ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:11

Wij hebben ook een hond uit Spanje, van Spaanse Honden in Nood. Geloof dat die ook samen deden met ACE. Charlie is een podenco, we kregen hem met 9 jaar en hij is nu 13. Het is echt een fantastische hond. Ben blij dat we hem een fijn huis hebben kunnen bieden. Dierenhulp kent wat mij betreft geen grenzen (als in landsgrenzen dan).
Veel succes en plezier met je hondje TS, maar dat moet goedkomen!

rockwitch

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:13

Yamcha ik weet dat jij dat ook niet zegt, je hebt zelf Tibeau idd uit een asiel, en ik bedoelde ook niet dat mensen hier dat zeiden maar dat ik dat heel vaak hoor van mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:17

Ik snap je wel, denk ik.
Maar vind het soms heel lastig, ook omdat ik zelf wel dure honden heb.......

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:18

ja maar het maakt mij ook niet uit dat mensen dure honden hebben, mijn ouders hebben ook dure katten omdat mijn moeder voor de gewone katten allergisch is. Dus iedereen heeft zo zijn eigen redenen om een bepaalde hond of kat te nemen. En dat maakt ook niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:24

Oké duidelijk :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:26

Berdien schreef:
€250,-
Dit is inclusief de reis, DA-kosten en testen op veelvoorkomende ziektes. Oudere honden zijn al gecastreerd/gesterliseerd, bij pups moet je dat zelf (binnen een jaar) doen.

Oke dat vind ik nog 100% meevallen. Eerder te weinig :=

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:35

Yamcha - Niemand veroordeelt jou dat jij voor een rashond gaat. Kies wat je wil, jij moet er blij mee zijn. :)
--------------------------------------
Iedereen kiest een hond die bij ze past, maar het zou wat mij betreft wel wat toleranter mogen. Mensen die hun hond bijvoorbeeld bij ACE halen, krijgen toch met enige regelmaat kritiek voor zijn kiezen. Niet zo jofel als je gewoon hartstikke blij bent met je viervoeter. Ik zie er het nut ook nooit zo van in. :)

Edit - Tikfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:37

Ik ben er ook blij mee :j

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:38

wij hebben zo een spaanse podenco, of alleszins mijn moeder heeft er zoeen via ACE

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:04

IndianLady schreef:
Oke dat vind ik nog 100% meevallen. Eerder te weinig :=

Stichting Aai:

Wat zijn de kosten voor de nieuwe baas?
Wij vragen aan de nieuwe baasjes een onkostenvergoeding van 180 euro. Bij deze prijs inbegrepen zijn bloedtesten die in sommige landen nodig zijn, de noodzakelijke vaccinaties, de honden zijn in vrijwel alle gevallen al gechipt (de nieuwe baas hoeft de chip alleen maar te laten registreren op zijn naam) en de meeste van de volwassen honden zijn reeds gesteriliseerd.

Paws rekent 200 euro zie ik.

Vraag me altijd af waarom er altijd zulke prijsverschillen zijn.

Verder ken ik gelukkig Jack Russell Terriers (gefokt bij serieuze fokkers) genoeg die prima overweg kunnen met katten en (kleine) kinderen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:21

Ik heb van alles wat. Asielhonden, hond uit het Buitenland, herplaatser, kat van de straat, allemaal erg creatief dus :+. Over drie jaar komt er voor het eerst een hond met stamboom in dit huis... Puur omdat ik geen cocker wil met allemaal syndromen.

