Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:14

Als je een goed en stevig en ook goed onderhouden hok had, dan is het wel een heel wanhopige kat geweest als die zoveel moeite heeft genomen om je konijn te pakken...
Ze zetten dan eerder vuilnisbakken op de kop en plunderen die dan zoveel energie te verspillen aan een konijn...

Een steenmarter legd grote afstanden af om aan voedsel te komen, dat kan ook de reden zijn dat je het niet eerder gemerkt hebt in je omgeving...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:16

randie schreef:
Dus wij moeten een ander hok aanschaffen omdat een kat van iemand anders onze konijnen net iets te interessant vind? Ehm nee
dat is de omgedraaide wereld, dat beest hoort al niet in onze tuin ;). Als we graag een kat in onze tuin wilde hadden we er zelf
wel 1!

Als je er voor wilt zorgen dat je konijnen veilig zijn wel ja....... :? Hoe ga jij die kat vertellen dat hij niet in jullie tuin hoort? Jullie verantwoordelijkheid om voor een goed degelijk hok te zorgen, en katten horen nu eenmaal ook buiten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:16

@ Quellian: deze konijnen wegen niet veel, bestaan vooral uit haar hoor.. Ik blijf niet verwijzen, ik zeg dat het niet onmogelijk is dus. En een marter zou ook best kunnen. Het is immers niet mogelijk de titel meer te veranderen :)

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:17

Lotte1990 schreef:
Kan me niet voorstellen dat een kat een hok sloopt! Hebben jullie niet gezien wat je wilde zien? In een flits kan een kat verward worden met een nerts bijvoorbeeld. Die zijn veel meer in staat om een hok te slopen dan een kat.

Om even terug te komen op de katten-honden vergelijking. Katten begráven hun scheit, honden niet.

Dat is nou juist het hele punt met die katten, als je lekker in de tuin wilt werken grijp je altijd in poedersuiker scheit!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:18

Pf, het probleem tegenwoordig is dat we onze feeling met de natuur helemaal kwijt zijn.... Alle dieren moeten maar opgesloten worden, want anders is het lastig. En kat hoort vrij te zijn om te gaan waar hij wil (lekker buiten) Net zoals konijntjes, die vind ik zielig in zo'n kooitje. Het is veel netuurlijker om dieren vrij te laten lopen, maar tegenwoordig willen we alles wat niet menselijk is opsluiten. Natuurlijk is het heel erg voor het konijntje, maar als ie niet in zo'n hok had gezeten had ie tenminste nog een eerlijke kans gehad.... Nu lag ie er voor het grijpen, want zo te horen was het hok ook niet erg stevig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:19

randie schreef:
@ Quellian: deze konijnen wegen niet veel, bestaan vooral uit haar hoor.. Ik blijf niet verwijzen, ik zeg dat het niet onmogelijk is dus. En een marter zou ook best kunnen. Het is immers niet mogelijk de titel meer te veranderen :)

Een echte boerderijkat (of zwerver) zal best een -flink- konijn aan kunnen, maar ik zie weinig katten katten zó brutaal een konijn stelen. En ik heb ook nog nooit een kat een hok kapot zien maken... het kan ook nog een vos geweest zijn.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:19

Ik woon ook in DB. En ik werk veel 's nachts. Ik heb met mijn eigen van die beesten gezien. Van die kleine(nertsen volgens mij) En ik heb een keer een marter met een konijn vorbij zien rennen. En je wil niet weten hoe goed de vossenpopulatie het doet. Honderden van die bessten heb ik al gezien. Een kat sloopt echt geen hok.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:20

dicenbalt schreef:
Pf, het probleem tegenwoordig is dat we onze feeling met de natuur helemaal kwijt zijn.... Alle dieren moeten maar opgesloten worden, want anders is het lastig. En kat hoort vrij te zijn om te gaan waar hij wil (lekker buiten) Net zoals konijntjes, die vind ik zielig in zo'n kooitje. Het is veel netuurlijker om dieren vrij te laten lopen, maar tegenwoordig willen we alles wat niet menselijk is opsluiten. Natuurlijk is het heel erg voor het konijntje, maar als ie niet in zo'n hok had gezeten had ie tenminste nog een eerlijke kans gehad.... Nu lag ie er voor het grijpen, want zo te horen was het hok ook niet erg stevig.

