Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:24

Ik vind je eerlijk gezegd wel een beetje bot reageren op reactie's van mensen. je vraagt er zelf om.

Als je zolang moet fietsen elke dag neem je toch ander werk of ga dichterbij je werk wonen.
Je had dus gewoon even langs huis gekunt om je hond uit te laten en eten te geven en daarna met je collega's weg te kunnen.

En wat heeft je hond eraan mee te gaan naar een restaurant??

En er zijn wel degelijk hondenuitlaat bedrijven die het ook aan het einde van de middag doen. Zet eten klaar op het aanrecht en ze kunnen dat dan eventueel een keer geven. Hoef je je ook geen zorgen te maken.

Denk erover na meid. Want zo raak je de vriendschap met je collega's ook kwijt en dat is niet echt fijn werken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:28

Helemaal goed van je! En ik begrijp het helemaal. Heb precies hetzelfde met onze hond. Mijn moeder is nu een paar dagen weg en ik ben dus alleen thuis met de hond. Heb het druk met twee baantjes en paard en sjees op en neer. Tussendoor ben ik dan even vlug thuis. Maar zelfs dan voel ik me al rottig, omdat de hond op zulke dagen toch veel alleen zit. Ik zorg daarom dat ik de avonden vrij ben en geen afspraken maak. Vind dat een plicht naar de hond toe en ik doe het met alle liefde en plezier!

Dus, heel goed van je hoor!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:31

Ik begrijp best wel dat je je hond niet lang alleen wilt laten. Maar ik begrijp je collega's ook dat ze er niet blij mee zijn dat je een afscheidsetentje afzegt. Dit is niet zomaar een etentje, dat verschillende keren herhaalt wordt, tenminste...niet bij mijn werk. Een collega neemt afscheid en jij zegt zonder meer af vanwege je hond. ;)

Is er werkelijk geen enkele mogelijkheid dat je hond deze ene keer wat langer alleen is/ jij tussendoor even naar huis gaat/ iemand anders jou hond uit kan laten?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:35

tja.. wat kan ik er over zeggen
ik heb zelf ook honden en die zitten ook bijna nooit alleen thuis.. maar als er een keer een belangrijk feestje is oid dan kunnen ze makkelijk even een dagje 9 uur alleen zijn, ik geef ze daarna hun aandacht dubbel en dwars
wat is nou 9 uurtjes op een heel hondenleven? regel voor 1 keer een oppas die even tussen door de hondjes uitlaat..

misschien mag ik het niet zeggen, maar heb een beetje het idee dat je geen zin hebt in dat feestje en je hond als excuus gebruikt.. maar misschien heb ik dat verkeerd

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:48

Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar ikzelf word erg rusteloos als ik ergens ben en weet dat de hond al de hele dag alleen zit.

Tuurlijk was in dit geval een oppas misschien handiger geweest (idd ivm afscheid) maar als je die niet gevonden krijgt... dan houdt het imo op.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:50

en hoe doe je dat s'nachts? je moet minstens 8 uur slaap hebben en soms wil je je ook weleens uitslapen dus misschien 9/10 uur dan moet je hond het ook ophouden. Voor één keertje zou ik het geen probleem vinden, even oppas zoeken en klaar. en als je een afgesloten tuin hebt zou je ook gewoon de deur open kunnen zetten zodat hij er zelf in en uit kan. En dan vraag je je buurtjes even of ze op willen letten

EmDee

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:04

Je laat je jonge kind toch ook geen 9 uur alleen? Een hond is een roedeldier, die moet je dan ook niet zolang alleen laten, ik sta achter de keus van de TS.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:38

deflin schreef:
en hoe doe je dat s'nachts?

Precies, dan zijn die van mij ook echt veel langer 'alleen'.
Heb zelf twee honden dus ik laat ze gerust de hele dag alleen thuis, zolang ze maar op tijd hun behoefte kunnen doen en eten en drinken krijgen vind ik dat voor sporadische dingen geen probleem.
Ik laat ze zelf van "jongs" af aan al 3x daags uit op uit elkaar liggende tijden zodat ze wel gewend zijn de dag door te komen als het moet.
Verder komen ze hier geen aandacht of liefde tekort en is er eigenlijk wel dagelijks iemand thuis, maar ik vind het wel handig voor als je eens wat later thuiskomt of iets wilt doen waar wat meer tijd in gaat zitten!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:41

Ik geef je groot gelijk, ik zou het ook niet doen.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:49

He jammer inderdaad, misschien had je eventueel op en neer gekund om het hondje even uit te laten en te vertroetelen en daarna alsnog uit eten te gaan. Horse Event vind ik dan wel weer iets anders, ben ook van mening dat je het beste twee honden in plaats van eentje kunt nemen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:11

[LZP] > [BB]

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:11

bobske schreef:
Ik vind je eerlijk gezegd wel een beetje bot reageren op reactie's van mensen. je vraagt er zelf om.

