Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:43

Mijn hok was met verzendkosten €249 en 2 rennen voor €25 dus valt wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:44

roodje schreef:
Tegenwoordig lijkt het of een konijn persé in een villa moet wonen.
[naam], jou hok is helemaal niet klein ;) mooi maatje.

Er zijn duizende huiskonijntjes die in te kleine hokken leven.
En er wordt een heel probleem van gemaakt ( Door chiqa tenminste) Dat haar hok zo klein is....

Nee ik snap het wel. Als je naar de natuurlijke behoefte van een konijn kijkt moet hij lange afstanden kunnen rennen etc. Maargoed aan de ene kant denk ik: Het konijntje weet niet beter, is in een nog kleiner hok zelfs geboren. Maarja, ik wil haar zoveel mogelijk geven, maar heb ook met m'n ouders te maken natuurlijk, en snap hun redenen ook. :) Als ik hier zelf woonde zou ik een deel van de tuin platgooien (plantjes weg) en een grote veilige ren op een grasveld zetten. Maargoed, die mogelijkheid héb ik niet. Ik kan niet in Fluf's koppie kijken, maar wat ik zie aan de buitenkant is een relaxt konijntje, en ik hoop van harte dat ze zich ook zo voelt. Dat neemt niet weg dat als de mogelijkheid zich aandient, ik dr meer wil laten zien. :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:45

Heb je die van jou ook bij van der Poel vandaan hyawatta?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:45

Probeer eens een tuigje anders Juul, mijne vind het (even) leuk om wat rond te hupsen, wat grasjes te eten en met de katten bang te maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:46

Juul schreef:
Die tje mag je weglaten hoor. Ik ben je kleine kleutertje niet zeg. ;)

Je had het over 'ik heb steeds wat anders voor ze' dat lijkt mij toch redelijk vaak.

En waarom ik ze in zo'n 'piepklein hokje' stop kun je hierboven lezen.

Allereerst sorrie had je naam niet uitvoerig bestudeerd was niet opzettelijk natuurlijk ;)
Ten tweede, ik wissel twee keer in de 4 jaar per hok, gewoon omdat ze rot zijn.

Ten derde; ik weet wel wat jou konijn ontzettend graag wil, bokkensprongen maken, zoals elk gelukkig konijn doet hoor :j
Alleen kan die dat bij jou niet, als hij de ruimte heeft kwam dat allemaal wel goed.

Ik vind het zielig en dat is mijn mening! Maar goed wie ben ik :D

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:46

dit is mijn konijnenhok, bovenin wonen links cuys en recht gewone cavia's.

Afbeelding
hok is 2.20 lang maar onderin zit dan ook een volwassen reus.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:47

ja dat is van dierenvrblijf.com toch?
Heb hem via die site besteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:47

Less schreef:
Loizy schreef:
Hoeveel ruimte en geld moet je dan wel niet hebben voor een konijn..?

Daar kan ik wel antwoord op geven :o

150,00 voor de omheining, 120,- voor het hok, 50,- voor de ren, 45,- voor alle ijzeren latjes die weer op het hok en de ren gemaakt moeten worden omdat meneer zijn tandjes zo lekker door al dat hout knaagt, en nog wat kleine uitgaven. Zijn we dus niet blij mee maar we dachten steeds nog 1 dingetje en dan zijn we klaar! |o . Maar hij heeft nu wel een hok, ren en een grote "paddock" waar hij lekker in tekeer kan gaan.

Het is heerlijk om je konijn zo te zien springen en rennen. Dit weekend komt er een vrouwtje bij.

Ik was 150 euro aan het hok kwijt (zelf gekocht) en mijn ouders zijn weekelijks denk ik zo'n 10 euro aan voer en bodembedekking kwijt, elke 6 weken 17 euro aan kiezen knippen van Fluffy, elke 2/3 maanden zo'n 20 euro aan nagels knippen van 2 konijnen, dan ook nog entingen ieder half jaar. En dan nog ik denk zo'n 300 euro in totaal voor en het hok van het andere konijntje, en het hek dat om de hokken staat.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:48

BelgenGek: knagen die van jouw aan je hok?

