HELP Hond blijft blaffen als we weg zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 16:41

zonnebloem18 schreef:
Een paar honderd is echt overdreven meestal is net 100 euro in eerste instantie genoeg en zo'n blafband is ook echt niet goedkoop en lost uiteindelijk niks op.

die ik heb gezien is 30 euro... kan het altijd eerst proberen...

zonnebloem18

Re: HELP Hond blijft blaffen als we weg zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:42

30 euro dat vind ik echt goedkoop en vraag me dan ook af of die wel goed is.
Een goeie blafband met spray vind je rond de 80 euro en met schok zijn meestal alweer 100 euro en duurder.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:46

Er zijn inderdaad blafbanden vanaf 30 euro duur hoeft zo,n ding niet te zijn.Je hebt ze die een hoge pieptoon afgeven bij het blaffen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 16:49

marleen_usar schreef:
Er zijn inderdaad blafbanden vanaf 30 euro duur hoeft zo,n ding niet te zijn.Je hebt ze die een hoge pieptoon afgeven bij het blaffen.

Ik denk dat ze zo dan wel weet dat het niet mag.
Ik had voor puppycurcus zo'n ketting die moest je naar ze toe gooien als ze iets deden wat niet mocht.
zoals slopen, trappen lopen, enz enz.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:49

Wij hebben destijds ook een blafband bij onze dober omgedaan. Wij kochten haar als volwassen hond en ze zeiden dat ze een ideale gezinshond was, die prima alleen kon zijn. Niet dus....
De eerste avond dat we haar alleen lieten, had ze het halve huis gesloopt en dan overdrijf ik niet. Uiteraard gaf de vorige eigenaar niet thuis meer.
Aangezien ik toen ook werkte en geen andere snelle oplossing zag, hebben we haar (ook op advies van de hondenschool trouwens) een blafband omgedaan.
Wanneer ze blafte, klonk er een piepje, blafte ze bninen een bepaalde tijd weer, kreeg ze een (kleine) stroomstoot. Ze heeft nog één of twee keer geblaft, daarna nooit weer gedaan (als ze de band om had tenminste). We hebben haar toen ook gefilmd als we weg waren en ze had de blafband om. Ze was totaal relaxed, dus van verlatingsangst geen sprake.

Wel was ze trouwens zo slim om uit te proberen hoe lang de batterij werkte. Dan probeerde ze ze een keertje te blaffen en als er op een gegeven geen piepje meer kwam, was de batterij leeg en begon mevrouw weer te zingen :D .

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:52

Tsja wat ik een beetje proef uit je posts is dat je raad vraagt, maar ondertussen veel liever die blafband omdoet. Besef je wel dat je niks doet aan de oorzaak en alleen maar symptoombestrijding?

Ik heb nog niet van je gelezen dat je echt getraind hebt. Je hebt een hond van 1 jaar, die is aan het puberen en aan het proberen hoe jij reageert op dingen. (Heb er toevallig ook een van 1 jaar op dit moment).

Alles is aan / af te leren, als je maar tijd investeert. Als je veel thuis bent kun je ook veel oefenen.
Een bench is voor een hond absoluut geen straf (maar dan moet je hem er ook nooit, maar dan ook echt nooit indoen als straf) maar een veilige rustige plek waar niemand hem stoort. En een bench is heel handig om een hond te trainen in het alleen zijn.

Laat je hond er allereerst al lekker in slapen, geef hem een lekker kleedje en een flink kauwbot, het moet er immers leuk zijn.

Die van ons heeft in het begin moeite gehad met alleen zijn, maar is nu zonder blikken of blozen 5 uur alleen als dit echt moet.

Rustig beginnen, ik ben begonnen met hond in bench, brokje erbij en altijd hetzelfde; ....(naam hond) gaat op het huis passen, vrouwtje is zo terug. Op de gang gaan staan en wachten (al is het maar 1 minuut in het begin) hondje is braaf, eruit halen en klaar. En dit kun je uitbreiden.