Prijsverschillen heeft denk ik te maken met de manier van vervoeren en manier of ze wel of geen winst willen maken.
Zo zie je dat er stichtingen zijn die, als ze bijvoorbeeld een dalmatiër uit het buitenland halen en daar dan 300 euro voor vragen, terwijl een kruising bij dezelfde stichting 200 euro kost...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:23

Hoi Berdien!!
Ik heb niets dan goede ervaringen met ACE en in het bijzonder met voorzitster Fabienne en haar man Dirk. Mijn Zeus was een persoonlijk projectje van hen, omdat hij niet alleen in een dodencel zat maar ook blind was. Iedereen had haar voor gek verklaard dat ze hem nog een kans wilde geven, maar zij was ervan overtuigd dat ze wel iemand voor hem kon vinden. En dat is gelukt. :D

Dit schreef ik in een eerder topic over hem:
Sientje schreef:
Iets meer dan vijf jaar geleden heb ik de Schotse Collie Zeus uit Spanje laten overvliegen.
Waarom? Ik was eigenlijk op zoek naar een klein speelkameraadje voor m'n andere hondje Joy (op straat gevonden) en kwam op MP zijn advertentie tegen. Hij zat in een 'dodencel'. Zijn advertentie was meer dan 7000 keer bekeken, bij navraag bleken er 0 reacties te zijn. Zeus is namelijk blind, vermoedelijk door mishandeling (in elk geval géén erfelijke aandoening).
Goed, dat leek me wat onhandig. En ik was dus eigenlijk op zoek naar een klein exemplaar. Maar stiekem had ik bij foto 1 al besloten dat ik deze dappere jongen een kans wilde geven. Na elk mailtje over hem, werd ik zekerder van mijn zaak.

Zodoende heb ik hem op 1 januari 2004 - hij was toen vijf jaar - in Brussel opgehaald. Nooit heb ik een seconde spijt gehad van deze actie. Toen Zeus eenmaal geacclimatiseerd was, bleek hij niet altijd de gemakkelijkste te zijn. Hij kende geen enkel commando - dacht ik. Totdat ik hem alles in het Nederlands had aangeleerd en het vervolgens voor de grap een keertje in het Spaans riep. Bleek 'ie een hele trucendoos, inclusief Spaanse pas te hebben, alleen had 'ie zich even voor Oostindisch doof gehouden. :+ :')

Hij heeft zich hier fantastisch aangepast, maar wil bijvoorbeeld ponnie's vangen. 8)7. Ook is hij dominanter dan ik had verwacht van een blinde hond, maar aan de andere kant maakt dat ook dat hij zich goed kan redden. Voor ons gaat 'ie door het vuur, hij heeft een enorm sterk herder-instinct.

Eerlijk gezegd raak ik altijd een beetje geïrriteerd als mensen zeggen dat ik een hond uit een Nederlands asiel had moeten nemen. Ja, natuurlijk had ik dat gedaan, als Zeus dáár had gezeten. Maar hij zat nou eenmaal toevallig in Spanje. En hém wilde ik hebben.

AfbeeldingAfbeelding

Tot zover ons verhaal. Ik wens jou heeeeeeel erg veel plezier met je nieuwe kameraadje!!!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:26

Ik mijn Rottweiler ook via ACE.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:50

@ Berdien

Well done!!!!!!!!! _/-\o_ +:)+
Ik vind het geweldig dat je een 'buitenlandertje' een tweede kans geeft!!!!
En daar is ook dezelfde afgezaagde discussie ook weer :Z
Wat een gezeur van iid altijd mensen die zelf een hond linia recta van een fokker hebben, wat hebben jullie allemaal een boter op jullie hoofd!
Pffff.....be the change you want to see in the world.....weleens van gehoord???
@ Yamcha
Ik dacht dat jij bij ons wilde kijken voor een tweede hond als je de perfecte hond bij de fokker had gevonden???? Onze honden komen allemaal uit Gran Canaria, had je dat niet door of heb je zomaar wat gezegd?????

Berdien ik hoop dat je een fijne en lange tijd van je lieverd kunt genieten en laat iedereen maar kletsen....heel veel succes en plezier!!!!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:53

ik heb een ace hondje en doe werk voor ace leuk dat lientje bij je mag komen :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 00:07

Wij hebben een Spanjaard via http://www.prozus.nl en een Griek vie http://www.dierenhulpzondergrenzen.nl
De kosten waren bij beide stichtingen geloof ik E200 a E250.

