Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Re: Jeuk en ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:52

Ik ken het probleem, mijn oudje (Jack Russel ) heeft hetzelfde.
Laatste jaren hebben we het aardig onder de knie met Prednison maar doet meer schade dan goed natuurlijk.
hij heeft epilepsie en waarschijnlijk (volgens dierenarts ) is dat toch een bijwerking van de prednison (we gebruiken het al 5 jaar)
De tips die ik je kan geven heb je allemaal al geprobeerd dus meschien is het toch handig als je inderdaad eens een andere richting inslaat.
Het kan om alles zijn, voedsel, vlooien, enz, wie zal het zeggen .
Daarom gewoon heel veel sterkte en ik hoop dat je iets vindt om zijn jeuk te stoppen want jeuk is echt vreselijk..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:34

Jammer Jesito, ik reageer tenslotte in dit topic om jou en jouw dier te helpen. Ik ben niet bepaald groen op het gebied van honden met een slechte huid, dat je mij hierin niet volgt is allemaal best, ik hoop van harte van het ooit goedkomt.

Mocht je beginnen aan een nieuw voerproces, houd dan wel in de gaten dat het lang kan duren en dat resultaat nog even op zich kan laten wachten. Bijt je erin vast. Laat tot die tijd ontvlooimiddelen, alle entingen, prednison en alle andere onderdrukkende middelen achterwege.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:01

jesito schreef:
Laika schreef:
Ik denk toch echt dat je het in het voer moet zoeken. Daar zal een holist ook als eerste mee aankomen denk ik.
Een zeer goede brok voor allergische honden is Dog Lovers Gold.
Kijk zelf maar eens even:
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html

Hier zijn daar geen verkooppunten de twee in limburg die er zijn liggen 50 kilometer hier vandaan.

Als je iets verder kijkt op de site, zul je zien dat je ook online kunt bestellen. Geen probleem met verkooppunten dus ;)

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:09

Onze Jacks hadden ook altijd last van jeuk, niet tot bloedens aan toe maar wel erg onaangenaam voor de beestjes. Bij Da geweest schreef allerlei medicijnen voor, dit leek ons niet de beste oplossing. Toen kregen wij de tip over te stappen op ander voer. Wij zijn toen overgestapt op het merk Farm Food, dit is geperst voer en sindsdien hebben ze hier geen last meer van. Misschien toch de moeite waard het eens te proberen?
Het is voer wat niet overal makkelijk te verkrijgen is, maar misschien is het bij jou ergens in de buurt te halen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 18:06

dejavu schreef:
Jammer Jesito, ik reageer tenslotte in dit topic om jou en jouw dier te helpen. Ik ben niet bepaald groen op het gebied van honden met een slechte huid, dat je mij hierin niet volgt is allemaal best, ik hoop van harte van het ooit goedkomt.

Mocht je beginnen aan een nieuw voerproces, houd dan wel in de gaten dat het lang kan duren en dat resultaat nog even op zich kan laten wachten. Bijt je erin vast. Laat tot die tijd ontvlooimiddelen, alle entingen, prednison en alle andere onderdrukkende middelen achterwege.

Uit dit stukje kan ik opmaken dat je geen idee hebt hoe erg de jeuk is.
Als ik stop met de prednison heeft mijn hond geen leven meer, eet en slaapt niet meer.
Dus stoppen met de prednison dat doe ik niet als ik geen alternatief heb.
Ik vind het fijn dat je me wilt helpen.

En wat voer betreft zegt iedereen weer wat anders, volgens mijn da is caro croc een goede brok.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:24

In principe is het ook een goede brok, maar dat is voor sommige honden, bonzo of pedigree ook! Maar jouw hond heeft dus een probleem, dan moet je zoveel mogelijk verkeerde voedingsmiddelen vermijden. In dat geval is nagenoeg elke brok verkeerd. Een hond die geen of bijna geen afvalstoffen binnen krijgt hoeft daar dus geen energie in te steken. In dat geval kan al zijn energie naar het oplossen van andere problemen in zijn lijf. In dit geval dus de overgevoeligheid voor iets.
Gezondheid begint van binnen, niet voor niets kun je aan de huid en vacht zien of een dier er dus "goed" uit ziet.

Je zegt dat je vlees hebt geprobeerd, rodi. Hoe lang heb je dit geprobeerd? Heb je ook al iets anders geprobeerd? Het is namelijk vrij normaal als je hond de eerste periode wat dunne ontlasting heeft, dit zijn ook veel afvalstoffen die eruit moeten. Ook kan het huidprobleem in de eerste weken helemaal niet beter worden, eerder nog iets slechter.