Nou Juul, ben je ook aardig wat geld kwijt geweest!
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 06-08-09 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:48

Chiqa schreef:

Weet je wat dat Kost ?!
vind je dat niet zonde van je geld....?
kan je beter een goed hok van betonplex kopen..

En nu weer on-topic en Lief zijn allemaal :D

we doen allemaal wat ons het beste lijkt!

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:49

Loizy schreef:
Probeer eens een tuigje anders Juul, mijne vind het (even) leuk om wat rond te hupsen, wat grasjes te eten en met de katten bang te maken :+

Hahah een tuigje vond ik eerst leuk om te gebruike :P
Mijn konijn raakt alleen in de stress ervan, en ik had dat riempje om zijn nek niet goed vast gemaakt hij was iets te groot, en toen hij weg ging rennen kwam dat om zijn middel!! en toen zat dat veeeeel te strak... toen lag die plat op de grond...
Gelukkig niks gebeurd, ga zo'n ding ook niet meer om doen haha, maar scheelt per konijn ook gewoon sommige vinden het allemaal best :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:49

Chiqa schreef:
[naam] schreef:
Die tje mag je weglaten hoor. Ik ben je kleine kleutertje niet zeg. ;)

Je had het over 'ik heb steeds wat anders voor ze' dat lijkt mij toch redelijk vaak.

En waarom ik ze in zo'n 'piepklein hokje' stop kun je hierboven lezen.

Allereerst sorrie had je naam niet uitvoerig bestudeerd was niet opzettelijk natuurlijk ;)

Ten derde; ik weet wel wat jou konijn ontzettend graag wil, bokkensprongen maken, zoals elk gelukkig konijn doet hoor :j
Alleen kan die dat bij jou niet, als hij de ruimte heeft kwam dat allemaal wel goed.

Ik vind het zielig en dat is mijn mening! Maar goed wie ben ik :D

Maar daarbij denk je dat ik het expres zo doe uit ontwetendheid of gemakzucht. En dat wil ik je uit je hoofd praten want dat IS niet zo. Jij neemt het mij kwalijk dat mijn konijn er zo bijzit, terwijl ik er alles aan doe om het beter voor haar te maken.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:50

Als ik een ander hok nodig heb wil ik hem anders gaan maken.
Laten maken hihi.

Dan in een L vorm.
Lang binnenhok en de ren ook nogf wat langer denk dat ze in totaal dan iets van 5meter hebben om te rennen.

En anders een rechte met een groot boven hok en ook grote ren eronder

BelgenGek

@Less alleen de reus knaagt een beetje aan dat plankje links op de bodem maar die gaat er weer uit, dat was om een soort ''nesthoekje'' te maken.

Dit is een tijdelijk hok, als we tzt verhuisd zijn krijgt ze een hok van beter materiaal.

theelichtje_

chiqa, dan zijn mijn konijnen ook heel zielig. Leven op dit moment binnen en hebben maar een woonkamer van 9 meter tot beschrikking. En daarnaast hun eigen hok.... Geen tuin oid.

Ik heb overigens even gekeken op de site die ik van juul kreeg, wat is een beetje normalen formaat van een nachthok? Zijn 2 konijntjes iets groter als dwergjes.(moesten dwergjes voorstellen) Me balkon net ff snel gemeten is niet breder dan 90cm. hokje wat ik gezien heb is 50 breed en 40 lang voor nachthok.Lijkt mij te klein? ik slaap ook liever in groter bed.
het andere hokje was 86 breed en 56 lang.Dat lijkt me wat beter... Of zal de eerste prima funcioneren als nachthok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:51

Loizy schreef:
Probeer eens een tuigje anders [naam], mijne vind het (even) leuk om wat rond te hupsen, wat grasjes te eten en met de katten bang te maken :+

Watvoor tuigje heb jij? Ik vind dat een beetje eng. In de tuin kan ik sowieso niet met haar lopen (teveel giftige planten), dan zou ze op straat moeten, waar ook honden los lopen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:52

Misschien een optie om via PB te doen, laten we het gezellig houden, ieder zijn eigen ding van huisvesting.

ik zie ook liever konijnen in grotere ruimtes, zelfs die van mezelf wil ik ik een groter hok hebben

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:52

Persoonlijk vind ik de grote van nachthok niet zo heel belangrijk (wel normaal houden natuurlijk). Als je konijn maar veel kan bewegen in de tuin o.i.d.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:53

Juul, mooi om te lezen dat je alles voor je konijntje over hebt. Ik wil nog wel even op dit verhaal inhaken: tot 2 jaar geleden hadden wij een groep van op het hoogtepunt 10 konijnen. Ruim hok (zelf gebouwd), stuk grond (ca. 3 bij 3 meter). Hartstikke tof allemaal, graven, met elkaar dollen enz. Eerste halfjaar hebben ze allemaal binnen gezeten, veel gepakt, geknuffeld, daarna introductie bij de groep en niet meer naar binnen halen.

