Wat voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:14

Die test op dierz.nl doet het trouwens niet bij mij...

BertBaley

Re: Wat voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:16

shih tzu! :+:

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:25

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:25

.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:30

Ik ben helemaal gek van mijn Hongaarse Viszla, super sociaal, lief, gehoorzaam oftewel de ideale hondenpartner....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:09

Hermes: Dat is dan jou mening ;) :)
Zoals ik al zei. Wat jou mening betreft, zo hoeven niet alle honden te zijn hoor :) Ik heb er zelf genoeg gehad, en maar een enkele gehad die echt lekker wouden rennen en maar af en toe lagen. Maar heb het nooit als "lastig" ervaren :) Bernersennens zijn zeer vriendelijk en heel goed voor kinderen, ze zijn wel een beetje lomp daar heb je gelijk in. Maar dat kan ik van andere honden die hier worden genoemd ook zeggen. ;)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:41

Pelryo schreef:
berner senner is erg groot als je een lab al groot vind. Wat dacht je van een keeshond? terriers zijn vaak druk dus die zijn niet zo geschikt

niet alle terriers over één kam scheren, dank u!
het is maar net hoe je ze went.
als ze voldoende buiten komen en kunnen spelen kun je ze makkelijk aan leren dat binnen rustig gedaan moet worden en buiten speeltijd is.

en even over hierbovenstaande reacties, als ze om een kleine hond vraagt wie bedenkt dan een bernersenner?? zelf iemand zonder verstand van dieren weet dat deze errug groot en harig zijn.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:52

Als je weinig wilt wandelen zou ik in de gezelschapshonden groep zoeken. MAar eigenlijk vind ik 3 keer per dag een rondje veel te weinig. Zelfs voor mijn kruising shih tzu zou dat te weinig zijn.

Terriers, schotse collie en labradoodle zou ik afstrepen, dat zijn allemaal behoorlijk energieke honden.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:54

JustaLive schreef:
Labradoodlle is speciaal "gemaakt" voor mensen met allergieën of zo. Zijn haren valllen niet uit, en ruiken niet "honds" Ze kosten enkele 10 duizenden euro's :)

Niet alle labradoodles verharen niet. Ze hebben namelijk niet allemaal die eigenschappen meegekregen van de poedel. Overigens is 10duizenden euro's erg overdreven. Belachelijk duur voor een kruising zijn ze wel, zo rond de 1500 euro. Een raszuivere poedel kost minder ;)
Maar niet het type hond dat in het plaatje past van niet te energiek. Zowel een labrador (tenminste, een niet vetgemeste) als de poedel zijn allemaal behoorlijk actief!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:01

ik denk dat als je t zo gaat bekijken elke hond actief is.
ze heeft ondertussen ook al aangegeven dat ze een grote tuin hebben en de hond 5x per dag gewandeld kan gaan worden..

mijn honden komen soms maar twee keer per dag een blokje om en liggen de rest van de dag in de tuin. wij hebben ook een grote tuin waar ze kunnen ravotten.
en we moeten niet vergeten dat jonge honden zich heel makkelijk aan kunnen passen.
als hun die hond wennen om in de tuin te ravotten en vier a vijf keer per dag gaan wandelen dan is dat echt wle voldoende hoor.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:39

newmom schreef:
ik denk dat als je t zo gaat bekijken elke hond actief is.
ze heeft ondertussen ook al aangegeven dat ze een grote tuin hebben en de hond 5x per dag gewandeld kan gaan worden..

mijn honden komen soms maar twee keer per dag een blokje om en liggen de rest van de dag in de tuin. wij hebben ook een grote tuin waar ze kunnen ravotten.
en we moeten niet vergeten dat jonge honden zich heel makkelijk aan kunnen passen.
als hun die hond wennen om in de tuin te ravotten en vier a vijf keer per dag gaan wandelen dan is dat echt wle voldoende hoor.

Ja en ik vind dus dat eigenlijk voor iedere hond 4 keer per dag wandelen en in de tuin te weinig is (zeker als hij geen maatje heeft om mee te spelen). Wandelen is niet alleen lichaamsbeweging, het is ook nieuwe geurtjes ontdekken, lekker heel hard scheuren (er zijn maar heel weinig tuinen waarin dat kan) en andere honden tegenkomen.
Er zijn inderdaad tig labradors, goldens en andere honden die het daar mee doe. En dat accepteren ze. Maar ik vind het ronduit zielig. Dan moet je niet zo'n hond nemen.

Als je buiten die rondjes nog een keer of 3-4 per week naar het bos gaat of iets anders waar ze lekker 45-60 min los kunnen is een hondje als een shih tzu wel geschikt. Maar voor honden als een collie of kruising labrador is dat te weinig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:33

newmom schreef:
Pelryo schreef:
berner senner is erg groot als je een lab al groot vind. Wat dacht je van een keeshond? terriers zijn vaak druk dus die zijn niet zo geschikt

niet alle terriers over één kam scheren, dank u!
het is maar net hoe je ze went.
als ze voldoende buiten komen en kunnen spelen kun je ze makkelijk aan leren dat binnen rustig gedaan moet worden en buiten speeltijd is.

en even over hierbovenstaande reacties, als ze om een kleine hond vraagt wie bedenkt dan een bernersenner?? zelf iemand zonder verstand van dieren weet dat deze errug groot en harig zijn.