Ik voer mijn JR nu een heel jaar vers, en nu pas veranderd haar vacht. Kun je nagaan hoe lang het kan duren. Huid heeft ze nog nooit problemen mee gehad, dus daar viel ook niets aan te verbeteren.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:43

nee hoor zou zeke rniet stoppen met de prednison :o .. dan word je hondje pas echt ongelukkig ... ook al is het niet goed voor ze beter als heel de je kapot krabben :o ..

iedereen heeft idd zn eigen ervaring met bepaald voer .... moet zeggen op die carnibest kreeg die van binnen paar weekies zn vacht terug :)

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:12

Zo zag die van mij eruit .. in zn minst erge vorm hij is namelijk bijna kaal geweest!

Afbeelding

en deze foto is wel van een tijdje terug al maar dat was gelijk al een stuk beter geworden :o ..

Afbeelding

de jeuk is er niet heel erg veel minder om geworden maar zeker wel wat omdat die vacht gelukkig ook beter werd ..

beestje zag er niet uit ;(

heb gelukkig geen foto van toen die aan de atopica zat .. dat was echt om te huilen :o

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:20

Ik ben overgestapt omdat mijn oudje ivm tandsteen in combi met tandvleesontsteking de brokjes niet meer eten kon. Nat maken was een optie, maar daar wordt het gebit nóg slechter van. Hondje een AB kuur en op vlees gezet. En nu is zelfs het tandsteen nagenoeg verdwenen :j Dit krijg je niet van KVV voeren, maar zelf samenstellen en dagelijks een portie bot wat ze naar hartelust wegkauwt :D
Tandsteen verwijderen was geen optie ivm leeftijd van 14 en een hartprobleem. Maar dat heeft zich dus helemaal zelf opgelost.

En daar geniet ze op deze manier van: http://www.videopalace.nl/zooi/piepkuiken.jpg
Foto in linkje voor "gevoelige" kijkers. Ze eet hier een eendagskuiken, en geloof me het kleed blijft brandschoon achter :D

Vera23 in de regel zegt men dat je voor elk jaar dat je hond brokjes heeft gegeten, één maand ontgiften moet rekenen, minimaal.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:01

Heel eerlijk, dat carnibest zou ik wel willen proberen, maar dan ook echt als laatste in dat hele voer verhaal.
Maar zelf samenstellen en eendagskuikens, daar voel ik weinig voor.
Mede omdat ik daar helelmaal niet in thuis ben.
Ik zal eens even kijken waar ik dat hier kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:03

jesito schreef:
Het is een jack dus heeft een korte vacht teathree is ook al geprobeerd.

Nooit meer hondenkoekjes geven, alleen speciaal voedsel hypoallergeen via de DA. Mijn JR had ook altijd jeuk, nu dus niet meer.

Geef ik hem hondensnoepjes, koekjes of hondenkauwbotten geheid weer jeuk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 21:50

russel schreef:
jesito schreef:
Het is een jack dus heeft een korte vacht teathree is ook al geprobeerd.

Nooit meer hondenkoekjes geven, alleen speciaal voedsel hypoallergeen via de DA. Mijn JR had ook altijd jeuk, nu dus niet meer.

Geef ik hem hondensnoepjes, koekjes of hondenkauwbotten geheid weer jeuk.

Het hypoallergeen voer heb ik dik een jaar gevoerd, maar deed niks.
Daardoor kon volgens de da een voedselallergie uitgeloten worden.
Ik mocht toen idd helemaal niks anders geven en na een een paar maanden zou ik dan een deel weer mogen geven, zo kun je stuk voor stuk na gaan waar hij precies op reageerd.
Helaas veranderde niks aan zijn klacht op alleen de brokken.
Daarna is de bloedtest gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:07

Welk merk was het wat je voerde?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:07

Laika schreef:
Als het reizen niet zoveel uitmaakt, zou ik Tannetje Koning zéér aan bevelen. Zij zit in Otterloo, de Oase. Zij heeft meerdere van dat soort gevallen met veel succes geholpen.

