Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ztugwell schreef:Nou dan heeft ze toch een poging tot gedaan?
Dat de boer er op dat moment niet aanwezig was kan TS niets aan doen.
Citaat:Ik ging het erf op om te vragen of ze misschien enig idee hebben wat er langs die sloot lag..
niemand te zien...maar wel iets anders, 2 andere koeien los op het erf liggend met een infuus.
in de brandende zon. Snel rende ik naar de auto en we belden 112...
Paula schreef:Perlina schreef:Ts beweert nergens dat de DB de boete heeft uitgedeeld hoor. En natuurlijk behandelen bijna alle boeren hun vee hartstikke goed. Maar overal zitten rotte appels tussen, dus ook bij boeren. Als een koe melkziekte heeft (gehad) zou die binnen 4 dagen toch een keer op moeten kunnen staan, anders is het einde oefening. Een koe 1 a 2 weken laten liggen als deze niet op kan staan heeft volgens mij weinig zin en kun je ook niet maken tegenover het dier._Bitje_ schreef:ze hebben dus een boete gekregen, dus nee,
heb geen ogen in mijn zak (die heb ik niet eens als je het mij vraagt)
Wie zou hem anders hebben gegeven?
Lusitano schreef:Ik snap hier werkelijk helemaal niets van.....
Wat is de reden dat het gros hier de TS aanvalt omdat ze heeft gehandeld toen ze iets verdachts zag?
nu is bevestigd dat de situatie niet in de haak was en NOG wil men niet toegeven dat de TS goed gehandeld heeft. Sterker nog, jullie weten hele verhalen toe te voegen die (los van het feit dat ze niets met deze specifieke situatie te maken hebben) aan zouden moeten tonen dat de DB het absoluut fout heeft in deze.........
Niemand behalve de TS heeft de situatie van dichtbij gezien en toch....
Werkelijk mensen.....
TS, ik ben blij dat jij je geroepen voelde om te handelen bij het zien van wanpraktijken! Super gedaan!
_Bitje_ schreef:mensen toe nou even...
geloven jullie mij niet of willen jullie mij niet geloven?
toen ik die koeien zag ben ik na ong. 5 min. kijken naar
de koe (of ie nog leefde etc) het erf opgegaan en heb
in de koeienloods gekeken aangebeld en zelfs in de loods
geweest.
ben dr min. 10 min. geweest is dat niet voldoende?
als de boer er niet is is hij er niet en ik kan hem niet
terug toveren of wel soms![]()
kom op zeg...ik word haast gek hier in dit topic,
ik woon ong. 35 kilometer van die bestemming vandaan,
kan ik moeilijk volgende dag weer even kijken of niet?
Yamcha schreef:_Bitje_ schreef:mensen toe nou even...
geloven jullie mij niet of willen jullie mij niet geloven?
toen ik die koeien zag ben ik na ong. 5 min. kijken naar
de koe (of ie nog leefde etc) het erf opgegaan en heb
in de koeienloods gekeken aangebeld en zelfs in de loods
geweest.
ben dr min. 10 min. geweest is dat niet voldoende?
als de boer er niet is is hij er niet en ik kan hem niet
terug toveren of wel soms![]()
kom op zeg...ik word haast gek hier in dit topic,
ik woon ong. 35 kilometer van die bestemming vandaan,
kan ik moeilijk volgende dag weer even kijken of niet?
Dat verandert de zaak.
Ik dacht dat je even het erf opgelopen was en weer terug.....
Mjay schreef:een koe met melkziekte of kalver ziekte heeft in 1 keer zoveel calcium verloren dat de spieren neit meer werken even een infuusje met calcium magnesium en met een paar uur zijn ze weer op de been dus vind dat je nogal wat beschuldigingen maakt..... was niets vreemds aan de hand daar alleen iets waar jij geen verstand en weet van hebt....
mariskalove schreef:Mjay schreef:een koe met melkziekte of kalver ziekte heeft in 1 keer zoveel calcium verloren dat de spieren neit meer werken even een infuusje met calcium magnesium en met een paar uur zijn ze weer op de been dus vind dat je nogal wat beschuldigingen maakt..... was niets vreemds aan de hand daar alleen iets waar jij geen verstand en weet van hebt....
wij wonen in een boerendorp en heel veel koeieln hebben dat als ze net een kalf hebben gekregen, de boeren mogen nu zelfs(na een cursus) zelf het infuus aanbrengen in de grote ader naar de uiers!
dit is dus alleen om het dier te helpen, en ze zijn idd met een paar uur weer op de been!
Abeltje77 schreef:Moet je je de reakties voorstellen als hier een horrorverhaal op de voorpagina gestaan had over zo'n horrorboer en jij had gezegd 'ohja, die koeien heb ik zien liggen, ben ik nog langs gereden!'. Dan had je te horen gekregen waarom je niet in had gegrepen. Nu héb je ingegrepen, is het weer niet goed. Soms snap ik niets van bokt
xXLianneXx schreef:hoe zag de hond eruit die tussen de auto's doorliep? van onze organisatie loopt er nog steeds(als hij nog leeft) een soort bordercollie met krullen rond.
ik kijk nog steeds uit of hij niet ergens opduikt maar hij loopt er al een half jaar en de eerste maand hebben we hem kunnen volgen maar alle vang pogingen waren mislukt, helaas.