Wie heeft er een zak hondenbrokken in huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:27

ik gebruik Fokker Basic
dit omdat ik dit bij beide honden kan voeren (groot en klein)
ze het beide er goed op doen (na verschillende geprobeerd te hebben)
ik betaal 25,95 per 15 kilo
en het kan in mijn voorraadkast staan

http://www.fokker-diervoeders.nl/index. ... udere_hond

ook ik heb een nieuwe zak staan en die trek in niet even 1 2 3 even zo uit de diepe donkere kast vandaan :+

het is niet mijn voorkeursvoer
ik ga het liefst volledig over op vers
maar het ruimtegebrek hier aan vriezerrruimte maakt mij dat ik nog niet over kan stappen

kleinverpakkingen heeft geen nut aangezien de dealer hier alleen maar levert per zoveel kilo's

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:28

Ik betaal 47,50 voor 14 kilo :)
Farah doet het er echt super op, vacht mooi glanzend, ruikt niet meer (deed ze wel heel erg bij FarmFood en ook wat bij Eukanuba) en niet onbelangrijk ze lijkt het ook errug lekker te vinden.
Eerder at ze ook altijd gras (aanleiding voor mij om te switchen) en dat doet ze nu ook nog maar met mate :)

Net vergeten in mijn post te zetten, dit voer is ook volledig granen vrij, was voor mij ook een groot pluspunt :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:41

Nijn schreef:
Net vergeten in mijn post te zetten, dit voer is ook volledig granen vrij, was voor mij ook een groot pluspunt :)

Sinds wanneer is rijst geen graan meer? ;)

Nijn

Re: Wie heeft er een zak hondenbrokken in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:46

Ging er vanuit dat iedereen wel begreep wat ik bedoelde, blijkbaar niet dus.
Geen toegevoegde granen als vulmiddel..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:47

ik voer royal canin, mini-adult
samenstelling:
Maïs, gedehydreerd gevogelte, maïsmeel, maïsgluten, dierlijke vetten, hydrolysaat van dierlijke eiwitten, bietenpulp, sojaolie, gist, visolie, mineralen, DL-methionine, natriumpolyfosfaat, L-lysine, eipoeder, L-carnitine.

Voedingstabel
http://www.royalcanin.nl/ioh/?p=voeding
analyse: zie hierboven

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:52

Laika schreef:
Vanwege het feit dat dit topic zoveel gelezen is, maar niet veel gepost, én omdat sommigen denken dat dit wellicht een zijweg is om vers voer te promoten zie ik er dus vanaf. Beter om te stoppen vóórdat ik het allemaal ga zitten uitwerken, dan ergens halverwege. Blijkbaar is er dus geen behoefte aan een duidelijk overzicht. Jammer, dát wel.

Jammer ... het topic is nog niet eens een dag oud ...
Ik heb nu wel een ton vol voer, maar geen zak meer waar de samenstelling op staat ... ik had je dus zowiezo vandaag niet uit de brand kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:25

chiqa dit noem ik een natuurlijke brok.. er zit in wat ze nodig hebben, niets meer en niets minder.. dus alleen omdat er niet veel in zit is het niet goed? ik vind dit een stuk beter dan dat het vol zit met geur kleur en smaakstoffen..

de prijzen verschillen idd behoorlijk, maar daarvoor moet je bij de firma zijn :+ wij kopen altijd de grote zak, best onhandig met 2 kleine hondjes maar het is in verhouding goedkoper.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:42

Laika goed topic dit hoor! Een overzicht lijkt me super als het een keer voorkomt dat ik toch brok voer! :j
Ik voerde tot voor kort Carnibest maar de hond at het met lange tanden de laatste tijd en ben net overgestapt op Farmfood-fresh wat hij gelukkig wel met smaak eet 8-)
Ik heb wel net een zak Farmfood brok gehaald voor de vakantie dus ik zal vanmiddag even kijken wat er op de zak staat, moet nu eerst weg! Tot later dus! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:00

dees_daan schreef:
chiqa dit noem ik een natuurlijke brok.. er zit in wat ze nodig hebben, niets meer en niets minder.. dus alleen omdat er niet veel in zit is het niet goed? ik vind dit een stuk beter dan dat het vol zit met geur kleur en smaakstoffen..

de prijzen verschillen idd behoorlijk, maar daarvoor moet je bij de firma zijn :+ wij kopen altijd de grote zak, best onhandig met 2 kleine hondjes maar het is in verhouding goedkoper.

Ik zeg ook niet dat het geen goed voer is hoor, waar staat dat dan?