Als je zolang moet fietsen elke dag neem je toch ander werk of ga dichterbij je werk wonen.
Je had dus gewoon even langs huis gekunt om je hond uit te laten en eten te geven en daarna met je collega's weg te kunnen.

En wat heeft je hond eraan mee te gaan naar een restaurant??

En er zijn wel degelijk hondenuitlaat bedrijven die het ook aan het einde van de middag doen. Zet eten klaar op het aanrecht en ze kunnen dat dan eventueel een keer geven. Hoef je je ook geen zorgen te maken.

Denk erover na meid. Want zo raak je de vriendschap met je collega's ook kwijt en dat is niet echt fijn werken.

ik vind de TS helemaal niet bot reageren , jouw berichtje daarintegen wel iets

zo simpel werkt het allemaal niet met werk hoor :n
sommige banen zijn niet overal te krijgen en ja dan heb je een stukje reizen er voor over :j

en tja hoe belangrijk vind jij je collega's?
nou ik vind mijn honden belangrijker dan heel veel mensen, en zeker mijn collega's (die ik ooit had)
mijn honden zijn mijn maatjes...met hun heb ik meer lol dan die ene collega waarmee ik eens gezellig zit te lunchen
mijn honden zijn een deel van mijn leven :j

ik heb al vele dingen afgeslagen ivm mijn honden, ik kijk ook altijd of het fair is voor hun,zoniet jammer dan voor mij maar dan zeg ik nee
en die verantwoordelijkheid heb ik genomen toen ik het besluit had genomen om ze in huis te nemen

TS: ik heb destijds via via een leuke gezellige meid gevraagt om mijn honden uit te laten en haar de sleutel van het huis gegeven
ik maak misschien maar 1 x per 4 a 5 maanden gebruik van haar diensten maar ik heb het wel achter de hand :j
ik betaal haar dan 10 euro om even gezellig met mijn dogs te wandelen en te spelen en daarna eten te geven
daardoor heb ik dan net even iets meer vrijheid :D
misschien ook een idee voor jou?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:06

Ik ben het helemaal met TS eens. Mijn hondjes kunnen ook heel goed alleen thuis blijven, alleen IK kan er niet tegen als ze alleen thuis zijn ;) Ik vind 6 uur ook echt de max dat een hond alleen moet zijn. Mijn persoonlijke max ligt zelfs op 4 uur, maar dat ik meer mijn gevoel als dat van de hond denk ik.

TS misschien kun je volgende keer iets regelen dat iemand je naar huis brengt, en een uurtje later weer ophaalt. Dan is het niet zo'n lange ruk dat je hond alleen thuis zit. Er komen vast wel meer etentjes :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:28

Ik vindt ook dat TS groot gelijk heeft. De nacht is iets heel anders dan slaapt een hond, overdag is deze actief en moet veel vaker naar buiten. Ik heb nu 6 jaar eigen honden en die zijn al die tijd 1 keer 9 uur overdag alleen geweest daar we een begravenis hadden verder weg en iedereen die op kon passen mee was. De honden hadden er geen pproblemen mee, ik meer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:32

Ik denk niet dat jou hond je verwijt dat je lang weg bent..
Zo denken honden nl helemaal niet. Onze hond zat vroeger soms ook de hele dag alleen.. Tsja, niks aan te doen, in de auto kon je 'm niet meenemen en als je 'm ergens mee naartoe bracht (bijv. bij iemand thuis waar je een verjaardag had ofzo) pieste die alles onder.

Voor een keer zie ik het probleem niet.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:36

Mits de hond er op tijd uit kan (dus waarvoor je wel een oppas nodig heeft die ff aanwaait) zou het best kunnen. Maar waar woon je als ik vragen mag? Misschien kan ik of een andere bokker je de volgende keer uit de brand helpen :) Verder wel toppie dat je voor je hond gaat!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:13

Ik vind het knap van je dat de keuze maakt, petje af daarvoor. In jouw situatie zou ik dezelfde keuze maken, maar persoonlijk denk ik ook dat je niet alles opzij moet zetten voor je hond en ook je sociale contacten moet onderhouden. Helemaal gelukkig ben je immers ook niet met de situatie, aangezien je schrijft dat je "verdrietig op de bank zit".
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien zeg ik iets dat al gezegd is, maar als ik 's avonds na een lange dag op kantoor nog "iets te doen" heb en ik kan niet terugvallen op mijn moeder (die mijn hond verzorgt als ik niet kan) dan probeer ik een halve dag vrij te nemen. Ik ga dan 's ochtends vier uurtjes werken, ben 's middags thuis en ga vervolgens 's avonds de deur uit. Mijn hond is het me dubbel en dik waard om mijn verlof aan te spenderen en op deze manier houd ik de sociale contacten in stand. Misschien is het voor jou ook een tip.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:01

