BROODFOKKERS!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:01

Chiqa schreef:
Toch vreemd dat het verbod op de verkoop van hondjes en katjes in dierenwinkels dus wel verboden is, is dus ook ooit naar gekeken.
En broodfok thuis is geen enkel probleem, blijf dr bij sommigen houden het zelf in stand!
Gewoon niet meer naar omkijken, ver weg uit de buurt blijven.

wie weet wat de toekomst ons brengt.
miss komt er toch een keer hoop voor de broodfok honden

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:03

Laika schreef:
Booster, die doen dan vervolgens niets, omdat er gewoon geen regelgeving is op dat gebied.

Broodfok is een ruim begrip. Ook erkende fokkers doen hier in principe aan. Niet alleen de puppyfabrieken.
Kijk maar eens hoeveel "slipnesten" er niet bij de fokkers zijn.
Ook vind ik dat de broodfok door veel fokkers in de hand gewerkt wordt omdat er soms echt wel belachelijk hoge bedragen voor een pup gevraagd worden.

als ik kijk naar de kosten van het dekken, inenten chippen dierenarts bezoekjes , keuring enz zijn deze bedragen niet belacheljk hoog. als men geen centjes heeft gewoon geen hond kopen? goed voer (geen supermarkt spul) is ook duur en dierenartsen ineentingen ook.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:26

DyMarvel schreef:
Laika schreef:
Booster, die doen dan vervolgens niets, omdat er gewoon geen regelgeving is op dat gebied.

Broodfok is een ruim begrip. Ook erkende fokkers doen hier in principe aan. Niet alleen de puppyfabrieken.
Kijk maar eens hoeveel "slipnesten" er niet bij de fokkers zijn.
Ook vind ik dat de broodfok door veel fokkers in de hand gewerkt wordt omdat er soms echt wel belachelijk hoge bedragen voor een pup gevraagd worden.

als ik kijk naar de kosten van het dekken, inenten chippen dierenarts bezoekjes , keuring enz zijn deze bedragen niet belacheljk hoog. als men geen centjes heeft gewoon geen hond kopen? goed voer (geen supermarkt spul) is ook duur en dierenartsen ineentingen ook.

daar ben ik het wel mee eens je kan een pup wel te koop zetten voor 200 euro maar alle kosten die moeten er nog vanaf en als je wilt dat je hond in de handel komt fokkerij etc dan is dat met een laag bedrag veel groter die kans.
als mensen een hond kunnen aanscchaften op normale prijzen ( waarde van zo een ras) dan kennen ze ze ook onderhouden.(uitzonderingen weg gelaten)
mensen die een hondje voor niks willen ( of een klein bedrag) hebben niet altijd genoeg te bieden zoals voer DA etc.
( heb het over puppy's algemeen)

jillyz199

Re: BROODFOKKERS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:34

Ik heb net een site gevonden waar op allemaal chihuahua's te koop zijn. Ze zijn te koop voor 200 euro misschien nog minder. Dit is dus echt veel te goedkoop voor een Chihuahua.

http://www.paginamarkt.nl/tags/chihuahua

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:59

Zolang er mensen zijn die zich helemaal niet verdiepen voor de aanschaf van een huisdier, welk dan ook. Blijf je dit soort dingen houden. Dan kan je fora vol zetten met waarschuwingen, die worden gewoon niet gelezen. En de meeste mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang.

Mensen zouden eerst eens basiskennis moeten hebben alvorens ze een dier mogen aanschaffen. Maar ja dat zou dan weer bij wet geregeld moeten zijn, en regeltjes, daar hebben we er al eigenlijk véél te veel van.

Als ik bijvoorbeeld lees dat iemand zijn pup van 4 maanden wilt laten castreren omdat deze zijn zusje probeert te dekken, en dan bang dat daar een nest van komt, dan heb ik dus erge bedenkingen bij de basiskennis. Zijn die hondjes dan wel goed terecht gekomen vraag ik me af.