Hoelang doe je met dat voer? Want als de zak te lang open blijft zal de kwaliteit er niet beter op worden.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:09

onze 4 aussies krijgen deze:

Carocroc Premium Kip & Rijst 23/12

Geëxpandeerde volledige voeding, krokant en licht verteerbaar voor volwassen honden met lichte prestaties. Door de uitgebalanceerde samenstelling van eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines, sporenelementen en mineralen is "CAROCROC" 23/12 hét aangewezen voedsel voor honden met lichte prestaties zoals: tentoonstellingshonden, honden waarvan tijdelijk geen prestaties worden verwacht, teven buiten de dracht- en lactatie periode, dekreuen in rust, enz. Tevens is "CAROCROC" 23/12 zeer geschikt voor kleinere rassen. "CAROCROC" 23/12 bevat extra Omega 3 en 6. "CAROCROC" 23/12 is zeer smakelijk en licht verteerbaar.

Verkrijgbaar in 4 kg en 15 kg verpakking.
Voedingsschema volwassen honden met lichte inspanning / in rust volwassen honden met zware inspanning
Lichaamsgewicht in kg Aantal gram per dier per dag Aantal gram per dier per dag
1- 2,5
30 - 60

35-75
2,5 - 5
60 - 100

75-125
5 - 7,5
100 - 135

125-170
7,5 - 10
135 - 165

170-210
10 - 20
165 - 280

210-355
20 - 40
280 - 470

355-595
40 - 60
470 - 635

595-805
60 - 80
635 - 790

805-1000
Bovenstaande adviezen zijn gemiddelden, het is mogelijk dat uw hond iets meer of juist iets minder voedselbehoefte heeft, houdt daarom de conditie van uw hond goed in de gaten. Zorg ervoor dat uw hond in ieder geval niet te zwaar wordt, dat is slecht voor zijn gezondheid en conditie, bovendien loopt u de kans dat uw hond het voedsel gaat weigeren. Zorg steeds voor voldoende vers drinkwater. Bewaar het voer altijd koel en droog.

Ingrediëntenlijst
Gedroogd kippenvlees, rijst, mais, gerst, dierlijk vet, bietenpulp, lijnzaad, vitamines, mineralen, sporenelementen, gedehydreerde kippenlevers, lecithine, vobra-mix ( tocopherol ).

analyse toevoegingen
Ruw eiwit % 23 Vitamine A IE/kg 11250
Ruw vet % 12 Vitamine D3 IE/kg 1500
Ruwe celstof % 2,4 Vitamine E IE/kg 110
Ruwe as % 7,2 Vitamine K3 mg/kg 1,2
Vocht % 10 Thiamine (B1) mg/kg 3,1
Koolhydraten % 45,4 Riboflavine (B2) mg/kg 4
Calcium % 1,3 Niacine (B3) mg/kg 33,7
Fosfor % 1 Panthotheenzuur (B5) mg/kg 15
Natrium % 0,35 Pyridoxine (B6) mg/kg 3
Magnesium % 0,21 Vitamine B12 mcg/kg 29,9
Kalium % 0,5 Biotine mcg/kg 299
Lysine % 1,17 Choline mg/kg 230
Methionine % 0,40 Foliumzuur mg/kg 0,7
Cystine % 0,30 Vitamine C mg/kg 29,9
Treonine % 0,83 IJzer mg/kg 56,9
Tryptophaan % 0,22 Mangaan mg/kg 20,7
Linolzuur % 2,03 Koper mg/kg 12,5
Linoleenzuur % 0,38 Zink mg/kg 99,8
ENERGIEWAARDE Kcal/kg 3816 Jodium mg/kg 1
Cobalt mg/kg 1,7
Selenium mg/kg 0,2

en onze ierse wolfshond krijgt deze
naast brok voeren we AHV bij.

Carocroc Premium Kip & Rijst 25/16

Volledig Geëxpandeerde Hoog-Energie brokken voor volwassen honden met zware inspanning. Unieke samenstelling van vlees, vetten en granen. Deze streng geselekteerde grondstoffen, aangevuld met vitamines, sporenelementen en mineralen in de juiste verhouding, zorgen dat honden met zware inspanning steeds in topkonditie blijven. "CAROCROC" 25/16 is een "premium" voer voor politie-, bewakings-, ren- en sledehonden, drachtige en zogende teven, dekreuen, alsmede alle honden welke in topkonditie moeten blijven, ondanks zware prestaties. "CAROCROC" 25/16 bevat extra Omega 3 en 6. "CAROCROC" 25/16 is smakelijk en bevat geen kunstmatige toevoegingen.

