja ik heb het 2.5 jaar wekelijks gezien. Als je jezelf in je vinger snijd voel je er in eerste instantie ook niets van. Tegen de tijd dat de runderen er iets van voelen raken ze al buiten bewustzijn. Hoe vaak heb je zelf een wondje waar je later pas achter komt dat je het hebt? Ik in ieder geval regelmatig.

Ik ben er ook wel eens bijgeweest, onze hond stond jaren geleden op geitenvlees en ik mocht een keer kijken. Vond het helemaal niet zo vreselijk, maar das voor iedereen persoonlijk. Er word wel steeds geramd op halal slachten, maar ik hoor niemand over koosjer (joods) dat gaat namelijk op dezelfde manier en die hebben er zelfs hele apparaten voor ontwikkeld die helemaal dier onvriendelijk zijn imo.

Ben benieuwd hoe het met de geramde persoon gaat..

Rennie89

Re: Ontsnapte stier ramt persoon en springt in vijver [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:55

ik heb zelf nog nooit gehoord van Koosjer, ik heb wel veel joodse famillie, maar nooit van gehoord haha.. Ik vind hallal zelf ook meevallen, ben daar redelijk nuchter onder. dier is zowat op slag dood en er gaat geen zuurstof meer naar de hersenen dus het gaat snel..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:57

Moet je maar eens navragen ;) Joden eten alleen Koosjer vlees. Precies hetzelfde geslacht als Halal. Ze mogen ook geen varken en dat soort dingen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:59

nee klopt dat ze geen varken mogen weet ik haha :P gelukkig ben ik geen jood noch moslim want ik hou van spare-ribs :+

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:10

Arm dier.. De manier waarop hij er uit wordt gehalt valt mij nog mee.. Het dier is moe, en laat zich gerust vallen. ik heb het wel is erger gezien. en tja, dat het geslacht wordt... gebeurt altijd als een stier ontsnapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:11

Citaat:
Ter plekke doodschieten met grote kans op afkeuring van het vlees was nog het meest diervriendelijk geweest, al is het vlees van deze "bully" ook niet meer te eten zo taai door de stresshormonen die hun werk allang hebben gedaan.

Bonne appetit!

hadden ze hem maar niet moeten laten ontsnappen!!
Je gaat toch niet op de ballen van een stier staan :roll:
Iemand vergeleek het met een paard uit de sloot halen.. Als mijn paard doortoedoen van anderen van een trap afflikkert en ze op zn ballen gaan staan word ik toch echt pislink hoor.. beetje vage vergelijking..........
Dat hele halal, bah.. en koosjer net zo hoor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:22

rainbow8 schreef:
Diablo schreef:
De manier waarop het dier uit het water wordt gehaald, vind ik niet zo schokkend, zo gaat het vaak als je zulke zware dieren wilt redden.

Maar de manier van slachten, brrrr.....
Rainbow8, hoe weet jij zo precies hoe het gaat, het halalslachten? En hoe denk jij dat het voelt als jóuw keel doorgesneden wordt, ook al duurt het maar 5 seconden......?

Ik heb in een slachthuis gewerkt. Hier werd zowel halal geslacht als de 'normale' manier. Ik ben zowel bij het halal slachten als het 'gewone' slachten geweest. Alleen werd ik er niet warm of koud van en hadden de heren slachters er geen plezier van. Dus ja ik heb het 2.5 jaar wekelijks gezien. Als je jezelf in je vinger snijd voel je er in eerste instantie ook niets van. Tegen de tijd dat de runderen er iets van voelen raken ze al buiten bewustzijn. Hoe vaak heb je zelf een wondje waar je later pas achter komt dat je het hebt? Ik in ieder geval regelmatig.

Ik vroeg het ook echt uit belangstelling. Ik heb eens een filmpje gezien van een man die onthoofd werd en dat was echt verschrikkelijk. De paniek die er was.....zo erg.....en het gegorchel van diegene, vreselijk....die man voelde het echt wel, dat was wel duidelijk. Heeft een stier dat niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:24

VivaLaVida schreef:
Citaat:
Ter plekke doodschieten met grote kans op afkeuring van het vlees was nog het meest diervriendelijk geweest, al is het vlees van deze "bully" ook niet meer te eten zo taai door de stresshormonen die hun werk allang hebben gedaan.

Bonne appetit!