Hoe dan ook, het blijft moeilijk hoor. Als ik een advertentie zie van rashonden met stamboom voor € 200, denk ik dat kan niet goed zijn. Aan de andere kant vind ik € 1500 euro ook wel erg van de gestoorde. Valt dus bij mij toch al aardig in de hoek "broodfok"

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:34

Chiqa schreef:
Toch vreemd dat het verbod op de verkoop van hondjes en katjes in dierenwinkels dus wel verboden is, is dus ook ooit naar gekeken.
En broodfok thuis is geen enkel probleem, blijf dr bij sommigen houden het zelf in stand!
Gewoon niet meer naar omkijken, ver weg uit de buurt blijven.

De verkoop van honden en katten via dierenwinkels is niet verboden, dat is het ooit wel geweest maar toen kwam er een minister die vond dat het weer gewoon toegestaan moest zijn onder bepaalde voorwaarden.
Hetzelfde geldt voor de broodfok/handel, daar waar eerder ook een strengere controle op met meer regels maar de minister vond dat ook nodig om terug te draaien.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:35

jillyz199 schreef:
Ik heb net een site gevonden waar op allemaal chihuahua's te koop zijn. Ze zijn te koop voor 200 euro misschien nog minder. Dit is dus echt veel te goedkoop voor een Chihuahua.

http://www.paginamarkt.nl/tags/chihuahua

Dat zijn geen Chihuahua's maar stamboomloze honden, meestal kruisingen of vreemd bloed in de 3e of 4e garantie.
Met een prijs van 200 euro is de kans juist kleiner dat je bij een broodfokker terecht komt, maar onthou wel dat je die 200 euro voor een bastaard betaald en niet voor een Chihuahua.

Nooit begrepen waarom mensen zulk soort sites vinden terwijl er een rasvereniging bestaat trouwens.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:22

ach...1 van mijn dogo's...nee eigenlijk alle 2 :) komen bij zeer goed bekende fokkers vandaan...en weet je wat...

dat zijn pas broodfokkers..... :)

eigen teven,eigen reuen,en dan zo'n 5 nestjes per jaar a 1500 euro per pupje..met 10 puppies per nest dus 15.000 euro per nest verdienen,en dan doen ze het vast en zeker niet voor het geld :+ ,wake up....

of een zeer goede bekende die hondjes fokte wel met zeeeer goed papier hoor,en alle keuringen had gelopen die nodig waren,maar wel 100% voor het geld...

is ook een broodfokker toch?of mag je dan wel voor geld verkopen,omdat er een papiertje met namen aan een hondje hangt??

ach kom op zeg...het gaat echt een beetje te ver nu,er wordt gefokt ook gewoon door particulieren,die echt wel heel goed en met veel liefde voor de puppies zorgen,en ik haal 100x liever daar een hondje vandaan,als de puppie fabrieken die erkende kennels heten,waar je belachelijk veel geld moet betalen voor een papiertje.

dat hele papiertje boeit me echt noppes,die verdwijnt hier in een la,onuitgepakt uit de envelop,boeiend,ik moet het met de hond doen,niet met een papiertje namen...honden worden hier onvruchtbaar gemaakt,ik show niet en fok niet...dus nee,ik haal graag mijn honden uit een particulier nest en hoop daarmee dat er nog lang mensen thuis met veel liefde nestjes blijven fokken.

ik wil helemaal niet gedwongen worden om een hond met boom te kopen :n en dan,hoe willen al die fokkers dan gaan fokken om alle mensen te voorzien van puppies,want ja,als je toch ziet wat er aan hondjes jaarlijks verkocht worden.

dan moeten fokkers dan toch maar rijen met hokken maken en vooral maar veel nestjes fokken. :Y)

plus,wat ik me dan afvraag,al het goede van het fokken met rashonden,alle erfelijke gebreken die bij de meeste rassen 30 jaar geleden bestonden,zijn er bij de meeste rassen nog steeds niet uitgefokt,sterker nog,bij sommige worden de lijsten gebreken langer en langer...wat dan fokken op gezondheid??

waarom zijn niet alle rashonden imiddels erfelijke gebreken vrij dan?

omdat ook fokkers fokken voor..juist ja..centies.... :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:27

Daar gaan we weer, omdat jij een slechte ervaring hebt met een rashond gooi je alles op een hoop en denk je dat honden ineens minder erfelijke gebreken hebben als je een stamboom weghaalt.

