Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EmDee schreef:Dat is juist zo krom, de hondenbelasting is in elke provincie en zelfs per provincie anders geregeld.
darwin schreef:In Eindhoven is het zelfs zo dat je voor een 2de en volgende hond het dubbele van de eerste moet betalen, das helemaal belachelijk.
En ik vind ook dat ze moeten kijken naar de groote van een hond, ik had een dwergpincher, daar heb je nog minder stront van als van een konijn, en waarom hoeven al die loslopende k*tkatten geen kattenbelasting te betalen, die beesten scheiten bij iedereen in de tuin.
EmDee schreef:Ik heb zelfs de gemeente gebeld toen ik een kat kreeg en heb ze braaf gevraagd of ik voor het opruimen van zijn drollen ook moest betalen, daar vielen ze even van stil. Ik blijf het gewoon een hele vreemde zaak vinden dat er in de ene gemeente niets betaald en opgeruimd hoeft te worden en in de andere gemeente moet het volle pond op tafel komen en mag de hond zo goed als niets meer en moet je opruimen. Er zijn mij in de afgelopen dik 30 jaar alleen maar sinds een paar jaar plasticzakjes aangeboden (scheelt weer in de diepvrieszakjes), de honden zijn er niets op vooruit gegaan, integendeel, alleen maar achteruit.
Angeliekje schreef:Ik betaal wel. Ik heb een hond, en moet daarvoor gewoon belasting betalen (zo'n 70 euro per jaar), dat is verplicht.
Een stukje van de site van de gem. Apeldoorn:
Als geconstateerd wordt dat geen aangifte is gedaan wordt een aanslag opgelegd met daarbij eventueel een forse boete.
Ik vind het wel dat als je bijv. in een buitengebied woont en de hond(en) op eigen terrein lopen dat je dan ook geen hondenbelasting hoeft te betalen.
Gemeente Apeldoorn heeft veel leuke plekjes gemaakt waar je je hond lekker kan laten rennen, en de gemeente houd alles netjes bij. Dat is me die hondenbelasting wel waard
Citaat:Kosten
Voor de eerste hond € 54,10 (code 2)
Voor elke extra hond € 121,75 (code 2)
Citaat:Woont u binnen de bebouwde kom van Apeldoorn of Beekbergen en heeft u een hond? Dan moet u hondenbelasting betalen.