Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ThePast03 schreef:Limoen schreef:Dan heb je nog niet door hoe het in de (chihuahua) broodfok wereld werkt.
Dat is in dit geval het grote geluk van TS dat de pup in niets op een Chihuahua lijkt en veel groter is. Deze heeft in ieder geval een grotere kans van slagen dan de scharminkels die ze af en toe als Chihuahua verkoopt en ook nog eens veel te jong zijn.
Limoen schreef:ja indd dat geluk heeft ze, maar de fokker is geen haar beter dan de chihuahuawereld (zit erin zelfs).
En dit hondje kan net zo goed parvo of wat dan ook krijgen net zo als elke chihuahua en elke hond.
lovetoulouse schreef:die vrouw woont in breda en heeft heel veel honden. deze honden vangt ze op vanuit het buitenland zodat ze in nl een goed huisje kan krijgen. deze honden lopen natuurlijk appart van de chihuahua's. ze heeft meerdere chihuahua's en het is echt niet zo dat ze fokt voor het brood of wat dan ook. de hondjes lopen gewoon lekker samen en ja af en toe laat ze er eentje dekken. het geld wat de puppies dan opleveren haalt ze het eten voor de zwerfhonden uit het buitenland voor. ze heeft idd geen stamboom maar wel een europees paspoort en ze heeft alle prikjes gehad en is nagekeken door de dierenarts. allemaal geen probleem.
ThePast03 schreef:Limoen schreef:ja indd dat geluk heeft ze, maar de fokker is geen haar beter dan de chihuahuawereld (zit erin zelfs).
En dit hondje kan net zo goed parvo of wat dan ook krijgen net zo als elke chihuahua en elke hond.
Wat probeer je me nu te vertellen dat de fokkers die via de rasvereniging fokken geen haar beter zijn dan dit soort broodfokkers?
Ik zit al meer dan 16 jaar in de Chihuahuawereld en moet de eerste pup die bij een goede fokker is geboren en parvo heeft gekregen nog tegenkomen. Die worden daarvoor ingeënt.
Limoen schreef:Heeft de fokster ook gezegd of je haar suikerwater of iets dergelijks moet geven?
Ze lopen zo apart van de chihuahua's dat jij een pekinees x chihuahua hebt.. :|
ik ben benieuwd wat je betaalt hebt, meer dan 1000 ?
Limoen schreef:Heeft de fokster ook gezegd of je haar suikerwater of iets dergelijks moet geven?
Limoen schreef:Nee hoor dat probeer ik zeker niet te zeggen
Maar elke hond heeft kans op parvo. Maar de broodfok hondjes zijn gewoon niet ingeent en hebben geen weerstand.
ThePast03 schreef:Limoen schreef:Nee hoor dat probeer ik zeker niet te zeggen
Maar elke hond heeft kans op parvo. Maar de broodfok hondjes zijn gewoon niet ingeent en hebben geen weerstand.
Wat probeer je dan te zeggen met deze zin:
ja indd dat geluk heeft ze, maar de fokker is geen haar beter dan de chihuahuawereld (zit erin zelfs).??
Zolang zit je nog niet in de Chihuahuawereld, vind het zelfs heel wat om te zeggen dat je er in zit.
ThePast03 schreef:Limoen schreef:Heeft de fokster ook gezegd of je haar suikerwater of iets dergelijks moet geven?
Joh dit is een hele beruchte handelaar/broodfokker. De kans dat dit echt een kruising Pekingnees/Chihuahua is is bijzonder klein.
Ze zal er hopenlijk niet meer dan 1000 euro voor betaald hebben, maar waarschijnlijk wel meer dan voor een hond die gefokt is bij een goede fokker volgens de regels van de rasvereniging en met stamboom.
Alles boven de 200 euro is teveel geld voor een kruising. Dan is het puur broodfok.
Limoen schreef:ik bedoel in de chihuahuabroodfokwereld
ThePast03 schreef:Limoen schreef:Heeft de fokster ook gezegd of je haar suikerwater of iets dergelijks moet geven?
Joh dit is een hele beruchte handelaar/broodfokker. De kans dat dit echt een kruising Pekingnees/Chihuahua is is bijzonder klein.
Ze zal er hopenlijk niet meer dan 1000 euro voor betaald hebben, maar waarschijnlijk wel meer dan voor een hond die gefokt is bij een goede fokker volgens de regels van de rasvereniging en met stamboom.
Alles boven de 200 euro is teveel geld voor een kruising. Dan is het puur broodfok.
ThePast03 schreef:Limoen schreef:ik bedoel in de chihuahuabroodfokwereld
Officeel bestaat die niet, want dat zijn geen Chihuahua's maar veelal kruisingen waarvoor veel te veel geld wordt betaald.
Maar ok, nu snap ik wat je bedoelt. Alleen zoals jij het er neerzette leek het alsof je ook maar beter niet bij de goede fokkers een pup kon kopen.
jelledaantje schreef:Waar ga je die halen als ik vragen mag
Heb vorig jaar namelijk aardig wat centen betaald voor een chi
en 2 dagen na dien moest ze met speod naar de dierenarts en de dag daarna was ze dood weg 900 euro plus de kosten van de dierenarts. En dat was ook een vrouw waarvan wij dachten dat ze oprecht en echt goed voor der hondjes was en nadien erachter gekomen dat ze een broodfokster was.
Kan der nu nog steeds wel iets aan doen
jelledaantje schreef:Waar ga je die halen als ik vragen mag
Heb vorig jaar namelijk aardig wat centen betaald voor een chi
en 2 dagen na dien moest ze met speod naar de dierenarts en de dag daarna was ze dood weg 900 euro plus de kosten van de dierenarts. En dat was ook een vrouw waarvan wij dachten dat ze oprecht en echt goed voor der hondjes was en nadien erachter gekomen dat ze een broodfokster was.
Kan der nu nog steeds wel iets aan doen
eridinges schreef:waar maken jullie je nou zo druk om?
Ik snap de reacties van de echte kenners, maar dit is gewoon iemand die blij is met haar nieuwe pup en dit wil laten weten. Kunnen we niet allemaal even blij voor haar zijn? Het maakt de TS tenslotte niet uit of het een kruising is.
Veel plezier met je pup!
eridinges schreef:waar maken jullie je nou zo druk om?
Ik snap de reacties van de echte kenners, maar dit is gewoon iemand die blij is met haar nieuwe pup en dit wil laten weten. Kunnen we niet allemaal even blij voor haar zijn? Het maakt de TS tenslotte niet uit of het een kruising is.
Veel plezier met je pup!