SPOED! Babymuisje gevonden, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: SPOED! Babymuisje gevonden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:33

Vind het heel knap van je broer, terwijl ik het alleen al tiepte werd ik misselijk van het idee. Maar hij heeft in belang van het dier gekozen, en dat is soms niet makkelijk :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:44

laetitia schreef:
@ rianne:
Hij woont in Amsterdam, dat is wel een eindje rijden vanaf Veenendaal...

Maar inderdaad jammer dat je het nu leest, helaas is beestje al dood. Anders was broerlief echt ontzettend dankbaar geweest als jij de zorg voor het muisje had willen overnemen!

agja het is 1 uur van mijn huis vandan en aangezien ik vandaag vrij heb en een ov heb, had het makkelijk gekunt.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:19

oef wat heftig! Respect voor je broer dat die het gedaan heeft! Ik zie de beelden voor me hoe die het gedaan heeft.. Zit met een brok in me keel.. Was net bijna aan het huilen uit medelijden voor het beestje dat die een vervelende dood moest gaan krijgen..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:26

Wat goed van je broer! dit was toch wel echt beter voor het beestje!

Alvast een fijne vakantie :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:31

wat vreselijk ^%&%* topic bah

Ik weet het het kan niet anders maar toch gaat het tegen mijn gevoel in
Is je broertje vrijgezel :D wil ook wel zo'n lieve diervriendelijk zorgzame vriend

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:15

tita schreef:
wat vreselijk ^%&%* topic bah

Ik weet het het kan niet anders maar toch gaat het tegen mijn gevoel in
Is je broertje vrijgezel :D wil ook wel zo'n lieve diervriendelijk zorgzame vriend

Inderdaad, Gadverdamme.
Hier wordt ol echt misselijk van.

'leg hem in de vriezer dan raakt hij vanzelf in shock, nou en daarvoor lijd hij toch super erg?
Ik schaam me echt dat er zulke mensen bestaan.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:16

Kaaaren schreef:
Wat goed van je broer! dit was toch wel echt beter voor het beestje!

Alvast een fijne vakantie :D

ooh ja goed zo je hebt een dier vermoord.

ik wilde hem wel ik woon ook in adam.
maar hij is al dood. maar hoezo is het beter? een dier heeft best een kans, laat hem dan nog natuurlijk sterven of zet hem op stal.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:17

onley schreef:
laetitia schreef:
Aah hij is heldhaftig geweest en heeft er een bloempot op gegooid...2x.

achterkant is helemaal plat en hoofdje nog intact maar reageerd nergens meer op dus morsdood.

Hij vindt het vreselijk, maar ach het is in belang van beestje.

dat heeft die goed gedaan beter dan het laten leiden en de dood maar wat verlengen.

ja oke maar die andere suggesties?
alsnog vind ik het erg raar.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:33

Het is heel naar.. Maar Isabel, besef jij je ook dat een muisje groot brengen inhoud: onder een warmtelamp, iedere 2 uur met een watje voeren, grootbrengen en als hij hard voer eet moet je hem echt weer loslaten, want wilde muizen worden ook gewoon weer wild. Ik heb zelf 2 nesten groot gebracht, en dat kon alleen omdat ik tijd over had. Je moet ook snachts voeren, en als je verder niet weet wat je moet doen, en je gaat morgen op vakantie, dan is dit echt de eerlijkste manier :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:36

IsabelvS schreef:
maar hij is al dood. maar hoezo is het beter? een dier heeft best een kans, laat hem dan nog natuurlijk sterven of zet hem op stal.

Natuurlijk sterven: dus uithongeren en lijden is beter dan dood maken volgens jouw ideeën?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:38

...aan de buurjongen voor zijn slang geven.
Ik vind regelmatig een nest in de stro-opslag. Geef ze aan de kippen.
Snel dood met nut.

hc

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:39

Huertecilla schreef:
...aan de buurjongen voor zijn slang geven.
Ik vind regelmatig een nest in de stro-opslag. Geef ze aan de kippen.
Snel dood met nut.

hc

:roll: lekkere opmerking weer ik denk dat er ook wel aantal bokkers zijn die jou voor de leeuwen willen gooien :x

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:12

Laten we het even gezellig en on-topic houden, en niet persoonlijk gaan worden. Dat is niet nodig.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:02

Pollewoppy schreef:
Een klap met een schep klinkt hard, maar dan is het wel in 1x gebeurd en snel. Dat is in mijn ogen beter. Ik heb het op mijn werk wel eens bij een hamster gedaan. Helemaal niet leuk natuurlijk, maar je verlost het diertje wel uit zijn lijden.

