Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
randie schreef:Dus wij moeten een ander hok aanschaffen omdat een kat van iemand anders onze konijnen net iets te interessant vind? Ehm nee
dat is de omgedraaide wereld, dat beest hoort al niet in onze tuin. Als we graag een kat in onze tuin wilde hadden we er zelf
wel 1!
Lotte1990 schreef:Kan me niet voorstellen dat een kat een hok sloopt! Hebben jullie niet gezien wat je wilde zien? In een flits kan een kat verward worden met een nerts bijvoorbeeld. Die zijn veel meer in staat om een hok te slopen dan een kat.
Om even terug te komen op de katten-honden vergelijking. Katten begráven hun scheit, honden niet.
randie schreef:@ Quellian: deze konijnen wegen niet veel, bestaan vooral uit haar hoor.. Ik blijf niet verwijzen, ik zeg dat het niet onmogelijk is dus. En een marter zou ook best kunnen. Het is immers niet mogelijk de titel meer te veranderen
dicenbalt schreef:Pf, het probleem tegenwoordig is dat we onze feeling met de natuur helemaal kwijt zijn.... Alle dieren moeten maar opgesloten worden, want anders is het lastig. En kat hoort vrij te zijn om te gaan waar hij wil (lekker buiten) Net zoals konijntjes, die vind ik zielig in zo'n kooitje. Het is veel netuurlijker om dieren vrij te laten lopen, maar tegenwoordig willen we alles wat niet menselijk is opsluiten. Natuurlijk is het heel erg voor het konijntje, maar als ie niet in zo'n hok had gezeten had ie tenminste nog een eerlijke kans gehad.... Nu lag ie er voor het grijpen, want zo te horen was het hok ook niet erg stevig.
randie schreef:@ Quellian: deze konijnen wegen niet veel, bestaan vooral uit haar hoor.. Ik blijf niet verwijzen, ik zeg dat het niet onmogelijk is dus. En een marter zou ook best kunnen. Het is immers niet mogelijk de titel meer te veranderen
nikolletje schreef:Jemig wat een reacties hier allemaal, ik vind dat als je een kat neemt je ook de verantwoordelijkheid hier voor moet nemen.
Laat lekker je eigen tuin als kattebak gebruiken ipv je kat vrij te laten en deze bij de buren in de tuin te laten.
Randie, ik snap je heel erg goed. Zelf heb ik ook een kat. Dit is MIJN kat, dus ik ben er verantwoordelijk voor. Ze komt dus ook niet uit onze tuin. Ik wil nl NIET dat ze bij een ANDER in de tuin schijt.
Zullen de buren blij mee zijn als ze daarin graaien met tuinieren, want ja, een kat is zo goed bezig deze begraaft het, nou lekker dan als je in de tuin bezig bent en je grijpt er vol in!!!
En ja ik geloof wel dat het de kat is geweest die je konijn te pakken heeft gehad, maar houdt idd ook de mogelijkheid voor ogen dat het toch een ander beest is geweest.
Maar dat jij nou voor een steviger hok moet zorgen volgens sommige bokkers, kom op zeg!
Ik zou ook eerst andere maatregelen nemen om de katten uit de tuin te weren, goedschiks of kwaadschiks!!
Succes er verder mee!
Sylvia schreef:Zoals ik al aangaf, Maya's kat is een boederijkat en die hoeft geen hokken te slopen of een muur over om konijnen op te vreten. Zelfs die zal geen hokken slopen...
Agnes75 schreef:Zielig? Ach, zolang de buren het vertikken om die katten uit onze tuin en van onze oprit te houden, nemen wij zelf maatregelen om te zorgen dat onze dochter niet in de kattepoep hoeft te spelen..Ik moet zeggen, het scheelt een hoop ergenis (behalve dan het hypocriete dat WIJ kosten moeten maken om het katvrij te houden, terwijl ons ook nooit gevraagd is of het goed was dat er een kat naast ons kwam wonen, maar dit terzijde....)