Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:23

Ik werk zelf bij de blokker en had het al gezien. Vind het echt 10000x niks.. :n
Beestje heeft niet eens lekker de ruimte..
Gelukkig wordt het ook (bijna) niet verkocht. We hebben er iets van 30 binnen gekregen maar nog steeds geen 1 weg.

vuurneon

Re: Blokker verkoopt 'hamsterhel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:25

Ik had altijd 2 kooien voor mijn hamster:
de permante kooi was een grote caviabak en had zo'n minikooi zodat ik hammie mee naar buiten kon nemen. :P (ach, je bent jong en je wilt wat hahaha :D )
Maar voor een permanente kooi zou ik dat nooit gebruiken. Kan een hamster zich niet door de tralies wurmen?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:28

heb niet veel met hamsters, maar vind het maar een kleine kooi,
die speeltjes zijn natuurlijk wel leuk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:30

Deze kooi moet kunnen, mits je er een stuk of 5 koopt en ze met allemaal gangetjes aan elkaar verbindt.. als dit een losse kooi is vind ik het echt niet kunnen. Probeer er dan zelf een Hamsterparadijs van te maken door meerdere kooien te kopen en er een kamer vol mee te maken.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:33

_Bitje_ schreef:
heb niet veel met hamsters, maar vind het maar een kleine kooi,
die speeltjes zijn natuurlijk wel leuk :j

En dat is nou een probleem. Heel veel mensen zeggen dat het er leuk uit ziet. Vrolijke kleurtjes enzo. Dat is toch een hamster paradijs? Maar volgens mij vind die hamster het maar 3x niks.
Geef zo'n beestje lekker de ruimte om te klimmen, graven en in een radje te rennen en ze zijn gelukkig. Normaal gesproken hebben die beestjes een enorm groot territorium, rennen ze rond de 15 km per nacht en graven ze ter lieve lust. Dat zou hier dus echt niet in kunnen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:34

das waar, maar ik heb geen verstand van hamsters en wil het ook niet hebben, vind die dingen maar niks,
maar kan me voostellen dat ze een grotere kooi moeten hebben,
en een ratje erbij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:35

De hamster in de folder is trouwens een heel groot voorbeeld van hoe een vormgever kan falen in zijn photoshopkunsten..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:35

unwritten, dat viel mij dus ook al op ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:36

_Bitje_ schreef:

Als blokker een beetje geloofwaardig over wilt komen moeten ze iig die vormgever niet meer inhuren. Dit kan op een eenvoudige manier, en zoveel netter. (Ik ben zelf vormgever).

Ik vind het jammer dat ze op deze manier die kooi als paradijsje over willen laten komen..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:37

de hamster mag dan wel verkleind zijn op foto door de leveracier, ik vind m er nog steeds veelste kein uit zien, arme hamsters :(:)

Kristl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:37

Een hamster is een heel actief dier, en moet dus echt heel veel ruimte hebben. En dit hok is dus echt te klein. Ik heb een hamster en die zit in een hok waar normaal cavia's of konijnen inzitten. En heb hier gewoon aparte speeldingen ingezet. Dus ik zou deze echt niet kopen. ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:41

Unwritten schreef:
_Bitje_ schreef:

Als blokker een beetje geloofwaardig over wilt komen moeten ze iig die vormgever niet meer inhuren. Dit kan op een eenvoudige manier, en zoveel netter. (Ik ben zelf vormgever).

Ik vind het jammer dat ze op deze manier die kooi als paradijsje over willen laten komen..

ja idd... Blokker maakt op deze manier ook nog eens slechte indruk :(:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:42

Wat zijn verkopers dan toch ook eigenlijk dom! Als hun grotere kooien zouden verkopen(zowel voor hamsters, maar ook voor cavia's, konijnen etc etc.) zouden ze zelfs meer winst kunnen krijgen, aangezien ze meer kunnen vragen voor grotere hokken en kooien.

Het is natuurlijk ook absurd dat er geen wetten voor zijn :n
Als je ook ziet at er voor konijnen te koop wordt aangeboden... ook daar zitten hokjes van 60x40 tussen :n

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:44

x_Marr schreef:
Wat zijn verkopers dan toch ook eigenlijk dom! Als hun grotere kooien zouden verkopen(zowel voor hamsters, maar ook voor cavia's, konijnen etc etc.) zouden ze zelfs meer winst kunnen krijgen, aangezien ze meer kunnen vragen voor grotere hokken en kooien.

Als je ook ziet at er voor konijnen te koop wordt aangeboden... ook daar zitten hokjes van 60x40 tussen :n

voor muizen kan het nog wel maar konijnen en cavias gaan niet in buizen klimmen :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:45

even een hele andere vraag, weet iemand waar ik kan melden dat ik dat reclamepakketje al weken niet meer ontvang! ik erger me dood en ga een klacht indienen! kreeg ze zowiezo al altijd 2 dagen laten geleverd en nu is die al 2 keer niet bezorgd geworden! iemand enig idee waar ik dit kan melden??

