Stomme vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:44

Hoe groot is die plek waar de honden in mogen? zijn er meerdere ingangen?

Zelf ben ik ook van mening dat de kinderen er niet in horen. Waarom?
1 het is vies, ontlasting van de honden ligt overal.
2 dit is een plek om honden in los te laten om hun behoefte te doen, niet om kinderen te laten spelen. Daarvoor zijn speelplekken gemaakt voor kinderen.

Ik vind dus dat je netjes aan de kinderen kunt vragen of ze even uit dat hok kunnen gaan zodat jouw honden daar hun behoefte kunnen gaan doen. Indien er maar 1 toegang is dan kun je ook bij die toegang gaan staan zodat er verder geen kinderen in kunnen.

TS heeft zo te lezen overal waar het moet haar hond vast. Zorgt er dus zelf voor dat die niet bij de kinderen kan komen. Dat je strafbaar bent als je hond bijt dat is wat anders.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:48

Snap sowieso niet wat kinderen in een hondenhok te zoeken hebben... Behalve kastanjes dan. :=

Ik vind dat ouders beter op hun kinderen moeten letten. Men mag honden niet zomaar over laten lopen, maar waarom ouders hun kinderen dan wel? Vind dat ouders van tegenwoordig helemaal geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Mocht je hond een kindje dan wel bijten, dan weet ik vrijwel zeker dat de ouders er dan onmiddellijk bij zijn met "Ja, maar jij let niet op je hond...". Mijn ouders hebben me vroeger geleerd dat ik niet zomaar in een hondenhok mocht komen, dus dat liet ik ook echt wel uit mijn hoofd.

Maar gezien alle regels van tegenwoordig, ben je, of het nu eerlijk of oneerlijk is, verantwoordelijk voor alles wat er rondom je hond gebeurd. Er zit dus niets anders op dan kinderen waarschuwen en je hond geen seconde uit het oog verliezen.

Maar tja, ouders moeten gewoon beter op hun kinderen letten. En dat vind ik van vele situaties en niet alleen in deze...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 21:50

Het stomme is dat er pal naast een speeltuintje is, waar ook kastanjes liggen alleen daar zoeken ze niet...

Er zijn bij dit hok helaas vier toegangen. Ik heb indd de hond nooit los, dat is hier verboden staat een boete van €50,- op. Heb sowieso mijn honden liever vast.

Op de hei loopt ze wel los alleen daar vertoond ze dit gedrag niet. Als ze daar bang wordt loopt ze naar ons toe en wacht ze tot de mensen weg zijn, erg vreemd dat ze op verschillende plekken zo anders reageerd vind ik.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:33

Princess_ schreef:
Sorry als ik wat defensief reageer dat is niet de bedoeling.

En zolang ik iemand waarschuw is er geen reden om naar politie te stappen er is immers niks gebeurt. En er gaat ook niks gebeuren want ik ga een snuitje kopen ;)

je hebt altijd zeikmensen ertussen als jij bv aan een kind vraagt ( op een vriendelijke manier) of ze uit het hok willen blijven omdat jou hondje bang is en misschien kan happen en ouders komen want mijn kind heeft dit en dat gezegt ( kan je ook nog krijgen he) dan sta je daar want de meeste ouders geloven hun kind eerder dan een vreemde.
en dan heb je altijd wel mensen er tussen zitten die denken we bellen gewoon de politie omdat haar hond "vals" is en wqat krijg je dan tegenwoordig met de nieuwe wet sinds de pitbullwet opgeheven is de magtest voor je hond en als jou hond anders doet naar vreemde dan zal je hond er niet doorheen komen.

ik bedoel te zeggen pas op met je hond voor jou en je hond zelf er lopen mafkezen en zeikers genoeg rond tegenwoordig en ze gaan voor niks naar de politie en de politie is verplicht om te gaan kijken

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:57

Princess_ schreef:
Het stomme is dat er pal naast een speeltuintje is, waar ook kastanjes liggen alleen daar zoeken ze niet...

Er zijn bij dit hok helaas vier toegangen. Ik heb indd de hond nooit los, dat is hier verboden staat een boete van €50,- op. Heb sowieso mijn honden liever vast.

Op de hei loopt ze wel los alleen daar vertoond ze dit gedrag niet. Als ze daar bang wordt loopt ze naar ons toe en wacht ze tot de mensen weg zijn, erg vreemd dat ze op verschillende plekken zo anders reageerd vind ik.

Ja ik denk dat ze het daar niet doet omdat er daar geen hekken omheen zitten. Ze voelt zich waarschijnlijk opgesloten en dan gaat ze in de verdedeging omdat ze niet weg kan. Net als dat sommige honden alleen agresief gedrag vertonen als ze aan de riem zitten en los niet.

Wel heel goed dat je een snuitje koopt, dan hoef jij je in ieder geval nergens meer zorgen over te maken en kan je hond gewoon los.