_/-\o_

Alane

Jinkk schreef:
Dat is nou juist het hele punt met die katten, als je lekker in de tuin wilt werken grijp je altijd in poedersuiker scheit!

En als je onderweg bent naar de winkel om handschoenen te kopen trap je in de hondepoep :+

Sylvia

randie schreef:

Zoals ik al aangaf, Maya's kat is een boederijkat en die hoeft geen hokken te slopen of een muur over om konijnen op te vreten. Zelfs die zal geen hokken slopen...

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:21

Jemig wat een reacties hier allemaal, ik vind dat als je een kat neemt je ook de verantwoordelijkheid hier voor moet nemen.
Laat lekker je eigen tuin als kattebak gebruiken ipv je kat vrij te laten en deze bij de buren in de tuin te laten.

Randie, ik snap je heel erg goed. Zelf heb ik ook een kat. Dit is MIJN kat, dus ik ben er verantwoordelijk voor. Ze komt dus ook niet uit onze tuin. Ik wil nl NIET dat ze bij een ANDER in de tuin schijt.
Zullen de buren blij mee zijn als ze daarin graaien met tuinieren, want ja, een kat is zo goed bezig deze begraaft het, nou lekker dan als je in de tuin bezig bent en je grijpt er vol in!!!

En ja ik geloof wel dat het de kat is geweest die je konijn te pakken heeft gehad, maar houdt idd ook de mogelijkheid voor ogen dat het toch een ander beest is geweest.
Maar dat jij nou voor een steviger hok moet zorgen volgens sommige bokkers, kom op zeg!
Ik zou ook eerst andere maatregelen nemen om de katten uit de tuin te weren, goedschiks of kwaadschiks!!
Succes er verder mee!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:23

nikolletje schreef:
Jemig wat een reacties hier allemaal, ik vind dat als je een kat neemt je ook de verantwoordelijkheid hier voor moet nemen.
Laat lekker je eigen tuin als kattebak gebruiken ipv je kat vrij te laten en deze bij de buren in de tuin te laten.

Randie, ik snap je heel erg goed. Zelf heb ik ook een kat. Dit is MIJN kat, dus ik ben er verantwoordelijk voor. Ze komt dus ook niet uit onze tuin. Ik wil nl NIET dat ze bij een ANDER in de tuin schijt.
Zullen de buren blij mee zijn als ze daarin graaien met tuinieren, want ja, een kat is zo goed bezig deze begraaft het, nou lekker dan als je in de tuin bezig bent en je grijpt er vol in!!!

En ja ik geloof wel dat het de kat is geweest die je konijn te pakken heeft gehad, maar houdt idd ook de mogelijkheid voor ogen dat het toch een ander beest is geweest.
Maar dat jij nou voor een steviger hok moet zorgen volgens sommige bokkers, kom op zeg!
Ik zou ook eerst andere maatregelen nemen om de katten uit de tuin te weren, goedschiks of kwaadschiks!!
Succes er verder mee!

Je hebt zeker geen konijnen? ;)
Als een kat door een konijnenhok kan komen kan het konijn dat helemaal. En daarom moet je dan inderdaad een steviger hok nemen, anders moet je namelijk niet zeuren als er wel opeens een konijn mist.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:24

Misschien moet je nog een keer lezen nikolletje, want dit is een hele andere discussie.

Het gaat hier ook totáál niet over poep, dus waarom halen mensen dat erbij?

