Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:23

Zoezi schreef:
Suuskipje schreef:

Normale poes weet ook wel wat ksssssssssssssssssssssssssst betekend
;) ;)
Als mijne binnen op tafels springt is het ook: HEEE, KSSST!

mijne kijkt je dan alleen heel dom aan en komt je een kopje geven :Y)

@ angeloflove, ik heb het ook over mijn kat he ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:24

marialva schreef:
Zoezi schreef:
En als ik nou klaag over jouw paarden met hun vliegen? Doe je er dan ook wat tegen? Vliegen schijten ook binnen :+

ja en paarden hoeven geen vliegen of vliegen met zich mee te brengen als je je paard relematig wast heb je nergens last van ;)

Een paard wassen? Hallo hee. Het is geen modepopje. Sorry hoor, geen dekens, niks scheren en niks wassen!! Zie je dat mensen alles steriel willen maken, ik zei het al!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:24

Zoezi schreef:
Echwel schreef:
En waarom zou jij je katten niet binnen kunnen houden??

Zelfde reden als je een paard niet op stal moet laten staan. Het is niet natuurlijk en niet gezond! Neem dan geen dier. Die dieren moeten een beetje plezier hebben en lekker aan grassprietjes kunnen friemelen. Denk je nu echt dat een kat het fijn vind in een muffe bak zijn ding te doen? Ik geef een kat groot gelijk :D

Wat een onzin zeg. Ik heb drie katten en ze blijven allemaal binnen. Volgens mij zijn ze heel gelukkig, maar ik geef ze natuurlijk genoeg aandacht. Ik hoef ze niet 's morgens de deur uit te gooien om ze 's avonds, voor het naar bed gaan, weer binnen te laten.

En o ja, ik bespaar mijn katten ook nog eens een -misschien dagenlange- martelgang, doordat ze niet doodgereden of vergiftigd of weet ik wat worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:29

Ook ik zou kiezen (en kies zelf) voor een tuin waar mijn katten niet uit kunnen. Op die manier heeft de buurt geen overlast, mijn katten zijn veilig én ik heb zelf geen last van andermans katten in huis en tuin.

Mijn katten zijn nu ook gelukkig alleen binnenshuis, maar zou het zelf bijvoorbeeld wel fijn vinden dat ik mijn deuren open kan zetten bij goed weer. En ik gun mijn katten ook wel een middagje luieren in de zon, of spinnen najagen in de frisse lucht :D

marialva

Zoezi schreef:
Een paard wassen? Hallo hee. Het is geen modepopje. Sorry hoor, geen dekens, niks scheren en niks wassen!! Zie je dat mensen alles steriel willen maken, ik zei het al!

heb jij nou zn plaat voor je kop of... :? lekker makkelijk alles naar jou kant op l*llen, maar zo werk het niet ooit gehoord van hyghiene?
nee het zijn inderdaad geen mode popjes maar presentatie en duidelijke verzorging doet ook heel wat, dus jij hebt echt stinkende vieze stront paarden? nou daar zullen je buren blij mee zijn? en dan ben jij degen die last hebt van de vliegen en ook je paarden dat vindt ik mishandeling arme paarden!

Dewii

Onze kat zit ook binnen mede omdat we niet willen dat anderen last van haar hebben. Dat gaat prima en ze is het al helemaal gewend. Ze krijgt genoeg aandacht en we spelen ook regelmatig met haar zodat ze in elk geval niet te zwaar wordt of zich gaat vervelen.
Nou zijn jou katten volgens mij al gewend aan het naar buiten gaan dus altijd binnenhouden is een beetje lastig := . Ik denk dat je inderdaad het beste kunt kijken hoe het gaat als je je katten 1 of 2 weken binnenhoudt of afspreken met de buurman dat hij er (als ze niet van water houden natuurlijk :+ ) er water op spuiten. Peper schijnt ook te helpen trouwens, als je dat langs je tuin strooit. Voor als het water niet werkt is dat lijkt mij een redelijk goedkope oplossing.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:31

Overigens, als TS haar katten 2 weken binnenhoudt en het plassen elders houdt niet op, heb je toch al 'bewijs' dat het niet (alleen) jouw katten zijn ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:31

Heeft het binnenhouden van je siamees wel zin? De buurman ziet dan toch wel dat de kat er niet is, omdat hij zo opvalt?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:33

marialva schreef:
Zoezi schreef:

heb jij nou zn plaat voor je kop of... :? lekker makkelijk alles naar jou kant op l*llen, maar zo werk het niet ooit gehoord van hyghiene?
nee het zijn inderdaad geen mode popjes maar presentatie en duidelijke verzorging doet ook heel wat, dus jij hebt echt stinkende vieze stront paarden? nou daar zullen je buren blij mee zijn? en dan ben jij degen die last hebt van de vliegen en ook je paarden dat vindt ik mishandeling arme paarden!

