rainbow8 schreef:Diablo schreef:De manier waarop het dier uit het water wordt gehaald, vind ik niet zo schokkend, zo gaat het vaak als je zulke zware dieren wilt redden.
Maar de manier van slachten, brrrr.....
Rainbow8, hoe weet jij zo precies hoe het gaat, het halalslachten? En hoe denk jij dat het voelt als jóuw keel doorgesneden wordt, ook al duurt het maar 5 seconden......?
Ik heb in een slachthuis gewerkt. Hier werd zowel halal geslacht als de 'normale' manier. Ik ben zowel bij het halal slachten als het 'gewone' slachten geweest. Alleen werd ik er niet warm of koud van en hadden de heren slachters er geen plezier van. Dus ja ik heb het 2.5 jaar wekelijks gezien. Als je jezelf in je vinger snijd voel je er in eerste instantie ook niets van. Tegen de tijd dat de runderen er iets van voelen raken ze al buiten bewustzijn. Hoe vaak heb je zelf een wondje waar je later pas achter komt dat je het hebt? Ik in ieder geval regelmatig.
Ik ben er ook wel eens bijgeweest, onze hond stond jaren geleden op geitenvlees en ik mocht een keer kijken. Vond het helemaal niet zo vreselijk, maar das voor iedereen persoonlijk. Er word wel steeds geramd op halal slachten, maar ik hoor niemand over koosjer (joods) dat gaat namelijk op dezelfde manier en die hebben er zelfs hele apparaten voor ontwikkeld die helemaal dier onvriendelijk zijn imo.
Ben benieuwd hoe het met de geramde persoon gaat..