Idem hier, echt helemaal niet aangenaam, maar laten lijden is geen optie. Gewoon even niet nadenken, en zorgen dat je het in één keer goed doet.

Aan de kippen, HC dat is afschuwelijk, dat is traag en pijnlijk.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:31

ja nouja, alsnog.
zoek dan iemand. hier waren genoeg mensen en ze heeft hem nergens gebracht. ik vind het gewoon te zielig, eerst wil je het dier redden en vervolgens vermoord je hem. beetje tegenstrijdig vind je niet?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:35

IsabelvS schreef:
ja nouja, alsnog.
zoek dan iemand. hier waren genoeg mensen en ze heeft hem nergens gebracht. ik vind het gewoon te zielig, eerst wil je het dier redden en vervolgens vermoord je hem. beetje tegenstrijdig vind je niet?

vergelijk het met jezelf
zou je liever snel en pijnloos sterven
of
zou je liever maandenlang creperen van de pijn en dan sterven

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:35

mensen ooit wel is een jong muisje gehad? ogen die net open gaan betekend dat beestje zijn moeder nog veel te hard nodig heeft. Kan je m beter pijnloos verlossen dan van de honger :)

en in de vriezer is erg lieve manier hoor, beest is in 3 seconde in shock en voelt niks meer. zet m in een bakje met iets wat ze eten en ze zijn zo weg zonder te lijden.

Of hem gewoon in 1 keer doodslaan, maar dat moet je ook maar kunnen.

Verder muizenvallen (eventueel muisvriendelijk en buiten vrijlaten) voor je een plaag in je huis heb!

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:37

ja maar hij had best een kans gehad...wat ik al zei, dom dat je hem dan eerst gaat houden ofzo. Laat hem dan meteen sterven of ga naar de da en geef hem een spuitje.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:40

nee isabelvS een baby muisje met ogen nog dicht heeft geen kans van overleven bij iemand die hier geen juiste spullen voor heeft. 0.0% overlevingskans!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 01:12

als de ogen van een muisje open gaan, betekend dat dat hij al 14 dagen is.. en bij 4 weken mogen ze bij hun moeder weg! je kon dat beestje dus best wel redden, ze verkopen in dierenwinkels genoeg spullen om muizen enz. bij te voeren! Dus voor de volgende keer, geef niet zomaar op.. Farmfood van geitenmelk basis is erg goed! En op bokt zijn denk genoeg dierenliefhebbers die graag hadden willen helpen!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 07:58

Lezen sommige mensen het topic eigenlijk wel goed? De TS geeft aan dat ze de volgende dag naar Valencia ging, en dat muisje moest zelf met 14 dagen nog gevoerd worden. En als je dat niet kan is dit de vriendelijkste oplossing.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:05

Niet in de vriezer!! :n

Ondanks dat dit eigenlijk offtopic gaat, wil ik de mensen die hier lezen niet het idee laten krijgen dat dat een goede manier kan zijn. Hier zijn voldoende onderzoeken naar geweest en conclusie: het dier lijdt wel! Eerst beginnen de extremiteiten te bevriezen (uiteinden van het lichaam zoals staartje, pootjes), het dier zal proberen zichzelf zo lang mogelijk warm te houden en heeft GEEN fijn einde. Het is niet het zelfde als mensen die in de ijszee gevallen zijn, water geleidt veel beter!! Dat wil zeggen: je raakt er veel sneller door onderkoelt.

TS: ik vind dat er goed gehandeld is hoor. :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:10

Pluttersput schreef:
Lezen sommige mensen het topic eigenlijk wel goed? De TS geeft aan dat ze de volgende dag naar Valencia ging, en dat muisje moest zelf met 14 dagen nog gevoerd worden. En als je dat niet kan is dit de vriendelijkste oplossing.

ik heb het wel gelezen, maar zoals eerder gezegd zijn er hier genoeg mensen die hem op wilde vangen of breng hem dan naar een opvang!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:32

Ik vermoed dat veel opvangen ze niet eens nemen omdat ze zoveel werk kosten ;)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:32

dat denk ik niet hoor.