Hoe veel weegt jouw kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:09

colinneke schreef:
Foto`s staan in mijn profiel (eindelijk ;) ) Het zijn wel grotere dan de normale htk katten. Teiger is in verhouding met der lijfje te zwaar. Probeer der ook af te laten vallen. Tazz daarin tegen is qua lichaam in verhouding.

OMG die Teiger is echt te zwaar! En Tazz is ook te dik....
let wel op dat katten niet te snel mogen afvallen dan krijg je weer andere levensgevaarlijke problemen...

Lusitana, wat apart zulke kleine volwassen katten, je zou haast denken dat het nog kittens zijn...

andreaaa

Re: Hoe zwaar weegt jouw kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:14

Onze Noorse Boskat weegt 4,5 kilo. ;)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:15

*leest de titel en denkt grrrrr :+ Het is hoeveel weegt je kat of hoe zwaar is je kat :+ *

Mijn kat is nu ongeveer 8 jaar oud en weegt denk ik oongeveer 4 kg, maar dit komt omdat ze heel klein is, mn ander kat is echt een zwaargewicht, amar deze kunnen we helaas niet wegen :)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:18

Ik heb een kleine van ongeveer 2 kilo, en een grotere van 7 kilo ongeveer schat ik. Ze zijn wel allebei op gezond gewicht en allebei 1 jaar ;)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:21

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:21

Veerle90 schreef:
*leest de titel en denkt grrrrr :+ Het is hoeveel weegt je kat of hoe zwaar is je kat :+ *

Mijn kat is nu ongeveer 8 jaar oud en weegt denk ik oongeveer 4 kg, maar dit komt omdat ze heel klein is, mn ander kat is echt een zwaargewicht, amar deze kunnen we helaas niet wegen :)

Hihi! Precies mijn gedachte! Valt in dezelfde categorie als: hoe duur kost dat.

maar goed, de poezels.
de kleinste weegt 3,2 (pas nog gewogen bij de arts)
de grootste móet dan wel tegen de 6 wegen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:23

cissy schreef:
Lusitana, wat apart zulke kleine volwassen katten, je zou haast denken dat het nog kittens zijn...

Toen ze tien weken waren, pasten ze met zijn tweetjes op 1 hand!
In mijn profiel staat een foto van ze samen toen ze een maand of vier waren, op mijn portugese zadel. Dan kun je goed zien hoe piep ze waren als kitten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:31

Lusitana; dat zijn idd écht ukkies joh!

Colinneke; jou poezen zijn echt veel en veel te dik := Ik zou ze idd flink op dieet zetten (wel met mate idd ivm de gezondheid) anders heb je kans dat ze niet oud worden.
En dan vond ik mijn poes al dik :o
Laatst bijgewerkt door Britt op 24-09-09 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:39

Ik gok dat onze grote gecastreerde man zo'n 7 kilo weegt. Hij is ietsjes te dik en heeft zo'n hangvel onder zijn buik. Hij heeft al verschillende soorten voer gehad en heeft sind 2,5 maand een klein speelkameraatje (nu 5 maandjes ongeveer? en ik schat 2,5 kilo) die hem continu op zijn nek springt omdat spelen met grote broer zo leuk is. Maar zelfs met al die beweging lijkt ie nog niet echt van plan om af te vallen. Nouja gelukkig is hij niet vreselijk obees.
Vroeger liep ik elke dag langs een tuintje waar een kat zat op weg naar school die was zowat vierkant, echt niet normaal!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:41

Lusitana, wat een minimini woezeltjes waren het toen zeg...
mijn kittens waren met 4 maanden al bijna 2 kg... :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:43

Mijn katjes zijn 1600 gram per stuk en 3 maanden oud!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:07

Veerle90 schreef:

Oh, maar zwaar wegen kan ook hoor. Wanneer ik een beslissing neem die invloed heeft op de huiselijke sfeer weegt het welbevinden van mijn katten ineens veel zwaarder dan hun gewicht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:36

Cerilene_ schreef:
Ik gok dat onze grote gecastreerde man zo'n 7 kilo weegt. Hij is ietsjes te dik en heeft zo'n hangvel onder zijn buik.

Dat hangvel komt door de castratie. Ik kan je niet precies vertellen hoe dat zit, maar ik weet wel dat na een castratie die buik meer gaat hangen. Dat heeft mijn (mooi slanke) kater ook trouwens.

Colinneke, alsjeblieft laat je katten afvallen! Die Tijger en Tazz worden niet oud op deze manier hoor :n Een kilootje extra kan een keer gebeuren (al is dat al niet goed) maar die zwaarste kat moet echt zeker de helft van zijn gewicht kwijt en dan nóg zal 'ie flink zijn. Tenzij er stiekem Maine Coon of Noorse Boskat-bloed in zit, maar dat lijkt me niet.

