Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
urselin schreef:Echt serieus mensen, relax.
Ik heb de kat niet gesloten, opgesloten, naar binnen gelokt, ontvoert.
Ik heb even andere dingen in mijn leven doen dan het bellen van een dierenambulance zodat die kat in het asiel belandt.
suusiejj schreef:Het meisje heeft d';r best gedaan/doet dr best..
Kom op zeg, ik fietste vandaag langs een 80 km weg, dr zat een babykatje/poesje in het gras, kei bang ik stapte van me fiets en probeerde hem/haar bij me te krijgen , ze liep heeel erg veraf van de echte bewonde wereld .
Maar ze liep het kleine bos in dus heb dr laten gaan.
Als ik hem/haar meegenomen had was ook ik dus heel verkeerd bezig?
suusiejj schreef:Het meisje heeft d';r best gedaan/doet dr best..
Kom op zeg, ik fietste vandaag langs een 80 km weg, dr zat een babykatje/poesje in het gras, kei bang ik stapte van me fiets en probeerde hem/haar bij me te krijgen , ze liep heeel erg veraf van de echte bewonde wereld .
Maar ze liep het kleine bos in dus heb dr laten gaan.
Als ik hem/haar meegenomen had was ook ik dus heel verkeerd bezig?
Yinnar schreef:Maar je kan het toch laten checken op een chip? Wat is daar nu zo erg aan? Ik beticht je niet van diefstal maar probeer het te projecteren op mezelf. Wat als het mijn kat zou zijn? Dan zou ik hopen dat degene die hem te eten geeft de dierenambulance belt. Nou zijn al mijn katten gechipt dus zullen ze ook wel snel bij mij terecht komen.
Nogmaals de vraag aan jou: wat als het jouw kat was die door anderen werd gevoerd en hij was al een tijd niet thuis geweest?
Wat u niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.
Dit is verder niet vervelend bedoeld naar jou toe maar ik vind het raar dat je niet even de moeite neem om het dier te laten checken op een chip. Een kleine moeite en misschien een dankbare eigenaren.
urselin schreef:Die vraag heb ik al beantwoord, aangezien mijn kat óók vermist is geweest.
Het komt héél vervelend over wat je zegt, vooral hetgene over mij.
Ik zeg niet voor niks dat ik de afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd heb gehad
Yinnar schreef:Nou dan laat je even een ander familielid of misschien de buren bellen? Het nummer hoef je niet op te zoeken. Dat heb ik al voor je gedaan.![]()
Het kan zijn dat er eigenaren zijn die helemaal in zak en as zitten. Kan je je dat voorstellen?
Quellian schreef:Sja ik vind het eigenlijk heel erg simpel... als je je katten buiten laat lopen, dan kies je voor bepaalde risico's. Wil je die risico's niet lopen, dan hou je ze binnen of zorg je dat ze in je eigen tuin blijven. En anders mag je alleen maar blij zijn dat iemand goed voor je dier zorgt.
urselin schreef:Yinnar schreef:Nou dan laat je even een ander familielid of misschien de buren bellen? Het nummer hoef je niet op te zoeken. Dat heb ik al voor je gedaan.![]()
Het kan zijn dat er eigenaren zijn die helemaal in zak en as zitten. Kan je je dat voorstellen?
Ik heb het meegemaakt, dus ja ik kan me dat voorstellen
Yinnar schreef:En het chippen is uitgevonden voor jan met de korte achternaam. Tjonge jonge wat zijn we weer kort door de bocht. Dus als jouw hond ontsnapt en iemand vindt hem dan mag hij hem ook houden? Dat is beter dan hem te laten checken op een chip? Da's makkelijk. Dan had ik al heel wat honden gehad inmiddels.
urselin schreef:Katje is zélf ons huis ingeslopen en heeft het eten ontdekt van onze katten (wat ie overigens binnen vijf minuten naar binnen gewerkt had).
Katje is zélf terug gekomen en huis ingelopen, aangezien wij twee buitenkatten hebben die we niet in huis opgesloten laten en dus ook niet het katje zelf.
Kat is NOOIT opgesloten of binnen gehouden in huis.
Stelen vind ik een hele erge belediging en zoals ik in mijn andere post al vermeld, heb ik afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd gehad.
Sorry ik vind dit te ver gaan.