Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Backup schreef:Staar je niet blind op titels
Als een kat alleen in zn groep is krijgt hij al een punt
Bij 3 punten is hij/zij al kampioen
Ik krijg altijd de kriebels als mensen zeggen o die van mij is kampioen
Stelt helemaal niks voor op kattenshows nm om 3 punten te behalen
Montreux schreef:Maakt toch niet uit waar je gaat kijken naar katten om een eerste indruk op te doen. Of een show nu fife is of niet. Denk niet dat een liefhebber zich daar nu druk om maakt.
Berwicowa schreef:Dat zou best kunnen kloppen. Maar gelukkig kunnen wij bij een fokker terecht voor informatie die fokt al jaren dat scheelt denk ik ook wel hoor. Vooral met het zoeken van een juiste dekkater.
cissy schreef:De kat zou op kwaliteit gekeurd moeten worden en als je geen kwaliteit bezit zou je ook geen punt moeten krijgen.
Backup schreef:cissy schreef:De kat zou op kwaliteit gekeurd moeten worden en als je geen kwaliteit bezit zou je ook geen punt moeten krijgen.
Daar ben ik het volkomen mee eens !!!!!
Maar na 15 jr showen mag ik wel zeggen dat dat dus niet gebeurt
Dus als een kat aangeprezen word als zijne kampioen zegt mij dat dus helemaal niks !!!!
zonnebloem18 schreef:Kattenshows zeggen tegenwoordig niet zo veel meer in mijn ogen.
Standaarden zijn per vereniging anders en de smaak van de keurmeester maakt een hoop verschil.
Keurmeester die eerst BIS geeft aan een kat en een week later het katje een lelijk mormel vind kan ik echt niet snappen.
Dan heb je als keurmeester ook geen richtlijnen meer dus.
Neuzen moeten platter oren moeten groter maar bij de ander is meer neus juist mooier of kleinere oren.
En naar mate er meer geshowt wordt hoe meer de standaard veranderd wat vroeger bij een pers plat was is nu een duidelijke neus en dus niet goed meer.
Nee ik zou als cattery zelf niet showen denk ik, ik kan me daar echt niet in vinden.
irritantje schreef:ik zeg altijd met dat papiertje kan je kont afvegen.. showen is best leuk zeker met een groep en voor de gezelligheid (al is die in afgelopen jaren erg veranderd , men gunt mekaar niks meer...
en is handig om min en plus punten van je kat te horen maar (zeker dat laaste is erg betrekkelijk op wie er die dag keurt)