GETVERdeGETVER

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 15:56

Ragdollcat schreef:
Aub doe die pad geen kwaad, het zijn leuke lieve dieren, ik kom ze vaak tegen op boerderij, laat ze aub met rust of breng het ergens anders heen waar het lekker hun eigen gang kan gaan.

En wie weet is het wel de prins }> }> :D :D :D hahaha geef er een kus op dr snoetje :7 :7 .

Maak je geen zorgen.
Als je het topic een beetje gelezen had, dan had je al geweten dat de betreffende pad ondertussen een (winter-)onderkomen heeft gevonden in onze schuur (neeee !!!! ik heb het daar niet opgesloten en de sleutel weggegooid, de pad(den) kunnen via de kier onder de deur zelf naar binnen en naar buiten) ... en eenzaam is het dier ook niet ... er zit een hele familie daar! Waarschijnlijk blijven ze daar tot volgend jaar lente ofzo ?? Ik weet niet hoe padden doen en wat ze fijn vinden, maar onze tuin en schuur blijkt goed in de smaak te vallen.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:59

Haha schitterend!! Ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen.

Ik vind padjes wel schattig hoor.

Mijn vriend gan mijn zwagertje eens wat in de hand. Die dacht dat het eeb klompje modder was. Begon het ineens te bewegen. Die was zich natuurlijk ook helemaal rot geschrokken...

m1992

Re: GETVERdeGETVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:24

Hihi wij hadden er laatst ook 1 in de kamer, moeder bang dus ik mag ze altijd weghalen.. geen probleem vind het wel leuke beestjes! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:27

Hihihi, jouw reactie is goud waard :D

Ik zou er denk ik zelf ook van schrikken terwijl ik niet bang ben voor padjes :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:29

Ja ik heb wel gelezen hoor dat je het beest geen kwaad doet, maar ze wel eng vinden, maar als je eens goed naar de ogen kijken, prachtig gewoon, echte leuke lieve dierenogen, en geen dooie ronde vissenoog ofzo.

En grappig zijn ze ook.

Ik wou dat ik een schuur had waar ze massaal komen schuilen.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:06

IewIewIew.
Ik plukte gister een handje besjes van de struik.
Zat er een spin tussen, nou dat beestje heeft aarde gehapt :P

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:18

Haha die moet je een kusje geven :+ Misschien wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie prins :D :o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:04

Wij hebben ook een kikker/pad in de tuin, hoe die er gekomen is geen idee, maar hij zit er al een paar jaar. nu met de droogte hadden we een emmer in de tuin gezet (drinkbak hond, aangezien zn natuurlijke drinkbak te laag stond ;)). Normaal zien we hem niet veel, maar blijkbaar was hij gisteren met de regenval in de emmer gevallen (emmer stond gelijk qua hoogte grond). Hoe lang hij daar al dreef, geen idee, maar na een paar minuten hupte kikkerlief weer de tuin in :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:26

Haha ik vind padden leuk :+ . Een paar weken terug een hele familie gevonden in het hooi, die gewoon opgetild en naar het bos gebracht. Vroeger vond ik er wel eens in de kelder, mini-padjes dan echt heel klein.

Wat ik wel minder leuk vond toen ik eens mijn moeder hielp met tuinafval weg te gooien, was dat ik plots een leuke grote slijmerige naaktslak in mijn handen hield. Nooooooitttt meer zonder handsschoenen weggooien, dat snoeisel :+ .

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:36

Gadver hier barst het ook van de padden, in de stal komen ze nu door het kattenluik, of als je de voordeur los hebt in de zomer en het begint donker te worden zitten ze ook geregeld binnen.
Ik laat de honden hier in het donker ook niet meer uit bah heb al een paar x op een pad gestaan, dus nu is mijn man de pineut.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 02:22

Ragdollcat schreef:
Ja ik heb wel gelezen hoor dat je het beest geen kwaad doet, maar ze wel eng vinden, maar als je eens goed naar de ogen kijken, prachtig gewoon, echte leuke lieve dierenogen, en geen dooie ronde vissenoog ofzo.
En grappig zijn ze ook.
Ik wou dat ik een schuur had waar ze massaal komen schuilen.