Ik heb in het allereerste begin toen hij eenmaal een half uur alleen kon zijn gewoon een half uur zitten computeren op een andere kamer.

Het is werk, maar zo heb je wel een oplossing voor altijd en niet een halsband die je hond straft voor gedrag waarvoor hij niet eens de juiste opvoeding heeft gehad. Het is nog een jonge hond, dus met oefenen kan dit probleem wel verholpen worden, een blafband zou echt het allerlaatste redmiddel moeten zijn.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 16:53

haha slimme hond zeg!
Mijn hond gaat ook echt alleen blaffen als ik echt met de auto weg ga.. (misschien herkent ze het geluid) zodra ik lopend weg ga dan blaft ze, want dan weet ze waarschijnlijk dat ik vrij snel terug ben...

Misschien dat ik haar ook eens ga filmen dat vind ik nog eens een super idee!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:15

Bij een blafband hangt de werking af van de reden van het blaffen. Heb je een hond die angstig is dan kan de blafband deze angst extra versterken.
Jammer dat je de tijd, geld en moeite niet wil steken in je hond en voor een snelle en wellicht voor jouw hond onvriendelijke oplossing wil gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:20

mijn honden hebben nooit geblaft, en die waren regelmatig heel lang alleen thuis. Ineens gingen ze wel blaffen........ geen reden voor kunnen vinden.

Blafbanden omgedaan, en ze zijn weer stil........ nu hebben ze al een paar weken de banden niet om, en ze hebben ze maar een week of 3 omgehad.

ik weet nog steeds niet wat de oorzaak was van het ineens onophoudelijk blaffen, ik weet het echt niet :)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 19:29

Nikka schreef:
Bij een blafband hangt de werking af van de reden van het blaffen. Heb je een hond die angstig is dan kan de blafband deze angst extra versterken.
Jammer dat je de tijd, geld en moeite niet wil steken in je hond en voor een snelle en wellicht voor jouw hond onvriendelijke oplossing wil gaan.

Vind deze reactie een beetje jammer :+ :+

Ze doet dit trouwens ook niet vanaf het begin...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:36

En vind het jammer dat dit je eerste keuze is om dit probleem aan te gaan, zonder eerst iets anders echt geprobeerd te hebben en zonder te weten wat de basis van het blaffen is.

Kijk overigens maar eens hier, artikel uit dierenmanieren:

http://www.doggysfun.nl/Gehoorzaam/de_antiblafband.htm

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 19:54

Nikka schreef:
En vind het jammer dat dit je eerste keuze is om dit probleem aan te gaan, zonder eerst iets anders echt geprobeerd te hebben en zonder te weten wat de basis van het blaffen is.

Ik heb juist van alles geprobeerd, tv aan zetten, radio aan zetten, dekentje in de bench, speeltjes in de bench, bij de andere honden, meenemen, belonen als ze niet heeft geblaft....

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:55

patjelisa schreef:
Mijn hond zit nu met het teefje in de ruimte en we zijn net even een half uurtje weg geweest en ze heeft maar drie keer geblaft dus heb haar gelijk wat lekkers gegeven.

Juist NIET belonen bij het thuiskomen, die link legt ze niet. Wel de link dat als het vrouwtje thuiskomt dat ze dan wat krijgt, wat juist reden kan zijn dat ze opnieuw gaat blaffen.

Bij het thuiskomen kun je ze het beste negeren, ze moet het normaal vinden dat je in en uitloopt wanneer het jou uitkomt, ongeacht de tijd die je weg bent. Dus ook niet standaard bij thuiskomst de riem pakken en meteen uitlaten. Wacht even 5 a 10 minuten, pak daarna pas de riem.

