Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rainbow8 schreef:Weet de TS zeker dat de hond herplaatst is en geen spuitje heeft gehad??? Ze weet namelijk niet wat voor verhaal die ex-schoonmoeder heeft opgehangen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond op deze manier aan zijn/haar eind komt.
rainbow8 schreef:Weet de TS zeker dat de hond herplaatst is en geen spuitje heeft gehad??? Ze weet namelijk niet wat voor verhaal die ex-schoonmoeder heeft opgehangen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond op deze manier aan zijn/haar eind komt.
Brainless schreef:@Renske
Ik denk dat rainbow bedoeld dat mss de schoonmoeder naar de DA is geweest en helemaal niet naar het asiel.
Blackje schreef:Brainless schreef:@Renske
Ik denk dat rainbow bedoeld dat mss de schoonmoeder naar de DA is geweest en helemaal niet naar het asiel.
Dan nog laten ze een gezonde hond echt niet zomaar inslapen hoor! Daar gaat een heel traject aan vooraf..
Ik denk ook dat deze bij een medewerken of familie van geplaatst is.
Zou zeker aangifte doen en proberen de hond zo snel mogelijk weer terug te krijgen!
Blackje schreef:Brainless schreef:@Renske
Dan nog laten ze een gezonde hond echt niet zomaar inslapen hoor! Daar gaat een heel traject aan vooraf..
Zip schreef:Er zal heus wel meer achter dit verhaal zitten, een verhaal heeft immers altijd twee kanten.
Over het twee weken in het asiel moeten blijven: Dat is alleen voor zwerfdieren.
Het gaat hier niet over een zwerfdier, maar over een afstandsdier. Als de hond dus al gechipt was en een geldige enting had, kan het zijn dat de hond dus meteen weer vrij is voor adoptie.
Of het dan slim is om zo'n hond binnen een uur weer te herplaatsen, is natuurlijk een ander verhaal.
Zip schreef:Er zal heus wel meer achter dit verhaal zitten, een verhaal heeft immers altijd twee kanten.
Over het twee weken in het asiel moeten blijven: Dat is alleen voor zwerfdieren.
Het gaat hier niet over een zwerfdier, maar over een afstandsdier. Als de hond dus al gechipt was en een geldige enting had, kan het zijn dat de hond dus meteen weer vrij is voor adoptie.
Of het dan slim is om zo'n hond binnen een uur weer te herplaatsen, is natuurlijk een ander verhaal.
goeroe schreef:Jeanine84 schreef:Dat is nergens op gebaseerd goeroe! Je kan prima werken én een hond hebben..je weet niet hoe lang de ex weg is geweest en je weet ook niet of ie de verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn hond als ie wel thuis was..hij was er blijkbaar gek mee anders had ie de hond wel meteen naar zijn ex gedaan denk ik dan..
Er staat toch in de openingspost dat de moeder al eerder had aangegeven dat ze de hond niet langer in huis wilde hebben én dat de ex-vriend een paar dagen weg is geweest.Lekker makkelijk denk ik dan. Het zou me niet verbazen als die gemakkelijke houding niet eenmalig was. Vandaar dus ook mijn vraag hoe lang de hond al bij de schoonmoeder verbleef. Het maakt nogal een verschil of die ex-vriend net een weekje bij zijn moeder woonde of dat dit al maanden speelt. Bij dit soort verhalen hoor je vaak meer dan de helft niet. Dat kun je speculeren noemen, maar als je de schoonmoeder nu een rotmens noemt doe je eigenlijk precies hetzelfde, want dan ga je ervan uit dat ze verder niets heeft gedaan om deze situatie te veranderen.
reininglover schreef:Zip schreef:Er zal heus wel meer achter dit verhaal zitten, een verhaal heeft immers altijd twee kanten.
Hoe ga je controleren of het dier de juiste entingen heeft gehad als er geen papieren bijzaten? Van de chip die ze niet hebben afgelezen?
Punt is dat deze hond sowieso 2 weken had moeten zitten en niet meteen weer moest worden afgestaan.