Jahhhh ik vind ze ook wel leuk -van flinke afstand- en details bekijk ik liever van een foto hihihii
We hebben zowat de enige tuin hier in de straat (de andere tuinen zijn allemaal betegeld), ik verwacht dus nog wel wat meer bewoners in ons schuurtje.
Als we vol zitten stuur ik je wel een berichtje ... kan je er een paar komen uitzoeken 8-)

Walsertje schreef:
Haha die moet je een kusje geven :+ Misschien wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie prins :D :o

Neeeuuhhhhh beterder van niet ... word mijn man jaloers ...

noudy schreef:
Gadver hier barst het ook van de padden, in de stal komen ze nu door het kattenluik, of als je de voordeur los hebt in de zomer en het begint donker te worden zitten ze ook geregeld binnen.
Ik laat de honden hier in het donker ook niet meer uit bah heb al een paar x op een pad gestaan, dus nu is mijn man de pineut.

Jakkiebah ... mijn paard (platvoetje) liep een keer per ongeluk over een pad heen ... ik heb ik-weet-niet-hoeveel rondjes gelopen over het erf in de hoop dat ik niet de resten uit haar hoef moest krabben ...brrrr

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 03:01

Aaaaa wat een schatje! Ik zet padden en kikkers als ze "in de weg" zitten altijd netjes aan de waterkant neer, bij een boom. Kunnen ze zelf kiezen waar ze heen willen. Vind ze ook niet vies of eng, pak ze zo op. Pas als er een spin zit dan krijs ik het hele dorp en verder bij elkaar en moet m'n vriend dat monster verwijderen, bij voorkeur naar de andere wereld helpen, zodat ik het monster in kwestie niet meer tegen kan komen.

Oja, wisten jullie dat padden beschermde dieren zijn en dat je zelfs strafbaar bent als je op eentje gaat staan of hem op een andere manier naar de andere wereld helpt? Schijnt een flinke boete op te staan. Kruisspinnen schijnen trouwens ook beschermd te zijn (vraag me niet waarom). Was ooit tijdens de paddentrek in het voorjaar aan het wandelen op de veluwe, je kon geen stap zetten zonder een pad tegen te komen. Heb er zoveel mogelijk een veilige overtocht bezorgd. Lukte niet bij allemaal, dan had die wandeling dagen geduurt.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 03:25

hahaha hier ook 1 die dus padden niet eng vind. Ik pak ze ook op en zet ze veilig ergens neer. Ik moet wel oppassen dat ik mijn hond niet bij me heb.

Deze probeert ze namelijk op te eten :roll: 1 keer had ze er dus 1 ingeslikt, dus ook zo schuimen. Op een gegeven moment gaat ze over haar nek en spuugt dat ding weer uit... waarna hij dus gewoon weer vrolijk weghuppelde _O-

Maf beest heb ik...

En spinnen vind ik ook doodeng hoor, die moet mijn man weghalen die durf ik niet aan te raken.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 12:42

Jaaa spinnen hebben we hier ook genoeg !!!! Flinke dikke grote griezels !! Zal eens kijken of mijn camera van heel ver af flink kan inzoomen op een van die hele dikke griezelige griezels.

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:32

ik zie de foto's niet,.... :o

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:37

Wij hadden allemaal van die baby padjes in de tuin, Hoe lief zijn die!!

Nee ik ben er echt niet vies van! (spinnen overigens wel Blegh)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:41

Heeft mijn pa ooit gehad op de camping met een naaktslak die was in zijn schoen gekropen.
had hij niks van gemerkt toen hij ze aandeed.
Dus savonds toen hij zijn schoenen weer uitdeed zat er een lekker platgestampte kleverige naaktslak aan zijn sok.

Asjemenauw schreef:
Yannicke schreef:
Zo'n beest had ik laatst in de garage op mijn paardrijlaarzen liggen, wel dood. Ook geen prettig aanzicht.

