Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pharagirlke schreef:Moet zeggen dat ik met Billy mee ga, vind dit een typisch gevalletje van de verkeerde opvoeding en geen kennis hebben van het ras of van honden in het algemeen.... Jacks vechten? Nee hoor, hebben er hier drie zitten en ondanks dat Ma-jack de dominanste van het huis is en ook al wat ouder en ietsje lichtgeraakter word, word er zelden echt gevochten. Ténzij een van de jonkies over de lijn zet, dan worden ze op hun plek gezet. Nee, dit is echt niet typisch Jack-gedrag.Jammer dat het weer op het ras gestoken word terwijl het in feite onkunde van de eigenaar is.
Diablo schreef:pharagirlke schreef:Moet zeggen dat ik met Billy mee ga, vind dit een typisch gevalletje van de verkeerde opvoeding en geen kennis hebben van het ras of van honden in het algemeen.... Jacks vechten? Nee hoor, hebben er hier drie zitten en ondanks dat Ma-jack de dominanste van het huis is en ook al wat ouder en ietsje lichtgeraakter word, word er zelden echt gevochten. Ténzij een van de jonkies over de lijn zet, dan worden ze op hun plek gezet. Nee, dit is echt niet typisch Jack-gedrag.Jammer dat het weer op het ras gestoken word terwijl het in feite onkunde van de eigenaar is.
Dit klopt echt niet. Het ligt er niet aan dat het een Jack is, het ligt aan het feit dat er twee teven bij elkaar zijn. Soms gaat dit goed, vaak ook niet. Ik heb twee Doberteven gehad, die ook absoluut niet met elkaar overweg konden. De regels waren heel duidelijk, wíj waren de baas. Maar zodra je even niet keek, of je hielen gelicht had, vlogen ze elkaar in de haren.
En geloof me, teven die een vete met elkaar hebben, vechten niet leuk. Dan kun je beter vechtende reutjes hebben, want teven gaan echt voor de kill.
Hier had TS weinig aan kunnen doen denk ik (behalve wat meer verdiepen in het houden van meerdere teven bij elkaar). Net zoals wij het ook nooit hebben kunnen verhelpen met onze Dobers.