Een goed hok voorkomt hoe dan ook gewoon veel leed. Niet zozeer door katten, ook door andere roofdieren. Kom niet met het excuus van 'waarom moet ik wel geld uitgeven en een katteneigenaar niet', want je moet je dieren tegen zóveel meer beschermen dan enkel katten blijkt maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:26

Het is misschien gemeen maar wij hadden uiteindelijk prikkeldraad op het hek gedaan voor die katten van onze buren etc. Nou en of dat hielp! Alleen na een tijdje vonden ze toch een weg, toen hebben we het nog met een waterspuit gedaan als we ze zagen.
Klinkt misschien gemeen maar na één keer weten ze het wel...

_Mellanie

okee mischien een rat kat
maar moet iedereen dan zijn kat , en een lijntje houden in de tuin
en straffen als die buiten het hek komt
of gewoon 24 uur per dag binnen houden want straks eet die een konijn op

okee ik zal ook haten als een kat me konijn pakte
maar zorg dan voor een goed hok .
en ik ben het helemaal eens met tenshi

Agnes75

Onze tuin werd ook regelmatig bezocht.

Sinds we dit apparaat hebben, heb ik er geen een meer gezien:

http://www.dierenshop.nl/antisteenmarte ... p-205.html

Zielig? Ach, zolang de buren het vertikken om die katten uit onze tuin en van onze oprit te houden, nemen wij zelf maatregelen om te zorgen dat onze dochter niet in de kattepoep hoeft te spelen..Ik moet zeggen, het scheelt een hoop ergenis (behalve dan het hypocriete dat WIJ kosten moeten maken om het katvrij te houden, terwijl ons ook nooit gevraagd is of het goed was dat er een kat naast ons kwam wonen, maar dit terzijde....)

Het ding kan ook andere dieren verjagen, dus als je geen katten meer krijgt, kun je hem op een andere stand zetten en dan verjaagt hij wat je maar wilt.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:27

X-Marr, ik heb hier zeker wel konijnen, en ik weet ook wat een kat kan aanrichten als deze de zinnen op een konijn heeft gezet.

Dus nee, in mijn ogen hoeft TS niet een steviger hok te nemen (al zal ze toch ander hok moeten komen want volgens mij is deze niet meer heel) Maar vind ik dat TS geheel in haar recht staat als zij haar eigen tuin 'beveiligd' tegen katten/beesten die niet van haar zijn!

Tenshi, de kattenpoep wordt al eerder aangehaald, vandaar dat ik het ook meld.
En ik ben zelf katteneigenaar, ik geef genoeg geld uit om mijn kat in mijn eigen tuin te houden, want het is mijn huisdier en daar hoeft een ander geen last van te hebben. Zou menig nederlander een voorbeeld aan kunnen nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:28

Sylvia schreef:
Zoals ik al aangaf, Maya's kat is een boederijkat en die hoeft geen hokken te slopen of een muur over om konijnen op te vreten. Zelfs die zal geen hokken slopen...

Toch blijf ik van mening dat een kat een kat blijft. Ongeacht of het een 'stad-kat' of een 'boerderij-kat' is. Je hebt allerlei soorten karakters en eigenschappen. De ene boerderijkat jaagt meer dan de andere boerderijkat, dat gaat imo precies zo op voor een stad of dorp kat.

Ik heb nergens gezegd dat het mogelijk was dat deze kat een hok gesloopt heeft om een konijn te pakken. Daar heb ik niks over gezegd. Ik heb wel gezegd dat het mógelijk was dat een kat een konijn heeft gegrepen als reactie op iemand die zei dat katten geen konijnen pakken, want er zijn katten die dat wel doen.

Onze kat vangt alles, wild, tam, maakt niet uit, maar ook geregeld dat hij een een halfdode duif of een jong eendje of andere makkelijke prooi vangt als afwisseling.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:29

paar maanden geleden was mijn oma's konijn ook verdwenen :=
het ren was helemaal open gescheurd ( door een of ander dier? )
en konijn foetsie... krassen op de muur etc... ik weet niet wat er gebeurt is... beestje nooit meer gezien ( er lopen geen vossen of ander wilden dieren, tis bij een industrieterrein) moet of een wilde hond zijn geweest :Y) of een kat....