Iemand vergeleek het met een paard uit de sloot halen.. Als mijn paard doortoedoen van anderen van een trap afflikkert en ze op zn ballen gaan staan word ik toch echt pislink hoor.. beetje vage vergelijking..........

Waar zie jij dat iemand op de ballen van de stier gaat staan? Als ik het filmpje met het verhaal vergelijk zou het theoretisch gefilmd moeten zijn, als dat het geval zou zijn, hadden ze dit zeker laten zien...Maar ik zie het nergens...?

Nee, het werd van omstanders beweerd...Nu ben ik in dat geval echt zo'n boerentrien tegen de stadsers, maar als zulke beweringen van mensen komen die beweren dat melk van de supermarkt komt ipv de koe...Ja, sorry, ik denk dat je weet wat ik wil zeggen....

En over dat vallen van de trap....kijk eens wat wij met paarden doen? Hoeveel paarden zijn er afgelopen weekend bij Boekelo op de bek gegaan? kan iemand mij dat vertellen?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:51

hyppolyte schreef:
Ik vind het filmpje ook niet zovreselijk schokkend, ik zie een uitgeput dier waar bijna geen beweging in te krijgen is en hem even laten rusten en bijkomen heeft natuurlijk ook geen enkel effect als ie in het water staat, dan wordt het echt niet minder. Het is gewoon een panieksituatie waarin iedereen probeert om het beest zo snel mogelijk weer uit het water te krijgen. Als een paar in het water ligt wordt er ook aan gesjord en gedaan om hem eruit te krijgen. Kijk, het ziet er natuurlijk niet echt heel prettig uit, maar wel begrijpelijk. Wat het op de ballen trappen betreft, heb geen idee waar dat op gebaseerd is en of dat überhaupt wel is gebeurd, is op het filpmje niet te zien.

Citaat:
maar niet in een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren. Dit mag niet meer anno 2009!

Pardon? Bedoel je hier NL mee, waar ze duizenden dieren op elkaar gepropt laten staan en ze zo snel mogelijk vetmesten totdat ze niet eens meer op hun poten kunnen blijven staan, waar ze onnodig castreren, snavels afsnijden, staarten couperen, de kleintjes zo snel mogelijk bij de moeders weghalen et cetera.... En dat alles om een overvloed aan voedsel te genereren??? En dat noem jij [quote]
een land die zo ver op weg is in de ontwikkelingen voor mensen en dieren.

Als je naar de verschillen kijkt tussen NL en de rest lopen wij aardig op de voorgrond. En staarten couperen mag al jaren niet meer...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:00

Voor zover mijn informatie strekt waren er maar 2 valpartijen (zonder ernstige gevolgen overigens), dus dat valt wel mee. Bovendien is dat een andere discussie.
Het op de ballen staan heb ik ook niet gezien, ik zie alleen dat ze zijn staart opzij trekken en ik ben ervan overtuigd dat de pers dat echt wel had laten zien hoor :j. Het bestaat haast niet dat het niet op film staat. Zou dat dus ook met een pak zout nemen.

Citaat:

Dat was ik, en als ze een paard uit de sloot proberen te vissen gaat het er niet echt heel anders aan toe hoor, dan is er ook getrek en geduw en gesleep. Ik denk trouwens dat jij dolblij bent als jouw paard door omstanders uit het water is gevist en dan tijdens die poging over een trap gesleept wordt. Want dat betekent wel dat je paard niet meer in dat water ligt en doodgaat door stress of onderkoeling :+.
Dat op die ballen gaan staan is al weerlegd, eerst zien, dan geloven.

@Binkie,
Bij paarden en honden ja, bij varkens gebeurt het anders nog steeds (trouwens, bij paarden en honden evengoed nog). In NL is het voor honden en katten doorgaans wel beter dan in het buitenland ja, maar dat maakt het nog niet goed. Bovendien hebben dieren met een minder hoog knuffelgehalte het nog steeds bedroevend slecht.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:19

hyppolyte schreef:
Voor zover mijn informatie strekt waren er maar 2 valpartijen (zonder ernstige gevolgen overigens), dus dat valt wel mee. Bovendien is dat een andere discussie.
Het op de ballen staan heb ik ook niet gezien, ik zie alleen dat ze zijn staart opzij trekken en ik ben ervan overtuigd dat de pers dat echt wel had laten zien hoor :j. Het bestaat haast niet dat het niet op film staat. Zou dat dus ook met een pak zout nemen.

