Poes ontsnapt uit pension. Update: Gevonden!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Re: Poes ontsnapt uit pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:30

Daar gaan we het zaterdag zeker over hebben, aangezien ze 8 a 10 dagen weg is geweest.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:34

Inderdaad, je betaald voor een bepaalde zorg en die hebben ze een paar dagen duidelijk niet geleverd. Maar echt super dat ze weer terug is, dat is het belangrijkste!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:41

Gelukkig dat ze is teruggevonden!
Ik heb geen ervaring met dierenhotels(onze buren zijn altijd zo vriendelijk geweest om voor onze beestjes te zorgen), maar ik vind het wel erg slordig van die mensen! Als ik voor andermans katten moest zorgen, zou ik juist extra voorzichtig zijn! Een deur vergeten te sluiten mag normaalgezien niet gebeuren.

Ik weet dat het bij veel mensen geen optie is, maar als ik zulke verhalen hoor, laat ik wel liever de buren of kennissen naar hier komen om voor de beestjes te zorgen. Zelf moet ik ook soms voor de dieren(hond, kat en 3 paarden) gaan zorgen omdat de baasjes op vakantie gaan, ik doe dit zelfs met veel plezier. Maar zoals ik al zei: ik weet dat dit bij veel mensen geen optie is. Jammer dat zulke slordigheden toch nog gebeuren.
Ik ben benieuwd of die andere kat ook is teruggevonden!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:44

Ja, Lola is een beetje moeilijk wat dat betreft. Bovendien is ze de hele dag buiten en moet ze eigenlijk niet zoveel van ´vreemden´ in haar eigen huis hebben (dan heeft ze het niet naar haar zin en plast ze overal ed.), daarom brengen we haar liever naar een pension, dan maar even niet de hele dag buiten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:46

Kan Lola wel naar buiten bij dat pension?
Hier kunnen de katten nl wel gewoon naar buiten in een ren met boomstammen etc.
Alleen s'nachts is het deurtje dicht omdat wij dan geen toezicht kunnen houden.
Dan krijgen ze ook wat blikvoer, dan kunnen we meteen checken of iedereen goed eet en in orde is.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:48

Ja, er is daar een redelijk groot buitenverblijf, maar nu weet ik eigenlijk niet zo goed of we haar daar volgende keer weer heen moeten brengen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:54

Dat kan ik me voorstellen..
Iig fijn dat ze wel naar buiten kan daar, maar of je je er nog prettig bij voelt is vraag twee.

Weet je nog andere pensions in je omgeving te zitten?
http://www.dierenpension.net/

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:57

Er zijn vast nog wel andere pensions op redelijke afstand te vinden. Vorig jaar is ze ook naar dit pension geweest en toen is alles prima gegaan - echt gelukkig was ze natuurlijk niet, maar dat is ze nergens -, maar omdat er dit jaar weer heel veel aanvraag was (het is een groot en luxe pension), hebben ze er medewerkers bij genomen en net deze medewerker liet een deur open staan. Maar even goed over nadenken wat we volgend jaar doen..

cissy

Re: Poes ontsnapt uit pension. Update: Gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:03

wat fijn dat ze is gevonden!! wat zul je opgelucht zijn zeg!
Maar, even praktisch gezien, hoe is haar conditie, als ze zolang is weggeweest wat en waar heeft ze dan gegeten??

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 15:08

Aan de telefoon klonk het positief, dus we zullen zaterdagochtend wel zien..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:12

Wat fijn dat ze weer terug is! Erg slordig van dat pension..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:13

ben toch wel benieuwd wat ze gaan vertellen en hoe ze dit gaan rechtzetten zaterdag, hou je ons op de hoogte?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 15:14

Natuurlijk! :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:44

MRIIIS schreef:
Ja, Lola is een beetje moeilijk wat dat betreft. Bovendien is ze de hele dag buiten en moet ze eigenlijk niet zoveel van ´vreemden´ in haar eigen huis hebben (dan heeft ze het niet naar haar zin en plast ze overal ed.), daarom brengen we haar liever naar een pension, dan maar even niet de hele dag buiten.

Dan is het inderdaad moeilijk als je kat dit niet zo graag heeft. Onze dieren zijn allemaal héél sociaal, iedere vreemde zou hun zo kunnen meenemen zonder problemen :D De kat is blij als ze maar eten krijgt, kan haar niet schelen van wie :o Onze hond is blij als ze aandacht krijgt van eender wie, dus dat is ook al geen probleem. En het paard laat zich ook door iedereen meenemen. :D Voor onze beestjes is het dus de fijnste oplossing om gewoon bij hun vertrouwde thuis te blijven. Natuurlijk hebben ze elkaar nog steeds(geen van hen mag binnen), in een pension zouden ze wellicht niet samen mogen.

Ik zou in ieder geval eens goed nadenken waar je haar volgend jaar naartoe brengt. Dit is in ieder geval geen goede reclame voor zo een pension! Ik ben eens benieuwd of je geld terug krijgt. Je kat heeft tenslotte 8 a 10 dagen geen verzorging gehad.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:14

wij laten de beestjes ook gewoon thuis, en komt er iedere dag iemand eten geven.. Dit gaat het beste.. Eerste hadden we onze katten ook naar een pension gebracht maar 1 heb speciaal voer, dus dat erbij gegeven.. Nou kom je je kat ophalen hoor je dat hij al een paar keer naar de dierenarts is geweest omdat hij het voer niet at wat hun gaven.. hadden ze dus niet het speciaal voer gegeven, met als gevolg een doodzieke kat.. Nou echt nooit meer voor ons.. Ben benieuwd of je je geld terug krijgt.. Wat heeft je kat dan trouwens gegeten in die dagen? misschien een hoop muisjes in die schuur.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 11:36

Ze is een prima jagertje (thuis heeft ze een bandje om met drie bellen en nog vangt ze van alles..), dus daar maken we ons niet zo druk om. We zijn gister om half 3 snachts thuis gekomen en gaan haar vanmiddag ophalen :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:20

Fijn dat ze gevonden is en weer thuis is.

Is die andere kat ook nog gevonden?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:23

En nu is ze weer blij dat ze thuis is of niet?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 21:42

Heel blij :D Lekker gegeten, gedronken en nu ligt ze er weer tevreden bij. Ze had het best naar haar zin, ze zat namelijk in een kleiner kamertje met 2 andere katten, maar toen we binnenkwamen wilde ze toch wel weer naar huis :+ Ze is helaas wel verkouden geworden, waar we medicatie voor hebben gekregen. De eigenaresse was ontzettend aangeslagen. Een ontsnapte kat is overleden (...) en de andere is nog niet gevonden, dus ze was vrij emotioneel. Hierdoor hebben we niet meer over geld gepraat, het is zo wel erg genoeg. We zijn iig blij dat Lola er weer is en zij ligt hier ook weer lekker te knorren :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:25

Sneu dat de eigenaeresse verdrietig was, maar ik zou tich wel een gedeelte van het geld terug gevraagd hebben. Je betaald voor goede proffesionele verzorging, het onderkomen en het eten. Dat heeft je kat nu een paar dagen niet gehad. Mag hopen dat de dierenarts en medicatie wél door hen wordt betaald?