Welke hond is nou geschikt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:26

Het komt op mij eigenlijk ook over , datje honden maar vies vind.

Als je toch graag een hond wilt zou ik gaan voor een hollandse herder.

Erg leuke lieve honden , wel met een beetje pit soms wat eigenwijs.
Hebben het wel nodig om elke dag wat te doen , lekker naar het bos te gaan en te rennen. Behendigheid , gehoorzaamheid , flyball noem maar op.

Wij hebben zelf een kruising hollandse herder x duitse herder die zie je ook wel veel en dat is ook erg leuk!

blokje

Re: Welke hond is nou geschikt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 12:55

Ik ga niet meer reageren op de berichten dat ik honden vies vind.

Ga alleen de andere reacties beantwoorden.

Over een boxer hebben we idd ook al na gedacht. zitten niet echt minpunten aan alleen vind ik een 'lompere' hond mooier.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:58

eroslover schreef:
Als je toch graag een hond wilt zou ik gaan voor een hollandse herder.

Erg leuke lieve honden , wel met een beetje pit soms wat eigenwijs.
Hebben het wel nodig om elke dag wat te doen , lekker naar het bos te gaan en te rennen. Behendigheid , gehoorzaamheid , flyball noem maar op.

Precies: zoek niet in den vreemde wat je eigen land je biedt. Ik heb al tientalle jaren hollanders en ik heb er nog nooit een seconde spijt van gehad. Geweldige honden.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:59

Ja leuke honden zijn dat he!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:12

Tja in een kennel.. tuurlijk kan het maar ik vind het eigenlijk niet zo aardig tegenover de hond.. en dan bedoel ik dus een hond in z,n eentje in een kennel, meerdere is een ander verhaal. ik vind dat hetzelfde als een paard in z,n uppie in een stalletje zonder soortgenootjes in de buurt.. een hond is zon mensgericht dier.. mijn hond is dol op buiten zijn, wil niets liever, maar dan wel als wij ook mee gaan.. anders blijft ze, ookal staat de deur open, bij ons liggen.. ze wil gewoon alles in de gaten houden.. Ze leven niet voor niets in een roedel..

Oja en voor de sport zou ik echt een herder nemen. gezien een "lompere" hond ook weer sneller last heeft van gewrichtsproblemen, dé reden dat ik nu geen hondensport met mijn hond doe..

Oja en idd een hond in huis ruik je altijd wel een beetje, bij ons ruikt ze nog niet echt typisch naar hond dat als je dr geaaid hebt je hand stinkt ofzo dat niet maar ja ze ruikt wel gewoon een beetje.. daar is het een hond voor.. paard ruikt naar paard en hond naar hond.. heel logisch! Maargoed kies je voor een hond, dan kies je voor de lusten maar evengoed voor de lasten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:22

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:25

xXLianneXx schreef:
mijn honden stinken niet, wel met regen maar dat hou je toch niet tegen.
goed voer doet wonderen, we waren op ander voer overgestapt en ineens stank, poriën verstopt en heel veel poepen en die stonk ook nog eens 10x zo erg dan voorheen.
zoals new foundland honden staan er om bekent dat ze (meer) stinken dan de meeste hondenrassen, voor de rest geld denk ik gewoon goed voer.

Goed voer doet idd wonderen en een baas met reële verwachtingen ook :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:37

blokje schreef:
Ik ga niet meer reageren op de berichten dat ik honden vies vind.

Ga alleen de andere reacties beantwoorden.

