en dan duurt het lang.. (met foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:19

corientjuhh schreef:
Bij een vriendin stond ook altijd een koe en daar kon je zo op zitten :D
Toch wel wat anders dan een paard
Maar er echt op rijden met zadel enz
Nee dat kan denk ik niet, veel te sterk :P

ik heb vroeger toen ik 5 (!) was ook wel eens gereden op mijn lievelings koe (die nu dood is... ) was gaaf :D

Sodeletuut

Re: en dan duurt het lang.. (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:24

Gefeliciteerd!
Kalfjes zijn zo lieef. :+:

Marieke1495

Re: en dan duurt het lang.. (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 09:25

:))

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:46

Rivaldo schreef:
xxxmarexxx schreef:
foto's!!!

Ik heb 1x een koe zien bevallen het was allemaal zo gebeurt. voor dat het kalfje te wereld was werd die al weg gesleept bij de moeder. beetje traumatiesche ervarring dus.
maar het was wel mooi om te zien hoe zo'n kalfje geboren wordt

Dat is juist minder traumatisch voor de koe :=

Met de geboorte van onze Johannes (zie paar posts terug en foto :P) was het pas vreselijk zielig..
Z'n moeder was al ziek en kon niet meer opstaan. Na de bevalling kwam de baarmoeder van de koe er ook uit, maar konde ze niet terug stoppen omdat ie niet kon staan.
't kalf lag aan de overkant van de stal in eigen hokje met stro enzo. Moeder koe probeerde echt op d'r knieen nog naar d'r kalf toe te hupsen. Uiteindelijk heeft moeder koe spuitje gehad, want het was vreselijk om te zien!

edit: gefeliciteerd TS! Hoe heet ze? :P

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:26

xxxmarexxx schreef:
foto's!!!

Ik heb 1x een koe zien bevallen het was allemaal zo gebeurt. voor dat het kalfje te wereld was werd die al weg gesleept bij de moeder. beetje traumatiesche ervarring dus.

Dat zal dan wel een kistkalf oid geweest zijn... Die worden direct na de geboorte weg gehaald, biest wordt afgemolken en gegeven en verder krijgen ze poedermelk... Heb het ook wel eens meegemaakt op een kinderboerderij waar ik stage gelopen heb. Is wel superschattig om die kalfjes drinken te geven !!! Maar ben er ook geen voorstander van hoor.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:29

Rivaldo schreef:
xxxmarexxx schreef:
foto's!!!

Dat is juist minder traumatisch voor de koe :=

Natuurlijk niet !! Die koe heeft ook hersens hoor, die heeft echt wel door dat haar kind ineens weg is... T'is idd wel beter dat ze elkaar dan nog niet kennen en daarna weg halen, maar ik vind het sowieso slecht dat het kalf niet bij de moeder op kan groeien. Die moet gewoon lekker met zijn mama en de andere koeien en kalfjes in de wei groot worden, zoals het hoort.