HELP!! Kat brood mager gestrand wat nu???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:28

Gezien het feit dat hij al een aantal weken in jullie buurt loopt, zou ik evengoed bellen met het signalement van de kat: misschien heeft iemand al een "vermist" geplaatst...
Ondanks dat ik hem er persoonlijk niet uit vond zien als een nierpatient, is het altijd mogelijk dat het een kat met dieetvoorschrift is. Om gezondheidsproblemen uit te sluiten is het wellicht een goed idee om langs de dierenarts te gaan voor een check up. Misschien dat je met het asiel wat kunt regelen?? Zij hebben vaak dierenartsen waar ze korting krijgen.
Mocht je besluiten hem te adopteren is het ook fijn om te weten of hij gezond is, nietwaar?
Succes, het is een mooi diertje (ook al is ie mager)

Yinnar

Re: HELP!! Kat brood mager gestrand wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:31

Als hij weer in de buurt is de dierenambulance bellen om te vragen of ze hem willen checken op een chip. En anders zelf even langs de dierenarts. Zij kunnen het ook voor je controleren. Wel aangeven bij het amivedi. Je kan zelf ook op die site kijken of er een kat met dat signalement vermist wordt. Maar sowieso aanmelden.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:32

Nou hij is inmiddels weer binne en aan het eten. Heb een vriend opgebeld en we gaan zo naar de dierenarts met hem om te kijken of hij gechipt is en dan kijken we even verder.
Hij zei dat de dierenambulance hem gelijk mee neemt...
En tja in assiel weet je ook niet waar die terecht komt natuurlijk

Edit: ik heb op de site van amivedi gekeken en ik zie geen vermiste kat staan zoals hem maar nog even afwachte

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:33

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:39

het is een kater en nog niet gecastrerd ongeveer een half jaar oud (buren hebben enorm veel verstand van katten en die hebben gekeken)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 13:43

nou de kat is niet gechipt en amivedi neemt nogsteeds de foon niet op....

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:59

Als hij ongecastreerd is zullen zijn hormonen wel op hol geslagen zijn. Dus gaat hij aan de wandel. Dan blijven katers soms wel dagen weg. De kans op een baasje is fifty/fifty. Ik zou je adviseren hem toch naar het asiel te brengen. Hier kan de eigenaar hem ophalen en indien niet dan wordt hij gecastreerd, geënt en gechipt en ter adoptie aangeboden. Nu kan hij ongecastreerd nog vele ongeholpen poezen dekken en dat lijkt mij gezien het enorme kattenoverschot niet echt handig. Houdt er ook rekening mee dat mocht hij een baasje hebben en je voert hem hij telkens terug zal komen. Er zijn veel katten die verschillende eetadresjes hebben. Maar dat zegt niets over of ze wel of niet een baasje hebben.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:17

Dierenarts heeft gezegt dat hij ong 7 maanden oud is dus nog geen katten kan dekken (geen idee hoe het bij katten heet sorry) ik probeer nog steeds met dierenambulance en amivedi in contakt te komen.. hij ligt nu binnen te slapen
ben nu overgens aan het werk dus kan nu niet van huis om ergens heen te brengen
en hij loopt al ong 3 weken baasloos rond..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:35

Lekkere dierenarts. Katers zijn geslachtsrijp vanaf 6-7 maanden. Dat zou hij toch moeten weten. Check het anders maar bij een andere dierenarts. Niet luisteren naar deze koekebakker. Of naar asiel brengen of op laten halen door de dierenambulance. Hij kan al dekken. Geloof me!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 14:41

Ze had ook wel gezegt dat hij gecastreerd moet worden mocht ik hem houden of wat dan ook ik hij zit nu binnen dus op het moment kan hij niets dekken.... ik moet tot 6 uur werken dan ga ik weer verder met zoekactie naar mogelijke eigenaar...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:56

Ga je hem houden als hij geen baasje heeft? Ik vind het echt lief van je dat je er zoveel moeite voor doet :)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 15:12

Als hij echt geen baasje heeft wil ik hem waarch wel houden.. maar eerst op zoek naar een baasje dan verder kijken

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:27

Aardig van je dat je zoveel moeite voor die kat doet. Van de ene kant hoop ik ook dus voor je dat je hem mag houden :)!

Ik had ook ooit een kat gevonden, ik weet zo het ras niet meer maar een echte raskat was het iig. Alles afgebeld, maar dierenambulance o.i.d kon hem die dag niet meer ophalen. Aangezien wij weg moesten en de hond (die we toen hadden) zo de deur open maakte kon hij niet binnen blijven, dus zetten we de voordeur open en keken wat hij deed. Komt er ineens een jongen langs, hee daar is de kleine. En wat bleek? Kat was van 2 deuren verder :+ ! (Nouja spreek die mensen nooit, zijn buitenlanders en mijn ouders hebben het er niet op :P ). En als je dat beest nog nooit gezien hebt weet je niet beter he XD

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:35

hmm ik krijg nog steeds de amivedi niet te pakken...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:40

Amivedi is helaas een waardeloze instantie. Slecht bereikbaar en doen niet veel om een dier en eigenaar te herenigen. Dat is tenminste de ervaring in mijn provincie. Gelukkig hebben we nu een huisdierenmeldpunt en die is echt actief bezig. Maar aangezien jullie niet zo iets in de regio hebben blijven bellen. Kan je geen mail sturen oid? Of inspreken op de voicemail met het verzoek of ze je terug willen bellen?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:41

dierenambulance neemt ook niet op... voice mail ja ben ik niet goed in maar zal ik toch maar is doen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:49

Gewoon: hallo ik ben mentjuh ;) , ik heb een kat gevonden wilt u mij bellen op nummer.....En klaar is kees :D

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:50

ja heb nu ook gevonden hoe ik m op kan geven via de site... hoop alleen niet dat ik nou door gekke word gebeld van eej dat is n leuke kat die wil ik :?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:55

Niet teveel vermelden. Bijvoorbeeld dat hij ongecastreerd is. Of een ander kenmerk.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:00

het is nu al verstuurd wel flink balen dat ze je adres op intent zetten is verplicht :(

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:01

Wij hebben het hier ook gehad, tijdlang hebben we het dier voor de deur gevoerd en stond hij trouw elke dag voor de deur. Werd ook wat dikker toen (logisch :))

Uiteindelijk maar naar het dierenasiel gebracht, en hij is nu superlief daar dus ze verwachten snel een baas te hebben voor hem.\\

Hoop dat het bij jou ook goed afloopt!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:02

Wat raar. Amivedi hier doet dat niet. Wel de wijk en evt de postcode. Toch effe bellen en vragen of ze je willen terugbellen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:06

Ik heb op een dierenambulance gewerkt, en die waren 24 uur per dag bereikbaar! Wel moest het dier al gevangen zijn. maar omdat die al bij jullie binnen is, denk ik dat dat geen probleem is. Als de kat naar een asiel gaat, moeten ze de kat perse 2 weken houden. Als na die 2 weken het dier nog niet is opgehaald, kan je altijd zeggen dat jij hem dan wil!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:07

maar als er nou iemand reageert he moet ik dan zo maar die kat mee geven.. of bewijs vragen bijv. een foto want wil m niet zomaar aan iemand geven als ik niet weet of dat de eigenaar is

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:11

Foto vragen! (ik weet niet wat je er allemaal op hebt gezet) Maar als je het geslacht niet er neer hebt gezet, dan vragen wat het geslacht is, gecastreerd of gesteriliseerd is. Om een uiterlijke kenmerk vragen, want eigenaren van katten die weten vaak wel een speciale kenmerk van de kat te noemen! Vragen bij welke dierenarts ze zitten voor de jaarlijkse entingen. En dan hun naam vragen en kan je hun dierenarts bellen voor de verificatie van de kat!