Kat drinkt en plast ineens veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:30

Nierproblemen zijn erg vervelend, maar ze kunnen het er heel lang op volhouden. Bij onze vorige kat zijn nierproblemen vastgesteld op zijn 12de. Op zijn 24ste hebben we hem in laten slapen omdat hij zichzelf te ver vergiftigd had.
Onze Gijs kreeg kippenharten. Iedere zaterdag naar de markt, kippenhartjes kopen, daarna thuis kopen en op latere leeftijd door de blender (Gijs had toen geen tanden meer). Die kippenharten waren ons vorgeschreven door de DA. Hij at het goed en dronk niet meer zo veel. Veel drinken werd toen voor ons weer een indicator van hoe slecht het ging.
Sterkte.

050206051012

Re: Kat drinkt en plast ineens veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:35

Anders injecteren Amanda?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 09:47

Wat injecteren? Dat spul uit het pilletje? Dat is volgens mij niet in injectie te verkrijgen. Maar ik kan met haar ook niet elke keer naar de dierenarts.
Het is een kat met een hersenbeschadiging die kortstluiting krijgt bij stress. Even heel simpel gezegd. Maar dan krijgt ze stuiptrekkingen, wordt ze agressief of krijgt epilleptische aanvallen. Dus elke keer in de auto, dierenarts en terug in de auto is geen goed plan. :n

Laika: de verhoudingen paste ik al wat aan.
Ze kregen 1 dag 's ochtends en 's avonds Carnibest, de volgende dag alleen 's ochtends en dan 's avonds rundvlees of kipfilet. En dat zo heel de week.
En als ik vergat vlees er uit te halen kregen ze brokjes van RC.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:57

Ik heb ook zo'n stumper gehad, die deden we zelf injecteren (of nou ja, 'we'... vriendlief). Van pillen ging hij schuimen, over de vloer kruipen en verstoppen, van reisjes naar de DA raakte hij compleet apatisch, injecteren was ook geen feestje (liet op den duur z'n urine lopen van angst als je alleen al naar hem keek), maar goed... soms is het kiezen uit verschillende kwaden.

Hopen dat het snel beter gaat met poes.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:32

Hills K/D bestaat in brokjes, "paté" en vershoudzakjes (blokjes in saus)

Sterkte