De muilkorf, de voor en nadelen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:35

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:
Die stafford die ik had wilde ik aan de ene kant muilkorven en aan de andere kant niet dat ALS er een andere hond op hem af zou stormen en hem zou grijpen, hij zelf niets zou kunnen doen, dat is wat ik bedoel.

Maar als je een stafford wel de kans geeft om zichzelf te verdedigen dan heeft de andere hond ook gelijk geen schijn van kans (als het geen andere stafford is) en zorg je er voor dat de stafford weer een slechte naam krijgt.
Want ook al was hij niet degene die begon, als hij de andere hond gigantisch verwond of zelfs doodbijt weet je zelf ook wel dat dit niet ten goede komt aan de naam van het ras.

Waarom haal jij er iedere keer andere dingen bij?
Zoals de naam van de stafford...

Als een andere hond hem aanvalt mag hij dan dus niets doen voor zijn naam omdat hij een stafford is?
Beetje raar...

Maargoed, je haalt er dingen bij die niet relevant zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:52

MamboBeach schreef:

Als een andere hond hem aanvalt mag hij dan dus niets doen voor zijn naam omdat hij een stafford is?
Beetje raar...

Dus jij vindt dat een Stafford zich gerust mag verdedigen tegen bijvoorbeeld een Golden Retriever die geen schijn van kans maakt tegen een Stafford. En de kans groot is dat die Golden akelig verwond wordt of zelfs wordt doodgebeten.
Dan krijg je weer van die topics en dan weet je zelf ook wel weer wat voor een discussies er plaats gaan vinden.

Als jij niet begrijpt wat dat doet met de naam van de Stafford hou je jezelf heel dom (gezien je reacties in andere topics over dit onderwerp) of je begrijpt me echt niet.
Als verantwoordelijke eigenaar van een Stafford voorkom je ten alle tijden dat je hond in een vechtpartij terecht komt, ongeacht of hij die nu wel of niet zelf begonnen is.

En je haalt er zelf telkens weer dingen bij die niet relevant zijn. Je wilt daar verder alleen geen reacties meer op blijkbaar. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:01

ThePast03 schreef:
MamboBeach schreef:

Beetje raar...

Dus jij vindt dat een Stafford zich gerust mag verdedigen tegen bijvoorbeeld een Golden Retriever die geen schijn van kans maakt tegen een Stafford. En de kans groot is dat die Golden akelig verwond wordt of zelfs wordt doodgebeten.
Dan krijg je weer van die topics en dan weet je zelf ook wel weer wat voor een discussies er plaats gaan vinden.

Als jij niet begrijpt wat dat doet met de naam van de Stafford hou je jezelf heel dom (gezien je reacties in andere topics over dit onderwerp) of je begrijpt me echt niet.
Als verantwoordelijke eigenaar van een Stafford voorkom je ten alle tijden dat je hond in een vechtpartij terecht komt, ongeacht of hij die nu wel of niet zelf begonnen is.

En je haalt er zelf telkens weer dingen bij die niet relevant zijn. Je wilt daar verder alleen geen reacties meer op blijkbaar. :D

Wat grappig dat je mijn berichten zit door te spitten! :')

Ik heb het niet over rassen, ik heb het over EEN HOND.
Maargoed, ik heb die stafford niet meer dus heb ik daar geen last meer van.
Daar gaat het ook helemaal niet om daarom wil ik er niet op ingaan.

Het gaat over muilkorven, ik vind het dan wel sneu ja als een hond gemuilkorfd is en aangevallen wordt hij niets kan doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:06

MamboBeach schreef:
Het gaat over muilkorven, ik vind het dan wel sneu ja als een hond gemuilkorfd is en aangevallen wordt hij niets kan doen.

Dus voorkom je dat je hond wordt aangevallen. Zo simpel is het.
Niets sneus aan.

Persoonlijk zou ik een hond die gemuilkorfd is ook niet snel los laten lopen om die reden. Wij hebben het geluk een terrein gevonden te hebben waar absoluut geen vreemde honden komen.
Verder hebben wij onze probleemhond geleerd om gelijk naar ons toe te komen als er vreemde honden naderen zodat wij ten alle tijden in kunnen grijpen en hij de fout niet in kan gaan.

Niets is onmogelijk als je echt wil.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:09

Kan je hem niet gewoon aan een longeerlijn uitlaten?, Dan heeft ie 8 meter om te rennen!, als je een lange hebt.

MamboBeach

Re: De muilkorf, de voor en nadelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:11

ThePast03, als een andere hond je hond aanvalt.
Dat kun je echt niet altijd voorkomen dus dat is klets.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:13

MamboBeach schreef:
[*olduser*], als een andere hond je hond aanvalt.
Dat kun je echt niet altijd voorkomen dus dat is klets.

Het gaat hier al meer dan 10 jaar goed met onze huidige probleemhond en met mijn eerdere honden al zo'n 40 jaar.

Maar zelfs al zou je het een keer niet kunnen voorkomen ben je op mijn manier altijd dichtbij genoeg om de andere hond, op al dan niet vriendelijke manier, eraf te halen.

Nogmaals: Wat moeten al die mensen met kleine honden die zichzelf niet eens kunnen verdedigen in zo'n situatie dan? Die hebben helemaal geen andere opties.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:17

Ik heb gewoon andere gedachten erover en zou mijn honden dus niet zo snel met een muilkorf laten rondlopen.
Gelukkig heb ik 2 hele lieve reuen en is er eigenlijk nooit wat aan de hand, het gebeurt wel eens dat een andere hond uitvalt naar ze, nouja, dan is het zo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo paniekerig ben...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:22

Even een feit: Als deze hond zichzelf niet had hoeven te verdedigen was er nu gene muilkorf nodig........
En was er nu ook geen discussie.

Ik kan je wel vertellen dat er geen enkele andere hond aan mijn Lo komt zodra zij aan de riem zit. Ik duld geen enkele hond bij haar als ze aan de riem is. Dan is ze veilig en regel ik het wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:27

HBVisser schreef:
Even een feit: Als deze hond zichzelf niet had hoeven te verdedigen was er nu gene muilkorf nodig........
En was er nu ook geen discussie.

Ik kan je wel vertellen dat er geen enkele andere hond aan mijn Lo komt zodra zij aan de riem zit. Ik duld geen enkele hond bij haar als ze aan de riem is. Dan is ze veilig en regel ik het wel.

Is toch goed dan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:29

MamboBeach schreef:
Ik heb gewoon andere gedachten erover en zou mijn honden dus niet zo snel met een muilkorf laten rondlopen.
Gelukkig heb ik 2 hele lieve reuen en is er eigenlijk nooit wat aan de hand, het gebeurt wel eens dat een andere hond uitvalt naar ze, nouja, dan is het zo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo paniekerig ben...

Als je geen probleemhond hebt hoef je die ook niet met muilkorf om te laten lopen. Een muilkorf is gewoon een hulpmiddel wat je gebruikt in combinatie met goede gedragstraining onder begeleiding van een goede gedragstherapeut (wat ik TS ook aanraad).
En in sommige risicosituaties.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:31

Daarom gebruik ik ook geen muilkorf.

Ik had het eigenlijk over toen ik die stafford nog had...
Maargoed, dat is mijn 'probleem' niet meer.