Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:25

Ja maar juist om die opmerking zou die toch op zoek gaan naar een ander huis/baan? En misschien weten we idd de helft niet maar daarom kunnen we op basis hiervan ook geen aannames doen vind ik. En wat betreft die laatste regel heb je helemaal gelijk!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:33

Weet de TS zeker dat de hond herplaatst is en geen spuitje heeft gehad??? Ze weet namelijk niet wat voor verhaal die ex-schoonmoeder heeft opgehangen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond op deze manier aan zijn/haar eind komt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:36

rainbow8 schreef:
Weet de TS zeker dat de hond herplaatst is en geen spuitje heeft gehad??? Ze weet namelijk niet wat voor verhaal die ex-schoonmoeder heeft opgehangen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond op deze manier aan zijn/haar eind komt.

best erg maar daar moest ik ook aan denken toen ik het verhaal las.

Ik zou zeker aangifte doen! Dit kan en mag gewoon zo niet gebeuren.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:51

rainbow8 schreef:

Een spuitje geven gebeurd niet zo 123 sterker nog het is héél moeilijk om een hond in het asiel te laten inslapen.
Ken het verhaal van een hond die langer dan mijn hond daar zat, al ruim een jaar, paar keer geplaatst geweest maar steeds toch weer teruggebracht, dier at dan een hele tijd niet, wilde niet drinken, lag allene maar zielig in een hoekje en ja hij werd er verder van karakter ook niet beter op, steeds ergens in huis en weer teruggebracht.
Voor die hond was een spuitje beter, maar ze kregen daar in het asiel geen toestemming voor...
is een heel gedoe geweest voor het uiteindelijk toch mocht.

Dus nee een hond die nét binnen is gebracht krijgt daar echt niet meteen een spuitje zelfs niet als ie gevaarlijk is!
Sterker nog, mijn hond beet regelmatig, en die leeft nogsteeds hoor :)

Dus dat lijkt me echt niet mogelijk, denk eerder aan geplaatst bij een medewerker/vrijwilliger van het asiel.

Brainless

Re: Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:54

@Renske
Ik denk dat rainbow bedoeld dat mss de schoonmoeder naar de DA is geweest en helemaal niet naar het asiel.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:02

Brainless schreef:
@Renske
Ik denk dat rainbow bedoeld dat mss de schoonmoeder naar de DA is geweest en helemaal niet naar het asiel.

Dan nog laten ze een gezonde hond echt niet zomaar inslapen hoor! Daar gaat een heel traject aan vooraf..

Ik denk ook dat deze bij een medewerken of familie van geplaatst is.
Zou zeker aangifte doen en proberen de hond zo snel mogelijk weer terug te krijgen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:03

Daar dacht ik idd ook even aan, maar ze hebben al contact gehad met het asiel die zegt de hond te hebben herplaatst, dus de hond is wel bij het asiel geweest.
Dus wat dat betreft spreekt schoonmoeder de waarheid.

En stel dat schoonmoeder niet bij t asiel was geweest maar idd naar een DA voor een spuitje dan zal een DA altijd de chip controleren voor hij een dier een spuitje geeft, en bij inslapen moet je de papieren bij je hebben weet ik uit ervaring.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:08

Blackje schreef:
Brainless schreef:
@Renske

Dan nog laten ze een gezonde hond echt niet zomaar inslapen hoor! Daar gaat een heel traject aan vooraf..

Ik denk ook dat deze bij een medewerken of familie van geplaatst is.
Zou zeker aangifte doen en proberen de hond zo snel mogelijk weer terug te krijgen!

Wel als je zegt dat hij iemand (kindje) heeft gebeten.
@Renske
Mijn hondje hebben ze zo laten inslapen hoor, zonder een chip te controleren (had ze ook niet...) ze vroegen het wel maar ik heb ontkennend beantwoord, en ze hebben dit ook niet extra gecontroleerd.
(Ze was wel oud en versleten...., maar er is nooit om papieren gevraagd).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:16

@brainless,
Misschien kende jouw DA je goed genoeg om jou+hond te kennen? Want normaal gesproken controleren ze echt alles.

