Mijn nieuwe hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:14

en je weet zeker dat dat haar vader en moeder waren?
wel raar dan dat ze deze uit het buitenland heeft gehaald.. of waren haar ouders uit het buitenland en is de teef hier gedekt?

al met al.. je bent er keihard ingestonken.. jammer..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:14

lovetoulouse schreef:
Haar vader en moeder waren erbij. die heb ik gezien

Als ze geen papieren hebben, dan kun je onmogelijk weten of dat de pa en ma zijn.... Dat zou bij haar de eerste keer zijn dat ze daar eerlijk in is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:15

ThePast03 schreef:
Limoen schreef:
Dan heb je nog niet door hoe het in de (chihuahua) broodfok wereld werkt.

Dat is in dit geval het grote geluk van TS dat de pup in niets op een Chihuahua lijkt en veel groter is. Deze heeft in ieder geval een grotere kans van slagen dan de scharminkels die ze af en toe als Chihuahua verkoopt en ook nog eens veel te jong zijn.

ja indd dat geluk heeft ze, maar de fokker is geen haar beter dan de chihuahuawereld (zit erin zelfs).
En dit hondje kan net zo goed parvo of wat dan ook krijgen net zo als elke chihuahua en elke hond.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:17

oh wat een schatje! vind hem ook totaaaal niet op een Chihuahua lijken maar hij is wel schattig!
Mag ik vragen wat je voor hem betaald hebt? (mag via pb)

Vriendin van me dacht ook een Chihuahua gekocht te hebben ook via mp nou je moet het hondje eens zien hardstikke groot geworden en lijkt meer op een jackrussel,, maar toen ze klein was leek het wel net een Chihuahua

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:17

Limoen schreef:
ja indd dat geluk heeft ze, maar de fokker is geen haar beter dan de chihuahuawereld (zit erin zelfs).
En dit hondje kan net zo goed parvo of wat dan ook krijgen net zo als elke chihuahua en elke hond.

Wat probeer je me nu te vertellen dat de fokkers die via de rasvereniging fokken geen haar beter zijn dan dit soort broodfokkers?
Ik zit al meer dan 16 jaar in de Chihuahuawereld en moet de eerste pup die bij een goede fokker is geboren en parvo heeft gekregen nog tegenkomen. Die worden daarvoor ingeënt.

Als je met de Chihuahuawereld de marktplaatsfokkerij bedoelt kan ik kort zijn: Dat zijn geen Chihuahua's maar veel te dure kruisingen en op mp staan alleen broodfokkers.
Er is geen serieuze Chihuahuafokker die op mp gezien wil worden.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:18

lovetoulouse schreef:
die vrouw woont in breda en heeft heel veel honden. deze honden vangt ze op vanuit het buitenland zodat ze in nl een goed huisje kan krijgen. deze honden lopen natuurlijk appart van de chihuahua's. ze heeft meerdere chihuahua's en het is echt niet zo dat ze fokt voor het brood of wat dan ook. de hondjes lopen gewoon lekker samen en ja af en toe laat ze er eentje dekken. het geld wat de puppies dan opleveren haalt ze het eten voor de zwerfhonden uit het buitenland voor. ze heeft idd geen stamboom maar wel een europees paspoort en ze heeft alle prikjes gehad en is nagekeken door de dierenarts. allemaal geen probleem.

Heeft de fokster ook gezegd of je haar suikerwater of iets dergelijks moet geven?

Ze lopen zo apart van de chihuahua's dat jij een pekinees x chihuahua hebt.. :|

ik ben benieuwd wat je betaalt hebt, meer dan 1000 ?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:19

ThePast03 schreef:
Limoen schreef:

Wat probeer je me nu te vertellen dat de fokkers die via de rasvereniging fokken geen haar beter zijn dan dit soort broodfokkers?
Ik zit al meer dan 16 jaar in de Chihuahuawereld en moet de eerste pup die bij een goede fokker is geboren en parvo heeft gekregen nog tegenkomen. Die worden daarvoor ingeënt.

Nee hoor dat probeer ik zeker niet te zeggen ;)
Maar elke hond heeft kans op parvo. Maar de broodfok hondjes zijn gewoon niet ingeent en hebben geen weerstand.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:21

Limoen schreef:
Heeft de fokster ook gezegd of je haar suikerwater of iets dergelijks moet geven?

Joh dit is een hele beruchte handelaar/broodfokker. De kans dat dit echt een kruising Pekingnees/Chihuahua is is bijzonder klein. :D

Ze zal er hopenlijk niet meer dan 1000 euro voor betaald hebben, maar waarschijnlijk wel meer dan voor een hond die gefokt is bij een goede fokker volgens de regels van de rasvereniging en met stamboom.

Alles boven de 200 euro is teveel geld voor een kruising. Dan is het puur broodfok.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:21

Limoen schreef:

Joh dit is een hele beruchte handelaar/broodfokker. De kans dat dit echt een kruising Pekingnees/Chihuahua is is bijzonder klein. :D

Ze zal er hopenlijk niet meer dan 1000 euro voor betaald hebben, maar waarschijnlijk wel meer dan voor een hond die gefokt is bij een goede fokker volgens de regels van de rasvereniging en met stamboom.

Alles boven de 200 euro is teveel geld voor een kruising. Dan is het puur broodfok.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:22

Limoen schreef:
Maar elke hond heeft kans op parvo. Maar de broodfok hondjes zijn gewoon niet ingeent en hebben geen weerstand.

Wat probeer je dan te zeggen met deze zin:
ja indd dat geluk heeft ze, maar de fokker is geen haar beter dan de chihuahuawereld (zit erin zelfs).??

