Kat beschoten door luchtbugs...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:11

SecretLIN schreef:
Ik wil mijn katten geeneens buiten hebben, het zijn HUISdieren die lekker binnen liggen te slapen en lopen te jagen op speelgoedmuisjes (of onze honden haha)

Dr zijn ook mensen die dr vor kiezen om hun dieren buiten te laten lopen gewoon omdat ze daar een beter gevoel bij hebben. (Geluk van de kat)
Dr op los gaan zitten schieten is gelukkig geen regel.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:28

Ken ook een meneer die is geraakt door een luchtbuks kogel in zijn keel nog wel. Waarschijnlijk was hij niet eens het doelwit want hij had geen vijanden oid. Ik vind het dus niet alleen heel erg dat iemand op een kat schiet (die er niks aan kan doen ook dat hij door zijn baasje naar buiten word gelaten) maar ook nog eens super onverantwoordelijk om in een woonwijk een wapen af te vuren :( .

Sorry hoor maar als je mist vliegt die kogel gewoon verder en dan heb je misschien wel gewoon je buurman die er vervolgens bijna een jaar over mag doen om weer helemaal gezond te worden. En zich ook de komende paar jaar niet meer veilig voelt op straat chapeau hoor :( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:42

Liedje en die man kan zijn dader aanklagen wegens moord.
De kat van TS is niets in dit verhaal, oftewel heeft geen rechten.
Krom toch?

liedje89

Re: Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:45

Nou ik zou dan poging tot moord doen want hij leeft nog (jammer dat ze die persoon nooit hebben kunnen vinden) maar indd. Bij de kat kan je nog voor vandalisme oid aanklagen maar dan valt de straf igg milder uit. Ik vraag me trouwens af of het niet strafbaar is om zoiets af te vuren in een woonwijk. Ik bedoelje loopt altijd het risico dat je iets of iemand raakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:51

T is gewoon verboden wapenbezit, of dit persoon moet een bergunning hebben. Dan nog mag hij hem niet in de wijk afvuren natuurlijk.
Maar je zou het daar wel op kunnen gooien (Wapenbezit) die straf is niet kinderachtig.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:08

Voor zover ik weet heb je in Nederland geen vergunning nodig om in het bezit te mogen zijn van een luchtbuks.Het is dan ook geen verboden wapenbezit ;)

Maar iemand die een luchtbuks gebruikt om op mensen of dieren te schieten spoort niet helemaal.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:28

in Nl mag men met een buks schieten mits op eigen terrein.

Maar dan nog als je ziet dat je een kat raakt meld je het minstens ergens, al hang je flyers op ofzo

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:47

Maar als ik in mijn achtertuin mijn buks af vuur vliegt hij met gemak mijn tuin uit ben ik dan strafbaar of niet? Ik lees nu ik er even naar kijk dat er ook al weer word geroepen om nieuwe regelgeving rond buksen dus misschien dat chiqa over een tijdje wel gewoon gelijk heeft met dat verboden wapen bezit. (hoop van wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:50

Dr zitten wel bepaalde voorwaardes aan bij het houden van een buks, ik weet niet of lukraak rondschieten of andermans bezittingen verlielen (Djeez waar hebben we het over ;( ) ook ondervalt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:54

Je moet 18 zijn staat er op de site waar ze verkocht worden. Verder mag je ze op openbaar/andermans terrein nooit geladen hebben en moeten ze dan ook goed verpakt zijn. Oftewel ze mogen niet zo een twee drie af te vuren zijn.

Maar ik neem aan dat wanneer je een mens of dier verwond met een luchbuks daar gewoon de zelfde straf op staat als wanneer je het met een mes doet. Maar ik vind dieop eigen terrein regel wel een beetje vaag, schiet je ook op eigenterrein als de kogel je terrein verlaat? (ik denk dat de meeste niet op mensen of dieren schieten gewoon op andere doelen maar als je kogel buiten zicht vliegt wet je toch nooit wat je raakt.)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:39

Mensen zijn echt gestoord geworden, wat sneu dat dit heeft moeten gebeuren bij die arme kat. Echt heel zielig.

Ik ga toch ook niet als ik overlast van mijn buren heb ze in hun been schieten met een luchtbuks? Maar ja, het is toch maar een kat.... van mij mogen ze die mensen afschieten, die hebben een kronkel in hun kop.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:54

De kat van me moeder is ook aleens met een luchtbucks opgeschoten, gelukkig had hij een schampschot, hij had dus wel een flinke wond maar er zat geen kogel in.

Ik snap wel dat mensen er last van hebben, maar een waterslang op de kat zetten lijkt me net zo doeltreffend en een stuk diervriendelijker. Me tante is redelijk bang voor katten en op haar terras of de vijver mogen ze niet komen, dan krijgen ze de waterslang over zich heen, de rest van de tuin mogen ze lopen en dat weten alle buurkatten heel erg goed en blijven meestal na 1 douche wel uit de buurt.