De Spaanse is een windhond x labrador, bij ons gekomen als pup van 3 maanden.
De Griekse is een herder x jachthondje, bij ons gekomen als ex-zwerfhond van 2,5 jaar.

We zijn enorm blij met onze knuffels!!!

Wij zagen in de Nederlandse asiels heel veel Duitse herders of JackRussels, met beide heb ik eigenlijk niets.
Ook veel honden die niet met katten kunnen (wij hebben 3) of misschien niet met kinderen (die wij wel willen als dat lukt).
Mijn tante had een Spaanse via Prozus en die bevalt zo goed, dat wij daarom ook naar buitenlandse hondjes zijn gaan kijken.
Tot nu toe geen moment spijt, ze zijn hier beide nu twee jaar in huis en het gaat super!
Als ik hierna weer honden wil wordt het sowieso een adoptiehond, waar ze wegkomen maakt me dan niets uit.

De Griek:

Afbeelding

Afbeelding

En de Spanjaard:
Afbeelding

Afbeelding

Twee dikke vriendjes!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:29

bnb schreef:
@ Berdien

Well done!!!!!!!!! _/-\o_ +:)+
Ik vind het geweldig dat je een 'buitenlandertje' een tweede kans geeft!!!!
En daar is ook dezelfde afgezaagde discussie ook weer :Z
Wat een gezeur van iid altijd mensen die zelf een hond linia recta van een fokker hebben, wat hebben jullie allemaal een boter op jullie hoofd!
Pffff.....be the change you want to see in the world.....weleens van gehoord???
@ Yamcha
Ik dacht dat jij bij ons wilde kijken voor een tweede hond als je de perfecte hond bij de fokker had gevonden???? Onze honden komen allemaal uit Gran Canaria, had je dat niet door of heb je zomaar wat gezegd?????

Berdien ik hoop dat je een fijne en lange tijd van je lieverd kunt genieten en laat iedereen maar kletsen....heel veel succes en plezier!!!!

Ho, ik wil onder andere bij jullie kijken, echter is een hond uit het buitenland idd niet mijn eerste keus...... maar voordat ik dat doe, ga ik wel eerst alles grondig onderzoeken...... en als er iets is wat me niet bevalt, gaat het hele feest niet door. Ik zou idd gaan kijken, en dat ga ik ook doen. Maar kijken is lang nog niet een hond ophalen, ik wil eerst álles weten, en dan moet de hond ook medisch helemaal in orde zijn.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:05

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:17

@ Yamcha

Nou dat vind al heel anders klinken als "daarom neem ik geen hond uit het buitenland"
Maar het spreekt vanzelf dat je een gezonde hond wilt, maar dat geld toch voor iedere hond, waar hij/zij ook vandaan komt??
Je neemt eigenlijk maar aan dat er alleen maar zieke of zwakke honden uit het buitenland komen.
Ik heb jarenlang een Samojeed van een van de best bekend staande fokkers in Europa gehad en hij was zwak ziek en misselijk de helft van zijn leven, dus jouw betoog gaat zeker ook niet altijd op. Ik heb 17 jaar lang een bastaardje van de straat vandaan gehad en hij is nooit een dag in zijn leven ziek geweest, tja het zegt allemaal zo verdomd weinig.
Je kunt een hoop uitsluiten maar echt niet alles, eigenlijk net als met ons mensen!!
En Berdien we verwachten wel een hoop foto's :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:30

Ik ben zelf ooit bezig geweest een hond via ACE te 'kopen' (klinkt zo naar). In mijn geval zou dat betekenen dat de hond 2 dagen in de week van ca. 8.30 tot 15.00 uur alleen thuis moest blijven; alle andere dagen was er iemand thuis. Maar door ACE werd als eis gesteld dat er altijd iemand thuis zou zijn en het feit dat op voorhand al bekend was dat hij 2 dagen alleen thuis zou zijn, was voldoende om het niet door te laten gaan.

