Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:07

Echt serieus mensen, relax.
Ik heb de kat niet gesloten, opgesloten, naar binnen gelokt, ontvoert.

Ik heb even andere dingen in mijn leven doen dan het bellen van een dierenambulance zodat die kat in het asiel belandt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:11

Je nu van diefstal beschuldigen vind ik ook te ver gaan. Mijn punt heb ik verder duidelijk aangegeven ;)

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:17

ik vind ook dat je gelijk hebt urselin. Mij ons op stal is ook een poes komen aanlopen die nooit meer is weggegaan. Ik heb in het begin nog wel op internet gekeken en in de buurt opgelet maar verder vind ik het prima. Als de poes blij is bij ons dan laat hem maar lekker lopen. Wij hebben hem ook nooit opgesloten maar hij vind het gewoon fijn bij ons. En als de eigenaar hem mist had ie hem maar binnen moeten houden. Hij zal niet voor niks ergens anders naartoe gegaan zijn

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:22

urselin schreef:
Echt serieus mensen, relax.
Ik heb de kat niet gesloten, opgesloten, naar binnen gelokt, ontvoert.

Ik heb even andere dingen in mijn leven doen dan het bellen van een dierenambulance zodat die kat in het asiel belandt.

Een telefoontje duurt welgeteld 1 minuut. Stop dan met voeren. Dan blijft hij vanzelf weg.
Dit wat je nu doet ben ik vaak tegengekomen tijdens mijn diensten. Katten die telkens maar bij mensen kwamen eten alsof ze uitgehongerd waren.
Die katten bleken vaak twee straten verderop te wonen. Verder niets aan het handje alleen veelvraten.

Ik vind dat je een naar excuus gebruikt om niet te bellen. Stel dat het jouw kat was die elders was? En die mensen zouden dezelfde houding hebben?

Nogmaals voor iedereen: een kat voeren betekent dat hij terug zal blijven komen. En het is echt belachelijk te stellen dat mensen hun kat dan maar niet naar buiten moeten doen. Dat is aan de eigenaren. Het is aan de mensen die een kat voeren om erachter te komen of het beestje een baas heeft en wil men dat niet om wat voor reden dan ook dan stoppen met voeren van de katten.

Mijn advies is sowieso nooit voeren! Als ik al de katten die in mijn tuin komen had gevoerd dan had ik er nu 50 gehad.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:28

Dankje dat je het een naar excuus noemt.
Fijn als mensen over je oordelen terwijl ze niet weten wat er überhaupt met je aan de hand is :)

Ik vind dit te ver gaan :)
Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat de kat zélf binnen komt aangezien ónze deuren wagenwijd openstaan voor míjn katten.
Voer staat klaar voor míjn katten.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:31

Mijn kat is overigens wel eens vermist geweest.
Niet een week, nee twee/drie weken.

Ik was blíj dat ie bij mensen thuis gezeten had.
Hij kwam in een regenachtige periode zónder honger, zónder klitten en zónder takken in zijn vacht terug (wat al een wonder is als ie mijn tuin uit wil komen).

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:32

ja die van ons heeft ook nooit eten gehad totdat ie na een half jaar nog steeds in de stal rondhing en vogels en muizen aan het vangen was en broodmager werd, toen zijn we voern gaan halen en wij hadden geen andere katten en dus ook geen voer staan, maar hij was wel altijd in en om de stallen te vinden

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:33

Het meisje heeft d';r best gedaan/doet dr best..
Kom op zeg, ik fietste vandaag langs een 80 km weg, dr zat een babykatje/poesje in het gras, kei bang ik stapte van me fiets en probeerde hem/haar bij me te krijgen , ze liep heeel erg veraf van de echte bewonde wereld .