Je hebt tussen de fokkers met stamboom ook broodfokkers.

De term "erkend" wordt alleen gebruikt door broodfokkers en ik ken maar heel weinig fokkers die kennels vol honden hebben zitten.
De meeste hebben gewoon 1 teef waarmee ze dus hooguit drie nestjes mogen fokken onder hele strenge eisen.

Dat jij liever een groot risico loopt wil niet zeggen dat de hele rasfokkerij een grote bende is.

Je zult honden nooit vrij krijgen van erfelijke gebreken. Sterker nog: Bij wolven komt ook gewoon HD voor.
Alleen is het natuurlijk logisch als je nergens op selecteer de kans wel een stuk groter wordt op erfelijke gebreken.

Serieuze fokkers zouden willen dat ze voor de centen konden fokken. De meeste kost het (net als de serieuze paardenfokkers) gewoon geld. :D

Een stamboom is er ook niet voor de pupkoper, maar voor de fokkers die alleen met een stamboom kunnen achterhalen welke erfelijke gebreken er in de lijnen zit. Selecteren kun je alleen als je de lijnen kent, aan alleen ouderdieren testen heb je helemaal niets.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:34

ThePast03,kom op zeg...ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat fokkers echt niet voor niets fokken...

wil nog wel een quote aanhalen hoor van een fokker,die het netjes uitlegd...

en ik heb niets tegen stamboom honden,wel tegen het feit dat nu iedere hond zonder stamboom een broodfokhond genoemd wordt...

als ik ooit denk een nestje te fokken,gewoon omdat IK het leuk vind (gaat niet gebeuren hoor) ,dan heb ik meteen broodfokhonden...hou toch op,alleen omdat er dan niet getest is op gezondheid,wie zegt dat een hond die wel getest is 100x gezonder is en dat je dan geen kans hebt op die afwijkingen??niemand ws..

zo kreeg onze labrador gewoon staar,op 6 jarige leeftijd,en toppie ouders hoor,beide cat en pra vrij....

oja,dan heb je gewoon pech natuurlijk,als ze geen papier had gehad had het gelegen aan de broodfok...ik begin hem al helemaal te begrijpen :Z

met een dier heb je geluk of niet kwa gezondheid,dat is gewoonweg niet te koop op een papiertje.
en daar blijf ik bij :) ,er is nog niemand die me van het tegendeel heeft kunnen bewijzen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:38

kimmie261 schreef:
als ik ooit denk een nestje te fokken,gewoon omdat IK het leuk vind (gaat niet gebeuren hoor) ,dan heb ik meteen broodfokhonden...hou toch op,alleen omdat er dan niet getest is op gezondheid,wie zegt dat een hond die wel getest is 100x gezonder is en dat je dan geen kans hebt op die afwijkingen??niemand ws..

Dat zegt niemand. Maar het risico is vele en vele malen kleiner. Vooral ook bij grote honden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:41

kimmie261 schreef:
[*olduser*],kom op zeg...ik ben inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat fokkers echt niet voor niets fokken...

wil nog wel een quote aanhalen hoor van een fokker,die het netjes uitlegd...

en ik heb niets tegen stamboom honden,wel tegen het feit dat nu iedere hone zonder stamboom een broodfokhond genoemd wordt...

zo kreeg onze labrador gewoon staar,op 6 jarige leeftijd,en toppie ouders hoor,beide cat en pra vrij....

oja,dan heb je gewoon pech natuurlijk,als ze geen papier had gehad had het gelegen aan de broodfok...ik begin hem al helemaal te begrijpen :Z

met een dier heb je geluk of niet kwa gezondheid,dat is gewoonweg niet te koop op een papiertje.
en daar blijf ik bij :) ,er is nog niemand die me van het tegendeel heeft kunnen bewijzen...

Het ligt er helemaal aan wat voor ras een fokker fokt aan welke regels die moet voldoen en wat voor prijs ze vragen voor de pups of ze er wel of niet op verdienen. In ieder geval houden de meesten een stuk minder over dan broodfokkers.

