Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IndianLady schreef:Oke dat vind ik nog 100% meevallen. Eerder te weinig
Sientje schreef:Iets meer dan vijf jaar geleden heb ik de Schotse Collie Zeus uit Spanje laten overvliegen.
Waarom? Ik was eigenlijk op zoek naar een klein speelkameraadje voor m'n andere hondje Joy (op straat gevonden) en kwam op MP zijn advertentie tegen. Hij zat in een 'dodencel'. Zijn advertentie was meer dan 7000 keer bekeken, bij navraag bleken er 0 reacties te zijn. Zeus is namelijk blind, vermoedelijk door mishandeling (in elk geval géén erfelijke aandoening).
Goed, dat leek me wat onhandig. En ik was dus eigenlijk op zoek naar een klein exemplaar. Maar stiekem had ik bij foto 1 al besloten dat ik deze dappere jongen een kans wilde geven. Na elk mailtje over hem, werd ik zekerder van mijn zaak.
Zodoende heb ik hem op 1 januari 2004 - hij was toen vijf jaar - in Brussel opgehaald. Nooit heb ik een seconde spijt gehad van deze actie. Toen Zeus eenmaal geacclimatiseerd was, bleek hij niet altijd de gemakkelijkste te zijn. Hij kende geen enkel commando - dacht ik. Totdat ik hem alles in het Nederlands had aangeleerd en het vervolgens voor de grap een keertje in het Spaans riep. Bleek 'ie een hele trucendoos, inclusief Spaanse pas te hebben, alleen had 'ie zich even voor Oostindisch doof gehouden.![]()
![]()
Hij heeft zich hier fantastisch aangepast, maar wil bijvoorbeeld ponnie's vangen.. Ook is hij dominanter dan ik had verwacht van een blinde hond, maar aan de andere kant maakt dat ook dat hij zich goed kan redden. Voor ons gaat 'ie door het vuur, hij heeft een enorm sterk herder-instinct.
Eerlijk gezegd raak ik altijd een beetje geïrriteerd als mensen zeggen dat ik een hond uit een Nederlands asiel had moeten nemen. Ja, natuurlijk had ik dat gedaan, als Zeus dáár had gezeten. Maar hij zat nou eenmaal toevallig in Spanje. En hém wilde ik hebben.
bnb schreef:@ Berdien
Well done!!!!!!!!!![]()
![]()
Ik vind het geweldig dat je een 'buitenlandertje' een tweede kans geeft!!!!
En daar is ook dezelfde afgezaagde discussie ook weer![]()
Wat een gezeur van iid altijd mensen die zelf een hond linia recta van een fokker hebben, wat hebben jullie allemaal een boter op jullie hoofd!
Pffff.....be the change you want to see in the world.....weleens van gehoord???
@ Yamcha
Ik dacht dat jij bij ons wilde kijken voor een tweede hond als je de perfecte hond bij de fokker had gevonden???? Onze honden komen allemaal uit Gran Canaria, had je dat niet door of heb je zomaar wat gezegd?????
Berdien ik hoop dat je een fijne en lange tijd van je lieverd kunt genieten en laat iedereen maar kletsen....heel veel succes en plezier!!!!