Verkrijgbaar in 4 kg en 15 kg verpakking.
Voedingsschema volwassen honden met lichte inspanning / in rust volwassen honden met zware inspanning
Lichaamsgewicht in kg Aantal gram per dier per dag Aantal gram per dier per dag
1- 2,5
30 - 55

35-70
2,5 - 5
55 - 95

70-120
5 - 7,5
95 - 125

120-160
7,5 - 10
125 - 160

160-200
10 - 20
160 - 265

200-335
20 - 40
265 - 445

335-565
40 - 60
445 - 605

565-765
60 - 80
605 - 750

765-950
Bovenstaande adviezen zijn gemiddelden, het is mogelijk dat uw hond iets meer of juist iets minder voedselbehoefte heeft, houdt daarom de conditie van uw hond goed in de gaten. Zorg ervoor dat uw hond in ieder geval niet te zwaar wordt, dat is slecht voor zijn gezondheid en conditie, bovendien loopt u de kans dat uw hond het voedsel gaat weigeren. Zorg steeds voor voldoende vers drinkwater. Bewaar het voer altijd koel en droog.

Ingrediëntenlijst
Gedroogd kippenvlees, rijst, mais, gerst, dierlijk vet, bietenpulp, gehydroliseerd kippeneiwit, lijnzaad, vitamines, mineralen, sporenelementen, gedehydreerde globine, gedehydreerde kippenlevers, lecithine, vobra-mix ( tocopherol ).

analyse toevoegingen
Ruw eiwit % 25 Vitamine A IE/kg 11250
Ruw vet % 16 Vitamine D3 IE/kg 1500
Ruwe celstof % 2,2 Vitamine E IE/kg 110
Ruwe as % 7,2 Vitamine K3 mg/kg 1,2
Vocht % 10 Thiamine (B1) mg/kg 3,1
Koolhydraten % 39,6 Riboflavine (B2) mg/kg 4,0
Calcium % 1,33 Niacine (B3) mg/kg 33,7
Fosfor % 0,98 Panthotheenzuur (B5) mg/kg 15
Natrium % 0,35 Pyridoxine (B6) mg/kg 3
Magnesium % 0,2 Vitamine B12 mcg/kg 29,9
Kalium % 0,5 Biotine mcg/kg 299
Lysine % 1,27 Choline mg/kg 230
Methionine % 0,42 Foliumzuur mg/kg 0,7
Cystine % 0,29 Vitamine C mg/kg 29,9
Treonine % 0,87 IJzer mg/kg 56,9
Tryptophaan % 0,23 Mangaan mg/kg 20,7
Linolzuur % 2,45 Koper mg/kg 12,5
Linoleenzuur % 0,42 Zink mg/kg 99,8
ENERGIEWAARDE Kcal/kg 4024 Jodium mg/kg 1
Cobalt mg/kg 1,7
Selenium mg/kg 0,2

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 17:14

Super mensen! +:)+
Zo gaan we al aan een aardig overzicht komen :j
Het is best nog een hele klus dit in een exel blad te verwerken, maar dat gaat helemaal goed komen :j

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:15

Ik geef ze Bonzo Adult en Cavom Adult.
En ze krijgen ook af en toe Duckvoer compleet, dat zijn plakken versvoeding! ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 17:26

Zeeuwtje, zou je de samenstelling van de bonzo even neer kunnen zetten? Cavom staat al vermeld.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:37

Merk:
Farmfood

Type voer:
Voor groot en klein. Farmfood maakt geen verschil tussen jong en oud.

Ingrediënten:
Vlees en dierlijke producten (rundvlees en hemoglobinepoeder), oliën en vetten (rundervet en plantaardige oliën), mais, tarwe en rijst (voorgekookt), biergist, lecithine, inuline, mineralen, vitaminen en sporenelementen.

(Inuline is geen spelfout, dus geen insuline.)

Analyse:
ruw eiwit: 23 %
ruw vet: 14 %
ruw celstof: 2 %
As max: 6 %
vocht: 8 %
Calcium: 1 %
Phosphor: 0.8 %
Natrium: 0.15 %
Kalium: 0.6 %
Vitamine A: 12.500 IE/Kg
Vitamine D3: 1.250 IE/Kg
Vitamine E: 100 Mg/Kg

Omega 3 en Omega 6 vetzuren, glucosamine en chondroïtine.

Toevoegingen:
Farmfood bevat geen chemische hulpstoffen en/of toevoegingen.

Prijs:
39.50 euro per 15 kilo
1 kilo - 2.66 euro

Voerschema:
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... tabel.html
(Beetje veel overtypwerk, gezien het zowel voor een pup, als een volwassen hond gegeven kan worden.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:05

Chiqa schreef:
dees_daan schreef:

Ik zeg ook niet dat het geen goed voer is hoor, waar staat dat dan?

