Hond blijft slopen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:06

mijn argentijn was professioneel sloper,niet alleen dekens werden in reepjes gescheurd,maar echt alles werd gesloopt :)

ik kocht dekens bij een handelsmaatschappij/of goedkope restdekens in winkels of kreeg dekens,en die verscheurde hij in reepjes,maar ook reepjes liggen lekker zacht...vond het best hoor,zijn probleem... :Y)

je denkt toch niet dat ik ooit een duur kussen bij die hond heb gegooit :D

hij is 3 maanden geleden ingeslapen,op 10 jarige leeftijd en tot zijn 10de heeft ie alle dekens die hij kreeg in reepjes gescheurd....is echt nooit over gegaan,maar heb me er in het begin druk over gemaakt en uiteindelijk toen reepjes ook zacht bleken te liggen,hem succes en heel veel plezier gewenst... :D

als de reepjes te klein werden kreeg ie een nieuwe deken ( a 1,50 of 2 euro..of gratis dekens oid )...had ie weer wat te scheuren zullen we maar zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:06

Ik zal het eens bij de dierenwinkel of bij de DA navragen of ze daar wat voor hebbe. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:07

@kimmie162

Het probleem met Kyl is...hij eet die reepjes dus echt op.
Edit: Hij zit nu ook al te kokhalzen en nu zit ik te twijfelen of ik even de spoed DA moet bellen voor een kotsopwekkend middeltje.
Het zijn niet alleen de kussens waar ik geld aan kwijt ben...Daarbij heeft hij ook nog eens een probleem met zijn maag die heeft hij altijd al gehad en daar heb ik toen ook een topic over gemaakt..

_janet_

Re: Hond blijft slopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:12

Nog erger... Zometeen heeft hij een blokkade in zijn darmen zitten door de stof...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:13

Ik heb mischien een interresante link voor je:
http://www.hondenplaza.nl/page/Slopen_door_puppies.php

Het gaat over puppy's & slopen maar mischien dat er wat tips instaan waar jij wat aan hebt. Ik doelde vooral op dit:

Meubels, tafelpoten en deurposten.
Met een combinatie van bovenstaande aanpak, kunt u de meeste sloopsituaties aan. In een enkel geval blijven echter de tafelpoten, de deurposten of uw bankstel een gewild kluifobject.
Omwikkelen met aluminiumfolie kan helpen, en in de handel is een spray met een bittere smaak te koop.

Je hond zijn kussen omwikkelen met aluminiumfolie zal nogal moeilijk gaan, maar als je die spray kan gebruik voor je (leren?) bankstel is dat mischien een idee, om een kussen te kopen met een hoes van leer waar je die spray op kan spuiten. Ik weet niet of dat een oplossing kan bieden maar valt mischien te proberen, bij onze hond heeft het geholpen, want die knaagde aan onze houten kasten en salontafel. Want alles wat lekker is, is leuk, alleen als het vies is, dan is het stom, dus deed hij het niet meer. Zo denkt onze hond (denk ik). :+
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 25-09-09 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:15

aluminiumfolie is een slim idee zeg maar als hij dat ook opeet zitten we denk ik met een heel groot probleem! Ik ga die spray zeker kopen!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:17

breezy302 schreef:
aluminiumfolie is een slim idee zeg maar als hij dat ook opeet zitten we denk ik met een heel groot probleem! Ik ga die spray zeker kopen!

En je krijgt aluminium folie een beetje moeilijk om een kussen of niet? Maar ik denk dat je het gewoon bij de dierenwinkel moet vragen, ik heb op internet gegoogeld voor die spray maar weet niet hoe het heet en als ik ''sloop spray'' intyp dan krijg ik links met ''anti slip spray voor de vloer'' en dat zoek je natuurlijk niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:34

Nee maar ik ga morgen gewoon langs de dierenwinkel en anders even langs de DA. Wist niet eens dat die sprays bestonden! Aluminiumfolie krijg ik wel op een kussen heen maar als hij dat zou opeten is hij denk ik gelijk dood en dat wil ik echt niet!

Heb er net wel om zitten lachen hoor. Dat mijn hond schuldig is aan vandalisme en dat hij naar de gevangenis ( bench) moet en droog brood en water krijgt haha.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:35

breezy302 schreef:
Een muilkorf binnen wil ik gewoon echt niet! wat als hij moet overgeven met zijn korf om? Dan stikt hij straks in zijn eigen kots.

Met een echte muilkorf kunnen ze gewoon de bek opendoen en dus ook gewoon overgeven hoor, dat is geen enkel probleem.
Windhonden racen daar zelfs mee.

Snuitjes zijn wat anders en daar zou ik een hond nog geen tel mee achterlaten. Maar een hond met een goede muilkorf een uurtje achter moet prima kunnen, doorbreek je gelijk zijn gewoontegedrag en is dus ook nog eens een prima training.