Citaat:

Dat was ik, en als ze een paard uit de sloot proberen te vissen gaat het er niet echt heel anders aan toe hoor, dan is er ook getrek en geduw en gesleep. Ik denk trouwens dat jij dolblij bent als jouw paard door omstanders uit het water is gevist en dan tijdens die poging over een trap gesleept wordt. Want dat betekent wel dat je paard niet meer in dat water ligt en doodgaat door stress of onderkoeling :+.

@Binkie,
Bij paarden en honden ja, bij varkens gebeurt het anders nog steeds (trouwens, bij paarden en honden evengoed nog). In NL is het voor honden en katten doorgaans wel beter dan in het buitenland ja, maar dat maakt het nog niet goed. Bovendien hebben dieren met een minder hoog knuffelgehalte het nog steeds bedroevend slecht.

Bij paarden en honden mag het officieel ook niet meer, dus ja er zijn altijd malafide hondenfokkers die het blijven doen. Heb ik gezegd dat het goed zat? Ik heb gezegd dat het hier beter is dan in vele andere landen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:59

hyppolyte schreef:

Hoezo, daar valt toch ook een paard door menselijk toedoen? Waarom is dat daar anders dan met de stier, want daar ging het om, dat de stier viel door menselijk toedoen, dat was zielig...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:38

Ik heb nooit gezegd dat het zielig was :+. En in het geval van de stier is ie zelf in het water gewandeld en is hij er alleen maar uitgehaald. Als je dan toch de vergelijking wilt doortrekken, dan kun je het beter vergelijken met het uit de sloot halen van een paard, en het vervolgens over de hindernis heentrekken. Dat is een betere vergelijking dan wat jij nu doet, wat je nu doet is een relopmerking maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:49

Adil18 schreef:
Waar zie jij dat iemand op de ballen van de stier gaat staan? Als ik het filmpje met het verhaal vergelijk zou het theoretisch gefilmd moeten zijn, als dat het geval zou zijn, hadden ze dit zeker laten zien...Maar ik zie het nergens...?

Nee, het werd van omstanders beweerd...Nu ben ik in dat geval echt zo'n boerentrien tegen de stadsers, maar als zulke beweringen van mensen komen die beweren dat melk van de supermarkt komt ipv de koe...Ja, sorry, ik denk dat je weet wat ik wil zeggen....

En over dat vallen van de trap....kijk eens wat wij met paarden doen? Hoeveel paarden zijn er afgelopen weekend bij Boekelo op de bek gegaan? kan iemand mij dat vertellen?

Iemand vergeleek het met een paard uit de sloot halen.. daarom zeg ik; als mijn paard van de trap zou vallen door anderen...................
Ik zou mijn paard ook niet naar boekelo sturen hoor :D veel te eng.

Ik weet niet wat je ermee wil zeggen, vast niet dat ik stads ben want dan heb je het mis :D
Er staat in dat dat door omstanders gezegd is ja.. als dat echt zo is vraag ik me af hoe je dat voor elkaar krijgt.

De stier bij de ballen vatten }:0 zal diegene gedacht hebben :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:50

hyppolyte schreef:
.

Als mijn paard van een trap afdondert denk ik dat ik m alsnog in kan laten slapen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:19

VivaLaVida schreef:

En dan durft nog iemand te beweren;

rainbow8 schreef:
Alleen werd ik er niet warm of koud van en hadden de heren slachters er geen plezier van. Dus ja ik heb het 2.5 jaar wekelijks gezien.

Klasse voor de grote dierenvrienden hoor! +:)+

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:32

Ach arm beest..hij dondert echt van die trap af..en als ze dan ook nog eens inderdaad op zijn ballen zijn gaan staan wat een klootzakken zijn het dan..

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:35

dat dit soort dingen goedgekeurd worden in nederland... net als eerder genoemd vlees is tog al afgekeurd door de hoormonen dus kan je hem beter schieten...dierenmishandeling mag niet maar een die laten lijden wel... beetje krom deze maatschapij

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:28

@ Diablo: Volgens mij gaat het daar te snel voor. Een mens heeft nog 8 seconden nadat die onthoofd is. Dat gorgelen kan een lichamelijke reactie zijn. Als een rund met 5 seconden buiten bewustzijn is en binnen een halve minuut leeggebloed, dan lijkt het me niet dat die nog gorgelt. Nadat een kip onthoofd is rent het ook nog een paar minuten rond als je het weer los laat. En maakt het zelfs nog eet bewegingen (als voorbeeld).

