Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jesito schreef:Laika schreef:Ik denk toch echt dat je het in het voer moet zoeken. Daar zal een holist ook als eerste mee aankomen denk ik.
Een zeer goede brok voor allergische honden is Dog Lovers Gold.
Kijk zelf maar eens even:
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html
Hier zijn daar geen verkooppunten de twee in limburg die er zijn liggen 50 kilometer hier vandaan.
dejavu schreef:Jammer Jesito, ik reageer tenslotte in dit topic om jou en jouw dier te helpen. Ik ben niet bepaald groen op het gebied van honden met een slechte huid, dat je mij hierin niet volgt is allemaal best, ik hoop van harte van het ooit goedkomt.
Mocht je beginnen aan een nieuw voerproces, houd dan wel in de gaten dat het lang kan duren en dat resultaat nog even op zich kan laten wachten. Bijt je erin vast. Laat tot die tijd ontvlooimiddelen, alle entingen, prednison en alle andere onderdrukkende middelen achterwege.
russel schreef:jesito schreef:Het is een jack dus heeft een korte vacht teathree is ook al geprobeerd.
Nooit meer hondenkoekjes geven, alleen speciaal voedsel hypoallergeen via de DA. Mijn JR had ook altijd jeuk, nu dus niet meer.
Geef ik hem hondensnoepjes, koekjes of hondenkauwbotten geheid weer jeuk.
dejavu schreef:Ja, hoor. Ik heb zelfs iets te vaak vaak van allergieën gehoord. Persoonlijk heb ik een allergie opgelopen van het woord vlooienallergie, want werkelijk waar, ik moet de eerste hond met een vlooienallergie nog tegenkomen.Mijn uitleg daarover staat eerder in dit topic, maar jammer genoeg reageer je er niet op.
dejavu schreef:Jeuk e.d. komt altijd van binnenuit, dus moet je de oorzaak ook zoeken bij hetgeen wat jij er als baas zijnde in stopt. Een gezonde huid kan tegen vlooien, pollen en alle andere dingen. Als de huid daar niet tegen kan, dat ligt dan niet aan vlooien, ontvlooispul of wat dan ook, maar aan de overgevoeligheid van de huid. De huid is al verstoord en komt inderdaad bij warm broeierig weer nog meer in opstand.
Vertrouwen in dierenartsen heb ik al helemaal niet op dit punt als ze met troep als prednison aan komen zetten als oplossing. Onbekwaam.
russel schreef:Welk merk was het wat je voerde?
Jolandaa_ schreef:Ik heb niets gelezen behalve je beginpost,
maar een paardenmelk kuur volgen. dat is misschien een optie. bij een paard op onze melkerij had heel veel last van korstjes, had geen staat. alleen enkele sprieten. toen een maand een kuur laten volgen en je zag de vlekken weg trekken. ook der staartharen begonnen weer te groeien. dit hebben we uiteindelijk afgebroken, omdat de merrie toch niet bereden werd, en het was voor de mooi-igheid en niet voor de jeukverzachting. paard had er geen last van dus daar was het niet voor. maar zo zie je dat het wel werkt. je zou het kunnen proberen en laten informeren bij een melkerij in je buurt..
nektosha schreef:Ik herinner je topics nog, mede omdat ik hier ook een jeukhondje heb.
Herken het jeuk verhaal wel, in het voorjaar begint de ellende, in het najaar/winter is er 0,0 last.
Wij hebben wel baat bij de hyposensibilisatie gelukkig.
Ik denk dat goed voer erg belangrijk is en vaak kan helpen en verhelpen, maar denk niet dat het altijd alle problemen oplost.
Jesito ik wens je veel sterkte, weet hoe erg het is om je hond zo te zien, en hoop dat je hondje snel jeukvrij is.
mamamika schreef:HOi,
Een vraagje is je hond ooit al is onderzocht of hij allergisch is voor antioxidanten in de voeding?
Mijn hond heeft namelijk het zelfde probleem gehad, ik zeg duidelijk gehad niets hielp totdat ik hem op advies van mijn
fokker daarop liet onderzoeken en toen kwam eruit dat hij daar allergisch voor was.
Het banketstaaf is alleen dat in bijna ieder voer wel antioxydanten zit.
Er is wel voer voor te krijgen.
Helaas weet ik neit meer welk merk ik heb gehad aangezien mijn hond al 3 jaar dood is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Natasja