Maar ze liep het kleine bos in dus heb dr laten gaan.
Als ik hem/haar meegenomen had was ook ik dus heel verkeerd bezig?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:34

Maar je kan het toch laten checken op een chip? Wat is daar nu zo erg aan? Ik beticht je niet van diefstal maar probeer het te projecteren op mezelf. Wat als het mijn kat zou zijn? Dan zou ik hopen dat degene die hem te eten geeft de dierenambulance belt. Nou zijn al mijn katten gechipt dus zullen ze ook wel snel bij mij terecht komen.

Nogmaals de vraag aan jou: wat als het jouw kat was die door anderen werd gevoerd en hij was al een tijd niet thuis geweest?

Wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.
Dit is verder niet vervelend bedoeld naar jou toe maar ik vind het raar dat je niet even de moeite neem om het dier te laten checken op een chip. Een kleine moeite en misschien een dankbare eigenaren.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:35

suusiejj schreef:
Kom op zeg, ik fietste vandaag langs een 80 km weg, dr zat een babykatje/poesje in het gras, kei bang ik stapte van me fiets en probeerde hem/haar bij me te krijgen , ze liep heeel erg veraf van de echte bewonde wereld .

Dat was waarschijnlijk een kitten van een ooit gedumpte inmiddels verwilderde kat.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:37

Jah, maar ook het verhaal van TS komt me bekend voor, wij hadden ook zo;n kat wat binnen kwam wandelen, hondenbrokken at ( :? ) en wegging, soms lag ie ook op bed, maar toch had ie alle ruimte om te vertrekken.

Ik vond *zoekt even naam op*->Succubi erg chagerijnig / kwaad / beschuldigend overkomen i.p.v duidelijk
Laatst bijgewerkt door S_uus op 31-08-09 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:37

suusiejj schreef:

Dan ben je volgens veel mensen in dit topic een dief, in mijn ogen ben je dan een dierenvriend. Maar goed... de meningen lijken hier nogal verschillend.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:37

Yinnar schreef:
Maar je kan het toch laten checken op een chip? Wat is daar nu zo erg aan? Ik beticht je niet van diefstal maar probeer het te projecteren op mezelf. Wat als het mijn kat zou zijn? Dan zou ik hopen dat degene die hem te eten geeft de dierenambulance belt. Nou zijn al mijn katten gechipt dus zullen ze ook wel snel bij mij terecht komen.

Nogmaals de vraag aan jou: wat als het jouw kat was die door anderen werd gevoerd en hij was al een tijd niet thuis geweest?

Wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.
Dit is verder niet vervelend bedoeld naar jou toe maar ik vind het raar dat je niet even de moeite neem om het dier te laten checken op een chip. Een kleine moeite en misschien een dankbare eigenaren.

Die vraag heb ik al beantwoord, aangezien mijn kat óók vermist is geweest.

Het komt héél vervelend over wat je zegt, vooral hetgene over mij.
Ik zeg niet voor niks dat ik de afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd heb gehad ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:39

Ik denk dat je als je een kat of kitten vind je het ten alle tijden moet laten checken op een chip en het aan moet melden bij de diverse instanties als vermist. Onlangs is er nog een kat die 3 jaar vermist was verenigd met zijn eigenaar. Die was ook gast aan tafel elders en toen hij elke dag maar bleef komen hebben ze hem maar gehouden want hij was zo zielig en had vast geen baasje. Totdat hij ziek werd. De chipreader werd erlangs gehaald bij de dierenarts en toen werd duidelijk dat het beestje wel een eigenaar had. Als ze dit nou direct hadden gedaan was er niet zoveel verdriet geweest bij de eigenaren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:39

Sja ik vind het eigenlijk heel erg simpel... als je je katten buiten laat lopen, dan kies je voor bepaalde risico's. Wil je die risico's niet lopen, dan hou je ze binnen of zorg je dat ze in je eigen tuin blijven. En anders mag je alleen maar blij zijn dat iemand goed voor je dier zorgt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:40

Jah bedoel maar..
Ook mijn kleine poesebeest is gevonden en meegenomen.
Wij zochten een poesje/katje voor bij onze Husky.