Overigens merk ik wel dat mijn kat nu meer eet, omdat hij al 3 weken een vriendinnetje heeft (van nu 9 weken -ik weet dat 6 weken te vroeg is voor een kitten om weg te gaan bij de mama maar dit was een zwervertje dat via het asiel hier kwam) speelt, rent en springt hij veel meer. Dus wordt er meer gegeten. Gelukkig maar, want daarvoor waren er dagen dat meneer 'vergat' te eten. :Y)

colinneke

Re: Hoe veel weegt jouw kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:40

jep ben er mee bezig voor ze af te laten vallen. Gaat niet zo snel maar das juist goed.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:46

Jeetje wat een gewichten zie ik hier voorbijkomen :wow:

Ik ga mijne van de week eens wegen :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:50

Ga ik ook maar eens doen! Pfff, zal schokkend worden, ze is écht een vettie :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:43

Wat een grote katten komen hier langs!! Ik vond die van ons al zwaar.... die is 9 geloof ik, en 5.9 kilo.

Onze 16 jarige is minder dan 2,5 kilo momenteel... Echt onwijs afgevallen vanwege kaakproblemen, maar nu het beter gaat is het heel moeilijk haar weer zwaarder te krijgen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:45

Onze poes is in vrij korte tijd vrij veel afgevallen, van 5,1 naar 4,3 van de week en nu zit ze op 4,1. Er is niks verandert in de tussentijd en het gewicht mocht ze echt wel kwijt, maar wat kan een oorzaak zijn van snel afvallen, terwijl ze hiervoor een half jaar stabiel op gewicht was? Ik hou het wel in de gaten iig, maar kan iemand een verklaring bedenken?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:48

Azul [huistuinkeuken poes] 3 kilo
Pouco [huistuinkeuken kat erug klein..] 4,5 kilo
Branco [noorseboskat] 3,5/4 kilo
Melho [huistuinkeuken kat eruug groot] 4,5 kilo
Wiesje [huistuinkeuken kat] 3 kilo

Pouco is een klein dikkertje alleen kunnen we daar gewoon niks aan doen, behalve dat hij zo schuw is als ik weet niet wat beweegt hij veelte weinig en eet alleen brokjes en af en toe wat vlees. Maar hij is niet tè tè dik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:52

BrittKitt schreef:
Onze poes is in vrij korte tijd vrij veel afgevallen, van 5,1 naar 4,3 van de week en nu zit ze op 4,1. Er is niks verandert in de tussentijd en het gewicht mocht ze echt wel kwijt, maar wat kan een oorzaak zijn van snel afvallen, terwijl ze hiervoor een half jaar stabiel op gewicht was? Ik hou het wel in de gaten iig, maar kan iemand een verklaring bedenken?

Kikkers eten?
Als ze los buiten lopen willen ze dat nog wel eens doen.

Ben met Isami naar de DA geweest en haar gewogen: 7,7 kg!
Ik zat er dus niet ver naast met mn bijna 8 kg :o Maar de DA zei ook wel dat het een hele forse poes was! Maar een beetje te zwaar is ze wel, maar dat kon komen door de pil.
Daar gaat ze vanaf dus ik hoop dat dat zich weer oplost.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:13

Zijn binnenpoezen, kikkers komen er hier niet in :D

Hopelijk komt ze weer mooi op gewicht als ze van de pil af is, zit ze daar standaard op behalve wanneer ze een nestje krijgt? Of tot ze gesteriliseerd wordt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:21

nu tot ze geholpen wordt, ze plast nl in huis als ze krols is. Nestje wilde ik wel proberen maar ze wil maar niet drachtig worden dus nu wordt ze geholpen.

Mijn katten komen buiten in de ren en daar lopen ook kikkers, maar die smaken niet blijkbaar, als je die vieze gezichten ziet als ze aan de kikker/pad ruiken :)

janneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:22

mijn kat is 6 jaar oud en weegt 5 kilo

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:22

Jeetje, en iedereen zegt dat die van mij zo groot lijken. Maar dat lijkt nu alles mee te vallen.
Broer en zus van nu 15 maanden oud echte HTK katten:
gecastreerd mannetje: 4,35 kg
gesteriliseerd vrouwtje: 4,2 kg
Het vrouwtje lijkt echter veel zwaarder (een stuk korter dan haar broer) + hangvel dat ze overgehouden heeft aan de sterilisatie.
Mannetje is vooral heel lang. Kan zich net zo lang maken als de leuning van de bank.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:23

Wij hebben een 10 jarige gecastreerde kater die 7 kilo weegt :=