Heb ik ook goede ervaringen mee!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:21

dejavu schreef:
Ja, hoor. Ik heb zelfs iets te vaak vaak van allergieën gehoord. Persoonlijk heb ik een allergie opgelopen van het woord vlooienallergie, want werkelijk waar, ik moet de eerste hond met een vlooienallergie nog tegenkomen. :D Mijn uitleg daarover staat eerder in dit topic, maar jammer genoeg reageer je er niet op. :7

Nou, kom hier maar eens langs dan. 1 Vlooitje is genoeg voor stevige hotspots. En dat ligt echt niet aan het voer, vachtonderhoud, overbodige entingen of medicijngebruik e.d.

dejavu schreef:
Jeuk e.d. komt altijd van binnenuit, dus moet je de oorzaak ook zoeken bij hetgeen wat jij er als baas zijnde in stopt. Een gezonde huid kan tegen vlooien, pollen en alle andere dingen. Als de huid daar niet tegen kan, dat ligt dan niet aan vlooien, ontvlooispul of wat dan ook, maar aan de overgevoeligheid van de huid. De huid is al verstoord en komt inderdaad bij warm broeierig weer nog meer in opstand.

Vertrouwen in dierenartsen heb ik al helemaal niet op dit punt als ze met troep als prednison aan komen zetten als oplossing. Onbekwaam.

Ik vind dat dus te kort door de bocht. Je kunt echt niet alle problemen herleiden tot voer. Dan hadden de honden van mensen die hier serieus mee bezig zijn nooit huidproblemen. En toch kom je ook op bijvoorbeeld rauwvoerfora waar mensen zeer bewust bezig zijn met alles wat ze in hun hond stoppen ook honden tegen met huidproblemen.

Als een dierenarts klakkeloos prednison voorschrijft dan vind ik dat ook niet positief, maar ik ken wel zeer bekwame (holistische) dierenartsen die in uitzonderlijke gevallen toch prednison voorschrijven omdat gewoonweg het welzijn van de hond te zeer in het gedrang komt wanneer je het niet doet.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:29

Ik heb niets gelezen behalve je beginpost,
maar een paardenmelk kuur volgen. dat is misschien een optie. bij een paard op onze melkerij had heel veel last van korstjes, had geen staat. alleen enkele sprieten. toen een maand een kuur laten volgen en je zag de vlekken weg trekken. ook der staartharen begonnen weer te groeien. dit hebben we uiteindelijk afgebroken, omdat de merrie toch niet bereden werd, en het was voor de mooi-igheid en niet voor de jeukverzachting. paard had er geen last van dus daar was het niet voor. maar zo zie je dat het wel werkt. je zou het kunnen proberen en laten informeren bij een melkerij in je buurt..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 07:33

russel schreef:
Welk merk was het wat je voerde?

Het was Hills z/d
Toen dit niet bleek te helpen na bijna een jaar ben ik gaan kijken voor een andere brok en kwam toen uit bij caro croc.
Dit ben ik gaan proberen maar ik vind dat hij het hier goed op doet.

Daarbij neemt de jeuk in de winter af tot nul ieder jaar, vandaar dat ze ook zeker weten dat het niks met de voeding te maken heeft.
In de winter is hij vaak ook vrij van prednison en dan april/ mei begint het weer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 07:37

Jolandaa_ schreef:
Ik heb niets gelezen behalve je beginpost,
maar een paardenmelk kuur volgen. dat is misschien een optie. bij een paard op onze melkerij had heel veel last van korstjes, had geen staat. alleen enkele sprieten. toen een maand een kuur laten volgen en je zag de vlekken weg trekken. ook der staartharen begonnen weer te groeien. dit hebben we uiteindelijk afgebroken, omdat de merrie toch niet bereden werd, en het was voor de mooi-igheid en niet voor de jeukverzachting. paard had er geen last van dus daar was het niet voor. maar zo zie je dat het wel werkt. je zou het kunnen proberen en laten informeren bij een melkerij in je buurt..

Dank je voor je tip.
Ik zal hem zeker gaan overwegen.
Op dit moment ben ik omega 3-6-9 aan het geven en twee tabletjes prednison, vanaf morgen moet ik gaan verlagen naar 1,5 tabletje.
Dit moet hij dan 10 dagen zo krijgen en dan terug naar 1 en zo proberen we nu af te bouwen.
De da wil het zo gaan proberen.
Ze zegt je hebt er niks aan om een beetje prednison te geven en dan toch nog een mate van jeuk te hebben.
We moesten de cirkel doorbreken eerst.
Nu is hij echt jeukvrij en hopen dat we nu zover af kunnen bouwen tot 0.
Ik ben ook vaak bang om nieuwe dingen bij hem te proberen, bang dat hij daar allergies op reageerd.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:27

was even dat omega aan het opzoeken .. maar zie dat die van mij dat ook al heeft gehad :o ... hielp niks :o

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:38

Ik herinner je topics nog, mede omdat ik hier ook een jeukhondje heb.
Herken het jeuk verhaal wel, in het voorjaar begint de ellende, in het najaar/winter is er 0,0 last.
Wij hebben wel baat bij de hyposensibilisatie gelukkig.

