kom op lief konijntje, sterk zijn, je kan het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:25

Het is helemaal niet jouw schuld hoor NH.
Je gaat bij zo'n geval op de veronderstelde kennis en dus autoriteit van de betreffende dierenarts af. Dat die dierenarts dan zo'n luie zak is dat ie niet even verder nadenkt, daar kun jij helemaal niets aan doen.

Overigens is het ook niet gezegd dat hij het anders wel had overleefd - als een konijn wat krijgt is het vaak erop of eronder volgens mijn moeder (mijn opa heeft een tijd konijnen gefokt als hobby). Maar de kans was waarschijnlijk wel groter geweest. Blijft het feit dat dit weer eens aan die loser van een dierenarts ligt, en niet aan jou.

NicoleHorses

Re: kom op lief konijntje, sterk zijn, je kan het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 23:07

Dankjewel nemurin!
maar omdat hij dus een tijd geen brok mag ivm die poepbal, denk ik gewoon dat dat hooi niet genoeg was en hij daardoor zo zwak was dat hij het niet overleefte..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:13

Dat hoeft niet eens. Het zou kunnen, maar in principe kunnen konijnen eigenlijk zonder brok leven. Wij geven ze die als aanvulling, maar volgens mijn dierenarts is groente en hooi genoeg.

Het probleem met konijnendarmen is echter dat ze heel gevoelig zijn. Dus als er van die wormen in zaten, deden de darmen het waarschijnlijk niet best, en dat slaat gelijk op het beestje zijn hele immuunsysteem. Darmproblemen zijn altijd lastig met konijnen. :(

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 23:18

Idd.
ik hoop iig dat hij niet teveel pijn heeft gehad want dat was voor mij de laatste druppel geweest. volgens de (goede) DA was hij alleen heel slap en had hij verder niet veel pijn gezien hij veel verdoving had etc. als hij wel veel pijn had gehad had ik er allang een einde aan laten maken want dat wilde ik absoluut niet! helaas heeft hij het zelfs op eigen krachten niet gered. ik zie die laatste stuiptrekkingen nog steeds voor me ;(
dankjewel!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:31

Ja het is al lastig een dier dat niet van jou is dood te zien gaan, maar je eigen is nog veel erger natuurlijk. Ik denk dat de goede DA ook wel gelijk heeft - hij zou heus niet liegen als het een goeie is. ;)

Dus echt niets dat je beter had kunnen doen, en nog steeds een hoop dat die loser beter had kunnen doen.