Die sprays zou ik persoonlijk nooit aan beginnen, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten. Genoeg honden die er niets om geven en kleed inclusief goedje naar binnen werken.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:37

ThePast03 schreef:
breezy302 schreef:
Een muilkorf binnen wil ik gewoon echt niet! wat als hij moet overgeven met zijn korf om? Dan stikt hij straks in zijn eigen kots.

Met een echte muilkorf kunnen ze gewoon de bek opendoen en dus ook gewoon overgeven hoor, dat is geen enkel probleem.
Windhonden racen daar zelfs mee.

Snuitjes zijn wat anders en daar zou ik een hond nog geen tel mee achterlaten. Maar een hond met een goede muilkorf een uurtje achter moet prima kunnen, doorbreek je gelijk zijn gewoontegedrag en is dus ook nog eens een prima training.

Die sprays zou ik persoonlijk nooit aan beginnen, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten. Genoeg honden die er niets om geven en kleed inclusief goedje naar binnen werken.

De spray is NIET schadelijk voor de hond. Het smaakt alleen erg bitter en de meeste honden vinden dit niet lekker.
En aangezien de TS alles uit de kast heeft getrokken om het probleem op te lossen en dit nog niet geprobeerd heeft, is dit mischien een optie. Bij onze hond werkte het prima en die was binnen no-time anti-sloop.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:41

Wollen dekens kun je voor weinig kopen bij de kringloopwinkel (doe ik ook voor mijn hond), kun je altijd uit proberen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:42

KellyZ schreef:
De spray is NIET schadelijk voor de hond. Het smaakt alleen erg bitter en de meeste honden vinden dit niet lekker.
En aangezien de TS alles uit de kast heeft getrokken om het probleem op te lossen en dit nog niet geprobeerd heeft, is dit mischien een optie. Bij onze hond werkte het prima en die was binnen no-time anti-sloop.

Bepaalde ontwormingsmiddel voor honden zijn ook niet schadelijk voor alle honden, maar sommige rassen gaan er dood aan.

TS heeft niet geprobeerd om haar hond met muilkorf om een uurtje achter te laten, dus heeft nog niet alles uit de kast getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:43

Ik ga die spray gewoon proberen. baadt het niet dan schaad het niet. Als Kyl er niets om geeft dan merk ik dat snel genoeg. En dan weet ik dat ik tot plan B over moet gaan ( wat plan B is weet ik zelf ook nog niet)

@Brainless: Als ik echt helemaal niets meer kan proberen dan ga ik ook maar goedkope dekens kopen maar ik wil toch nog steeds proberen het probleem op te lossen. ik weet het met de spray los ik ook niets op maar het valt te proberen.

Zoals ik al zei voel ik mij er niet goed bij om mijn hond met korf om alleen achter te laten. Ik heb gezegt dat ik dit in mijn achterhoofd zou houden maar ik moet er echt nog eens goed over nadenken. Op dit moment zeg ik nee tegen die korf maar misschien denk ik er na een nachtje slapen wel anders over.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:47

Is het geen idee om het kussen of deken dat je aan de hond wil geven, eerst een week of twee bij je in bed te nemen? Zodat jouw geur er aan hangt?
Stel dat het op de één of andere manier toch een vorm van verlatingsangst is, dan zou hij normaalgezien geen dingen slopen waar de geur van het baasje aan zit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:49

breezy302 schreef:
Zoals ik al zei voel ik mij er niet goed bij om mijn hond met korf om alleen achter te laten. Ik heb gezegt dat ik dit in mijn achterhoofd zou houden maar ik moet er echt nog eens goed over nadenken. Op dit moment zeg ik nee tegen die korf maar misschien denk ik er na een nachtje slapen wel anders over.

Je hond is al een muilkorf gewend dus dat zal het probleem niet zijn toch? Ik heb het over dit soort muilkorven, mag je mij uitleggen hoe een hond daarmee kan stikken in zijn eigen braaksel? Als het echt maar om een uur gaat zou ik niet zo moeilijk doen, je kan het altijd eerst voor 5 minuten proberen en zo opbouwen:

Afbeelding

En baat het niet dan schaadt het niet zou ik niet zo makkelijk zeggen, als hij het wel blijft eten met dat spul krijgt hij nog altijd stukken dekens binnen met kans op verstopping of allergie op de stoffen in de spray en dan ben je verder van huis als de hond alleen is.