En een konijn, mja ik vind dat je een konijn niet in je tuin onafgeschermd moet zetten, er kan ook een roofvogel ze meenemen...

Ikzelf houd me katten binnen, en die lijken me echt niet ongelukkig, sterker nog een is een keertje buiten gekomen en die heb ik een dag later een paar straten verder onder een vuilnisbak gevonden, te bang om er onder uit te komen. Maar kan me ook goed voorstellen, zeker op plaatsen waar katten zich goed kunnen uitleven ( veel velden bijv. ) dat mensen hun kat buiten laten.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 14:57

twinducklin schreef:
Ik snap wel dat mensen er last van hebben, maar een waterslang op de kat zetten lijkt me net zo doeltreffend en een stuk diervriendelijker. Me tante is redelijk bang voor katten en op haar terras of de vijver mogen ze niet komen, dan krijgen ze de waterslang over zich heen, de rest van de tuin mogen ze lopen en dat weten alle buurkatten heel erg goed en blijven meestal na 1 douche wel uit de buurt.

Mee eens. Wij hebben eerder katten gehad, net als nu van die iele katjes. Onze vorige 2 katjes kwamen nooit buiten onze tuin, Onze buren hebben 2 van die dikke katers, en die kwamen altijd bij ONS in de tuin om met onze katjes te vechten, en die van ons konden natuurlijk niks tegen hun maken. Ooit bijna een oog uitgekrabt bij een van hun ...
heeft ons ook handenvol geld gekost maargoed. Daarna hebben we voortaan als we deze katers zagen de deur opengedaan zodat onze hond naar buiten stormde. Die rende er dan achteraan, en die katers wegrennen natuurlijk. Toch heeft het nog een hele tijd geduurt voordat ze niet meer kwamen, maar het lukte wel. Ze leven nog steeds en zijn nog steeds even happy, maar lopen nu de andere kant op ;) Met water bijvoorbeeld zouden ze bij mijn katten ook mogen doen hoor, het is wel sneu (net als de hond erop af sturen hoor) maar vaak hoeft het maar 1 of 2 keer, en als je er last van hebt mag je er best íets tegen doen. Maar ik geen enkel geval mag je zoiets doen, dat het dier er PIJN aan lijdt! Bijvoorbeeld een luchtbugs....

Ze ligt nu naast me weer te slapen, gelukkig slapen ze zo veel .... Vrijdag gaat ze op controle voor de hechtingen. Maar het ziet er gelukkig best goed uit,
ze kan ook al wat op haar pootje steunen.

Iemand vroeg of we haar hierna weer naar buiten laten.
Antwoord: ja. Katten binnen laten vinden wíj niet diervriendelijk. Vooral onze kat zou het besterven als hij niet meer naar buiten zou mogen, die leefde hier helemaal op. Ze is nog geen 2 jaar, en heeft al heel veel meegemaakt... Ze komt van de dierenambulance, gevonden in een doosje op het kanaal. Zijn 2 broertjes waren toen al overleden, zaten ook in die doos. Ze was toen 0-2 maanden oud en is naar een vrouw gegaan in een appartementje. Die was de hele dag en vaak ook avond weg. Jip zat dus altijd alleen, kon niet naar buiten en had geen vriendjes om mee te spelen. Hij was heel bangig en zat heel slecht in zijn haren toen hij bij ons kwam, wilde ook nergens mee spelen.

Na een paar maanden bij ons , waar hij buiten mag, begon hij op te leven , te rennen en springen en klimmen. Hij speelt óveral mee, en hij glanst als een spiegel.
(op dit moment niet, maar dat lijkt me logisch :( )

'Het is heel erg dat dit gebeurt is, en ik snap dat er daarom veel katten binnen gehouden worden. Ook al is het niet normaal dat wij als baasjes daar bijna tot verplicht worden omdat het zo gevaarlijk is, gaat Jip straks toch weer naar buiten. Ik denk dat hij NOOIT meer de kant op gaat waar dit gebeurt is.

