Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:27

Een kruisspin in het raam doet me ook niet zoveel. Die noem ik altijd japie :P Die vangen vliegjes en (wishful thinking) wespen). Zolang ze maar in dat raam blijven :=

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:28

Jep, gisteravond, vlak voor ik wilde gaan slapen, zag ik iets in mijn linkerooghoek voorbij rennen...
Hysterisch mijn moeder geroepen, en die heeft hem even weggehaald. :D
Iedere keer bedenk ik me weer waarom ik die beestjes nou eng vind, maar als er dan weer zo'n gluiperd door mijn kamer sjeest, dan schijt ik zeven kleuren. _O-

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:29

Ohja, ik heb inderdaad ook gehoord dat ze met zijn tweeen zijn, dus ik durf sinds gisteren niet op blote voeten door het huis en houd mijn voeten mooi omhoog O:)
Het was gisteren een grote bruine dus er moet ergens nog een dikke zwarte kerel verstopt zitten. Die is vast uit op wraak omdat mijn papa zijn wijfie geplet heeft.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:30

_Denise_ schreef:
Jaaaaa, die hele grote vieze zitten hier ook weer!

Zo eentje als deze, deze heb ik vorig jaar gefotografeerd: http://img135.imageshack.us/img135/1296 ... bigsp6.jpg

KIJK UIT ENGE FOTO

Oooh stinkie, op welk forum ik jou ook tegenkom, altijd heb je me weer beet met je foto's. :=

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:31

Zo af en toe vind ik dit soort exemplaren in huis.Die worden met een schoen of vliegenmepper vakkundig naar de spinnenhemel geholpen door mij.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:32

Denise als ik niet beter wist en het ding alleen van de foto kende, zou ik denken dat hij minstens zo groot als mijn hand was :D
Leuk zo'n enge foto voor het slapengaan!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:34

Yak, er zat net een enorme kruisspin aan de vuilniscontainer vast
Heb em een eindje verderop gedirigeerd :P
Vind ze dood eng, maar ik maakt ze niet dood ,dat vind ik zonde, ik vang ze in huis met een glas met een stukpapier en dan zet ik ze weer buiten
Zo'n huisspin kan erg hard lopen maar maakt gelukkig geen web

Het idee alleen al dat er een draadje aan je vast blijft zitten met aan het andere uiteinde................ de spin :=
Toch vreemd dat paarden mensen bang zijn voor zo'n klein spinnetje maar niet voor een paard van 600 kg _O-
Laatst bijgewerkt door unamie op 23-08-09 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:34

Die dikkerts zijn eng! Die eten je gewoon op, als je niet uit kijkt.

Kwam er vandaag achter dat Willem de waakspin naar binnen is gekropen via de postbus.... (Is een spin die altijd buiten 'de wacht' houd voor de post en enge mensen)

Nu hebben we gelukkig een kat die insecten errug lekker vind...

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:36

oeff terwijl ik dit forum zit te lezen krijg ik me daar de kriebels!!!
Ielll ik hou zo-niet-van-spinnen :n
net toen ik mijn paard op stal zetten zat er een hele grote dikke... gelijk even een stoere man geroepen die hem gewoon even met zijn handen ving (liever hij als ik :p) bah, wat vind ik die snelle kriebelende enge beestjes toch eng (en vies en gluiperig :P)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:37

Ik heb hier een ware spinnenplaag. Echt niet leuk...
Gelukkig is huisgenootje vandaag weer thuisgekomen en heeft mannelijk schoon meegenomen.
Die heeft me net even gered van zo'n monster

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:40

Wij hadden er gister ook 2 door de huiskamer rennen...

Brrrrrrrr

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:03

Ielggg!! Ik haat deze tijd van het jaar..
En mijn broer komt dan ook altijd aan met z'n opmerking als mijn moeder er net 1 heeft weg gehaalt. 'Ze zijn altijd met z'n 2e..'
Dit jaar nog niet de dikke zwarte engert gezien. Wel kruisspinnen, en daar zit de tuin vol mee. Van die dikke beesten.
Nee spinnen echt niet voor mij gemaakt.
Fiffill: Nee hij is niet schatig, en jij weet hoe panisch ik kan reageren op spinnen of ze nou klein zijn of zo groot! :') En achteraf is het soms nog grappig ook _O-

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:33

Fiffill schreef:

Wat een schatje! :+: Weet je toevallig ook wat voor eentje 't is?
Ik heb al tijden een kruisspin buiten tegen het keukenraam aan zitten. Hartstikke leuk, NGC is er niets bij. Je ziet 'm (of haar) groeien, prooien vangen en eten. Kan er uren naar kijken, samen met de kat, al denk ik dat de kat er andere ideeen bij heeft dan ik. :P
Maar goed, diegenen die nog even lekker willen griezelen, dit vond ik eens boven mijn kussen in de slaapkamer. Na die foto viel ie van de muur, zo in mijn BH. Ik kan je, als niet spinnenangstige, vertellen dat ik toen toch ook wel even een gilletje geslaakt heb... :o

