HBVisser schreef:Allereerst wil ik zeggen dat ik met je mee leef. Lijkt me verschrikkelijk als je hond zo reageert.
Ik zou de hond allereerst medisch door laten lichten:
oren checken
heupen en ellebogen checken
eventuele loopsheid of schijnzwangerschap checken
Wellicht reageert het dier zo uit pijn of ongemak. Ik keur de reactie beslist niet goed, maar als je het ongemak kan weg nemen dan misschien ook de bijtreactie.
Mocht zij medisch helemaal in orde zijn dan ging ik naar een gedragstherapeut om haar daar door te lichten. Kijk echter wel even naar een gedragsdeskundige die is aangesloten bij een keurmerk.
Tot deze tijd zou ik tenminste altijd een muilkorf bij me dragen en deze omdoen in situaties waar je andere honden en/of kinderen tegen komt. Oefen het gewoon lekker thuis, muilkorf om, 2 sec laten zitten en belonen met iets lekkers, dan 5 sec, dan 10 enz enz, maak hem in het begin niet eens dicht. Maak er een spelletje van en doe lekker gek op een hoog toontje. Muilkorf moet leuk worden.
En voorlopig zoveel mogelijk stressvolle situaties met haar vermijden. Want ik denk dat je dmv lichaamstaal enz haar nog meer stress bezorgt waardoor haar bijtreflex sterker en sneller wordt. Hond en mens reageren nou eenmaal op elkaar.
Dus.....even een volledige DA Check en dan naar de psych.
Ze is lichaamlijk in orde was laatst nog bij de dierenarts daarvoor
dus tis idd een situatie die het snelst voorkomt als ze stress heeft tis ook een angstbijter.
De psych checkup zal ik zeker weten laten doen en ok de scan hoop dat er dan wat meer duidelijk word