Welk Versvoer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 08:41

Rosita schreef:
Energique, Bandit, Bibi, Kivo namen die je bij google in kunt geven en op zoek gaan naar de verkooppuntenlijst? herbyvers.nl heeft ook een mooi KVV alleen ik weet niet of het ook in de vrije verkoop is of alleen bezorgd wordt.

Op de Enerique na wordt geen enkele in de buurt verkocht... |(
Ga zo maar eens rondje rijden en kijken welke winkel op maandag open is :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:58

ik voer mijn honden al jaren AHV,die bezorgen aan huis,of er zal vast ergens een winkel in de buurt bij je zitten die het wel verkoopt :)

( http://www.ahv-breda.nl/ )

er zijn zoveel merken versvlees producten te vinden,hier staan al een paar merken: http://www.lupa-diervoeding.nl/index_be ... ge1207.htm

mss kan je op websites van die die leveranciers zelf zoeken en daar staan meestal wel dealers op :j

Jenny21

Re: Welk Versvoer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 09:25

@kimmie: Klopt AHV is hier met 12 km te verkrijgen! Dat is dus wel te doen!
Helaas zitten we hier in zuid-limburg een beetje in een uithoek wat betreft dealers. Een flink aantal zijn wel te verkrijgen binnen een straal van 10 km, maar een heel deel ook niet...
En aangezien ik maar een klein vriezertje heb met maar 1 laatje voor hondenvoer kan ik dus geen hele voorraden inslaan :(

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 15:27

Heb net 1 worst van Carnibest gekocht en 1 pak worstjes van Farmfood.

Ik hoor hier niemand over de KVV van Prins??? Is hier een reden voor???

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:16

nee, geen reden. Volgens mij is het hetzelfde als Energique. Mijn katten vinden het niks, maar dat zegt niks over de smaak van jouw dieren ;-)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:51

Rosita schreef:
nee, geen reden. Volgens mij is het hetzelfde als Energique. Mijn katten vinden het niks, maar dat zegt niks over de smaak van jouw dieren ;-)

Dat heb ik inderdaad ook al ergens op een forum gelezen dat Prins en Energiqu hetzelfde waren. Alleen Energique zou een stuk goedkoper zijn...
Prins vind ze heerlijk dus daar ligt het hier niet aan :P

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:55

Ik voer hier AHV en Haaksbarf. AHV bevalt me prima en Haaksbarf heb ik voor een hond met een voedselallergie. Haaksbarf is aardig aan de prijs maar heeft specifieke vleessoorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 08:40

ik zit ook te denken om over te stappen op versvoer,heb 2 katten en 3 fretjes.
Haaksbarf is hier in de omgeving wel te krijgen.
alleen,hoe weet je dan hoeveel je dieren nodig hebben???

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:03

Daar is gewoon een simpel sommetje voor darkchrystal. Soort van begin punt :) En van daaruit is het gewoon op het oog voeren.

Voor katten doorgaans tussen de 30 en 40gr per kg gewicht per dag.
Voor fretten doorgaans tussen de 30 en 50gr pe kg gewicht per dag.

:D

Als je kat of fret aan de dunne kant is, zou ik ze die resp. 40 of 50 gr per kg per dag geven en kijken hoe ze het erop doen. Die van mij waren goed op gewicht en ik ben er tussenin gaan zitten en vervolgens naar boven of naar beneden aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:07

XoNo dankje.
Dat wist ik niet.
Moet me er beter in gaan verdiepen.
Al mijn diertjes zijn goed op gewicht en gezond.

Alleen mijn fretten en mijn siameesje zijn lastige etertjes,dat wil zeggen,ik geef ze weleens stukjes kip en daar kijken ze naar alsof het stukje kip ze gaat vermoorden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:25

Dat doen ze in het begin altijd hoor :D Daar wennen ze wel aan :P

Onze kat krijgt ook eendagskuikers en die werden eerst de hele keuken doorgemept en nu vreet meteen ze gewoon gelijk op :+

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:48

Hier krijgen ze Energique, ze doen het er prima op ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:34

Mijn kat mept elk kuiken nog altijd door de keuken heen, maar ze eet er wel 4 a 5 per dag :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 21:29

Net terug van vakantie en maar begonnen met KVV voeren.
De FF, Prins en Rodi gaan erin als koek! :D

Weten jullie misschien het verschil tussen de worstjes en pakketjes van Farmfood (FF)???

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:37

Het enige verschil tussen de bakjes en de worsten is de verpakkingshoeveelheid. De worsten zijn voor grootverbruik. Waarschijnlijk dus ook voordeliger.

Fijn dat het er zo heerlijk in gaat! Zalig gezicht is dat toch als je hond zo staat te genieten van zijn maaltijd :j :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:50

Toen wij onze pup hadden, probeerden we ook één dag in de week vers te geven. Hij was alleen maar aan de race. We hebben energique en carnibest gebruikt. Ik weet dat carnibest normaal als hoofdvoer gebruikt moet worden, maar dat sloeg niet aan bij onze bullmastiff.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:36

Met een pup moet je altijd voorzichtig overschakelen, dus niet een dag per week alleen maar vlees geven, maar bij zijn brokjes, die hij al gewend was steeds een beetje vlees geven. Geleidelijk aan vlees vermeerderen en brokjes minderen. Pups zijn zowiezo heel gevoelig voor veranderingen, maar ook met volwassen honden kan het in het begin een probleem zijn. In dat geval gewoon lekker mengen en langzaam overstappen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 11:08

Laika schreef:
Het enige verschil tussen de bakjes en de worsten is de verpakkingshoeveelheid. De worsten zijn voor grootverbruik. Waarschijnlijk dus ook voordeliger.

Fijn dat het er zo heerlijk in gaat! Zalig gezicht is dat toch als je hond zo staat te genieten van zijn maaltijd :j :D

De worstjes zijn juist kleiner hier :o Ik betaal voor 9 worstjes 5,20.
En ze heeft er dan 2 per dag nodig!
Ideaal want zo kun je ze fijn apart ontdooien.

Heb zo geen idee wat er in de bakjes zit. Als je het bevroren moet gaan scheiden dan is dat altijd wat lastiger :Y)
Vandaar dat ik de worstjes heb gepakt. Heb nu nog de vriezer vol liggen met Rodi, Carnibes, Prins en FF. Heb dus nog even te gaan voordat ik naar de winkel hoef voor nieuwe voorraad.

Ben nu een beetje aan het bijhouden wat het allemaal gaat kosten en het verschil per merk. Zodat ik een inschatting kan gaan maken!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:17

+:)+ Je bent in ieder geval goed bezig! ;)
Ik had de info over de worsten en de doosjes van de FF site. Waarschijnlijk bestaan er dus ook nog andere worsten. Oh en ontdooien kan je best voor 2 dagen doen hoor, als je maar in de koelkast bewaard :j

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 13:12

Net naar de winkel om de hoek gegaan. Heb er altijd alles gekocht en goed geholpen. Maar ze weigeren een ander merk dan Prins in hun voorraad op te nemen... Dus moet helaas wel blijven rijden naar andere zaken in de buurt.. Jammer...