Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dejavu schreef:Mijn honden laten nooit scheten.![]()
En ook zij krijgen pensstaven, maar weer geen pedigree. Dat is namelijk geen goed voer. Misschien toch een keer een premium brok proberen?
dejavu schreef:Dan houdt het natuurlijk op.Gewoon weglopen als er weer een een scheet laat. Of een kurk erin.
Oprtalj schreef:dejavu schreef:Dan houdt het natuurlijk op.Gewoon weglopen als er weer een een scheet laat. Of een kurk erin.
Hoezo houdt het op? Hills en Pedigree zijn toch niet de enige dingen die je je hond te eten kunt geven? Ik heb hier ook een hond rondlopen die in het verleden op Hills behoorlijk liep te ruften. Naar mijn mening is het beste voer dat je je hond kunt geven datgene waar hij het het beste op doet. Een hond die met regelmaat vieze stinkwinden laat doet het dus niet goed op zijn voer en dan is het zaak te zoeken naar datgene waar hij het wel goed op doet. En dat hoeft niet per definitie een peperdure premiumbrok te zijn. Misschien is de uitkomst zelfs wel helemaal geen brok....
Maar goed, ik schijn één van de weinigen te zijn die eerst 6 verschillende dingen heeft uitgeprobeerd om te kijken wat het beste was voor de hond in kwestie. De meesten hier bescheuren zich liever om het feit dat hun hond zijn eten slecht verteert. Zal wel aan mij liggen dat ik er de humor niet van inzie.
Ikima schreef:dejavu schreef:Dan houdt het natuurlijk op.Gewoon weglopen als er weer een een scheet laat. Of een kurk erin.
Kurk is niet zo'n goed idee, met die kracht waarmee sommige scheten het luchtruim in geschoten worden zouden er nog ernstige ongelukken kunnen gebeuren door die gelanceerde kurk.
Oprtalj schreef:dejavu schreef:Dan houdt het natuurlijk op.Gewoon weglopen als er weer een een scheet laat. Of een kurk erin.
Hoezo houdt het op? Hills en Pedigree zijn toch niet de enige dingen die je je hond te eten kunt geven? Ik heb hier ook een hond rondlopen die in het verleden op Hills behoorlijk liep te ruften. Naar mijn mening is het beste voer dat je je hond kunt geven datgene waar hij het het beste op doet. Een hond die met regelmaat vieze stinkwinden laat doet het dus niet goed op zijn voer en dan is het zaak te zoeken naar datgene waar hij het wel goed op doet. En dat hoeft niet per definitie een peperdure premiumbrok te zijn. Misschien is de uitkomst zelfs wel helemaal geen brok....
Maar goed, ik schijn één van de weinigen te zijn die eerst 6 verschillende dingen heeft uitgeprobeerd om te kijken wat het beste was voor de hond in kwestie. De meesten hier bescheuren zich liever om het feit dat hun hond zijn eten slecht verteert. Zal wel aan mij liggen dat ik er de humor niet van inzie.
dejavu schreef:Nah, je bent heus niet de enige die kijkt naar zijn of haar hond en daar het beste voer voor kiest.![]()
De hond in kwestie laat meen ik hier en daar een scheet, niet echt een issue om je op over te winden.Ts gaf al eerder aan ander voer te hebben geprobeerd, helaas werkte dit niet. Om nu met de hond te experimenteren welk voer geen scheten veroorzaakt, vind ik een beetje overtroffen, de hond doet het verder heel goed op deze brok en heeft (aanname) geen gezondheidsklachten.
ozzieozzie schreef:Hebben jullie hond(en) dit ook en wat doen jullie eraan?
Oprtalj schreef:Maar dat zijn jouw aannames. TS stelt in haar openingspost deze vraag:
Citaat:Kennelijk is het dus toch wel iets waar ze iets aan zou willen doen. Ze schrijft ook dat het soms niet normaal is en als ik het goed begrijp is het niet slechts één hond die dit probleem heeft. Naar mijn mening is het laten van scheten m.u.v. een incidenteel darmvirusje of parasietje dus in de meeste gevallen een kwestie van voeding. En mijn postings in dit topic zijn dan ook gericht op het beantwoorden van de vraag van TS. Is dat zo vreemd?
Ik ga me er verder ook helemaal niet over opwinden, hoor. Maar als het regelmatig laten van stinkende scheten normaal is voor honden en katten, dan heb ik kennelijk 6 abnormale honden en 3 eveneens abnormale katten. Die overigens eten volgens de aanbevelingen van een Australische dierenarts.
dejavu schreef:Daar wil ze vast verandering in brengen. Ik vroeg haar daarom ook naar de samenstelling van het voer.
Ik vind het totaal niet vreemd dat je hier antwoord geeft op de vraag in de OP. Wel vind ik dat je eerst moet weten wat de hond krijgt (analyse en ingrediënten) eer je gaat roepen dat je wat anders moet proberen. Het weglaten van kauwbotjes e.d. kan al een hoop doen.
Oprtalj schreef:Ah ja, oké. Ik versta onder 'voeding' dus het totale scala aan voedingsmiddelen dat een hond binnen krijgt. Dus brok, vlees, tafelrestjes, kauwsnacks etc. etc. allemaal bij elkaar opgeteld. Het kan best zijn dat het de tussendoortjes zijn die 't 'm doen en dan zal je daar verandering in moeten brengen. Maar ook het hoofdbestanddeel van de voeding kan heel goed de boosdoener zijn. Een voedingsanalyse daarvan kan iets meer vertellen over de mogelijke oorzaak van het scheten laten. Zoals ik al eerder aangaf kunnen grote hoeveelheden granen, mais of rijst een oorzaak zijn en als je dat aantreft in de voedingsanalyse dan heb je een mogelijke oorzaak zeker wel te pakken.
Citaat:Maar daarnaast is het gewoon zo dat iedere hond anders is, vandaar ook mijn opmerking dat het beste voer altijd datgene is waar de hond het het beste op doet. Doet hij het niet goed, wat voor mij dus het geval is als een hond regelmatig stinkwinden laat, dan is het dus zaak om eens goed naar het totale voedingspatroon te kijken en te zien waar de mogelijke oorzaak is en wat je kunt veranderen. En ja, dan ontkom je er soms niet aan om een beetje te moeten experimenteren voordat je er achter bent wat voor die hond goed werkt.