Ik denk dat goed voer erg belangrijk is en vaak kan helpen en verhelpen, maar denk niet dat het altijd alle problemen oplost.

Jesito ik wens je veel sterkte, weet hoe erg het is om je hond zo te zien, en hoop dat je hondje snel jeukvrij is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 12:32

nektosha schreef:
Ik herinner je topics nog, mede omdat ik hier ook een jeukhondje heb.
Herken het jeuk verhaal wel, in het voorjaar begint de ellende, in het najaar/winter is er 0,0 last.
Wij hebben wel baat bij de hyposensibilisatie gelukkig.

Ik denk dat goed voer erg belangrijk is en vaak kan helpen en verhelpen, maar denk niet dat het altijd alle problemen oplost.

Jesito ik wens je veel sterkte, weet hoe erg het is om je hond zo te zien, en hoop dat je hondje snel jeukvrij is.

Dank je wel voor je lieve bericht.
Het is heel erg dat ik niks vind buiten de prednison.
Wetende dat je hem hiermee kapot voert.
Ik ben nu vanalles uit aan het zoeken op homeopatisch gebied, maar zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel.
Tannetje koning ben ik ook nog over aan het denken.
Ik moet het me allemaal op een rij zetten.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:37

HOi,

Een vraagje is je hond ooit al is onderzocht of hij allergisch is voor antioxidanten in de voeding?
Mijn hond heeft namelijk het zelfde probleem gehad, ik zeg duidelijk gehad niets hielp totdat ik hem op advies van mijn
fokker daarop liet onderzoeken en toen kwam eruit dat hij daar allergisch voor was.
Het banketstaaf is alleen dat in bijna ieder voer wel antioxydanten zit.

Er is wel voer voor te krijgen.
Helaas weet ik neit meer welk merk ik heb gehad aangezien mijn hond al 3 jaar dood is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Natasja

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 12:44

mamamika schreef:
HOi,

Een vraagje is je hond ooit al is onderzocht of hij allergisch is voor antioxidanten in de voeding?
Mijn hond heeft namelijk het zelfde probleem gehad, ik zeg duidelijk gehad niets hielp totdat ik hem op advies van mijn
fokker daarop liet onderzoeken en toen kwam eruit dat hij daar allergisch voor was.
Het banketstaaf is alleen dat in bijna ieder voer wel antioxydanten zit.

Er is wel voer voor te krijgen.
Helaas weet ik neit meer welk merk ik heb gehad aangezien mijn hond al 3 jaar dood is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Natasja

Geen idee.
Zal het wel even navragen.
Er is een heel uitgebreid bloedonderzoek gedaan wat me 350 euro heeft gekost, maar heb hier niks over gehoord.

Ik heb net besloten om hem carnibest te gaan voeren.
Ik ben er een beetje huiverig voor vanwege de diaree toen , maar wil het toch gaan proberen.
Ik kan er heel goed aan komen en wil me dadelijk niet voor de kop stoten als mijn hond ziek wordt van de prednison en dan denk: had ik toch maar.
Ik ga hem natuurlijk heel rustig omzetten, maar welke variant kan ik het beste pakken.
Of maakt dat niet uit.
Maar als ik alleen carnibest voer krijgen ze daar niet veel tandsteen van?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:47

ik doe er altijd eerst even kokend op .. vooral in het begin zou ik dat aanraden om hem er dan aan te laten wennen dat helpt ook tegen diarree ...

ik doe er ook altijd wat olijf olie door en zout .. die van mij moest ook wat meer gaan drinken ..

ik zou als ik jou was de eend nemen .. die werd mij aangeraden :)

dat is het beste voor vacht en ook geloof ik voor evt voedselallergie uit te sluiten omdat eend bijna niet voor komt in andere hondenvoersoorten .. dacht ik hoor :o ..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:51

mijn hond heeft volgens mij geen last van tandsteen .. krijgt wel altijd zn dentastix ;)