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:46

Vreselijk klein, wie verzint zoiets :\
Persoonlijk vind ik niet één kooi geschikt voor een hamster...
Hamster zijn zo enorm aktief, dat ze naar mijn idee helemaal niet geschikt zijn als huisdier :x
Vissekommen vind ik ook afschuwelijk
en als ik er 1 zie staan krijg ik altijd de neiging om ze per ongeluk O:) een "zetje" te geven :+

edit:typefout
Laatst bijgewerkt door unamie op 12-09-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:47

_Bitje_ schreef:
x_Marr schreef:

voor muizen kan het nog wel maar konijnen en cavias gaan niet in buizen klimmen :D

Ook voor muizen kan het niet, die willen ook graag veel beweging hebben ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:49

ik was laats op een veemarkt..
daar kwam je hamsters tegen in kooitjes van 10 bij 10 cm
dat was geen vrolijk gezicht..en dan ook nog met min. 2 hamsters
in zon bakje he??
belachelijk!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:50

Citaat:
Ook voor muizen kan het niet, die willen ook graag veel beweging hebben ;)

gelukkig heb ik ook niks met muizen
[VVDD] DE MUIS (dangerous)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:54

Hamster hotel... ja soort quantanamo bay, voor hamsters zo te zien...

Ooit hadden ze op Duitsland programma, waar ze in lieten zien hoe je ideale hamster woning maakte! (jaren geleden!!)
Dat was pas 5 sterren hotel!
Met stuk turf etc. op de bodem zodat ze zelf gangen konden maken..
Was echt prachtig!!! (wel wat omslachtig, maar denk dat het wel happy hamster zou hebben opgeleverd!)
Beken ook eerlijk dat mijn hamster in een konijnen kooi met wc rollen woonde....

Overigens misschien dit wel geschikt als leuk transport bakje, of als tijdelijk bakje, als je de kooi schoonmaakt...
Enigste nuttige wat ik hierbij kan verzinnen...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:55

ponygekje21 schreef:
even een hele andere vraag, weet iemand waar ik kan melden dat ik dat reclamepakketje al weken niet meer ontvang! ik erger me dood en ga een klacht indienen! kreeg ze zowiezo al altijd 2 dagen laten geleverd en nu is die al 2 keer niet bezorgd geworden! iemand enig idee waar ik dit kan melden??

Even opzoeken welke verspreidgroep er in jouw omgeving actief is. (of juist niet actief :D) Interlanden is een verspreidgroep, maar of dat ook bij jou zo is... :)

Ik denk dat als er daadwerkelijk veel klachten komen, dat de kooien uit de handel gehaald worden. Zo zijn er wel vaker dingen uit de winkels gehaald.
Helaas is blokker wel vaker laks met bijvoorbeeld de folders (herhaaldelijk dezelfde (druk)fouten bijvoorbeeld). En de klant (en het personeel dat hierdoor continue klanten moet teleurstellen/attenderen) is hiervan de dupe. Maar blokker doet wel degelijk wat met daadwerkelijke klachten :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:56

Sjolvir schreef:
Hamster hotel... ja soort quantanamo bay, voor hamsters zo te zien...

Ooit hadden ze op Duitsland programma, waar ze in lieten zien hoe je ideale hamster woning maakte! (jaren geleden!!)
Dat was pas 5 sterren hotel!
Met stuk turf etc. op de bodem zodat ze zelf gangen konden maken..
Was echt prachtig!!! (wel wat omslachtig, maar denk dat het wel happy hamster zou hebben opgeleverd!)
Beken ook eerlijk dat mijn hamster in een konijnen kooi met wc rollen woonde....

Overigens misschien dit wel geschikt als leuk transport bakje, of als tijdelijk bakje, als je de kooi schoonmaakt...
Enigste nuttige wat ik hierbij kan verzinnen...

wc rollen zijn ook altijd leuk he :Y)
ik noem de blokker hamster hotel ook echt geen 5 sterren hotel..
eerder een 5- hotel :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:36

_Bitje_ schreef:
das waar, maar ik heb geen verstand van hamsters en wil het ook niet hebben, vind die dingen maar niks,
maar kan me voostellen dat ze een grotere kooi moeten hebben,
en een ratje erbij :j

Nah, hamsters en ratten gaan niet zo goed meestal :n :P

Duitsland is op hamstergebied zooo veel verder als in Nederland! Die hebben voor rusjes al een minimum maat van 80x50 en voor syrtjes 100x50 :j Als je daar kijkt hebben ze echt prachtige kooien.

Mijn robo's hebben ook niet veel te doen in hun bak want daar doen ze niks mee, ze hebben genoeg aan hun bodembedekking (zaagsel+hooi, is heel stevig om gangen te graven) en hun radjes. Ze willen ook geen nestmateriaal want ze gaan wel in hun huis onder de bodembedekking wonen :D
Alleen wcrolletjes willen nog wel interesse opleveren en veel dingen waar ze gewoon heel lang mee bezig zijn, tarwearen enzo.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:49

Hamsters hebben ook graag wat 'echte' omgeving. Wat aarde, zand, gras, takken, mos enz..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:33

Ik heb een hamster in mijn handen gedrukt gekregen op een dierenmarkt in Belgie. Vrouwtje wilde m teruggeven aan de knaagdierenfokker waar ze m gekocht had (want hammie was raar en zoon deed er niets mee), maar hij wilde m niet terug nemen. (hij had namelijk alleen maar jonge dieren bij elkaar zitten) Ik heb toen gezegd dat ik m wel nam.

Beestje had ook in een plastic bakje gezeten met een huisje en een voerbakje. Arme ding maakte continu salto's achterover! :( Beest wist niet wat ie met zichzelf aan moet. Ook toen ie daarna in een grote kooi met tralies terecht kwam is het nooit helemaal meer over gegaan. Gelukkig kon ie nu wel zijn energie kwijt...