Ziektekostenverzekering hond (of kat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Ziektekostenverzekering hond (of kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:50

Onze 3 katten zijn verzekerd bij Proteq.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:47

Nou ik lees even mee. Mijn tante heeft een verzerking bij petplan voor haar hond afgesloten, het middelste pakket. Ik vond het op zich goed klinken wat ze opnoemde.
Aangezien mijn ouders over 3 weken een pup een huis krijgen zijn ze ook aan het denken over een verzekering, dus ik ga wat offertes opvragen denk ik.
Daarbij kijk ik dan ook maar gelijk mee omdat ik zelf over een half jaar ongeveer ook een pup wil en mijn vriend perse een verzekering wilt.

Mijn vader gaf aan dat je er vanuit moet gaan dat een verzekeringsmaatschappij wilt verdienen. Als je geluk hebt dan haal je die kosten natuurlijk nooit eruit. Echter is het voor mensen die niet maandelijks een flink bedrag opzij kunnen zetten, geen flinke buffer hebben wel een stokje achter de deur.
Daarbij ga ik er vooral op letten wat het kost met castratie en wat castratie zo kost, dan ook wat de kosten zijn van een consult en de kosten van een enting.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 07:50

Mijn kat is verzekerd via Kruidvat.
Klinkt echt heel stom, maar zij verzekeren onwijs veel, waar andere bekende maatschappij-en het niet doen.
In het 1e jaar wordt castratie/sterilisatie volledig vergoed, evenals een chip.

Vind proteq en petplan minder.
En kruidvat is nog goedkoper ook.

Toen ik bij de dierenarts werkte heb ik ook over kruidvat veel goede berichten gehoord. Kijk het is na op de site;)
Dan kan je ook berekenen hoe het voor jou uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:03

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:03

Idd, ik weet niet wie je het wijs heeft gemaakt bo0tjeee :o

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:08

Heb het gelijk even opgezocht:
http://www.virtesactie.nl/downloads-ext ... rzicht.pdf

Dus ik zie hier genoeg wat wordt vergoed. Vind in dat vergelijkingsschema ook dingen staan dat je denkt, hoe vaak heb je dit nou nodig.

Fysiotherapie, gedragstherapie.. Heb ik niet nodig voor mijn kat hoor :S

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:17

Heb mijn kat ook goed verzekerd hoor via kruidvat, verzekerd bedrag per jaar is 2000 euro en eigen bijdrage d8 iets van 19%.
Betaal hier 13.50 voor in de maand, ook gebit is verzekerd, vond ik toch ook wel belangrijk.

Mijn hond heb ik verzekerd bij proteq en daarvan worden aandoeningen aan heupen,ellebogen en in mijn geval knieen niet vergoed.
Hij is verzekerd voor 3000 euro per kalenderjaar met ook een eigen bijdrage van 19%.

Ik heb hem nu een aantal jaren in de verzekering nadat hij 2 operaties van samen een kleine 5000 euro achter de rug heeft gehad een aantal jaar geleden ben ik hem maar gaan verzekeren. Proteq vind ik opzich best goed maar soms wel een beetje zeurderig.
Ik betaal 34,00 per maand en dit vind ik erg veel, ooit was dit maar 18 euro en toen hebben ze het verzekerde bedrag omhoog gedaan en dus ook de premie, had daar een brief over gekregen waarin als je het er niet mee eens was binnen 14 dagen moest reageren dan kon je er vanaf. Ik heb die brief dus te laat goed bekeken en toen zat ik er weer fijn voor 5 jaar opnieuw aan vast.

Voor diegene die bij proteq verzekerd zijn: Sparen jullie de rekeningen op? Moet je dan bv als je 4 rekeningen tegelijk declareerd over het totaal bedrag dan 19 % betalen? of hoe werkt dit? Ik stuur eigenlijk altijd gelijk de rekening op, nou moet ik zeggen dat ik meestal nooit onder de 100 euro bij de dierenarts vandaan kom. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:32

bo0tjeee schreef:
Dus ik zie hier genoeg wat wordt vergoed.

Tandsteen verwijderen wordt niet eens vergoed, net als extractie bij een ziekte aan het gebit, ga ja al weer.....Een van de meest voorkomende en kostbare zaken.
En zo zie ik nog veel meer zaken die niet vergoed worden maar wel voor kunnen komen.
banketstaaf hoor betaal je premie, heeft je kat tandsteen kan je alsnog gaan dokken :)

En dan die eigen bijdrage....20% per gebeurtenis}:0
Ben blij dat ik maar eenmalig 35 euro betaal :) Tevens krijg ik 1500 meer vergoed, nee kruidvat kan je net zo goed sparen in een potje als je het mij vraagd.

http://www.verzekerjehuisdier.nl