bobske schreef:Ik vind je eerlijk gezegd wel een beetje bot reageren op reactie's van mensen. je vraagt er zelf om.
Als je zolang moet fietsen elke dag neem je toch ander werk of ga dichterbij je werk wonen.
Je had dus gewoon even langs huis gekunt om je hond uit te laten en eten te geven en daarna met je collega's weg te kunnen.
En wat heeft je hond eraan mee te gaan naar een restaurant??
En er zijn wel degelijk hondenuitlaat bedrijven die het ook aan het einde van de middag doen. Zet eten klaar op het aanrecht en ze kunnen dat dan eventueel een keer geven. Hoef je je ook geen zorgen te maken.
Denk erover na meid. Want zo raak je de vriendschap met je collega's ook kwijt en dat is niet echt fijn werken.
ik vind de TS helemaal niet bot reageren , jouw berichtje daarintegen wel iets
zo simpel werkt het allemaal niet met werk hoor 
sommige banen zijn niet overal te krijgen en ja dan heb je een stukje reizen er voor over 
en tja hoe belangrijk vind jij je collega's?
nou ik vind mijn honden belangrijker dan heel veel mensen, en zeker mijn collega's (die ik ooit had)
mijn honden zijn mijn maatjes...met hun heb ik meer lol dan die ene collega waarmee ik eens gezellig zit te lunchen
mijn honden zijn een deel van mijn leven 
ik heb al vele dingen afgeslagen ivm mijn honden, ik kijk ook altijd of het fair is voor hun,zoniet jammer dan voor mij maar dan zeg ik nee
en die verantwoordelijkheid heb ik genomen toen ik het besluit had genomen om ze in huis te nemen
TS: ik heb destijds via via een leuke gezellige meid gevraagt om mijn honden uit te laten en haar de sleutel van het huis gegeven
ik maak misschien maar 1 x per 4 a 5 maanden gebruik van haar diensten maar ik heb het wel achter de hand 
ik betaal haar dan 10 euro om even gezellig met mijn dogs te wandelen en te spelen en daarna eten te geven
daardoor heb ik dan net even iets meer vrijheid 
misschien ook een idee voor jou?