Over een boxer hebben we idd ook al na gedacht. zitten niet echt minpunten aan alleen vind ik een 'lompere' hond mooier.

een boxer is alleen erg druk..

vind je reactie nergens op slaan eigenlijk..
je doet nota bene dierverzorging.. en dan wil je een hond alleen in een kennel stoppen.. maak mij niet uit dat je honden vies vind ja of nee... maar een hond helemaal alleen buiten, vind ik dieronvriendelijk!!!
Juist jij (gezien je opleiding) moet weten dat een hond een roedel dier is!!
dan snap ik niet hoe je bij dit idee komt..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:50

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:04

De hond zit alleen snachts in een kennel.
Onze hond nu zit snachts in een bench wat is dan het probleem?
Verder kan die zich uitleven op ons erf en hij wordt daarnaast ook nog gewoon goed uitgelaten. wij zijn buiten mensen dus die hond heeft (bijna) altijd mensen om zich heen. Ik zie het probleem gewoon niet. Denk dat ik ga stoppen met dit topic ik vraag vriendelijk welke hond bij ons past en ik vraag niet om 1000 reacties over een kennel wat zielig is voor je hond. Ik blijf het onzin vinden. Misschien zit hij af en toe een langere tijd overdag in de kennel omdat ik boodschappen ga doen of opbezoek ben.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:07

Yamcha schreef:
xXLianneXx schreef:
mijn honden stinken niet, wel met regen maar dat hou je toch niet tegen.
goed voer doet wonderen, we waren op ander voer overgestapt en ineens stank, poriën verstopt en heel veel poepen en die stonk ook nog eens 10x zo erg dan voorheen.
zoals new foundland honden staan er om bekent dat ze (meer) stinken dan de meeste hondenrassen, voor de rest geld denk ik gewoon goed voer.

Goed voer doet idd wonderen en een baas met reële verwachtingen ook :)

Met voer gaat het wel goed komen.
Dier krijgt gewoon goed voer uit een speciaalzaak of wat een fokker ons aanraad geen C1000 of Aldi voer daar geloof ik totaal niet in.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:14

Goed voer doet zeker wonderen. Toen wij onze hond uit het asiel haalden stonk hij echt vreselijk (vieze winden). We zijn overgegaan op ander voer en hij (en wij hihi ) heeft nu nergens meer last van.

Over een hond 's nachts in de kennel: Dat kan prima. Op de boerderij hebben wij ook een hond die op het erf rondloopt. Is veel onder de mensen, want er is altijd aanloop. Die hond zit 's nachts ook in de kennel. Heb nou niet het idee dat die hond ongelukkig is. Verre van zelfs.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:18

Onze hond zit overdag dan ook echt niet in een kennel. Misschien als er visite is met bange kinderen ofzo. Maar verder kan hij gewoon rond lopen op ons erf en gaat ook nog uit. Ik blijf er bij dat ik het een goede manier vind. Hij zal genoeg aandacht krijgen en zo niet als ik maar een beetje merk dat het dier ongelukkig is dan kunnen we de situatie altijd aanpassen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:35

Mijn Opa had vroeger de kennel ook tegen het huis (garage/bijkeuken)aan liggen. Het nachthok van de kennel had een deurtje de ren in EN een deurtje naar de garage in. Dat deurtje naar de garage in kon afgesloten worden. Dat gebeurde dus overdag (want dan liep de hond meestal toch los. 's Nachts lieten ze het open en kon de hond dus ook de garage/bijkeuken in. Wel zo handig tegen mensen die via de achterdeur eens hebben proberen in te breken en niet wisten dat de hond via zijn nachthok gewoon hun in de garage stond op te wachten }> .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:47

blokje schreef:
Verder kan die zich uitleven op ons erf en hij wordt daarnaast ook nog gewoon goed uitgelaten. wij zijn buiten mensen dus die hond heeft (bijna) altijd mensen om zich heen. Ik zie het probleem gewoon niet. Denk dat ik ga stoppen met dit topic ik vraag vriendelijk welke hond bij ons past en ik vraag niet om 1000 reacties over een kennel wat zielig is voor je hond. Ik blijf het onzin vinden. Misschien zit hij af en toe een langere tijd overdag in de kennel omdat ik boodschappen ga doen of opbezoek ben.

Ik vind het kennelverhaal an sich geen probleem, mits je 2 honden hebt, die dan beide in de kennel zitten.

Waar ik persoonlijk over val, is dat je honden in huis vies vindt, en dan vind ik dat je niet voor een hond moet kiezen, als je een hond om die reden in een kennel doet. Stofzuigen ga je niet dood aan, en schoonmaken ook niet, stinken kun je prima voorkomen met goed voer icm met laten zwemmen in schoon water (niet in bad).