Ik ken het gevoel. Uitgenodigd worden om naar de bioscoop te gaan terwijl je diertje mogelijkerwijs naar de dierenarts moet, mensen kijken je raar aan.
Niet op vakantie gaan omdat je net een jonge hond in huis hebt gehaald, mensen snapten het niet.
Maar ik kies voor mijn eigen, en het belangrijkst vind ik zelf dat mijn dieren niets te kort komen en tevreden zijn. Dus dan maar geen vakantie :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:00

Ach, ik heb pas ook de voordelen gehoord van het hebben van een hond. Misschien een vreemde vergelijking, maar ik ben net zwanger en het hebben van een hond schijnt dus echt een pre te zijn als je kinderen krijgt en dus al gewend bent dat er iemand thuis is die altijd afhankelijk is van jou, en waar je ook op gezette tijden voor op pad moet. Het 1 is natuurlijk niet met het ander te vergelijken maar je komt wel grofweg dezelfde uitdagingen tegen, zoals niet de deur uit kunnen zonder dat je oppas hebt. Misschien als je het zo aan collega's uitlegt (neem aan dat er vast collega's met kinderen zijn) ze dat wel zullen snappen. Je kunt simpelweg niet zolang weg blijven van huis als je geen oppas hebt.

Maar misschien voor de toekomst wel handig om een oppas te zoeken? Als ik overdag moet werken en mijn man kan niet eerder thuis komen van zijn werk vraag ik ook altijd iemand om tussen de middag de hond uit te laten, zodat hij niet zo lang alleen is en niet op knappen staat als we thuis komen. Trouwens, mag je naar horse event geen honden meenemen? Meeste paarden evenementen mag de hond volgens mij gewoon mee naar toe. Neem aan dat je hond paarden wel gewend is?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:14

TS in mijn ogen heb je helemaal gelijk hoor.
Ook mijn leven in ingericht rondom mijn dieren en hun 4 voerbeurten per dag en de rest van de verzorging.
'Even' iemand anders het laten doen gaat niet en wil ik ook niet.
Het zijn mijn dieren en ík zorg voor ze, toen ik ze nam wist ik dat ik altijd gebonden zou zijn. Dat is nu eenmaal een consequentie van dieren hebben.
De meeste collega's en familieleden snappen dat of mss moet ik zeggen; weten dat, want snappen doen ze het geloof ik niet allemaal.

Ik zou dus net als jij reageren. Wel in goed gesprek met de collega waarvoor het feestje bedoelt is zodat ze ervan weet maar dat heb je gedaan en als zíj er al geen moeite mee heeft waar maakt de rest zich dan druk om?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:20

Dat is een goede SusanH!
Ik heb even gekeken op de site van horse event en daar staat dat honden aangelijnd wel binnen mogen!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:15

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor TS. Dit gezanik heb ik met feestjes enzo ook gehad, maar mijn honden gaan altijd voor.
Als dat niet begrepen word, jammer dan...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:56

_Question schreef:
ben ook van mening dat je het beste twee honden in plaats van eentje kunt nemen

Wat heeft dat met het probleem van de TS te maken ?? :?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:02

sunshine schreef:
_Question schreef:
ben ook van mening dat je het beste twee honden in plaats van eentje kunt nemen

Wat heeft dat met het probleem van de TS te maken ?? :?

Dat ze dan minder alleen zijn als helemaal alleen ;)

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:11

Bij mij gaan mn hond ook voor .. moet zeggen sociale leven lijdt er wel onder :o

maar ik had hetzelfde als jou gedaan .. zou wel iets anders geprobeerd hebben of een vriendin of iemand hem ff uit zou kunnen laten ... lukt dat niet had ik denk ook niet gegaan ... tuurlijk als het moet kan je hond wel zo lang thuis zitten maar jijzelf zit dan toch met een rot gevoel op het etentje en heb je het alsnog niet naar je zin :o

zou ik hebben dan ;) ...

was zaterdag in hoek v holland .. was half 7 van huis weg gegaan .. maar kon niet naar huis door al die toestanden .. enige waar ik aan dacht was mn hond :+ ...

heb mn vriend naar mn huis gestuurd om hem alsjeblieft uit te laten .. was pas 3 uur thuis dus had ie ook bijna 9 uur thuis gezeten dat had ik echt erg gevonden ... terwijl het beest waarschijnlijk heerlijk ligt te slapen hahaha :+

soms slaapt ie wel eens op mn kamer ... dan gaat ie 11 uur s avonds uit .. en volgende dag 12 uur ligt ie nog te meuren :D ... dus kunnen makkelijk heel lang niet uit .. :D maar is voor je eigen gevoel ;)