We zijn naar het asiel gegaan en daar waren net een stel babykatjes binnengekomen.

Het meisje dat ze heeft gevonden liep stage in het asiel.
Ze heeft de kleintjes meegenomen uit het bos (moeder lag dood (aangereden) op straat) naar huis, tot dr ouders erachter kwamen en toen moest ze ze naar het asiel brengen.

Zo is Amy bij me gekomen.

Ik ben zowieso niet van katten los laten lopen, maar daar zijn meningen over verschild.

En Succubi als dit dier om een medische reden zo mager is/was dan hadden ze dr binnen moeten houden hoe moeilijk ook als ze de vrijheid kennen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:42

urselin schreef:
Die vraag heb ik al beantwoord, aangezien mijn kat óók vermist is geweest.

Het komt héél vervelend over wat je zegt, vooral hetgene over mij.
Ik zeg niet voor niks dat ik de afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd heb gehad ;)

Nou dan laat je even een ander familielid of misschien de buren bellen? Het nummer hoef je niet op te zoeken. Dat heb ik al voor je gedaan. ;)
Het kan zijn dat er eigenaren zijn die helemaal in zak en as zitten. Kan je je dat voorstellen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:44

Yinnar schreef:
Nou dan laat je even een ander familielid of misschien de buren bellen? Het nummer hoef je niet op te zoeken. Dat heb ik al voor je gedaan. ;)
Het kan zijn dat er eigenaren zijn die helemaal in zak en as zitten. Kan je je dat voorstellen?

Ik heb het meegemaakt, dus ja ik kan me dat voorstellen ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:45

Quellian schreef:
Sja ik vind het eigenlijk heel erg simpel... als je je katten buiten laat lopen, dan kies je voor bepaalde risico's. Wil je die risico's niet lopen, dan hou je ze binnen of zorg je dat ze in je eigen tuin blijven. En anders mag je alleen maar blij zijn dat iemand goed voor je dier zorgt.

En het chippen is uitgevonden voor jan met de korte achternaam. Tjonge jonge wat zijn we weer kort door de bocht. Dus als jouw hond ontsnapt en iemand vindt hem dan mag hij hem ook houden? Dat is beter dan hem te laten checken op een chip? Da's makkelijk. Dan had ik al heel wat honden gehad inmiddels.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:46

urselin schreef:
Yinnar schreef:

Ik heb het meegemaakt, dus ja ik kan me dat voorstellen ;)

Nou dan zijn we er toch. Bel of laat iemand het opgegeven nummer bellen en je verricht een goede daad!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:48

Ik had al eerder vermeld dát ik nog zou gaan bellen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:51

Yinnar schreef:
En het chippen is uitgevonden voor jan met de korte achternaam. Tjonge jonge wat zijn we weer kort door de bocht. Dus als jouw hond ontsnapt en iemand vindt hem dan mag hij hem ook houden? Dat is beter dan hem te laten checken op een chip? Da's makkelijk. Dan had ik al heel wat honden gehad inmiddels.

Mijn honden ontsnappen niet, die luisteren en hebben het bij ons naar hun zin, geen reden om m te smeren. De katten hou ik op eigen terrein, de tuin wordt afgezet. Buiten dat ik niet wil dat ze anderen tot last zijn, zijn ze ook te belangrijk voor me om ze van het wegdek te krabben.

Als ik verhalen lees over katten die spoorloos zijn of die door buren gevoerd worden, dan heb ik daar zo mijn eigen gedachten bij ja.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:52

urselin schreef:
Katje is zélf ons huis ingeslopen en heeft het eten ontdekt van onze katten (wat ie overigens binnen vijf minuten naar binnen gewerkt had).
Katje is zélf terug gekomen en huis ingelopen, aangezien wij twee buitenkatten hebben die we niet in huis opgesloten laten en dus ook niet het katje zelf.

Kat is NOOIT opgesloten of binnen gehouden in huis.
Stelen vind ik een hele erge belediging en zoals ik in mijn andere post al vermeld, heb ik afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd gehad.