Als je de hond 's nachts in de kennel hebt, of vrij over een groot erf laat lopen omdat dat veel beter bij die hond past en hij van binnen slapen niet gelukkig wordt, hoor je mij niet. Maar ik vind het wel wat uitmaken of je zo een beslissing maakt in het belang van de hond of van de eigenaar. Het belang van de hond gaat bij mij namelijk altijd voor.

Vroeger op de boerderij liepen onze honden ook over het erf en sliepen ze 's nachts in de kennel (of de stal, lekker warm). Verschil is wel dat ze de wereld aan ruimte hadden en alle vrijheid die een hond maar kan wensen, en overdag kwamen ze bij tijd en wijle binnen ook, lekker knuffen en bankhangen. En dat vind ik gewoon heel iets anders. En ze waren met meerdere honden, dus nooit alleen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:57

blokje schreef:

Ik heb geen problemen met de hond 's nachts in de kennel. Maar een hond altijd buiten in zijn eentje vind ik sneu. Ook al ben je veel buiten, zeker als het dadelijk winter wordt ben je ook veel binnen. Ik vind dat nogal gemeen richting een roedeldier.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:14

dat hij alleen in de nacht buiten zit heb je nog niet eerder gezegd..

maar neem aan dat jullie ook werken?? hoe doe je het dan??

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 14:21

Ik werk niet.
Alleen mijn vriend.

We wonen nog niet samen en daarom is er nog geen hond want anders is de veel alleen wat we zielig vinden en dat is de hond niet waard om veel alleen gelaten te worden. Daarom willen we pas een hond aanschaffen als ik daar ook woon dan ben ik thuis dus heeft hij altijd iemand om zich heen of in de buurt.

Ik heb dit topic getemd ik zoek mijn informatie ergens anders wel op. Bijvoorbeeld op shows en informeren bij fokkers.

Daarnaast willen we de honden sowieso buiten hebben.
Misschien (moeten min vriend en ik nog overleggen) willen we een deel van het huis beschikbaar stellen voor de hond.
Bijvoorbeeld de keuken. Dus niet in de voorkamer.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 14:22

Ik ga geen discussie meer aan over die kennel en of ik een hond wel waard ben. Ik denk dat die hond bij mij en mijn vriend gelukkiger en hondwaardiger zal worden verzorgt als bij menigt Nederlander.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:15

blokje schreef:
Ik ga geen discussie meer aan over die kennel en of ik een hond wel waard ben. Ik denk dat die hond bij mij en mijn vriend gelukkiger en hondwaardiger zal worden verzorgt als bij menigt Nederlander.

Alleen al het feit dat je er tenminste over nadenkt over hoe en wat maakt je beter dan menig ander. Hoeveel mensen wel niet in een opwelling een hond nemen, zonder aan de bijkomende concequenties te denken.

Maar je moet hier op Bokt altijd 10 keer nadenken over wat je schrijft idd. Er zijn er een heleboel die meteen over je heenvallen. Er zijn er altijd die het beter doen dan een ander, maar je hoeft een ander niet af te kammen vanwege een paar opmerkingen. Maar ja, het schijnt de gewoonte te worden hier dat je van voor tot achter verantwoording moet afleggen voordat ze iets goedkeuren. Hoeveel mensen hebben niet een hond alleen zitten overdag omdat ze moeten werken. Ik weet zeker dat meer dan de helft van de honden ingeleverd zouden moeten worden, als er een wet komt die dat verbiedt!
Hoeveel mensen sluiten de hond niet op een hartstikke kleine bench het 's nachts of overdag als ze weggaan? Bang dat ie aan deuren of stoelen knaagt? DAT vindt ik pas onzin. In een kennel kan ie tenminste nog in een hoekje zijn behoefte doen als ie nodig moet. En als de hond zich niet lekker voelt, dan hoeft hij tenminste niet in die kleine bench te ko :r , dan kan hij dat een stukje verder van zijn mand af doen. En als het warm weer is, dan kan ie zich niet eens een ander plekje zoeken om te gaan liggen! Hoe vaak ik onze hond deze zomer wel niet naast de mand heb zien liggen, op de heerlijk koele tegels. Dat kan een hond in een kennel ook, maar niet eentje in een bench.