Hoelang doe je met dat voer? Want als de zak te lang open blijft zal de kwaliteit er niet beter op worden.

lang, ongeveer 2 maanden als het niet meer is.
wij hebben het voer in een bewaarton, 1 grote ton, en een kleinere waar 2,5 kg in kan, dus als die kleine leeg is dan gaat de grote ton open, zodat het ook niet te vaak open gaat. op die manier blijft het voer dus wel goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:14

Denkadog heeft geen additieven of chemische concerverende middelen dus zal het een beperkte houdbaarheid hebben.
Zou het persoonlijk niet meer aan mn dieren willen geven dr voedingswaarde zal puur minder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:17

Chiqa schreef:
Denkadog heeft geen additieven of chemische concerverende middelen dus zal het een beperkte houdbaarheid hebben.
Zou het persoonlijk niet meer aan mn dieren willen geven dr voedingswaarde zal puur minder zijn.

DenkaDog is vrij lang houdbaar hoor, als wij een zak kopen dan houden we er natuurlijk rekening mee dat we het lang gebruiken, dus de zak moet nog minimaal 3 maanden houdbaar zijn. daarnaast zit het in een ton en dus niet in een open zak of bak.
dus dat de voedingswaarde minder is onzin, echt onzin aangezien het nog gewoon houdbaar is en goed wordt opgeborgen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 18:53

Even een kleine aanpassing!
Die voerschema's zijn als indicatie hoeveel je moet voeren van een bepaald voer. Dus hieraan is af te lezen hoelang je met een zak doet. Is weer van belang voor de prijs per zak. Maar om ze allemaal op te nemen wordt het overzicht erg groot.

Vanaf nu dan maar volstaan met bijvoorbeeld een leuk gemiddeld gewicht hond, zeg 25 kilo ??
Dus graag alleen het voeradvies voor 25 kilo per dag (niet per voeding) vermelden.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:04

Hey! FF staat er al inmiddels! 8-)

Ze raden aan 11 gram per kilo volwassen hond op de site dus 25 kilo hond x 11gram = 275gram per dag.
Zo, heb ik toch nog iets kunnen doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:25

Ik heb ook een paar maanden Farmfood gebruikt, hier komt het er niet meer in mijn hond ging dr enorm veel van poepen (En dun) en het ergste van alles ze begon verschrikkelijk te stinken naar hond.
Heb alle kleedjes moeten weggooein de geur was er met geen wasmachine uit te krijgen, hier geen FF meer.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:44

Chiqa schreef:
Ik heb ook een paar maanden Farmfood gebruikt, hier komt het er niet meer in mijn hond ging dr enorm veel van poepen (En dun) en het ergste van alles ze begon verschrikkelijk te stinken naar hond.
Heb alle kleedjes moeten weggooein de geur was er met geen wasmachine uit te krijgen, hier geen FF meer.

Dat heb ik idd vaker gehoord over FF, van die erge hondenlucht :\ En ook dat ze veel aanslag zouden krijgen op hun tanden van deze brok :j
Gelukkig voer ik vers normaal gesproken en daar heb ik dit soort berichten nog niet over gehoord/gelezen :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:23

daarom zijn er gelukkig ook zo veel verschillende soorten voer.
De ene hond doet het goed op zus de andere op zo.
Er zijn wel enkele merken die ik zelf nooit aan mijn hond zou geven, maar ik vind niet dat deze op een openbaar forum hoeven te staan.
Ik heb diverse merken geprobeerd, heb jaren terug, jaren in een dierenwinkel gewerkt en diverse opleidingen/workshops gehad over hondenvoeding.
Werk momenteel met honden en heb zelf 5 honden. Ik ben geen voor of tegenstander van vers of brok.
Ik voer beide, niet tegelijk, zeker niet door elkaar! Dat is pas echt slecht voor een hond.
Toen ikzelf farmfood voerde, had ik geen problemen met stinkende honden. Onze 3 reuen hebben als pup op farmfood gestaan.
Zelf ben ik bv een erge tegenstander van puppievoer, wat voor merk dan ook!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:13

Mijn hondjes krijgen ook Royal Canin Mini aduld.

Ik betaal rond € 36,- per 8 kilo.

Ik voer het omdat mijn hondjes het er erg goed op doen.
Ze zien er mooi uit, niet te vet.
Hebben goede uitwerpselen en niet te veel, blubberig :+

analyse ed staat verderop in een ander antwoord vermeld ;)

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:18

Beneful optimaal gwicht of Beneful original.
Complete voeding.
Heb 1 hond die alles zou eten( was 8weken toen ie kwam) en 1 hond die 3maand was en die dus het dure merk voer gewend was. eerst begonnen met zon 5 kg zak en die beviel.
Voer is goed gekeurd door de dierenarts:D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:07

Zou je ook de samenstelling e.d. op willen schrijven, mienky_23?