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 00:37

Oeh bah spinnen. Gelukkig zitten ze hier thuis niet zoveel. Waar wij op vakantie waren wel, heel groot maar niet van die dikke poten. Maar toch vond ik ze dood eng, vooral toen ik er 1 tegen kwam in ons tentje. Vind die dingen zo eng.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 07:58

@ Pluizebolpum
Ze noemen die lachende harige spin ook wel jumping spider, wat de echte naam is weet ik niet. Als je googled op jumping spider vind je veel info over deze spin.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:25

Pluizebolpum schreef:
Fiffill schreef:

Wat een schatje! :+: Weet je toevallig ook wat voor eentje 't is?
Ik heb al tijden een kruisspin buiten tegen het keukenraam aan zitten. Hartstikke leuk, NGC is er niets bij. Je ziet 'm (of haar) groeien, prooien vangen en eten. Kan er uren naar kijken, samen met de kat, al denk ik dat de kat er andere ideeen bij heeft dan ik. :P
Maar goed, diegenen die nog even lekker willen griezelen, dit vond ik eens boven mijn kussen in de slaapkamer. Na die foto viel ie van de muur, zo in mijn BH. Ik kan je, als niet spinnenangstige, vertellen dat ik toen toch ook wel even een gilletje geslaakt heb... :o

Het is een soort springspin (Phidippus mystaceus). Die zijn onwijs schattig vaak. :D
Deze is ook cool. :))

Afbeelding

En leuk, een spin in je bh. :')

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:06

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:11

gelukkig bestaat er Photoshop ^^?

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:14

Oh vreselijk zeg. Ik heb echt een hekel aan die beesten.
Laatst ook lag in in mijn bed, en ik heb een grote spiegel ana de wand, en daaronder staat mijn bed. Oppeens zag ik iets zwarts onder mijn spiegel.Maar het was te donker om precies te zien wat het was, dus ik hing bijna met mijn neus op het zwartegevalletje. Snel het licht aan. En ja hoor het was zo'n grote ong. zelfde als TS spin. Vréselijk zeg. Heb er gewoon nog een trauma aan over gehouden :')

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:17

Hou op schei uit... De laatste tijd echt elke dag wel zo'n beest in huis (en nee, het is niet steeds dezelfde :+ )... Mijn vriend had er laatst zelfs een op zich in bed := Hij sloeg iets dood midden in de nacht en ik vond wel dat hij raar reageerde, maar was te slaperig om erover na te denken... Tot ik de volgende dag de enorme vlek in het laken zag :r

Vannacht heb ik zelfs gedroomd van die krengen... Echt, ik vind ze heel mooi en nuttig en zo, maar niet in mijn bed alsjeblieft :+

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:24

Gisteren ochtend zat er bij mij in het hoekje bij m'n kussen ook zo'n grote zwarte griezel!!
Ik heb serieus zitten gillen en huilen en toen mijn vader hem met z'n blote handen kwam halen flipte ik helemaal ;( Het lijkt overdreven, maar ik kan er echt niet tegen!

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:30

Een tijdje terug wou ik naar de wc gaan.. ga ik zitten, zie ik opeens een grote dikke zwarte spin in de hoek zitten.. :\ pff, ben nog nooit zo snel uit de wc gekomen!

en 3 jaar geleden in de zomer vakantie, ik moest sávonds mijn raam dicht doen van mijn kamer, dus ik doe die raam dicht en iets zegt me dat ik moet omdraaien, dus ik draai me om.. en ja hoor.. een super grote bruine spin zat daar op de muur!!
dus ik heel voorzichtig de kamerdeur opgedaan en naar beneden gerent, gelukkig was mijn vader ook nog beneden en die heeft hem voor mijn gevangen in een glas :o

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:34

Een topic naar mijn hart. :P

3 dagen geleden kwam ik thuis van stal. Ik ging me omkleden boven en toen ik beneden kwam trok iets mijn aandacht, juist --> een super dikke grote spin.. :=
Nu weet ik dat die dingen altijd in paren komen, dus ik ging al op zoek naar de ander, die vond ik 1 meter lager op een andere muur...
Ik begon dus al te rillen en te doen, ik ben echt heel bang voor spinnen en ik was op dat moment net alleen thuis... Vriendje was werken en ouders op vakantie!
Dus ik al mijn moed verzameld, mijn slipper gepakt en de grootste eerst vermoord (die zat het dichtst bij). Toen nog nr. 2, ik was onwijs bang want ik moest een stoel pakken om erbij te kunnen. :+ Gelukkig rende de spin niet weg dus die spin had ik ook vermoord.. :Y)

Ja, ze zijn vast nuttig maar die grote ga ik dus echt niet buiten zetten, ben er veel te bang voor.
(en ik na dat incident huilend mijn ouders in Kreta opgebeld, ik moest gewoon even mijn verhaal kwijt haha :o )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:36

Oh echt waar, is het weer spinnentijd? :=

*neemt zich voor de horren snel te gaan installeren boven bij alle openstaande ramen*

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:41

Afbeelding
Deze waren echt groot :=
Met 3 dubbele webben...

Foto doet zn grote niet aan, was ongeveer zo groot als van je wijsvinger tot je duim :))

Maar leven in USA ;)