Wat het stinken betreft: ik geef je groot gelijk hoor erover na te denken. Ik heb vroeger de hond in de bijkeuken te liggen gehad, maar die was niet zo groot en met warm weer rook de bijkeuken meteen en ik kon er niks openzetten (op de achterdeur na, maar die is natuurlijk dicht als ik niet thuis ben).
Nu heb ik de bijkeuken ook nog volgebouwd met een aanrecht met kastjes en past de mand er niet meer. Dus is de hond al eens naar de hal verhuist (ik heb een behoorlijk grote hal van ca. 20m2). Maar daar zit hij zo opgesloten, dan kan hij de hele dag niks zien....en daar stonk het net zo goed, tenzij ik het overlicht opendeed. Maar dat maakte het in de winter weer erg koud door het hele huis.
Nu staat de mand in de keuken van 25m2. De hond kan dus overdag vrij in keuken en bijkeuken rondlopen. Door de schuifpui kan ie alles in de gaten houden en met warm weer zet ik de schuifpui op een kier voor frisse lucht. Want helaas heeft onze hond wel eens vachtproblemen ivm haar voedselallergie en huisstofmijtallergie. Ze heeft dus nog meer last van stinken dan een andere hond.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om een gewoon hok te kopen en haar buiten te leggen. Mijn man wil het echter niet :+ .
Alleen met heel goed weer en als ik zeker weet dat er geen kans op regen is, dan laten we haar overdag als we weg zijn, buiten. Dan leg ik de mand op het terras onder het afdak. Volgens de buurvrouw ligt ze dan echter meestal midden op de oprit te zonnen 8-) .

En onze hond is helemaal niet zielig als wij haar alleen thuis laten, om redenen die wij en andere getuigen alleen weten ;)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:23

Wat menig Nederlander doet zegt toch niks over of het wel of niet goed is? Ja er zijn zat honden die heel veel in de bench zitten of de hele dag alleen. Maar dat maakt toch niet dat als een hond een hele grote tijd alleen buiten zit dat dat niet zielig is? Het kan altijd erger. Een hond kan ook 23 uur per dag in de bench zitten, is 16 uur in de bench dan ineens niet meer erg?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 17:31

Mijn schoonouders hebben ook een (grote) boerderij en de hond loopt daar ook vrij over het erf. Hij kan wel op de deel komen, maar mag maar een paar x per week binnen en dan niet verder dan de woonkeuken.
(zo gaat het trouwens bij veel boerderijen). Bij mijn opa gaat de hond 's nacht in de bijkeuken met de deur open naar de schuur.

Als een hond de hele dag vrij kan lopen zie ik er ook geen probleem in.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 19:59

Bedankt voor de mensen die me toch een beetje snappen :D
Ja idd bokt kan overdreven reageren. Daarom richt ik me meer op de honden forums. En gewoon de fokkers. Als die zeggen dat de hond niet geschikt is voor een kennel (alleen s' nachts) dan zal ik die hond er ook echt niet zo in proppen. En kan ik geen geschikt ras vinden dan bljiven we gewoon hondloos.
Maar daar ben ik niet bang voor.

Denk dat er over 1 of 2 jaar echt wel een prachtige hond bij ons over het erf wandelt :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:01

Ik ben er van overtuigd dat jullie zeker een leuke hond gaan vinden!! Rashond of geen rashond, dat maakt niet uit.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 20:05

Het wordt wel een rashond :D
(nu krijg ik weer bokt over me heen)

We willen misschien (in de toekomst) gaan fokken.
Zelf kopen we een reu. Ik wou graag een teefje alleen me vriend niet. Maar we willen een reu en met hem shows gaan lopen en hem als dekreu aanbieden als hij natuurlijk Uitmuntend haalt op shows anders doe ik het niet.