Zolang zit je nog niet in de Chihuahuawereld, vind het zelfs heel wat om te zeggen dat je er in zit.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:23

Leuk hoor, veel plezier ermee :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:26

ThePast03 schreef:
Limoen schreef:

Wat probeer je dan te zeggen met deze zin:
ja indd dat geluk heeft ze, maar de fokker is geen haar beter dan de chihuahuawereld (zit erin zelfs).??

Zolang zit je nog niet in de Chihuahuawereld, vind het zelfs heel wat om te zeggen dat je er in zit.

ik bedoel in de chihuahuabroodfokwereld ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:27

ThePast03 schreef:
Limoen schreef:

Zij zegt zelf dat ze dat heeft, dus dat laat ik er gewoon even bij;)

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:27

Tja, dat je teveel betaald hebt, het absoluut niet op een Chihuahua pup lijkt (en zeker niet als hij straks volwassen is) en hij van een idd bekende broodfokker komt, vind ik het een schatje en snap zeker dat je voor hem gevallen bent!!
Dit hondje heeft er niet voor gekozen om geboren te worden en is gelukkig bij een heel fijn huis terecht gekomen.
Ik hoop dat jullie komende jaren samen heel veel plezier samen hebben!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:28

Limoen schreef:

Officeel bestaat die niet, want dat zijn geen Chihuahua's maar veelal kruisingen waarvoor veel te veel geld wordt betaald. :D
Maar ok, nu snap ik wat je bedoelt. Alleen zoals jij het er neerzette leek het alsof je ook maar beter niet bij de goede fokkers een pup kon kopen. :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:31

ThePast03 schreef:
Limoen schreef:

Meen je dat nou? En ik maar denken dat mensen om het gemak en het geld naar een broodfokker gaan.
Als dat zo niet is... dan snap ik al helemaal niet dat iemand voor zo'n pup kiest.

Limoen

ThePast03 schreef:
Limoen schreef:

Officeel bestaat die niet, want dat zijn geen Chihuahua's maar veelal kruisingen waarvoor veel te veel geld wordt betaald. :D
Maar ok, nu snap ik wat je bedoelt. Alleen zoals jij het er neerzette leek het alsof je ook maar beter niet bij de goede fokkers een pup kon kopen. :+

haha nou zo bedoelde ik het absoluut niet! :Y)

Limoen

Hannanas schreef:
Meen je dat nou? En ik maar denken dat mensen om het gemak en het geld naar een broodfokker gaan.
Als dat zo niet is... dan snap ik al helemaal niet dat iemand voor zo'n pup kiest.

Dan hebben mensen die dag nog een hondje ;)

Hannanas

Re: Me nieuwe hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:32

pf..

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:33

Waar ga je die halen als ik vragen mag
Heb vorig jaar namelijk aardig wat centen betaald voor een chi
en 2 dagen na dien moest ze met speod naar de dierenarts en de dag daarna was ze dood weg 900 euro plus de kosten van de dierenarts. En dat was ook een vrouw waarvan wij dachten dat ze oprecht en echt goed voor der hondjes was en nadien erachter gekomen dat ze een broodfokster was.
Kan der nu nog steeds wel iets aan doen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:35

jelledaantje schreef:
en 2 dagen na dien moest ze met speod naar de dierenarts en de dag daarna was ze dood weg 900 euro plus de kosten van de dierenarts. En dat was ook een vrouw waarvan wij dachten dat ze oprecht en echt goed voor der hondjes was en nadien erachter gekomen dat ze een broodfokster was.

Dat snap ik ;) Vreselijk lijkt me dat om mee te maken..

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:37

waar maken jullie je nou zo druk om?
Ik snap de reacties van de echte kenners, maar dit is gewoon iemand die blij is met haar nieuwe pup en dit wil laten weten. Kunnen we niet allemaal even blij voor haar zijn? Het maakt de TS tenslotte niet uit of het een kruising is.

Veel plezier met je pup!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:38

jelledaantje schreef:

Daarom is het ook belangrijk dat je jezelf eerst heel goed informeert over de hondenwereld en daarna over het ras van keuze.

Goede en verantwoorde fokkers vind je via de pupinfo van de rasvereniging, in het geval van de Chihuahua is dat:
http://www.chihuahuaclub.nl/

Voor algemene informatie over de rashondenwereld is dit een hele leerzame site:
http://www.raadvanbeheer.nl/

900 euro voor een stamboomloos hondje.... Sterkte met je verlies.
Pas nog bij een fantastisch mooi Chihuahuanestje wezen kijken, pups met heerlijke karakters en super ouders. Die waren minder duur....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:39

eridinges schreef:
Ik snap de reacties van de echte kenners, maar dit is gewoon iemand die blij is met haar nieuwe pup en dit wil laten weten. Kunnen we niet allemaal even blij voor haar zijn? Het maakt de TS tenslotte niet uit of het een kruising is.

Veel plezier met je pup!

Misschien eerst even lezen?

TS heeft een hond gekocht bij een zeer beruchte broodfokker waarvan al heel veel pups op jonge leeftijd zijn gestorven.

Wij hopen allemaal natuurlijk dat TS net dat lot uit de loterij heeft en een super gezond pupje heeft.
Het gaat er helemaal niet om of het wel of niet een kruising is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:40

eridinges schreef:

Veel plezier met je pup!

ja we zijn ontzettend blij voor de moederhond van deze pup, die na deze aanschaf gewoon weer vol gepompt word met nieuwe pups..