Konijn in de winter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Konijn in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 20:17

Ik geef mijn konijntje onbeperkt hooi wat ik van stal meeneem... heeel goed hooi en hij vind het heul lekker (vele malen lekkerder dan het hooi uit de dierenwinkel)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:29

Dat klopr, dat geperste hooi uit dierenwinkels vinden de meeste konijnen helemaal niet lekker. Ik heb ook *boeren*hooi en dat vinden ze heerlijk, maar tegen kruidenhooi kan nog steeds geen boer op... beetje verwent hier thuis :P

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:41

Ik heb nu nog wel hooi uit de dierenwinkel, maar ga hierna over op hooi van de boer. Scheelt kosten en waarschijnlijk ook beter :D Wat is er trouwens nu echt anders aan dat kruidenhooi? Heb er nog niet heel veel positieve verhalen over gehoord.. Dus ben benieuwd :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:49

wat anders is is de smaak, maar vooral de prijs! hier zijn ze er niet eens zo dol op...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:50

Met extra hooi en stro (lees hele dikke laag halve hok hadden wij vol :P) kwam die van ons de winter makkelijk door :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:08

ik vind de opmerkingen over nachthok zo leuk. Gaan bij jullie de konijntjes snachts naar bed :D Die van mij vind ik juist snachts heel vaak bij ons in de tuin en die verstoppen zich overdag. Een half wild konijntje hier in de buurt die gezegend is met een witte kleur zie ik juist vaak wanneer ik in het donker langs rijd in een wei overdag zie ik hem bijna nooit.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:25

Bij mijn konijnen verschilt het heel erg, soms zijn ze er de hele dag soms meer 's avonds, soms meer overdag. In de schemer zitten ze wel altijd buiten in hun ren :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:29

Konijnen zijn over het algemen in de schemer het actiefs, dus zo heel gek is dag niet hoor. Mijn konijnen zijn overdag ook heel erg sloom en lam, maar tegen de avond word het allemaal weer actief.

Soms moet ik snachts uit mijn bed omdat hond en konijnen dan dolle 5 min hebben, zijn ze tikkertje aandoen met z'n 3e en dan word de hele straat hier wakker... haha