Hond steeds aangevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Hond steeds aangevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 10:11

Idd ikdoemaarwat en gelijk had je. Ik doe het ook niet graag, maar om nu mijn hond gebeten te laten worden... dat heb ik er ook niet voor over. Het is de enige manier om zo'n hond zn aandacht af te leiden. Kan ik gewoon niet tegen en dan nog de reacties van de eigenaars, zo merk je gewoon al waar zo'n hond die manieren haalt.
Had het ook ooit eens, klein maltezer ding komt uit een tuin geschoten, die overigens nergens afgesloten is, agressieve houding en blaffen naar mijn hond toe (die al bang is van zo'n dingen), laat mijn hond netjes aan de voet zitten, mooi aangelijnd, komt de eigenaar afgewandeld (niks gehaast ofzo), vraag ik vriendelijk of hij zn hond daar kan weghalen zodat ik door kan lopen. Dus die man idioot achter die hond aan, hond liep gewoon weg van die man, nog even agressief naar die van mij toe (incl beide over het midden van een drukke weg). meneer had totaal niks te zeggen over zn hond, ongelooflijk dat zo'n beesten dan loslopen. Met veel moeite (ondertussen waren ze al achter ons gekomen, zat mijn hond nog altijd mooi neer, wel helemaal in de stress maar ok normaal, hij wordt echt helemaal bang als ze langs achter komen), uiteindelijk hond op een niet al te katholieke manier kunnen vastgrijpen. Maar zoiets kan toch niet, dan is men verwonderd dat er iets gebeurd en dan heeft die van mij het weer gedaan, want zo'n klein wit ding doet niks verkeerd in mensen hun ogen. Had die man er niet geweest, had hond ook mn voet van dicht gezien vrees ik. Wat kun je alleen gaan doen.
Gelukkig had je russel niks, je mag er niet aan denken, heb bijtwonden gezien op die manier, bah.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:39

Allejee ikdoemaarwat, lekker zulke hondeneigenaren!
Het is hier in de buurt (dld) trouwens heel normaal dat je een hond aanschaft en het vervolgens gewoon laat lopen. Geen mens schijnt zich verantwoordelijk te voelen.
Paar huizen verderop hebben ze een zwarte new foundlander.
Heel leuk dier maar zo zielig omdat niemand er naar omkijkt.

Hij loopt ook doodleuk midden op de straat, ook in het donker. 't Is een godswonder dat het dier niet al lang is overreden of een ongeluk heeft veroorzaakt.

Ze vinden het maar raar dat ik altijd zo met m'n hond en andere dieren bezig ben. Ik op mijn beurt vind dat weer raar.

Ik denk dat ik net zo had gereageerd op die golden als jij. Het ligt ook niet in mijn aard maar als het niet anders kan... nood breekt wet. En die eigenaar? Echt te asociaal voor woorden! :(

TS: is er inmiddels al een gesprek geweest met de eigenaren van die herder?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:47

Chiqa schreef:
Zoiets heet noodweer Angs, je mag jezelf verdedigen.

je mag jezelf verdedigen zolang het in de juiste mate is.
overdadig noodweer is ook weer strafbaar.

maar goed dan kan de ts weer zeggen dat ze in paniek raakte en haar hond wou beschermen, dan ben je verminderd toerekeningsvatbaar ;)

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:23

Helaas vandaag toch gezien dat de hond toch een plekje heeft.

Hij heeft op 1 bal een sneetje, waarschijnlijk van een tandje of een nageltje.

Morgen met hem naar de dierenarts, want het ziet er niet helemaal lekker uit.

Rekening brengen we naar de eigenaren, misschien leren ze daar wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:30

Dan hoop ik wel voor je dat je inmiddels aangifte heb gedaan, want bewijs maar eens dat deze wond idd door die hond ontstaan is :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:21

Knuf voor je hond Angs16 en idd, ga aangifte doen!!!

Ik zit me af te vragen hoe lang het duurt voordat die herder van kleinere honden naar kleine kinderen gaat.
Misschien nooit maar mss ook wel. Die lui moet je echt kort houden.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:18

Nou lijkt het wel of het vaak herders zijn, maar mij valt op dat juist heel veel kleine hondjes heel lelijk doen en daar zegt (bijna) niemand wat van...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:19

nou ik zie meer golden's ....

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:07

die ook wel ja.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:59

Mechelfan schreef:
Nou lijkt het wel of het vaak herders zijn, maar mij valt op dat juist heel veel kleine hondjes heel lelijk doen en daar zegt (bijna) niemand wat van...

Ooh, ook genoeg kleine honden hoor, alleen bijten die bij mijn doggen in hun enkels en stelt geen moer voor. Gek genoeg lopen kleine hondjes meestal wel aan de lijn.

Labradors en Goldens zijn idd ook niet even vriendelijk.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:10

Jeetje TS, das echt niet leuk, en ik had de witte herder er vanaf geschopt...is die nu helemaal :( en de eigenaar die had hem ook kunen krijgen van me...vooral als dit al meerdere keren gebeurd..