Nergens wordt gezegd dat alle fokkers van stamboomloze honden broodfokkers zijn. Dat ligt er maar aan wat ze vragen voor de pups, ze hebben veel minder onkosten dan degene die onder strenge regels van de rasvereniging fokken en zo nu en dan vers bloed uit het buitenland moeten importeren.

Als je nu eens in grotere getallen denkt dan alleen je eigen ervaringen zul je zien dat de stamboomloze honden echt veel vaker erfelijke gebreken hebben. Groot voordeel bij de stamboomloze honden is dat dit (nog) niet wordt geregistreerd en dus ook nergens openbaar wordt gemaakt, zo lijkt het natuurlijk een stuk minder erg.

Er zijn ook slechte fokkers die met stamboom fokken, alleen een stamboom zegt helemaal niets.

Verder is het gewoon een kwestie van begrijpen hoe erfelijke gebreken zich vererven, dan zul je begrijpen dat je alleen het risico kan verminderen door de lijnen door en door te kennen.

Verder moet je doen waar je je goed bij voelt.
Dit gaat over broodfok en niet of jij wel of niet een nestje neemt.

Realiseer je wel dat je met dit soort posten mensen weer aanmoedigt om op marktplaats met als risico dat ze bij een broodfokker/handelaar terecht komen die zich voordoet als particulier die voor de aardigheid een nestje fokt.
Niet iedereen heeft voldoende ervaring om daar doorheen te prikken.

Begin me af te vragen waarom jij elke keer zo aangevallen reageert als je zelf niet bij broodfokkers koopt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:53

neem nu de berner sennen hond of deense dog...of ierse wofshond,en kijk wat daar de leeftijd van is ,van rashonden...bedroevend gewoon,6 tot 8 jaar...

en waar gaan ze aan dood,juist ja aan erfelijke gebreken....

ook rashonden met stamboom...toen ik in rotterdam nog op de OK werkte was er een oogarts waarmee we een ierse wofshond hebben onderzocht met een ernstige oogafwijking,die hond was 5 jaar oud,die mevr had 3 van deze honden,uit super bloedlijnen ,de bedoeling was om ermee te gaan fokken...

ze was er al 1 kwijt geraakt van 4 jaar oud door die oogafwijking,ook bij deze 5 jarige was het zo slecht dat de hond ten dode was afgeschreven...

en dit is 10 jaar geleden,en vandaag de dag..is die oogafwijking al eruit gefokt :n ,de leeftijd van ierse wolfshonden is nog steeds bedroevend laag,en nog steeds bekend om de oogafwijking..

wat dan gezonde honden fokken???

wat dan fokken op erfelijke gebreken eruit fokken??

en mijn ervaring is tot nog toe dat ik ws veel geluk heb met de kruisingen en stamboomloze honden,meer geluk als met de wel stamboomhonden...maar dat is ws omdat ik van een stamboomhond meer gezondheid verwacht als de stamboomloze honden.

en zoals ik overal lees,mág ik dat ook verwachten....toch?

en pluck,omdat ook particuliere nestjes die met liefde zijn groot gebracht ineens not done zijn...

broodfokkers zijn voor mij,dierenwinkels die bakken met hondjes verkopen,of de wel bekende rijen hokken met teven en reuen die achter elkaar nesten produceren,of mensen die hondjes hebben maar geen moederhond bij aanwezig is,of geen vaderhond kunnen laten zien.

er wordt ook altijd maar weer geschreven dat als mensen een particulier nestje fokken,dat de moederhond dan in een schuur ligt en goedkoop voer krijgt??

waarom altijd maar weer in zo'n hokje gestopt,warom altijd zo zwart /wit,waarom altijd zo schoppen tegen niet stamboomhondjes...

mijn kruisingen kwamen bij mensen vandaan die met die puppies in bed sliepen,hun leven draaide 100% om die puppies,weet weinig fokkers die dat ook doen??

daar krijg ik kriebels van,dat eeuwige gegeneraliseer over niet stamboomhondjes... :)

ook daar zit verschil in waar je zo'n hondje vandaan haalt en dáár ben je zelf bij....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:04

De rassen die jij noemt worden zonder stamboom nog minder oud. Alleen dat wordt niet bijgehouden.
Overigens ken ik meerdere vertegenwoordiger van genoemde rassen die 12 jaar geworden zijn, met stamboom.