@ Chiqa: Je kan het ook uit het verband rukken. Het heeft niets te maken met dierenvriend zijn ja of nee. Ik ging niet hysterisch lopen gillen of kotsen bij het slachten en daarom hadden de heren slachters er geen plezier van. Die hadden dus verwacht dat ik zou reageren en daar hebben ze dus de lol niet van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:46

rainbow8 schreef:
Het heeft niets te maken met dierenvriend zijn ja of nee. Ik ging niet hysterisch lopen gillen of kotsen bij het slachten en daarom hadden de heren slachters er geen plezier van. Die hadden dus verwacht dat ik zou reageren en daar hebben ze dus de lol niet van gehad.

Het lijkt nog wreder dan ik dacht, dus als jij hysterisch was geworden hadden ze dr lol om gehad?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:51

@ Chiqa: ja dan hadden ze er lol om gehad (om mijn reactie dus). Je moet niet vergeten dat slachters/uitbeenders een apart soort volk is. Dat kan je niet met "normaal" volk vergelijken. Ik ga niet uitwijden over hoe of wat, daar denk je zelf maar over na. Dat ze willen dat het dier snel en pijnloos overlijd ja dat willen ze wel. Het zijn geen dierenbeulen, ze doen hun werk. Heel veel mensen willen 's avonds ook een lekker stukje vlees op hun bord, en daar heb je ook mensen voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:55

rainbow8 schreef:
@ Chiqa: ja dan hadden ze er lol om gehad (om mijn reactie dus).

In eerste instantie had jij het over iets heel anders;

rainbow8 schreef:
Alleen werd ik er niet warm of koud van en hadden de heren slachters er geen plezier van.

refererend naar dat persoon die het even nodig vond om op de ballen van die stier te gaan staan.
Niet of er een meisje hysterisch wordt in een slachthuis.

Ik heb ook 2 jaar met uitbeenders gewerkt, dus ja ik ken dat volk :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:07

Als ik het nu goed begrijp dacht jij dat ik refereerde naar die persoon die op de ballen stond. Daar had ik het dus niet over.

Ik heb nergens in het filmpje iemand gezien die op de ballen van die stier stond. Het enige wat ik wel zag was een uitgeputte stier. En een aantal mannen die hun best deden om een uitgeput dier daar weg te krijgen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:13

Cassidy schreef:
@ Marloez, de volgende keer dat jou paard in de sloot ligt, zal ik dan ook maar opperen dat ze hem meteen neer moeten schieten?

En dan weer: "ziek gedrag" en "bepaalde mensen"? Als je de commentaren onder dat videofilmpje bekijkt, waren de mensen van het slachthuis allemaal blank, kwam geen gekleurde medelander aan te pas...

Jeeeetje anders ga je er even hele verhalen bij fantaseren. :')

Met bepaalde mensen bedoelde ik gewoon, bepaalde mensen. Dat jij er gekleurde medelanders van maakt is geheel je eigen fantasie. :? Ik kon ook gewoon 'mensen' neer zetten maar dan leek het weer alsof ik op alle mensen doelde.

En overdrijven is ook een vak he! En wat een vergelijking ook; Mijn paard die in de sloot ligt. Die stier moest toch al naar de slacht, dus konden ze hem beter ter plekke afschieten ipv al dat gestress daar! Maar nee er moet weer geld aan verdient worden. Stel je voor dat je eens aan het welzijn van het dier denkt!! :oo

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 00:48

hyppolyte schreef:
Ik heb nooit gezegd dat het zielig was :+. En in het geval van de stier is ie zelf in het water gewandeld en is hij er alleen maar uitgehaald. Als je dan toch de vergelijking wilt doortrekken, dan kun je het beter vergelijken met het uit de sloot halen van een paard, en het vervolgens over de hindernis heentrekken. Dat is een betere vergelijking dan wat jij nu doet, wat je nu doet is een relopmerking maken.

Jij maakte ook niet die vergelijking, ik haak hier in op de uitspraak van een ander, miscommunicatie dus ;)