Toen heb ik via MP de liefste (helemaal raszuivere en mét stamboom) Cocker Spaniel van de wereld gevonden, die weg moest omdat hij dominant naar kleine kinderen zou zijn. Ik heb er nooit wat van gemerkt gelukkig. En die 2 dagen alleen thuis vindt hij helemaal prima (ligt de hele dag te tukken). Ter compensatie gaat hij daarvoor én daarna heel lang uit (en dat weet hij :D).

Zonder ACE te kort te willen doen: er zijn zoveel honden die een nieuwe baas zoeken in Nederland dat ik me werkelijk afvraag waarom we ze uit het buitenland moeten halen. Niet alleen in asiels worden honden aangeboden ook op MP worden erg veel honden aangeboden, die dus nog uit een thuissituatie komen, maar wel wegmoeten. Overigens kreeg ik al z'n spullen er gratis bij, was hij geënt (boekje erbij) gechipt, had 3 puppie-cursussen gedaan, had een stamboom, etc. Op het moment dat we hem kregen was hij bijna 3, dus eigenlijk nog een heel jonge hond, waarmee we nog nooit enig probleem hebben gehad.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:38

@netje, jaloers op jouw cocker :D moet nog 2 jaar wachten eerdat er hier eentje rond loopt.

Snap ook niet dat ze daar dan zo over struikelen. Tuurlijk, het is een tijd dat ze alleen moeten zijn. Maar deze honden komen uit een slechte situatie en zullen dus al blij zijn met de aandacht en het thuis wat ze krijgen... Dan zouden die paar uur ook niet zoveel uit maken?

Want hoe je het went of keert, als een opvang 180 honden heeft, kan deze echt niet voor alle 180 even goed zorgen en ze evenveel aandacht geven.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:45

Nikki__ schreef:
Want hoe je het went of keert, als een opvang 180 honden heeft, kan deze echt niet voor alle 180 even goed zorgen en ze evenveel aandacht geven.

Veel honden van ACE zitten volgens mij ook al bij gastgezinnen in Nederland, die dan van daaruit een baasje zoeken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:49

Wij hebben 3 engelse cockers geadopteerd via Ace.

Helaas hebben we er 2 binnen korte tijd moeten laten inslapen.
Ze waren te ziek (hart problemen) en hadden eigenlijk nooit naar Nederland gevlogen mogen worden.
Wij zijn intens verdrietig geweest na hun snelle overlijden.

De 3e hond was niet zindelijk te krijgen.
Dierenartsen vertelde dat hij niks lichamelijks mankeerde.
Die hond heb ik met heel veel pijn en moeite kunnen laten herplaatsen in Nederland.

Ace doet goed werk.
Maar naar mijn idee zijn ze te groot geworden.
En gaat kwantiteit nu boven kwaliteit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 09:52

Wauw, wat een reacties ineens! Leuk, en allemaal heel interessant.
Foto's komen er zeker, als het een beetje meezit ook van de aankomst :j

Netje, het is dus niet zo wat we geen NLse hond wilden. Maar zoals gezegd, als asiels niet willen testen op 'katproofheid', en andere honden onder je neus doorverkocht worden één dag voor je met die mensen hebt afgesproken..
Daarnaast worden er inderdaad veel honden op MP aangeboden, maar die hond moet wel bij je passen. Wij willen geen Jack, geen grote hond zoals herder/labrador/stafford/.... en van die kleine pluishondjes willen we ook niet. Dat is toch ons goed recht? Als wij er dan voor kiezen om na grondige research een hondje uit Spanje te redden, dan lijkt me dat helemaal geen gekke keuze.

Dat je 'afgekeurt' wordt op 2 halve dagen alleen thuis zijn snap ik ook niet zo goed. Ik vind het heel goed dat ze eerst de thuissituatie komen bekijken, maar je moet wel reëel blijven als organisatie vind ik.

Dat is wel een heel sneu bericht luuntje. Hoe oud waren deze honden?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:59

Mijn hond is weggekocht bij een broodfokker. Dat had de stichting beter niet kunnen doen! Want zo houden ze de broodfokkers daar ook in stand.