Hond eet tube zalf op, help.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:12

TasjaIsLief schreef:
Ik zeg niet dat ze boos wordt?
Weet niet waar je dat vandaan haalt eigenlijk?
Vind het fijn dat je je mening met mij wil delen, maar dat is gelukkig niet meer nodig omdat ie inmiddels (bijna?) alles weer uitgepoept heeft :)
En maak je maar geen zorgen, als het een echt noodgeval is bel ik heus wel de DA. :j

Maar heb je inmiddels na ál deze dagen je dierenarts al een keer kunnen bereiken zonder 'm wakker te hoeven maken?

Want ook als het op DIT moment geen gevolgen heeft voor de hond, betekend dat niet dat het gewoon maar 'over' gaat.
Het zou best op lange termijn gevolgen kunnen hebben voor de hond.

Giftige stoffen zijn niet altijd direct werkzaam/merkbaar.

Ik vind dat je niet zo slim bent geweest met 't afhandelen van deze situatie.

Het is wel een besluit over een levend dier...
Voor 't zelfde geld had de hond 's nachts last gehad van de stoffen, en had je 'm de volgende ochtend dood in z'n mand aangetroffen.
Wat dan?
Had je dan toch maar de dierenarts even gebeld... Dan hadden ze zijn maag misschien nog leeg kunnen pompen.

En wat als hij volgende week ineens komt te overlijden omdat zijn lever het begeven heeft, omdat de stoffen niet afgebroken konden worden?

Is 1 kort telefoontje te veel moeite om zeker te weten dat je hond niet dood gaat of ziek wordt?
Sorry, maar ik vind dat vreselijk onverantwoordelijk... :n

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:18

ik had eigenlijk begrepen dat de TS gewoon wel had gebeld en te horen had gekregen dat ze het maar even af moesten wachten.... wat moet de dierenarts dan snachts gaan doen voor die hond? er een tovermiddel in doen zodat de zalf er weer uit komt? je kan die beesten dan wel voor alles laten braken..... beetje onnodige aanval dit..........

zoiezo ben ik het trouwens best met de TS eens ik werk bij de dierenarts en daar bellen ze nog wel es uit je bed voor een teek of wat dan ook..... spoed is spoed...... maar soms gaan mensen echt te ver.......persoonlijk denk ik niet dat zich veel gifstoffen (of ze nou langzaam werken of niet) in die tube hebben gezeten.......en als we ons toch zo druk maken over de gifstoffen die een hond binnen krijgt dan moeten de mensen ook maar es stoppen met het voeren van broodjes hagelslag.... (ja maar hij vind het zo lekker!) zucht.....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:23

Mjay schreef:
ik had eigenlijk begrepen dat de TS gewoon wel had gebeld en te horen had gekregen dat ze het maar even af moesten wachten.... wat moet de dierenarts dan snachts gaan doen voor die hond? er een tovermiddel in doen zodat de zalf er weer uit komt? je kan die beesten dan wel voor alles laten braken..... beetje onnodige aanval dit..........

zoiezo ben ik het trouwens best met de TS eens ik werk bij de dierenarts en daar bellen ze nog wel es uit je bed voor een teek of wat dan ook..... spoed is spoed...... maar soms gaan mensen echt te ver.......persoonlijk denk ik niet dat zich veel gifstoffen (of ze nou langzaam werken of niet) in die tube hebben gezeten.......en als we ons toch zo druk maken over de gifstoffen die een hond binnen krijgt dan moeten de mensen ook maar es stoppen met het voeren van broodjes hagelslag.... (ja maar hij vind het zo lekker!) zucht.....

Ik werk ook bij een dierenarts en daar bellen heel veel mensen onnodig maar er komen ook veel mensen die dagen eerder hadden moeten komen maar dit niet niet deden. Ik heb liever de eerste soort mensen, die denken aan hun dier en ik vindt het niet erg ze dan gerust te moeten stellen want dat is me werk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:28

Mjay schreef:

Ik heb speciaal voor jou ál de TS d'r berichten nog een keer doorgelezen.
Maar nee, ze heeft nog steeds geen enkele professionele bron aangesproken om te checken of het kwaad kon... ;)

En ik zeg ook niet dat de dierenarts dan gelijk iets had moeten doen, maar hij had wel advies kunnen geven.
Een dierenarts weet toch vaak wel welke stoffen echt kwaad kunnen en welke niet.

Homeopatische stoffen kunnen namelijk wel degelijk kwaad... De grond van de homeopatie ligt namelijk op vuur met vuur bestrijden.
Men ontdekte destijds: een stof die bepaalde verschijnselen kan opwekken, is ook in staat diezelfde verschijnselen te genezen.

Er zitten dus heel vaak wel degelijk gevaarlijke stoffen in homeopatische middelen. Alleen in zeer kleine concentraties.
Maar goed, 't is natuurlijk ook niet de bedoeling om een tube zalf op te eten.

@Wilawander: precies!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:34

Marja schreef:
Kun je hem niet laten braken door hem een theelepel zout te geven?
Misschien is het daar ondertussen al te laat voor hoor.

Goed advies zeg :( Weet je dan niet dat je hond dan kan overlijden???

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:43

Marja schreef:
Weer wat geleerd, ik had geen idee dat het middel erger was dan de kwaal.
Het is me een keer door een dierenartsassistente geadviseerd toen onze hond slakkenkorrels had gegeten.
Wonderbaarlijk genoeg is hij er na een kritieke nacht weer helemaal bovenop gekomen. Misschien dus wel ondanks en niet dankzij het laten braken met zout...

