dier word niet oud....... punt

maar hij heeft het nu naar zijn zin en dat gun ik hem........
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LecyTinker schreef:zolang de hond bij je moeder woont denk ik dat je er geen keuze in hebt. Als je moeder zegt dat het haar teveel word dan is het haar teveel. Ongeacht of dat het tijd is voor het diertje of niet. Ik vind dat ze gegronde redenen heeft om te zeggen dat ze er genoeg van heeft. Je zegt dat het jou hond is, misschien dat je dan je verantwoording zou moeten nemen en de hond bij jou zou moeten laten wonen en jij degene bent die steeds een oppas moet regelen, die de pijnstillers moet geven en die met hem naar de dierenarts moet gaan en de rekeningen moet betalen.
Ik heb mijn maltezer 12 jaar gehad en vanaf het begin was ze ziek. Ze is de laatste paar jaar kaal geworden doordat haar huis steeds onstoken was. Ik heb steeds voor haar gevochten. Zat zo een beetje elke week bij de dierenarts en het diertje heeft me een bak met geld gekost. En ik zou het zo weer doen.
Helaas kon ze de laatste twee dagen van haar leven niet meer goed ademen en ik kwam bij mijn dierenarts en vroeg of er nog wat te doen was en hij zij NEE. Hij wou niets meer doen. Hij heeft jaren samen met mij gestreden om haar in leven te houden, maar ze stopte met eten, drinken en ging niet meer naar de wc, kon niet meer lopen en ademen. Dus de keuze was snel gemaakt, maar niet makkelijk.
Ik geloof dat je moet doen wat het beste is voor de hond en ik geloof dat als je hondje al 16 is, je moeder meer dan haar best heeft gedaan en echt niet nou ineens zegt van, ik heb geen zin meer,dus inslapen dan maar.
Dus misschien dat jij hem misschien maar in huis moet nemen. Het zou heel goed kunenn dat je hond zich beter voordoet omdat hij enthousiast is om bij jou te zijn en zich beter voelt.
Misschien moet je de dierenarts eens bellen en het met hem bespreken.
kimmie261 schreef:mossel wat is een "leven lang" dan bij een 16 jarig hondje??
man als dat beesje met pijnstillers nog een paar maanden lol heeft,boeiend zeg..
en wij hebben een hond met diabetes gehad die is 7 jaar van haar leven gespoten,ze werd met 5 jaar diabeet,en ze is bijna 12 geworden,zou jij dat een hond afnemen?alleen maar omdat jij vind dat een hond die je dagelijks medicatie moet geven geen recht op leven heeft??
Mossel schreef:die hond loopt zich alleen nog maar meer kapot met pijnstillers omdat hij niet weet hoe ver hij kan gaan
KiWiKo schreef:dat is de pest........ een dier mag je verlossen uit lijden........... een mens niet
Mossel schreef:ja daar heeft iedereen z,n eigen keus en gedachten over,ik heb deze gedachten erover, ik heb al 2 honden moeten laten gaan die nog wel op medicijnen hadden kunnen leven maar dat vondt ik niet eerlijk voor de hond
FZ_Lin schreef:Nou ik heb een beslissing gemaakt, en mijn moeder is het ermee eens.
Gisteren is hij de gehele dag mee geweest naar stal, heeft lopen ravotten met 1 van de stalhonden, en tikkertjes spelen met de schapen. Hij was de hele tijd net een 'pup' qua gedrag (hij vindt het echt schitterend op stal!)
Ik ben net gebeld dat ik vandaag vrij ben, dus hij gaat vanmiddag weer mee, en vrijdag was ik sowieso vrij dan gaat hij ook mee.
En volgende week laten we hem inslapen.. Hoe levendig en speels hij nog is, mijn moeder kwam met een goed punt.
Onze andere hond had ook artrose (tevens ook gescheurde kruisbanden, maar kwamen we pas achter toen we naar de DA gingen om hem in te laten slapen)
Maar mijn moeder wilt het niet zover laten komen als bij hem.
En daar ben ik het mee eens.
Heen en weer slepen naar oppas is namelijk ook niet goed voor hem..
Heb aan mijn pa voorgelegd of hij anders toch hier kon wonen, maar dat zou betekenen: Moet hij toch naar een oppas, dus heen en weer slepen.
Hij heeft dus bijna 16 jaar voor ons klaar gestaan, en nu is het de tijd om iets voor hem terug te doen, wat mijn gevoel ook zegt.. En hoe graag ik hem bij mij wil houden.
Heb gisteren nog leuke filmpjes en foto's van hem gemaakt, zal vanmiddag een leuke foto van hem hier plaatsen.
Ik wil ook iedereen hier bedanken voor zijn/haar reactie!