Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
patserke schreef:oh klinkt goed, waar verkopen ze die?
Cerilene_ schreef:Ik heb ook een (iets) te dikke kat rondlopen.
Echter 1 vraagje:
Hoe zouden jullie dat doen als je ook een jong katje hebt dat nog moet groeien (5 maandjes ongeveer)?
Ik geef haar nu al geen kittenvoer meer omdat daar zoveel calorieen in zitten en die dikke er ook wel eens van eet.
Ze krijgen rc indoor.
Hij heeft erg veel beweging sinds die kleine hem steeds op zijn nek springt zijn ze de halve dag aan het spelen.
Ook heb ik niet het idee dat hij veel eet... Het kleintje zie ik veel meer eten.
Hij zeurt bijna nooit (die kleine komt wel eens vragen) en ze krijgen meestal 3 of 4 keer een koffiekopje (zo'n kleine van de senseo) brokjes met zijn 2tjes per dag, dat is een laagje dat de bodem van hun bakje helemaal bedekt. Ik heb geen idee hoeveel gram dit is.
Vers vlees wil hij niet (als we aandringen neemt hij 1 of 2 hapjes kipfilet, voordat ie weg loopt).
Voer ik ze te veel?
Don_Zhivago schreef:haha dat komt me bekend voor..
ik heb een pers met een iets te bol buikje... en een oude oma die magertjes wordt..
ik zet meneer in de tuin en prop mevrouw dan vol met van alles
melaniepk schreef:Hier dus ook een veel te dikke ex kater eigenaresse....
Mijn probleem is dus dat ik er een te dunne oude poezedame bij heb die geen tanden meer heeft en die dus WEL veel moet eten...
Dat maakt de zaak niet makkelijker
Ik geef mijn ouwe slanke dame dus elke dag een zakje whiskas natvoer en daar krijgt dikke poes dus wel geteld 4 stukjes van haha
Verder probeer ik alleen brokjes in het bakje te doen wanneer de slanke poes daarom vraagt, de dikke staat dan natuurlijk al paraat om zodra de slanke de andere kant op kijkt haar brokjes weg te snaaien...
Kortom, geen ideale situatie dus
melaniepk schreef:Don_Zhivago schreef:haha dat komt me bekend voor..
ik heb een pers met een iets te bol buikje... en een oude oma die magertjes wordt..
ik zet meneer in de tuin en prop mevrouw dan vol met van alles
Hahahaha dat is mishandeling ! ik zie je poes al hangen met zijn nageltjes aan het kozijn al kwijlend naar binnen kijkent![]()
Is jouw poes overigens niet boos op je andere "magere" omdat die WEL mag eten ? de mijne is soms echt zoooow beledigd
patserke schreef:mijne krijgt ok 60 gram per dag van specific,
hoop at ze geen suikerziekte heeft, dan moet je altijd op zelfde tijden spuiten geven