Hoewel hij had het natuurlijk weer uitgebraakt, in het stukje blijkt het vooral gevaarlijk als ze het doorslikken en niet uitbraken.

Nou ja, sorry voor m'n gevaarlijke advies en ik hoop dat het meerdere mensen iets geleerd heeft!

Wij leren tegenwoordig (diergeneeskunde, 2e jaar) dat zout alleen gegeven moet/kan worden als het écht nodig is om de hond te laten braken en er geen ander braakmiddel aanwezig is. Dus alleen in het uiterste noodgeval, omdat het middel inderdaad net zo erg kan zijn als de kwaal.

Asjemenauw

Re: Hond eet tube zalf op, help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:48

Sorry van mijn vorige reactie ... ik had toen nog niet het hele topic doorgelezen en dus ook nog niet gezien dat er al uitleg ed was gekomen

Sorry Marja,
Foutje, bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:00

@ TS: En da's dus precies waarom je hierover geen topic op bokt moet openen, maar écht advies moet vragen aan iemand die er wat vanaf weet. ;)

Hoe goed we 't met z'n allen ook bedoelen; "wij bokkers" komen niet altijd met goed advies :P

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:46

Wat bovenstaand aangeeft (de zout-tip) is het maar "goed" dat er door sommige bokkers die advies vragen zo selectief gelezen wordt.
Tips als "bel even de dierenarts voor advies" worden niet gelezen, of afgewimpeld, maar tips als "oh, mijn hond heeft wel eens dit of dat gegeten zonder problemen" worden wel gelezen.

De meesten kunnen wel voor 10-tallen of 100-tallen euro's smsen en elkaar bellen, maar een telefoontje naar een dierenarts voor advies is teveel van het goede. _-:(

Nee, we kijken het eerst even aan of de hond wel normaal blijft doen. Wordt hij ziek kunnen we altijd nog eerst op bokt vragen wat we eraan kunnen doen. :Z

Ik ben niet van de regeltjes, maar soms wens ik wel eens een wetgeving die sommige mensen verbiedt dieren in huis te nemen.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:56

De reden waarom ik op tips als bel de DA niet/nauwelijks reageer is omdat ik zelf genoeg gezond verstand heb om dat te bedenken.
Ik vraag hier om Nuttige tips waar ik zelf zo 1 2 3 niet aan gedacht heb, vandaar dat ik het op Bokt heb gezet.
En met meningen over dat sommige mensen verboden moet worden huisdieren te nemen, daar heb ik Werkelijks Niets aan.
Dus zoals ik al eerder heb gezegd, misschien moet je voortaan eerst vragen... en daarna pas je conclusies trekken.
Dit is het laatste wat ik hierover gezegd heb.

Ik ben blij met de mensen die normale reacties hebben gegeven, en heb veel aan hun tips gehad, dankjewel daarvoor.
En voor de mensen die daar wél geinteresseerd zijn in mijn hond, het gaat gelukkig nog steeds erg goed met hem. :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:03

Iemand met écht gezond verstand had dat niet alleen kunnen bedenken, maar had dat ook gedaan, alvorens een topic op bokt te openen.
Daarbij komt dat ik toch blijkbaar de juiste conclusies getrokken heb, dus waarom zou ik vragen? Vragen naar de bekende weg dus.
Ik stel geen vragen waar ik het antwoord al op weet namelijk.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 22:56

Is goed, wat jij wilt, ik ben slecht en jij bent goed.
Einde discussie.

Vanaf nu antwoord ik alleen nog maar op normale berichten, vind het jammer dat het zo'n topic heeft moeten worden.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:07

Ik vind dat je goed hebt gereageerd, hoor. En wat mensen zeggen over dat het absoluut stom is om te zeggen dat het homeopathisch is en dus geen kwaad kan, nou ja, het is dus wel zo. Er is nog nooit bewezen dat homeopathische middelen medisch gezien werken, de stoffen die er in zitten zijn dusdanig verdund dat ze niet werken. (Dat wil overigens niet zeggen dat ik van mening ben dat het niet werkt, want dat ben ik niet, maar wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het geen kwaad kan.)

Ook al heeft je hondje het inmiddels weer uitgepoept, toch even de komende tijd zijn/haar gedrag in de gaten houden, ook het eet- & drinkgedrag! De zalf kan er misschien uit zijn, maar het kán zijn dat er stoffen zijn opgenomen en in de lever terecht zijn gekomen. Ik acht de kans niet groot, maar je moet dingen natuurlijk nooit uitsluiten. En anders voor de zekerheid even overdag naar de dierenarts bellen, dát kan geen kwaad (tijdens kantooruren dus) en vragen wat je het beste kan doen. En laat je hond veel drinken, dat 'spoelt' schoon!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 23:30

Ik hou alles nog steeds in de gaten hoor, het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er nog iets in zit of dat er indd stoffen zijn opgenomen, je weet het nooit natuurlijk.
Hij drinkt gelukkig redelijk wat (altijd al zo geweest) dus daar zal het niet aan liggen :)
Was van plan morgen inderdaad wel even langs te gaan, ben daar toch in de buurt en baadt t niet dan schaadt t ook niet ;)
Bedankt voor je reactie.