Mag jouw paardje niet lekker rollen in de modder dan?
Mah, nu beledig je heel veel bokkers die hun paard niet wassen!
1x rollen en al jouw hygiene is weg hoor, dan ruikt hij weer als voorheen: zoals een paard ;)
Ik ruim de mest op om vliegen te voorkomen, maar ze staan 24 u per dag buiten!
En mijn kat mag er straks lekker tussen lopen en achter de muisjes aanrennen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:34

opisop_shop schreef:
Heeft het binnenhouden van je siamees wel zin? De buurman ziet dan toch wel dat de kat er niet is, omdat hij zo opvalt?

Dat klopt ook!
Daarom hecht ik ook geen waarde aan dat soort klaagbrieven!
Beestjes moeten lekker buiten kunnen lopen zonder al dat "gedreig"!

Dewii

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:37

Ach, even bruin verven het valt niet meer op :+
Geintje natuurlijk ;) . Ik denk niet dat het snel op zou vallen hoor, als er echt zo veel katten in de tuin komen bij hem onthoudt hij ze vast niet allemaal en hij staat neem ik aan niet de hele tijd op de uitkijk.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:37

Zoezi schreef:
Mag jouw paardje niet lekker rollen in de modder dan?
Mah, nu beledig je heel veel bokkers die hun paard niet wassen!
1x rollen en al jouw hygiene is weg hoor, dan ruikt hij weer als voorheen: zoals een paard ;)
Ik ruim de mest op om vliegen te voorkomen, maar ze staan 24 u per dag buiten!
En mijn kat mag er straks lekker tussen lopen en achter de muisjes aanrennen.

mij paarden mogen heerlijk genieten op de wei en rollen in de modder en alles maar worden zeker 1 keer in de week gewassen! ik beledig niemand maar een stinkend paard is ook niet echt fris he? en bij mij stinken ze dus niet hebben geen last van staart en maan exeem (die door vliegjes worden veroorzaakt) en schuren dus ook nooit, buiten dat vinden ze het heerlijk om gewassen te worden ;)

en kom nou niet van ik hou ervan om mijn paarden natuurlijk te houden? dan moet je geen paard nemen maar die gewoon lekker in de natuur laten lopen ;) zo ik nok ermee ben er weg van ;)
Laatst bijgewerkt door marialva op 30-09-09 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:38

Ik vind dat jouw buurman gelijk heeft. Hij heeft last van jouw katten en de andere buurtkatten.

Ik woon buiten met veel grond, maar mijn katten hebben een stuk tuin tot hun beschikking, afgezet met gaas en stroomdraad. Het stuk is ongeveer 5 bij 15 meter. En ze vermaken zich prima. Niemand heeft last van ze. En ik hoef geen doodsangsten meer uit te staan, omdat wij vlakbij een 80 km weg wonen, waar ik al 2 katten aan verloren hebt. Verder houden wij zo ook gelukkig nog zangvogels over in onze tuin.
Het binnen een afrastering blijven is een kwestie van wennen. Na een maand weten ze niet beter meer.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:39

In sommige staten in Amerika hebben ze een wasberen probleem. Die komen 's nachts en plunderen alle vuilnisbakken. Ik vraag me af hoe ze daar hiermee omgaan. Dat lijkt me iets erger als een kat die een hoopje begraaft.
Overigens zijn het alleen katers die zo stinken. En dan doen ze dat vaak alleen als ze een krolse poes ruiken. Of als onderlinge territorium afbakening. Alles castreren/sterilliseren lijkt me een goede oplossing tegen piesgeur!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:40

funnyhorses schreef:
[q

Dat klopt ook!

Totdat iemand zijn dreigement een keer uitvoert en dan is de kat de dupe van zijn eigen baasje

NoaC

Ik begrijp de buurman wel. Daarom hou ik mijn katten ook binnen. Een ander hoeft geen last te hebben van mijn dieren.

Als ik jou was zou ik bang zijn dat hij mijn kat straks wat aandoet. Vergif is zo neergelegd....

marialva

Zoezi schreef:
In sommige staten in Amerika hebben ze een wasberen probleem. Die komen 's nachts en plunderen alle vuilnisbakken. Ik vraag me af hoe ze daar hiermee omgaan. Dat lijkt me iets erger als een kat die een hoopje begraaft.
Overigens zijn het alleen katers die zo stinken. En dan doen ze dat vaak alleen als ze een krolse poes ruiken. Of als onderlinge territorium afbakening. Alles castreren/sterilliseren lijkt me een goede oplossing tegen piesgeur!