Ahum. sorry hoor dat ik je even moet onderbreken uit je grote fantasieën. Maar ik heb het wel degelijk gelezen, heb daarnaast ook gezecht dat bernersenners alleen wel groot zijn.
Veel mensen hier bedenken ook honden die bijvoorbeeld harstikke actief zijn of wattan ook ;)
En inderdaad. Veel mensen scheren alle honden van 1 ras over 1 kant. Dat hoort niet. Want niet alle jackrussels zijn druk, en niet alle chiwawa's zijn dapper.
Dat is precies de zelfde verhouding als niet alle KWPN ers kunnen goede sportpaarden worden ;)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:42

Een kennis van mij heeft een cavelier king charles spaniel, super hondje heel makkelijk zindelijk te krijgen en een allemansvriend. Is een ideaal kinderhondje en niet te groot.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:09

Heb weer wat gezocht die dite van die asiels is ook erg handig! Ben bezig met alle honden afgaan die goed waren volgens wat ik zocht :P
Alleen vind ik het tog jammer dat die test van dierz het niet doet, ik heb die andere test geprobeerd maar daar kwamen ook rassen uit die niet echt leken op waar ik om vroeg en het waren er 19 :')

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:03

Ik ging nog een test doen maar die was ook niet zo goed want terwijl ik elke keer iets totaal anders invullde kwam er elke keer een jack russel uit :') En mijn vader haat jack russels dus dat gaaat em niet worden :P

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:21

Mijn advies: neem een kat
als je dan toch heel graag een hond wil, neem een hond van een jaar of vijf, zes. tegen de tijd dat jij uit huis bent, de rest er op uit gekeken is de hond dood of te oud om zich er nog druk om te maken.
Elke hond moet minstens vier keer per dag uit en alleen een blokje om is doorgaans niet genoeg.
Een hond is niet iets wat je er zo maar bij neemt, hij is er altijd. Als het regent, vriest, stormt. Als je ziek bent, moe bent, een dagje weg wilt of op vakantie.
Je neemt een behoorlijke verplichting op je, ik ben bang dat je dat nog niet goed doordacht hebt.
Als je het er voor over hebt, is het geweldig om een hond te hebben, maar je moet wel weten dat het veel werk is.
En ga idd. vooral in het asiel kijken. misschien is het een idee om eens een tijdje bij het asiel als vrijwilliger aan de slag te gaan. Dan krijg je een beetje een idee van wat er allemaal bij komt kijken.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:24

Neem ook eens een kijkje bij ons op de site, er staan er zulke leuke en die zoeken ook allemaal een fijn huis, er zitten rashondjes bij maar ook allemaal leuke en geschikte bastaardjes!
Iig succes met je zoektocht!!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:38

.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:06

Ja, sorry....ff d'r leeftijd vergeten.
dan toch die kat maar.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:55

in ieder geval niet een heel klein hondje, ons hondje (dacht een dwerg keesje gekocht te hebben) zou tussen de 3 en de 6 kilo gaan wegen! Van suger lee hooper gekocht. Was dus een pomeranian keeshondje (nooit van gehoord) had al verteld dat wij ook een dochtertje van 3 hadden en 2 andere honden. Maar had haar toch verkocht aan mij (als dwergkees)
Ze was het beste vriendinnetje van ons dochtertje en volgde haar overal.
Totdat er iets afschuwelijks gebeurde.. Ze sprong van een stoel af (waar ze normaal nooit opkwam) en brak haar voorpootje. volgende dag pennen door haar dunne lucifersbotjes heen bij een orthopeet in Utrecht
dit was het gevolg
Afbeelding
2 weken nadat de pennen eruit waren brak ze datzelfde pootje weer op 3 plaatsen, nu was het te genezen met alleen gips.
Dat ze genezen was heb ik besloten om haar weg te geven aan mensen zonder kinderen en andere honden.
Ik vond het te zielig voor haar als het weer zou gebeuren, en raad ook iedereen zo'n mini hondje af.
Al met al heeft het 3000 euro gekost.
Ze is nu 1 jaar weg, maar we missen haar nog steeds.
En als ik ooit nog een hondje neem, is het een keeshondje, maar dan zeker 5 kilo zwaarder.
Lola woog maar 1,2 kilo dat ze 1 jaar oud was.
Maar wel leuke tijden gehad met haar.
Echt een super hondje, luisterde goed en was heel trouw voor iedereen in ons gezin. Vooral voor ons dochtertje.
Ze heeft nu gelukkig een heel leuk baasje gevonden die alles met haar doet en vanaf dag 1 was het haar vriendinnetje.
Afbeelding
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:45

Aahhw... ;(

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 21:57

Heb nog een ras gezien en de Coton de tuléar,

@bnb ik ga jou site nu ook even bekijken, kijken of daar nog iets leuks is :) En daarna ook weer kijken bij de site van dierenasiels.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 21:58

@Jecco_ellen: Wat erg zeg! :'(

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 11:24

Inmiddels heb ik al aardig wat gevonden :D
Deze rassen: (misschien weet iemand nog voor en nadelen hierover)
Keeshond
Australische terriër
Sheltie
Schotse collie
Cavelier King Charles Spaniel
Coton de Tuléar
Franse bulldog
Shiloh sheperd
Shih tzu
Japanze spits

En natuurlijk een hond uit het asiel!
Heb nog niet een droomhondje gevonden maar ben druk opzoek! :D

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:42

Australische terrier, Schotse collie, sheltie en shiloh sheperd zou ik wegstrepen. Die worden gek met 4 keer per dag een rondje. Shih tzu, coton en franse bulldog zouden er waarschijnlijk wel genoeg mee nemen. De rest ken ik niet goed genoeg.