Ik vind toch dat er ook veel nadelen aan zaten. De zwakkere konijnen hoorden niet bij de kern van de groep, waren vaak alleen, kregen minder eten. Heb vaak gedacht dat die exemplaren beter af waren geweest als 'binnenkonijn'. Als konijnen buiten zitten, heb je er toch minder zicht op. Daarnaast waren ze allemaal half wild, dat betekent dat je ze niet even op schoot kon nemen om ermee te knuffelen. Uiteindelijk kregen we een besmettelijke ziekte in de groep en konden we ze 1 voor 1 wegbrengen (op dat moment bestond de groep 'gelukkig' nog maar uit 5).

Het is dus een hele bewuste keuze om mijn 2 huidige konijnen binnen te houden. En als ik nu naar ze kijk, heerlijk tegen elkaar te schurken en te knuffelen, beetje op strootjes kauwen, ik heb niet de indruk dat ze ongelukkig zijn ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:53

Less schreef:
Persoonlijk vind ik de grote van nachthok niet zo heel belangrijk (wel normaal houden natuurlijk). Als je konijn maar veel kan bewegen in de tuin o.i.d.

Idd, t is toch meer als holletje bedoelt. Denk dat als ze er allebei languit in kunnen liggen en elkaar niet in de weg liggen het wel goed is. :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:54

Ik heb een kattentuigje :+ Tja mn zus had dr kat in Zweden die in tuigje buitenliep (geen gezeur hierover graag, anders kwam ze nóóit buiten en nu woont ze hier en is ze 24/7 buiten ;) ).
Bij mij is er nog nooit iets gevaarlijks gebeurt eigenlijk, weleens dat ie wat draait, maar de mijne is niet zo druk en kan dat dus makkelijk even rechttrekken.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 06-08-09 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:54

Mee eens Less, maar ja heb 4 konijnen en wil dat ze in de winter wel een beetje ruimte hebben als ze snachts binnen in het hok slapen

Bramasole

Re: Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:55

Ja, dat is waar. Laat je die van jou overdag in de winter buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:56

Sonja89 schreef:
[naam], mooi om te lezen dat je alles voor je konijntje over hebt. Ik wil nog wel even op dit verhaal inhaken: tot 2 jaar geleden hadden wij een groep van op het hoogtepunt 10 konijnen. Ruim hok (zelf gebouwd), stuk grond (ca. 3 bij 3 meter). Hartstikke tof allemaal, graven, met elkaar dollen enz. Eerste halfjaar hebben ze allemaal binnen gezeten, veel gepakt, geknuffeld, daarna introductie bij de groep en niet meer naar binnen halen.

Ik vind toch dat er ook veel nadelen aan zaten. De zwakkere konijnen hoorden niet bij de kern van de groep, waren vaak alleen, kregen minder eten. Heb vaak gedacht dat die exemplaren beter af waren geweest als 'binnenkonijn'. Als konijnen buiten zitten, heb je er toch minder zicht op. Daarnaast waren ze allemaal half wild, dat betekent dat je ze niet even op schoot kon nemen om ermee te knuffelen. Uiteindelijk kregen we een besmettelijke ziekte in de groep en konden we ze 1 voor 1 wegbrengen (op dat moment bestond de groep 'gelukkig' nog maar uit 5).

Het is dus een hele bewuste keuze om mijn 2 huidige konijnen binnen te houden. En als ik nu naar ze kijk, heerlijk tegen elkaar te schurken en te knuffelen, beetje op strootjes kauwen, ik heb niet de indruk dat ze ongelukkig zijn ;).

Nou daar ben ik dus ook bang voor. Mijn konijn is ontzettend dominant. