Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

Re: Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:48

zeker de hond mag een bord uit likken en een kat die ik dikker probeer te krijgen en de kat die net 4 dagen gejongd heeft mag ook een bord uitlikken
en daar willen nog weleens wat aardappeltjes boontjes en een klein stukje vlees op liggen want meestal eet mn dochter haar bordje net niet helemaal leeg
maar ze zijn allemaal gezond en hebben gen over gewicht etc.

beter verwend dan verwaarloosd is ons motto zowel bij kind de katten de hond de vogels en t peerd word zo nu en dan ook s verwend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:52

in principe niet.. *dus je hoort het al* :')

als we kip halen krijgt ze van mn lief meestal wel wat stukjes.. ze kan de boel bij elkaar krijsen dan alsof ze noooit te eten krijgt :+

en yoghurt met muesli delen we s ochtends ook graag :o
en fuet worst... :+

maar verder NIKS

:D

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:54

Helemaal niks, alleen wat fruit af en toe :P. En dan nog in z'n etensbak!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:54

Onze hond heeft nooit iets gehad. Nooit gebedeld.
Heerlijk vond ik dat.
De hond van mijn vriend komt zeer opdringerig aan als ik ook maar iets pak en ik erger me groen en geel.
Ook die heeft ondanks die bedelde ogen nooit iets gehad.

Vandaar dat ik mijn paard ook nooit snoepjes (uit de hand) geef, niets zo erg als een paard dat alleen maar aankomt lopen om je zakken en handen te checken en vervolgens weer op te draaien. (is een mening natuurlijk)

Uit mijn handen komen alleen *\o/* Knuffels *\o/*

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:03

Meestal krijgen ze niks, maar als er iets over is, dan krijgen ze het eind van de avond nog wel eens in hun eigen voerbak. Eigenlijk krijgen ze aan tafel nooit iets.
Meestal krijgt mijn hond nog wel eens een augurkje 's avonds als ik op de bank zit. Vind ie heerlijk :')

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:15

Hmmm.. Het enige dat ze krijgen - als het over is - is rijst.. Verder mogen ze niet zoveel, omdat ze een béétje op gewicht moeten blijven := arme beesten :=

Groenten krijgen ze echt niet, aardappels ook niet, vlees al helemaal niet, het is dus echt alleen rijst wat ze krijgen.

Overigens krijgen ze tussendoor zat (verantwoorde) tussendoortjes hoor :D

miranda19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:24

bij ons krijgen de honden en de kat alleen brokken en een enkele keer buffelhuid

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:28

Niet als wij aan het eten zijn maar als er wat vlees of zo over is krijgt mijn kat het wel, gewoon in haar eigen voerbakje.

Soms krijgt ze ook wel eens een plakje ham of kaas of mag ze een bakje van de pudding uitlikken maar ze mag niet op tafel of op het aanrecht springen en dat weet ze!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:31

Mijn poes schooit niet, maar komt wel altijd even checken wat ik zit te eten, en als ze het nodig vindt (vooral bij chocolademousse) duwt ze gewoon haar dikke kopje in het bakje. En dan... tja... dan krijgt ze een likje of 3. En dan gaat ze weer. Tis gewoon echt een poes die bij mij hoort: altijd al dol op chocolade, B&J ijs, caramelpudding. Net als d'r baasje.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:39

Nou mijn honden komen ook zeker niks te kort hoor.
Als we soms wat vlees over hebben wat hun mogen dan geven we dat wel aan ze maar dan pas als wij klaar zijn met eten, en we geven dit alleen in de keuken.
Me moeder maakt ook altijd een frikandel voor de honden als wij frituur eten.
Ook krijgen ze altijd als hun hun brokken gaat eten stukjes kipfilet erin. :P
Alleen onze oudere hond ( bijna 11 jaar) krijgt het minder vaak want die gaat er van aan de diaree.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:54

nee. wij hebben een boxer en die gaan kwijlen als je ze vaker voert aan tafel. en dat willen we dus voorkomen. wel krijgen ze af en toe spaghettie (zonder saus) in hun voerbak. verder krijgen ze niks aan tafel etc.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:22

Nee. Ik geef ze niets als ik zit te eten. :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:23

Eten van tafel krijgen ze niet, heb geen zin in van die bedelaars. Mijn vriend heeft 2 katten en 1 hond, als die allemaal naar mijn bord zitten te staren word ik gek. Ze hebben hun eigen eten en zat tussendoortjes speciaal voor beesten met 4 poten en puntige oortjes en daar laten we het bij :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:40

Hier word geschooid in de zin dat ze wachten en kijken. (En dan bedoel ik natuurlijk niet aanstaren, daar houd ik niet van.) Ik wil geen snuiten in mijn bord en geen maaiende poten; ik wens rustig te eten!! Je merkt ze tijdens het eten dus niet op.

Wel krijgen de honden tafelrestjes, wat het ook is, zolang het niet kwalijk voor ze is. Af en toe iets uit de hand, maar het meeste na afloop in de voerbakken. Zo zie je dus spaghetti, een beetje boullion, wat overgebleven rijst, aardappeltjes met jus en stukjes vlees in de bakken gaan. De katten en vogels krijgen dit een enkele keer ook. (Uiteraard krijgen de vogeltjes alleen groenten en fruit)
Verder hebben alle dieren hier hun normale voer.