Ik heb zelf ook een herder en ik weet dat hij vecht met andere honden en hij loopt altijd aangelijnd, behalve als we op ruimtes zijn waar geen andere honden zijn...

Ik stoor me dus heel erg aan mensen die hun hond los hebben lopen en niet hun hond bij hun houden..dus meerdere malen heb ik mijn herder en de andere hond uit elkaar moeten halen......en dat zeggen de andere eigenaren...ja jou hond begint >;) . tja als ik dan duidelijk maak dat mijn hond niet voor niets aan de lijn zit...mag ik hem niet meer uitlaten en is het nog steeds mijn schuld...

mijn lab is ook niet altijd even vriendelijk...maar ik weet dat hij de uitlokker is en de herder het dan opknapt voor hem ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:26

Mijn teckel heb ik ook altijd aan de lijn alleen in het bos mag hij los. ZOdra ik zie dat er mensen aankomen roep ik hem en klik ik hem weer vast. Het is echt een kleine bijter. Niet uit agressie maar eerder uit voorzorg en bangigheid denk ik.

Ik vind gewoon dat mensen die hun hond niet goed onder appél hebben moeten ze niet loslaten. Je vraagt dan gewoon om moeilijkheden.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:27

Update:

Vanavond naar de dierenarts geweest, die schrok ervan.
Ziet er slecht uit, is ontstoken enz.
Mag de komende tijd niet zwemmen en er absoluut niet aan likken, heeft nu een kraag om.

Als het niet geneest moet hij gecastreerd worden...

En dat terwijl we met hem willen dekken :(!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:46

Ts, ik snap het niet hoor.
je geeft aan dat je hond meerdere keren aangevallen word, niet meer normaal kan wandellen en de hond inmiddels een wond heeft die aan het onsteken is.
Jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van je eigen hond. Hierbij is het dus jouw taak om ervoor te zorgen dat het diertje niks gebeurd. Inmiddels is hij meerdere malen aangevallen, begint behoorlijk angstig worden en jij hebt nog geen stappen ondernomen?
Ik kan er niet bij, sorry. Zou dit met een van mijn honden gebeuren, al zou ik het niet eens zover laten komen, had ik al lang actie ondernomen.
Waar wacht je op? Totdat de hond een keer echt goed doorbijt en dit je hond zijn leven kost?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 21:58

Nee, daar wachten we niet op.
Het zijn alleen bekende van ons en vrienden van mijn tante.
Het voelt best vervelend om daar aangifte tegen te doen.
Mijn ouders gaan morgen langs om een gesprek met hun aan te gaan.

De hond kan zeker nog normaal wandelen en is alleen angstig tegenover herders (alleen toen het net gebeurd was voor meerdere honden).

Dat de wond ontstoken is dat is vanaf vandaag en daar heeft hij nu ook medicijnen voor.

Het is echt niet zo dat we er niks tegen doen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:40

Je kunt natuurlijk eerst gaan praten en als dat niet lukt aangifte gaan doen. Helemaal als het kennissen zijn. Ik zou wel zeker de rekening langs brengen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:01

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:07

allemachtig, ik zou zwart voor mn ogen worden...
TS, heel veel sterkte!

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:34

brainless, ik heb het gelezen, maar lees niets wat ik niet al wist.
Wat wil je hier mee zeggen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:40

@Mechelfan:
Sorry laat maar. Ik zie dat je trainer bent op de kynologenclub....
Dat verklaart het 1 en ander... en heeft het geen zin er tegenin te gaan.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 10:42

Ja, vandaag word er inderdaad met ze gepraat en over de rekening gesproken. Het probleem met aangifte doen ligt inderdaad bij het feit dat het kennisen zijn en daar word het natuurlijk niet gezelliger op.

Mocht het allemaal niet helpen dan gaan we inderdaad uiteindelijk toch aangifte doen.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:51

Ik zou de eigenaar erop aanspreken en anders andere maatregelen treffen!

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:03

Brainless: wat verklaart dat dan? Ik zou graag willen weten wat je hier allemaal mee bedoelt?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:04

Juist als het kennissen zijn zou je daar (onder het genot van een kopje koffie/biertje) over moeten kunnen praten.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:08

Sassieja schreef:
Moiryn schreef:
Zelf zou ik als hij het nog een keer deed 'm d'r persoonlijk aftrekken.

Doe dat nooit! Maar dan ook echt nooit!
Dit is allemaal te doen om rangorde, en de hond ziet jou dan als indringer, en het interesseert hem dan niet of het je arm is die hij grijpt, of je hond.

Zo echt wel! Ik heb eens meegemaakt dat een geflipte mechelaar mijn toen nog 6 maande jongen hond 'out of the blue' aanviel en in stukken wilde scheuren, in haar keel beet en ga zo maar door.

En óf ik er op gedoken ben! Dan maar het risico dat ikzelf gebeten wordt, maar liever dat, dan dat hij mijn hond(en) aan stukken scheurt. Echt, kom niet aan mijn hondjes, want ik word echt hels!