Kat gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:40

Ja, het is een zij... Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat ze zwanger is, je kon het eten nl zien zitten nadat ze dat opgepeuzeld had, dus dan denk ik dat je kittens ook zou moeten kunnen zien.
In deze toestand kan ze geen kittens ter wereld brengen, opvoeden.
Haar knieën lijken nu heel dik als je haar ziet lopen, maar volgens mij komt dat gewoon omdat de rest zo mager is....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:45

Mooi beestje. Vind het echt top dat je voor haar wil zorgen +:)+ , en als ik de reactie zo lees die je vriend gaf heb ik het idee dat er een grote kans is dat ze blijft :P

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:51

Misschien een oproepje plaatsen op amivedi? En op marktplaats bijv.
Verder amivedi ook goed in de gaten houden, misschien kun je de dierenbescherming (+ dierenasiel) nog even bellen of er een kat als vermist opgegeven is.

Wel goed dat je het diertje meegenomen hebt, dat zou ik ook gedaan hebben !:j

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:51

Jeetje wat een leuk beestje!! Goed van je dat je haar meegenomen hebt!!

Ben benieuwd wat de DA zegt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 20:38

Ik heb haar geobserveerd terwijl ze ligt te slapen. Haar linkeroogje kan niet dicht. Het derde ooglid sluit het ook wel af, maar ze kan haar bovenste,- en onderste oogleden niet dicht krijgen. Ze slaapt dus met haar ooglid naar beneden hangend, net of het verlamd is. Het trekt ook een beetje naar de neus lijkt het wel, alsof het "vast" zit en ze er geen zenuwen/spieren meer in heeft.
Ook heb ik haar nu een aantal keren horen niezen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:39

nou hopelijk komt de DA met positief nieuws voor deze poezedame!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:39

Aj klinkt niet best dus... :(:)

Hoop dat de DA je kan helpen!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:46

hmm hopen dat ze geen niesziekte heeft of zo..

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:19

Mooie kat hoor. 8-) Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met deze kat. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt. En dat ze niet (net) zwanger is. :P
Maar het is in ieder geval geen wilde kat want ze is mensen gewent. Dus mss is ze wel gesteriliseerd en zo.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:28

Ik ben ondertussen nog steeds op inet aan het zoeken of ze als vermist is opgegeven. Op Amivedi niets, marktplaats niets, dierenbescherming niets, plaatselijke sites niets.
Morgen moet ik de hele dag werken, maar dinsdag zal ik eens informeren bij Dierenambu, DA, Asiel (collega van mij is daar vrijwilliger, dus die vraag ik morgen meteen even) en de plaatselijke dierenwinkel. Misschien hebben ze wel iets gehoord...

Als ze nergens een baasje heeft, blijft ze lekker hier.... Ze heeft mn vriend ook om haar pootje gewonden ;)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:33

Lijkt een beetje op een Bengaal, denk dat er vast wel iemand is die haar mist, maar super dat je haar in huis neemt voorlopig.
Ging je nog met haar naar de dierenarts? :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:37

Hele mooie poes idd even checken of iemand haar mist zoniet "zelf houden" Ze lijkt idd wel een kruising met een Bengaal,alleen zij hebben van die vlekjes en bruine kleur.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:38

Je zou ook een berichtje op marktplaats kunnen plaatsen bij vermiste dieren en waar je de kat gevonden hebt. Ik zou alleen niet een foto erbij zetten anders zou iedereen wel kunnen zeggen "dat is mijn kat". Mensen moeten natuurlijk wel goed de kat kunnen beschrijven en eventueel een foto laten zien om te bewijzen dat het hun kat is. Misschien mist iemand haar wel erg.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:42

Daarom moet ik ook de andere instanties benaderen, maar dat kan morgen en overmorgen pas.
Ze heeft de 2e helft van haar blikje laten staan overigens... Dus ofwel ze had vanmiddag genoeg gehad, maar een kan die zó mager eet over het algemeen wel door, of het is iets in de richting van niesziekte.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:43

Wat een dotje!
Ik hoop dat ze snel beter word!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:08

Sassieja schreef:
Lijkt een beetje op een Bengaal, denk dat er vast wel iemand is die haar mist, maar super dat je haar in huis neemt voorlopig.
Ging je nog met haar naar de dierenarts? :)

eerste wat ik dacht! :D lijkt wel een bengaal :+

hoop dat ze opknapt :(:)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:30

Ben benieuwd hoe het vandaag met de poes gaat. Mooi dier hoor!!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 17:20

Update:
Nergens als vermist opgegeven, en geen chip....
Ben ermee naar de DA geweest, de assistente zei dat het een "oud beestje" was. Ik heb echter ook aan anderen de foto's laten zien en die schatten haar tussen ded 3 en 5. Dat zijn leeftijden die ik van een stuk of 4 mensen heb gehoord. Daarbij wel gezegd dat ze in een héle slechte conditie was.

Inmiddels is de kattenbak aangeschaft, net als fatsoenlijke etensbakjes en een iets grotere voorraad eten.
Ze is inmiddels, ontwormt, ontvlooit, ontteekt (is dat een woord???) en ze krijgt vitaminepasta over haar voer.
Vanavond eten we bieflapjes, en ik snijd wat rauwe stukjes helemaal klein voor haar. Brokjes is ze niet zo gek op, het natvoer gaat er echter prima in!!! Net als de kattenmelk trouwens, dat drinkt ze als een idioot!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:31

Dat gaat dus wel goedkomen met haar. :)

Maar vreemd dat de DA assistente zegt dat ze oud is en andere mensen dat ze jonger is...

Hoe ga je haar noemen?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:14

Lucky :+ Omdat ze z'on geluk heeft dat ze een erg leuk huisje gevonden heeft. ;)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:03

En ergens een melding maken ? Ik vind het altijd wat, heel lief hoor dat je haar in huis neemt, maar ik zal maar opzoek zijn naar mijn kat, en niemand meld ergens dat hij mijn kat in huis heeft... ow, die gedachten is voor mij als katten eigenaar al vreselijk...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:47

Uit de berichten van de TS begrijp ik dat ze juist meerdere instanties heeft benaderd en de kat is
Liezel1 schreef:
Nergens als vermist opgegeven
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:43

Liezel1 schreef:
Ben ermee naar de DA geweest, de assistente zei dat het een "oud beestje" was. Ik heb echter ook aan anderen de foto's laten zien en die schatten haar tussen ded 3 en 5. Dat zijn leeftijden die ik van een stuk of 4 mensen heb gehoord. Daarbij wel gezegd dat ze in een héle slechte conditie was.

Dat kan je toch aan het gebit zien?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:05

Is de kat niet gewoon gedumpt omdat ze zo'n slecht oog heeft? mensen doen rare dingen met dieren als er DA kosten aan te pas moeten komen...
Super dat je dr opvangt!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:09

je bent toppie !! +:)+
geweldig dat er ook nog lieve mensen zijn....
veel plezier samen! ;)