Ik vind het goed zo. Ik zie er weinig kwaad in. We houden niet elke dag iets over, dus het is net even ''of ze geluk hebben''.

Ze krijgen overigens ook stukjes rauwe kip als het gesneden word. En leverworst. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:41

[LZP] > [BB]

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:17

Mijn hond heeft zo'n beetje ze'n eigen plek aan tafel haha :D heb een duitse dog dus een stoel heeft hij niet nodig, hij kan zo aanschuiven. S'morgens als ik brood maak voor mezelf dan krijgt meneer ook altijd 2 broodjes met smeerworst, als we gaan frituren ( elke vrijdag) krijgt meneer ook altijd een frikandel, gaan we naar de mac ja dan gaat hij ook mee door de drive want hij wil natuurlijk een hamburger ;)

Bbqen we dan ligt er ook een bord met hamburgers e.d. voor de hond. Als ik boodschappen doe dan neem ik vaak wel is een pak kant en klare pannekoeken mee want achja ik weet dat hij ze zo lekker vind ;) Hebben we visite en gaan we rond met hapjes dan kan hij natuurlijk niet overgeslagen worden.. :D

En dan beschikt hij ook nog de hele dag over een grote volle bak brokken, en krijgt hij sávonds anderhalf kilo blikvoer.

Heel slecht misschien maar hij is kerngezond :D en dik word hij niet. ;)

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:22

Mijn honden mogen niet eens van hun plaats af als wij aan het eten zijn.

Als we iets over hebben wat ze mogen hebben gaat dat in de voerbak en krijgen ze dat later met hun brokken mee. Maar dat gebeurt niet vaak hoor.

Als ik bij andere mensen eet kan ik me ook kapot ergeren aan honden die dan bij je aan tafel staan. Katten ook, maar ik ken niet veel mensen met katten, dus dat maak ik nooit mee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:25

Ja hoor, hier krijgen ze bijna altijd iets (twee katten en twee honden). Maar 'af' is 'af', dus ze moeten niet met hun koppies op onze schoot gaan liggen kwijlen, zo werkt het niet :D Ze weten dat ze na het eten een restje krijgen, en ze wachten dan ook *met van die zielige puppy-oogjes* tot als we klaar zijn met eten. Het zijn bedelaars, maar gelukkig wel 'op bevel', dus erg vind ik het niet, eerder gezellig. Bij bezoek laten ze het bedelen achterwege.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:32

Ehm...hier om de tafel zitten er altijd een aantal dierenogen naar me te staren :D . Dus ja, hier krijgen ze ook altijd wat mee. Sowieso mogen ze de restjes opeten en één van mijn katten krijgt altijd na het brood eten een klontje boter op de rand van mijn bord, vindt hij heerlijk!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:33

De kat in mijn ouderlijk huis kan bij wijze van spreken op de tafel liggen tijdens de maaltijd, ze gedraagt zich keurig netjes als het om 'onze' maaltijden gaat. :) Natuurlijk maakt ze een uitzondering als er iets héél lekkers geserveerd wordt, maarja, wie doet dat nou niet. ;) Verder bedelt ze ook niet, terwijl ze toch weleens wat toegestopt krijgt. Ideale poes dus. :j

De kat die ik sinds kort in mn eigen appartementje heb (uit het asiel), was bij binnenkomst al een bedelaar. We moeten dr bij de koelkast vandaan sleuren, regelmatig van het aanrecht af tillen.. en waar ze ook mee bezig is, zodra de koelkast open staat, staat Zoë naast je. :') En dat is één keer leuk, daarna wordt het best vermoeiend.
Dus 'bijvoeren' proberen we met haar zoveel mogelijk te beperken.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:36

Onze hond krijgt altijd wel een bordje. Maar dat is na het eten, ze bedelt eigenlijk nooit.

Ook vind ze de groentesoep van mijn oma heerlijk daar doe je haar echt een plezier mee, bonen het zelfde verhaal.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:38

Hier mogen zowel de hond als de kat zelf ook niks pakken, de kat gaat altijd als wij gegeten hebben even een rondje over de tafel doen om te kijken of er bv nog doperwten zijn waarmee hij kan spelen, dus ik moet direct de tafel afruimen, toen hij nog kitten was zag ik hem een keer voorbij vliegen met een karbonade in ze'n bek..hup zo de trap op haah moest er wel om lachen maar dat is dus niet de bedoeling. Ik verwend ze ontzettend maar dat doe ik dan zelf wel, niet hun ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:46

Mijn katten en hond krijgen echt helemaal niets, ook niet als ik eten sta te bereiden. Ik heb een hekel aan van die om je heen hangende jengelende beesten, omdat ze verwachten maar weer iets te krijgen.

Mijn hond wil tijdens het eten nog wel eens met een verlekkerde blik omhoog kijken, maar mijn katten tonen niet eens interesse.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:02

na het eten kruipt mijn kat op mijn schoot en mag hij mijn bord aflikken :+
de hond krijgt tijdens ons eten een denta stick. ze blijft rond de tafel erbijzitten als die op is maar schooit niet. Als we gedaan hebben met eten en er ligt nog iets op krijgt ze dat.

mijn moeder is er erg in. die geeft haar ook op restaurant stukjes tussendoor. ben ik tegen.
gelukkig hebben we een hele lieve slimme hond met nette manieren :) dus geen last van

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:04

Ik heb echt een ontzettende hekel aan schooiende dieren, dus nee, nooit :+