( al liep er wel in de buurt net een nieuwe hele enge hond, hij was heel groot, en erg vals... zo'n berg-vecht hond :Y) )

een goed hok is toch wel belangrijk... en anders afzetten eromheen? zodat er geen dieren bijkomen? :=

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:30

*vraagt zich af of nikolletje ninja kat heeft aangezien ze denkt dat het een kat is die een heus konijnenhok gesloopt heeft .*

En geloof dat dit een hele lange discussie gaat worden .
En denk dat het feit blijft dat we nooit zullen weten wat er precies met het konijntje gebeurd is .

Maar er zijn zoveel roofdieren die zon konijntje als prooi zien en die kun je echt niet allemaal uit de tuin houden het is namelijk de natuur dat deze rondvliegen kruipen en stropen en tja natuur stop je niet in een hokje .

Als mensen een huisdier nemen en besluiten deze wel op te hokken is het aan de eigenaar te zorgen dat het hok deugt en niet aan de natuur om uit de tuin te blijven .

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:32

Agnes75 schreef:
Zielig? Ach, zolang de buren het vertikken om die katten uit onze tuin en van onze oprit te houden, nemen wij zelf maatregelen om te zorgen dat onze dochter niet in de kattepoep hoeft te spelen..Ik moet zeggen, het scheelt een hoop ergenis (behalve dan het hypocriete dat WIJ kosten moeten maken om het katvrij te houden, terwijl ons ook nooit gevraagd is of het goed was dat er een kat naast ons kwam wonen, maar dit terzijde....)

Ik vind kinderen dus super irritant. Komen ongevraagd mijn tuinpad op, lopen altijd overal aan te zitten in mn tuin, ook in winkels etc. Rennen maar rond over straat en maken herrie. Mij is nooit gevraagd of ik het goed vond dat er kinderen naast me kwamen wonen... Lekker binnen houden tot ze een jaar of 12 zijn, heeft niemand er last van.

Sorry hoor, maar dat komt toch op het zelfde neer. Respecteer elkaars keuze nou gewoon eens!
Laatst bijgewerkt door dicenbalt op 21-08-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:32

Agnes75 schreef:
Ach, zolang de buren het vertikken om die katten uit onze tuin en van onze oprit te houden,

En hoe wil je dat voor elkaar krijgen zonder het dier op te sluiten?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:33

Als je geen beter hok wil kopen waar je konijnen niet uit kunnen ontsnappen moet je geen konijnen nemen ;)
Want als een kat het hok kan slopen kan een konijn dat helemaal. En dan hoeft het geeneens een kat te zijn die het hok sloopt. Kan net zo goed een ander dier zijn die geen baasje heeft.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:34

Ik meld me hier ook even :9

Er werd hier al gezegd, ik laat m'n honden toch ook niet over straat heen lopen? En dat is toch ook zo, katten zijn toch huisdieren?
Ik laat mijn hond ook niet in de tuin van m'n medemens schijten :\
Daar kun je heel moeilijk over doen, en heel makkelijk.. maar inprincipe zouden ze gewoon bij huis moeten blijven..

De buren direct naast ons, hebben ook 2 katten.. die gewoon binnen blijven. Ze hebben een stroomdraadje over de schutten gespannen zodat ze er zowieso niet uit gaan..

Wij hebben hier een paar huizen ook 2 katten, super lieve beesten. Maar ze zitten zelfs hier binnen.. nou sorry hoor := maar dát hoeft niet.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:35

Karina, ik heb zeker een kat gezien die een konijn uit een hok heeft weten te trekken, en geloof me maar, het was geen prettig gezicht.

Ik beweer niet dat het bij TS gebeurd is, maar ik weet gewoon dat de mogelijkheid er wel is.
En aangezien er geen fotos bij staan van het hok van TS is het nogal moeilijk om te zeggen dat het hele konijnenhok gesloopt is. Dus karina het is zeker mogelijk dat een kat er bij komt via het gaas.