Mijn andere hond heeft meerdere keren gebeten(in het asiel en later ook nog) en is nooit ingeslapen.

maargoed in dit geval heeft het asiel bevestigd dat het hondje daar is geweest en is herplaatst.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:22

Nee was niet mijn eigen DA, was nl in het weekend.
Ik vertelde wel bij welke ik normaal was en wat haar(hond) problemen waren.
Toen vond ik het wel fijn dat die DA niet weer met allerlei voorstellen kwam (hadden al veel geprobeerd/gedaan), maar snel doorging met waarvoor ik kwam.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:23

Ze controleren heus wel of je dan echt de eigenaar bent e.d. voordat ze laten inslapen.
Maargoed, dat is idd (gelukkig) niet aan de orde omdat het asiel bevestigd de hond opgenomen te hebben.
Ben heel benieuwd of de TS / vriendin van TS al stappen aan het ondernemen is!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:34

Blackje schreef:
Brainless schreef:
@Renske

Was dat maar waar. Helaas zijn er dierenartsen die er ook gezonde honden een spuitje geven als de eigenaar (of iemand die zich voordoet als de eigenaar) daar om vraagt. :(

Gelukkig heeft de vriendin van de TS al contact gehad met het asiel en blijkt dat dus niet het geval te zijn. Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:10

Er zal heus wel meer achter dit verhaal zitten, een verhaal heeft immers altijd twee kanten.

Over het twee weken in het asiel moeten blijven: Dat is alleen voor zwerfdieren.
Het gaat hier niet over een zwerfdier, maar over een afstandsdier. Als de hond dus al gechipt was en een geldige enting had, kan het zijn dat de hond dus meteen weer vrij is voor adoptie.
Of het dan slim is om zo'n hond binnen een uur weer te herplaatsen, is natuurlijk een ander verhaal.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:19

@Zip, als er gecontroleerd werd op chip enz, wat dus nodig is bij het opnieuw plaatsen van het dier, was er te zien geweest dat degene die hem bracht niet de eigenaar was en had de hond niet zomaar herplaatst mogen worden!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:23

Zip schreef:
Er zal heus wel meer achter dit verhaal zitten, een verhaal heeft immers altijd twee kanten.

Over het twee weken in het asiel moeten blijven: Dat is alleen voor zwerfdieren.
Het gaat hier niet over een zwerfdier, maar over een afstandsdier. Als de hond dus al gechipt was en een geldige enting had, kan het zijn dat de hond dus meteen weer vrij is voor adoptie.
Of het dan slim is om zo'n hond binnen een uur weer te herplaatsen, is natuurlijk een ander verhaal.

:n Er is bij ons een hond binnengekomen waarvan de eigenaar is overleden, dochter heeft de hond binnengebracht. Dier heeft eerst 2 weken apart gezeten + op kantoor om hem te leren kennen......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:31

Zip schreef:

Dieren worden toch ook altijd eerst gecontroleerd door een DA?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:39

goeroe schreef:
Jeanine84 schreef:
Dat is nergens op gebaseerd goeroe! Je kan prima werken én een hond hebben..je weet niet hoe lang de ex weg is geweest en je weet ook niet of ie de verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn hond als ie wel thuis was..hij was er blijkbaar gek mee anders had ie de hond wel meteen naar zijn ex gedaan denk ik dan..

Er staat toch in de openingspost dat de moeder al eerder had aangegeven dat ze de hond niet langer in huis wilde hebben én dat de ex-vriend een paar dagen weg is geweest. :? Lekker makkelijk denk ik dan. Het zou me niet verbazen als die gemakkelijke houding niet eenmalig was. Vandaar dus ook mijn vraag hoe lang de hond al bij de schoonmoeder verbleef. Het maakt nogal een verschil of die ex-vriend net een weekje bij zijn moeder woonde of dat dit al maanden speelt. Bij dit soort verhalen hoor je vaak meer dan de helft niet. Dat kun je speculeren noemen, maar als je de schoonmoeder nu een rotmens noemt doe je eigenlijk precies hetzelfde, want dan ga je ervan uit dat ze verder niets heeft gedaan om deze situatie te veranderen.

hoe banketstaaf de hele situatie ook is, ik vind het wel goed dat je dit even aanstipt. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dit gebeurt is. Mijn moeder die absoluut niet van beesten houd zou ik er ook nog wel toe in staat zien om dit te doen. Als de vrouw in kwestie al meerdere keren heeft aangegeven dat ze de hond niet in huis wil hebben en ze wordt er vervolgens alleen mee opgescheept kan ik me voorstellen dat ze op een gegeven moment over gaat op het grovere geschut om er vanaf te komen.