Sterkte ermee in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:50

Misschien is dat ook een idee Ashkerlon! Hij heeft nu de laatste week op de handdoek van mijn oude stafford geslapen, die is 9 juli inslapen en die wilde altijd zo graag op die handdoek liggen en die heeft hij niet gesloopt. Die handdoek was wel gewassen maar misschien dat mijn hond de geur dan nog steeds ruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:52

Ik heb ook zo'n korf alleen dan van kunsttof. Hij is idd een korf al gewent en vind het ook helemaal niet erg. Ik ben gewoon bang dat hij zijn mond niet helemaal open kan doen en zo kan stikken, niet alleen in braaksel maar bijvoorbeeld ook in eten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:58

breezy302 schreef:
Ik heb ook zo'n korf alleen dan van kunsttof. Hij is idd een korf al gewent en vind het ook helemaal niet erg. Ik ben gewoon bang dat hij zijn mond niet helemaal open kan doen en zo kan stikken, niet alleen in braaksel maar bijvoorbeeld ook in eten.

Die van kunststof zijn minder ruim, die ken ik ook. Daarom zei ik ook: Bij een goede korf kan een hond zijn bek helemaal opendoen, anders heb je een verkeerde maat.

Eten hoef je natuurlijk niet in de bench te doen als je maar een uurtje weg bent, met een muilkorf kan een hond normaal gesproken ook niet eten of je moet de brokjes door de korf heen geven.
Anders zou de hond het kleed natuurlijk ook gewoon kunnen slopen met zo'n ding om. :)

Maar als jij een beter gevoel hebt bij zo'n spray moet je dat doen, ik zou dat nou juist weer doodeng vinden. Heb honden van minder gekke dingen ziek zien worden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-09-09 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:59

Mijn rottweiler heeft ook haar vorige mand helemaal aan gort gebeten. Gelukkig iets langzamer dan jouw hond, iedere dag weer een groot stuk vulling eruit. Uiteindelijk was er niks meer van over. Dan maar geen mand. Nu heeft ze dus de deken die normaal in de bench lag gewoon op de grond liggen en die is blijkbaar niet leuk genoeg om te slopen.

Jouw hond ligt in een mand of in een bench?
Als het een bench is dat kan je er misschien rubberen tegels in vastlijmen? Dan haalt hij zichzelf niet open...

Wat bij mijn rottweiler ook helpt is een enorm koeienbot. Dan gaat ze liever daar op los dan op die mand.

Moeilijk probleem hoor... Ik zou nog in staat zijn om een kussen helemaal in te tapen met van dat bouwtape..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:00

Nuage schreef:
Als het een bench is dat kan je er misschien rubberen tegels in vastlijmen? Dan haalt hij zichzelf niet open.....

Dat is nog eens een goede idee!
Moet het wel zo vastgelijmd zijn dat de hond het 100% zeker niet loskomt, want stukken rubber wil je natuurlijk helemaal niet in een hondenlichaam hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:01

Dat klopt ook wel weer. Je hebt ergens ook wel gelijk maar er zit gewoon iets in me wat tegen een korf in huis is. Het is tegen de natuur in maarja dat is een hond in huis hebben natuurlijk ook. Pff Sorry maar dit vind ik echt wel een moeilijke beslissing aangezien een hond ook ontdekt met zijn mond.

Dat zou ook kunnen Nuage. Gelukkig heb ik nu al een aantal bruikbare tips gekregen waar ik zelf nog niet aan gedacht had en daar ben ik heel erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:02

@nuage. Mijn hond ligt nu gewoon in een mand. In de kelder heb ik nog wel zijn bench staan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:05

breezy302 schreef:
Dat klopt ook wel weer. Je hebt ergens ook wel gelijk maar er zit gewoon iets in me wat tegen een korf in huis is. Het is tegen de natuur in maarja dat is een hond in huis hebben natuurlijk ook. Pff Sorry maar dit vind ik echt wel een moeilijke beslissing aangezien een hond ook ontdekt met zijn mond.

.

Een hond ontdekt voornamelijk met zijn neus en daarna zijn ogen. ;)
Wat zou een hond moeten en willen ontdekken in een uur tijd in zijn bench stel dat een hond met zijn mond zou ontdekken?
Je weet toch wel zeker dat het maar om een uurtje gaat he?

Heb je weleens geprobeerd de bench gewoon open te laten staan? Mijn ervaring is dat een hoop honden stoppen met slopen als ze meer ruimte krijgen als ze alleen gelaten worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:06

Nog 1 tip.
Wat ook vaak goed helpt is om je hond echt supermoe te maken voordat je hem alleen achterlaat (als het maar om een uur gaat).
En dat doe je niet alleen door hem te laten bewegen, maar vooral door hem geestelijk aan het werk te zetten (zoekspelletjes, allerlei opdrachten: verzin maar wat leuks).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 00:07

Ik kan jouw nare gevoel wel begrijpen hoor Breezy302. Zou het ook een naar idee vinden om mijn hond alleen thuis te laten met zo'n muilkorf om.

Ik dacht dat de hond niet in de bench zat opgesloten ThePast03. Hij sloopt gewoon alleen zijn mand.

Eigenlijk is het dan nog puur netjes van hem dat hij alleen zijn eigen spullen sloopt ;)