Er komen steeds meer DNA testen die bepaalde erfelijke gebreken kunnen aantonen, dus er zal zeker een versnelling in de verbetering komen.
Iets doen om erfelijke gebreken te voorkomen is natuurlijk altijd beter dan niets doen.
Niets doen en veel risico nemen omdat er bij honden met stamboom ook erfelijke problemen komen vind ik een rare instelling.

Bij stamboomloze honden weet je niets. Je weet niet eens of de pups niet het produkt zijn van moeder x zoon om maar een voorbeeld te noemen, dan moet je maar vertrouwen op de eerlijke ogen van verkoper.

Broodfokkers zijn allang niet meer alleen de bekende verhalen van pups in bakken. Die zijn ook niet gek en hebben zich allang aangepast. Ze presenteren zich tegenwoordig als particulier die af en toe een nestje fokt voor de aardigheid en als je komt zitten de pups ook in de keurige woonkamer.
Natuurlijk ben je daar zelf bij, maar je moet wel over ruime hondenkennis beschikken om dan te kunnen zien of zo iemand een broodfokker is of een echte particulier.

Enige houvast die je dan hebt is de verkoopprijs. Een echte particulier zal alleen onkosten berekenen en misschien wat extra, maar dan zit je nooit ver boven de gemiddelde asielprijs.

Er lopen hier ook twee kruisingen rond, allebei opvangers waarvan een oorspronkelijk uit de handel komt.
De ander ken ik al vanaf dat ze 1 week oud was en ben ik toen wekelijks mee geweest om naar haar te kijken. Die heeft 35 euro gekost, was een ongelukje. ;)

Edit: Verder vind ik het jammer dat je in een topic die waarschuwd tegen broodfok nu komt met particulieren die een nestje fokken. Daar gaat het hier niet over en als de mensen dit topic vanaf het begin goed hebben gelezen weten ze dat ze in ieder geval aan de verkoopprijs de echte particulier van de broodfokker kunnen onderscheiden.
Je posten kunnen heel makkelijk worden opgevat als reclame voor de broodfok als mensen niet goed genoeg lezen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:33

Broodfokkers zijn ook vaak mensen die zich particulier voordoen en met hun puppies zgn. in bed slapen hoor. Als je dan de advertenties op marktplaats in de gaten houdt dan zie je ineens dat ze na 4 of 5 weken wéér pups hebben |(
Tja.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:38

Dit topic is zelf begonnen nav een topic waarin TS een hond gekocht heeft bij een zeer beruchte broodfokker/handelaar die zich voordoet als particulier.
Al heel veel pups van deze zogenaamde particulier (die ladingen pups uit het Oostblok laat komen) zijn al op hele jonge leeftijd overleden.

Die mensen hebben niet ingezien dat het geen particulier was en hebben zelfs een bedrag betaald die hoger ligt dan de pupprijs voor een soortgelijke hond met stamboom.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:55

oww maar ik ben me zeer bewust van het feit dat er veel handel is in hondjes,helaas....

maar misschien is het belangrijk dan op te schrijven wanneer mensen wel een particulier hondje halen ,waar ze op moeten letten :)

er zullen altijd nestjes gefokt worden,en er zullen altijd mensen hondjes zonder boom kopen,dat is al jaren zo,en zal niet anders worden,dat er meer handel is gekomen door goedkope oostblokhondjes die ipv alleen op de vogeltjes markt nu ook in huiskamers te koop zijn,is triest.

maar ip haal je vaak wel dit soort verkopers er tussenuit...

en misschien dan ook uitleggen hoe een broodfokker onder de stamboomfokkers te herkennen... ook sneu als mnsen denken goed te doen om een hondje met stamboom te kopen,en dan nog bij een broodfokker een puppie te halen... :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 19-08-09 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:02

kimmie261 schreef:
oww maar ik ben me zeer bewust van het feit dat er veel handel is in hondjes,helaas....

maar misschien is het belangrijk dan op te schrijven wanneer mensen wel een particulier hondje halen ,waar ze op moeten letten :)

Stond al op pagina 1: Wil je voorkomen dat je bij een broodfokker terecht kom dan kun je als vuistregel aanhouden dat je echt nooit meer dan 200 euro moet betalen voor een hond zonder stamboom of een kruising.