Dat neemt niet weg dat dit een hele vervelende situatie is en dat zowel exschoonmoeder en het asiel heel erg fout bezig zijn geweest, maar er ligt zeker ook schuld bij de exvriend dit zover heeft laten komen.
Als ik de vriendin van TS was zou ik wel aangifte doen en bij het asiel de hond terug gaan eisen, vandaag nog!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:41

Zip schreef:

Hoe ga je controleren of het dier de juiste entingen heeft gehad als er geen papieren bijzaten? Van de chip die ze niet hebben afgelezen?
Punt is dat deze hond sowieso 2 weken had moeten zitten en niet meteen weer moest worden afgestaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:01

jemig zeg :( ik was die hond gelijk terug gaan halen en schoonmoeder even in een tehuisje stoppen

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:05

En, inmiddels al meer bekend?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:44

ik ben ook benieuwd hoe dit afloopt.

Ik moet er niet aan denken zeg.. bah wat een stomme actie van het asiel!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:47

Ik kan het van schoonmama misschien idd nog voorstellen maar dat asiel zit als dit verhaal klopt, zóóó fout :oo

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:26

reininglover schreef:
Zip schreef:

Hoe ga je controleren of het dier de juiste entingen heeft gehad als er geen papieren bijzaten? Van de chip die ze niet hebben afgelezen?
Punt is dat deze hond sowieso 2 weken had moeten zitten en niet meteen weer moest worden afgestaan.

Het is zo'n onzin dat een afstandsdier twee weken in het asiel moet blijven. Hoe komen jullie daar toch bij?

Als er geen entingsboekje bij zat, dan kan de hond natuurlijk nooit geplaats worden. Dan gaat het dier eerst in quarantaine en moet het dier een week tot na de enting in het asiel blijven.
Maar twee weken hoeft een afstandsdier echt niet in het asiel te blijven hoor, die regeling is er puur en alleen voor gevonden dieren, waarvan de eigenaar twee weken de tijd heeft om zich te melden. Meld die zich niet, dan wordt er stilzwijgend afstand gedaan van het dier, wordt het eigendom van het asiel en mag het asiel het dier herplaatsen. Nogmaals, die regeling van twee weken geld dus alleen voor zwerfdieren en niet voor afstandsdieren. Voor elk asiel zal het verschillend zijn hoe ze omgaan met afstandsdieren en het ligt ook aan het dier zelf wanneer ze 'klaar' zijn voor herplaatsing.

Ik werk zelf in het asiel, en weet heel goed hoe verhalen verdraaid worden zoals het uitkomt. Het is heel makkelijk om het asiel de zwarte piet toe te spelen. Vandaar nogmaals, elk verhaal heeft twee kanten en er zal heus wel meer spelen, zoals goeroe ook al aangeeft.

Ben wel benieuwd over welk asiel dit gaat?

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:27

Volgens mij is het trouwens ook zo, dat diegene die het dier verzorgt de eigenaar is, al staat de chip op iemand anders zijn naam geregistreerd.
Is dat met paarden ook niet zo?

*edit: Dit klopt ook niet helemaal, ik zal het eens navragen hoe dat precies zit*
Laatst bijgewerkt door Zip op 19-08-09 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:37

Dierenasiel Groningen lijkt me. Als die schoonmoeder de hond gebracht heeft zonder eigenaarspapieren dan moet ze het onder het mom van weglopertje gedaan hebben. Hoe je het wendt of keert..... de hond had nooit binnen 1 uur verhandeld mogen worden.

edit: dit moet dierenasiel Zuidwolde of Winschoten geweest zijn