Wat je wel kunt doen: als je weggaat in haar mand/bench, of andere plek waar ze op haar gemak is, laten gaan liggen en een lekkere kluif geven, en zeggen "even boodschapje doen". Dat verstaat ze natuurlijk niet, maar het wordt een vast ritueel waar ze zekerder door wordt. Dan vindt ze het op een gegeven moment prima als je weggaat.
Je kunt ook een Kong kopen en daar hondenworst in doen en geven als je weggaat. Is ze even mee bezig en daarna valt ze met een beetje mazzel van vermoeidheid in slaap.

Tja, en een labrador van een jaar oud, die verveelt zich heul snel! Langzaam opbouwen, speeltjes regelmatig wisselen zodat het leuk blijft en geduld hebben.

Onze labrador blafte of jankte niet, maar sloopte als we er niet waren. Er zijn wat knuffels en slippers en wat al niet tussen zijn tanden verdwenen. Hem hebben we een tijdje een homeopatisch middel gegeven (avena sativa), het is geen slaapmiddel maar haalt de scherpe kantjes ervan af, kreeg 1 dr op een brokje voor we weggingen. Bovendien kreeg hij een groot zwaar houten apporteerblok (zachte splinters) waar hij zich op uit kon leven. Een aantal weken volgehouden en sindsdien geen enkel probleem meer.

Antiblafband is voor makkelijke bazen die er geen tijd in willen steken om de hond netjes te leren alleen te zijn. De hond voelt zich nog steeds ongelukkig en kan zich niet eens meer uiten want dan krijg hij een stoot citronella of een stroomstoot. Citronella is ook nog kankerverwekkend, dus die zeker niet doen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:02

Nikka schreef:

Ik ga hierin mee. De meeste echt probleemoplossende tips doe je af, en ga je vrij snel over op symptoombestrijding. Erg jammer, want zo te lezen valt het met een gedragstherapeut op een fijne manier op te lossen, en nee, die zijn niet zo duur.

Daarnaast vind ik het kostenplaatje niet bepaald van belang (en gewoon een superslecht argument) ; als je dier zorg nodig heeft moet je die als baas kunnen bieden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:02

Dat zijn de "makkelijke" middelen.
Lees hier maar eens hoe je geleidelijk aan het alleen zijn kan opbouwen.

http://www.dogweb.nl/gedrag/alleen.html

Nogmaals als het angst is kan een blafband een hele slechte uitwerking hebben. Het is van belang dat je weet wat de basis is. Ik ben niet tegen blafbanden an sich, maar wel als standaardoplossing.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 20:05

Hier heb ik een leuk filmpje van mijn hond :P

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:14

patjelisa schreef:
Ik woon nu al samen met mijn vriend dus er komt geen andere partner erbij...
En ze word zeker niet herplaatst!!!!!!
Ik werk niet dus ben vaak zat thuis alleen naar sommige dingen kan ik haar niet meenemen zoals naar mijn oma, vriendin of een avond bioscoop!

maar ik heb niet het geld om even een paar honderd euro uit te geven voor een gedragtherapeut! heb ook nog andere beesten en die hebben ook een zorg nodig.

Ik denk dat het beste is om zo´n blafband te kopen! Ik heb het gister aan een dierenartsassistente en iemand die politiehonden traint gevraagd en die vinden dat ik een blafband moet kopen (heb het hele verhaal uitgelegd)

Ik weet niet welke gedragstherapeuten je hebt gebeld voor een prijsopgave, maar als die zoveel vragen dan doe ik iets grandioos fout en zit ik veel te laag met mijn prijzen ;)
Probeer eens een blafband te lenen... zie je meteen effect en als het werkt koop er dan maar een. Want een goede voor een labrador ben je ook een smak geld kwijt en is sonde als dat ding niet werkt.
En nog even... een DA assistente is geen gedragstherapeute en een die knpv honden traint heeft een heel ander ras met andere karakters dan een labrador.

Waarom bel je niet gewoon eens je fokker op, een goede fokker geeft begeleiding aan zijn pupkopers.