De rest is zelfs voor een ervaren hondenliefhebbers soms moeilijk te onderscheiden, de handelaren/broodfokkers die zich al particulier voordoen zijn heel erg getraind en weten heel goed wat ze moeten zeggen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:06

ik heb wel iets meer betaald voor mijn stamboomloze hondje...ships....toch erin getuind :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:45

Daar loop je idd een heel groot risico kimmie261 maar zo te lezen heb je dat er graag voor over ;) Enig idee waarom jouw goede fokker er geld uit wilde slaan?

Als je nl in bed slaapt met je puppies kan ik me niet voorstellen dat ik die dan boven de kostprijs zou verkopen. Ging mij dan alleen om het feit dat ze goed terecht kwamen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:50

waarom niet?puppies waren zeer goed verzorgd,hebben een zeer goed huis gehad,en van mij mogen mensen best verdienen hoor op een hondje,ik zou ook niet voor niets puppies wegdoen,kom zeg!

ik verkoop ook mijn veulens niet voor alleen mijn onkosten,ben gekke loetje niet :+

voor een puppie die uit een goed huis komt en en zeer goede basis heeft gehad heb ik wel wat over hoor :j ,zou me meer zorgen maken als mensen maar 200 euro vragen voor een hondje,wat voor verzorging moeten ze dan wel niet gehad hebben??minimaal??

nah,doe dan maar met wat extra liefde :j en juiste voeding ed...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:52

oww en de puppies die in bed sliepen bij die mensen worden inmiddels beide 8 jaar,dus is al 8 jaar geleden,en als je bij die mensen binnen was geweest,had je wel begrepen dat je ze wel geloofde,het huis zei meer als woorden,hahahaha,die mensen zelf ook :D

en voor die hondjes heb ik 400 GULDEN betaald,das uhh,180 euro??netjes onder die 200 euro grens dus :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:53

Ik vind het toch typische mensen die dat doen. Niet mijn soort. :n Komt imo toch als broodfokker in aanmerking hoor.

Ook die mensen die maar aanklooien met allerlei hengsten op de raarste paarden.... maar daar gaat dit topic niet over.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:55

wat doen??wat hebben die mensen gedaan om broodfokker te zijn,met puppies in bed slapen??

of waar ik nu mijn pup vandaan heb?die sliepen er niet mee in bed hoor,die hadden een halve huiskamer als kennel waar ze snachts in sliepen...

en weet je,wanneer ben je eigenlijk als particulier dan geen broodfokker,blijkbaar is er altijd wel iets mis,toch?

behalve als bij deze zelfde mensen er een stamboom aan de hondjes geplakt zou zitten en de prijs het 3 dubbele zou zijn,dan zijn het geen broodfokkers... :roll: >;)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 19-08-09 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:57

Nog nooit meegemaakt dat mensen verzorging berekenen in hun pupprijs.
Als je het leuk vindt om nestjes te fokken vind je de tijd die je er in steekt toch juist hartstikke leuk? Waarom zouden de pupkopers daarvoor moeten betalen.
Aan onkosten ben je zeker geen 200 euro per pup kwijt of je moet wel verdacht veel bij de dierenarts moeten zijn, wat geen goed teken kan zijn.

Zoals je nu praat zouden de honden met stamboom in verhouding dus echt wel goedkoper zijn.
Wat bij een aantal rassen ook geldt hoor, die zijn met stamboom goedkoper dan de stamboomloze honden die op mp worden aangeboden.

Overigens heb ik hier een hond die met heel veel liefde is opgevoedt, een super socialisatie heeft gekregen en waarvoor de "fokkers" beslist niet meer wilde dan 35 euro omdat hun vonden dat hun verantwoordelijk waren voor het ongelukje wat was gebeurd. Daar wilde ze de pupkopers niet mee opzadelen, ze vonden het veel belangrijker dat de pups een goed tehuis kregen.
En die pup hebben we elke week kunnen bezoeken bij die mensen, dus niet even langskomen en pup meenemen.
De hond moest nog wel gechipt worden.