Beter erop dan erin :+ Je zou het niet doorhebben en je voet in de laars steken .... brrrrrrr de rillingen lopen over mijn rug .... jakkes !!!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 17:31

kido123 schreef:
ik zie de foto's niet,.... :o

Van de spinnen??? Nee dat kan kloppen ... die foto moet ik eerst nog gaan schieten :D Als je geen foto van de pad kan zien ... staat er wel hoor, maar duurt soms eventjes eer de foto geladen is.

_Lola_ schreef:
Wij hadden allemaal van die baby padjes in de tuin, Hoe lief zijn die!!
Nee ik ben er echt niet vies van! (spinnen overigens wel Blegh)

Ja idd die kleintjes zien er best heel cute uit ... maar hoe groter hoe minder cute ... dat is dan zo ongeveer zo mijn idee daarover hihihii

Moontje1991 schreef:
Heeft mijn pa ooit gehad op de camping met een naaktslak die was in zijn schoen gekropen.
Dus savonds toen hij zijn schoenen weer uitdeed zat er een lekker platgestampte kleverige naaktslak aan zijn sok.

Huhh??? Heeft hij daarvoor helemaal geen last gehad van glibberige tenen??? Daar moet hij toch wel iets van gemerkt hebben?? Of is hij wel wat glibberkaas gewend ??? Ja dan valt het misschien niet zo op. :+
Lekker frisse ontdekking bluhhhh lijkt mij dat zijn schoen er van binnen ook niet op vooruit is gegaan. Gestampte naaktslakkie ... bahhh wat jakkie !!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:58

Moontje1991 schreef:

Ik moest een keer snel weg, dus met blote voeten in de schoenen.. IELLL een naaktslak :wow: glibberige voeten.. jegh.. dat voelt echt enorm vies :+

Maare..ben je al een beetje over je 'trauma' heen? ;) :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:00

Nou bij mij komt er geen naaktslak meer in.
(niet dat ze ooit mijn huis in heben gemogen)
En gellukig vinden mijn poezels ze ook vied dus die vangen ze niet.

Een poezel heeft het een keer geprobeert zo met der ppotjes der op en der tandjes derin.
Arm beest ze schrok zich dood.
Heeft de heele tijd haar voorpootjes uit gewassen en ze zat ook echt zo van bah vies spuch spuch spuch ga nou we vieze smaak.
Dus toen heb ik der pootjes maar gewassen en der een bakje vlees gegeven arm beest.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:02

Aaaaaaah echt een vies iets als je denkt dat je een blaadje te pakken heb :=.
Gelukkig heb je 'm niet per ongeluk doodgeknepen in je schrik ... Ik ken iemand die dat wel deed.. BRR.
Je heb 'm zelfs nog onderdak gegeven ook.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:04

haha kan me voorstellen dat je je lam geschrokken bent. Als je denkt een blaadje op te pakken en dan voel je zo een pad tussen je vingers *ieuwl* Ik zou hem ook een slinger gegeven hebben denk ik.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 15:59

Chantal___ schreef:
Aaaaaaah echt een vies iets als je denkt dat je een blaadje te pakken heb :=.
Gelukkig heb je 'm niet per ongeluk doodgeknepen in je schrik ... Ik ken iemand die dat wel deed.. BRR.
Je heb 'm zelfs nog onderdak gegeven ook.

Ik heb niks gegeven :( ze hebben gewoon onze schuur voor zichzelf geclaimd ... mooi winterverblijf ... 't zal wel ... ik ben niet van plan om ze weg te jagen, want om dat te doen zou ik eerst naar de schuur moeten gaan, daar naar binnen moeten gaan, moeten kijken waar ze zitten, en dan moet ik ze de schuur uit jagen ... jahhhh ... dan denk ik de volgende dag dat ze weg zijn, loop ik dus vrolijk de schuur in ... en dan zitten ze er weer! Dus... ik kijk ergens volgend jaar lente wel of ik iets uit de schuur nodig heb :D

Ben wel over de schrik heen hoor. Ik had gewoon niet verwacht dat het blaadje dat ik ging oppakken wel eens een pad kon zijn, en ik ben dus erg geschrokken van het verschil hihihiii