Hij is ook ooit bijna aangereden, rende toen voor een auto uit. Heel misselijk.. (nogmaals: ik begrijp dus waarom veel baasjes hun katten binnenhouden).
Maar na dit incident was ze wel geschrokken, en elke keer als ze nu een auto hoort rent ze naar bosjes/geparkeerde auto's of beschutting toe zodat ze veilig is. No way dat ze nog bij een rijdende auto in de buurt komt!
Dit weet ik omdat ze altijd mee loopt als ik de hond uit laat.
Onze andere kat doet dit niet, maar daar ben ik heel blij mee want die let NIET op het verkeer, Jip wel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:42

Mijn zoon heeft ook een luchtbuks en mag gerust in de tuin op kaartjes schieten: niet op katten. Maar dan zit een ongeluk in een klein hoekje als er ineens een kat die niet in de tuin hoort, voor het kaartje heen loopt. :oo

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:06

Ik denk toch dat de gemiddelde kat niet zosnel door je tuin rent dat je niet meer mis kan schieten. En een buks is ook niet fluister stil dus kan me niet voorstellen dat een kat snel per ongeluk in de buurt komt. Als je in het buitegebied woont snap ik het best wel hoor in je eigen (meestal grote tuin) schieten maar in een woonwijk vind ik het eigenlijk niet moeten kunnen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:11

CCindy schreef:
'Het is heel erg dat dit gebeurt is, en ik snap dat er daarom veel katten binnen gehouden worden. Ook al is het niet normaal dat wij als baasjes daar bijna tot verplicht worden omdat het zo gevaarlijk is, gaat Jip straks toch weer naar buiten. Ik denk dat hij NOOIT meer de kant op gaat waar dit gebeurt is.

Als hij bij een volière is geweest waar het heel interessant voor hem is, geloof me maar dat ie terug gaat en het zou me dan niet verwonderen dat ie niet meer thuis komt.

Waarom geen petsafe en in je eigen tuin buiten laten lopen?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:13

Laatst bijgewerkt door Mizoan op 13-10-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:16

Vind dat soort mensen echt misselijk bah. Ik hoop dat hij wel gepakt word voordat er nog meer katten en misschien ook wel mensen gewond raken.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:23

erg sneu voor je katje, hoop dat ie zich snel beter voelt. het is echt een rottrijd waarie doorheen moet. mijn kat was 1 jaar toen ie nog 'man' was en snachts op vrouwtjes uitging, aangereden is en vervolgens met 2 gebroken heupen meer dan 6 weken stil moest zitten. heel zielig gewoon.
hij doet btw alleen bij ons in de tuin gaten graven en niet bij andere;p rotkat :D :P

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 18:56

slimmerik schreef:
CCindy schreef:

Als hij bij een volière is geweest waar het heel interessant voor hem is, geloof me maar dat ie terug gaat en het zou me dan niet verwonderen dat ie niet meer thuis komt.

Waarom geen petsafe en in je eigen tuin buiten laten lopen?

Er zijn nergens volières hier in de buurt. En denk maar niet dat hij nog terug gaat, hoe interessant het ook was. Dit vergeet ie zijn leven lang niet meer.

Petsafe?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:46

Petsafe is een soort omheining die er niet staat het werkt met een halsband met een zendertje. Wanneer het dier over de (onzichtbare) grens heen loopt krijgt hij een stroom schok. Wist ook niet dat ze dat ook voor katten hadden. (ik ken het alleen van naam verder geen ervaringen mee).

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 12:21

Ogod ja ik zal mijn kat gaan elektrocuteren :P

Ze maakt het goed, verveelt zich wel heel erg.
Morgen moet onze tant haar bench terughebben, dus we moeten even kijken of we nog iemand kennen die er een hebben ):

De snee van de operatie ziet er goed uit, en het gat van de luchtbugs ook. Ze heeft gisteren het korstje eraf gelikt, maar dat is niet heel erg.
Vrijdag zijn de hechtingen eruit gehaald. Nu nog bijna 4 weken en dan mag ze weer wat lopen. Hoeft ze in ieder geval niet meer in die kleine bench de hele dag :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:22

De petsafe is een heel diervriendelijke afscheiding. Je kat of hond krijgt inderdaad een schok als ie over de afscheiding gaat. Maar eerst krijgt ie een piepje te horen waardoor hij nog kan beslissen niet verder te gaan. Dat kennen ze heel snel en zullen dus geen schok na de eerste keer meer krijgen.

Het is dezelfde schok in verhouding als een paard, koe of schaap die een stroomdraad raakt. De schrik is erger dan de pijn.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:36

wij hebben een petsafe voor onze kat, gaat prima +:)+
maar wat naar zeg! bij ons is er ook een keer op een kat geschoten, maar die is gelukkig niet geraakt! en dat was nog wel bij huis!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:54

Waar gaat het toch heen.. katten met luchtbuksen gaan beschieten... :( Helaas weet ik dat hier in de buurt al meerdere katten en honden vergiftigd zijn, maar onze katten mogen van ons gewoon naar buiten, ze liggen vaker binnen te slapen en snachts gaan ze wel eens op muizenjacht (we wonen dicht bij het bos en veld) (we hebben een kattenluik dus ze beslissen zelf maar of ze binnen of naar buiten willen. Ook al heb je last van katten gooi er inderdaad maar wat water overheen maar ga dan niet op ze schieten... Heel veel sterkte met je katje en ik hoop dat hij er weer snel bovenop komt :D