Sorry ik vind dit te ver gaan.

Stelen vind ik ook een groot woord.
Die man dacht ook goed te zijn om het diertje op te vangen, maar in theorie heeft hij iets in bezit genomen wat niet zijn eigendom is.
Pas als je weet dat de kat een eigenaar heeft en het bewust houd is het "stelen".
Hij had mijn kat ook niet binnen gelaten, en hij bleef terug komen bij hun (logisch, hij had honger) en toen gaf hij wat eten, en alleen buiten want hij mocht niet naar binnen en na een week vond hij het zielig en liet hem binnen.
Allemaal heel onschuldig en goed bedoeld maar onbewust toch op die manier niet alleen zichzelf maar ook zijn dochter (en mij) heel veel verdriet aangedaan om hem niet aan te geven en na te kijken.

En ik gun een vermagerd klein katje een warm huis met mensen die van hem genieten.
En ik gun het jou en je ouders ook om een leuke kat te hebben.
Daarom wil ik duidelijk maken (aangezien het zo goed als niet is terug te vinden op internet of bij instanties) hoe het in zijn werk gaat zodat een eventuele eigenaar kans heeft het dier terug te vinden en voor jou om het dier evt te houden.

Misschien kom ik wat vel over op mijn posts maar voor de 2e keer: Dat is niet mijn bedoeling.

En voor de mensen die zeggen dat ik mijn kat binnen moet houden omdat hij voedsel allergie heeft... Hij was een binnen kat. Hij is van schrik op de vensterbank gesprongen en uit het raam gegleden. En een ongelukje zit in een klein hoekje.
Ik had die kat al 12 jaar, nooit wat gebeurd, altijd voorzichtig en zelfs een binnen kat laten chippen én een bandje om!
(bandje is wss afgeglipt).

@Quellian: Een kat uit Frankrijk is iets heel anders als een kat uit Nederland.
Ik ben nu in Spanje en het krioelt hier van de zwerfkatten. Dat heb je in Nederland écht niet! (ja, misschien bij boeren)
En je kat niet buiten laten lopen? Ik voed mijn katten op, ze blijven 90% in onze eigen tuin, schijten op hun eigen bak en andere moeten gewoon met hun poten van je spullen afblijven!
Andermans katten en honden piesen ook tegen mijn struik hoor.

@Yinnar: Fijn dat jij het ook begrijpt en inziet...
Dat zoiets simpels tot zo'n rel kan leiden.

Enige wat ik aangeef is hoe te handelen bij een gevonden kat.
Meningen en emoties tellen daar helemaal niet bij mee.
Dat is gewoon de wet.
En ik geef helemaal geen mening over TS dat ze verkeerd bezig is of dat ze een dier steelt of wat dan ook.
Er zijn weinig mensen die weten hoe de vork in steel zit met gevonden dieren (en de posts van de meesten bevestigen dat) en dat is niet dat jullie allemaal "slecht" zijn, zo te lezen is iedereen een dierenvriend en wenst het katje (of welke dan ook) een goed huis.
Dat wens ik ook.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:53

urselin schreef:
Ik had al eerder vermeld dát ik nog zou gaan bellen.

Dat heb ik dan even gemist. Ik dacht te hebben gelezen dat je even andere dingen in je leven had te doen dan het bellen van een dierenambulance zodat die kat in het asiel belandt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:54

Jah ik ook, maar wil wel graag weten waar ze zijn dan.
Gelukkig zijn er wel eerlijke mensen die rond bellen om te vragen of er meldingen zijn.

Toch heeft in mijn ogen de TS juist gehandeld , meende te lezen dat ze asiels's en iets anders heeft gebeld.
Ze heeft/had wat anders aan d'r hoofd waardoor ze (nog) niet heeft gebeld naar het nummer wat jij aangaf, Yinnar

Er zijn verder geen briefjes bij AH oid aangeplakt of aan lantaarnpalen.