FOUT een poes haar plas stinkt ook ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:41

Zoezi: Ik weet niet of jij de urine van een poes wel eens hebt geroken, maar erg fris ruikt dat toch ook niet ;)

Mijn katten zijn overigens ook binnenkatten en gaan bij mooi weer op het balkon. Ze weten niet beter en vermaken zich prima met alle speelmogelijkheden die ze hebben (gigantische krabpaal, muisjes, hengels, veertjes, enz).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:42

Wat misschien ook nog een oplossing is, zijn die halsbandjes met zo'n stroomding eraan.

Mijn oom en tante hebben 2 honden, wonen vrij groot aan een drukke weg.
Het hele erf is "omheind" met zo'n draadje, de honden hebben een soort van kastje aan hun halsband. Als de honden te dicht bij de draad komen horen ze eerst een piep, komen ze nog dichterbij krijgen ze een elektrische schok.

Ik weet niet of het ook geschikt is voor katten, maar het is wel een goede oplossing opzich. Je hoeft niet je hele tuin te omheinen met schuttingen, stroomdraad, prikkeldraad en gaas maar de beesten blijven wel op je eigen erf.

1Boefje

marialva schreef:
mij paarden mogen heerlijk genieten op de wei en rollen in de modder en alles maar worden zeker 1 keer in de week gewassen! ik beledig niemand maar een stinkend paard is ook niet echt fris he? en bij mij stinken ze dus niet hebben geen last van staart en maan exeem (die door vliegjes worden veroorzaakt) en schuren dus ook nooit, buiten dat vinden ze het heerlijk om gewassen te worden ;)

Sorry maar een dier wassen 1x in de week is heel slecht voor zijn natuurlijke vetlaag. Ik neem aan dat die van jou ofwel op stal staan ofwel met deken in de winter. Zijn staart wassen doe ik wel. Je gaat toch niet je paard in de winterkou wassen? En toch zeker niet buiten? Dan worden ze heel rap verkouden zonder deken!
Bij mij komt er geen deken op zeg. Een paard in de natuur wast zich ook niet. Zeker niet met een zeep.
Maar dit buiten het katten gedeelte.

funnyhorses

Echwel schreef:
funnyhorses schreef:
[q

Dat klopt ook!

Totdat iemand zijn dreigement een keer uitvoert en dan is de kat de dupe van zijn eigen baasje

een dier is altijd de dupe van de mens!
Dat is nou net het trieste aan deze wereld |(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:43

Laatst had de poes van de buurvrouw in ons schuurtje op een zeil geplast brrr mijn man tilde het zeil op en zat onder de pis,, en stinken niet gewoon

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:44

Amanda schreef:
Zoezi: Ik weet niet of jij de urine van een poes wel eens hebt geroken, maar erg fris ruikt dat toch ook niet ;)

Jaja, ik weet dat een poes ook stinkt..........maar de liften in Rotterdam of portieken stinken harder :P en zo ook een kater ;)
Die hebben een klier........een anaalklier die ze regelmatig legen. Yekkes.......

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:46

Zoesi ben jij wel helemaal van deze wereld?? wat heeft Rotterdam hier nou weer mee te maken..
het gaat erom dat je je dieren geen overlast moet laten bezorgen....jouw verantwoording niet die van Rotterdamse puienzeikerdjes

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:48

In Amerika worden wordt bij wasberenoverlast een pest-control meneer gebeld, die vallen neerzet en de wasberen meeneemt...
Zo lossen ze dat daar op.

Ik heb ook wel eens last van katten, die pissen bij mij tegen de keukendeur en kakken in mijn tuin. Gelukkig is mijn tamme kastanje nu flink aan het strooien met prik-bolsters en daar houden katten niet van. :P
Zo'n piepding tegen katten zou ik niet nemen: er zijn katten die er nieuwsgierig aan lopen te snuffelen, heb je voor niks weet ik hoeveel euro lopen wegsmijten en er zijn mensen die zo'n ding kunnen horen, en echt, voor die mensen maakt dat een rotherrie.

Zelf zou ik een plas-kat alleen binnen (is eventueel met omheinde tuin of ren) houden. Zo voorkom ik hele nare tegenmaatregelen van boze buurtgenoten, by the way, ik zou zelf ook geen ondergepiste meubels van een ander zijn huisdier willen.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 30-09-09 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt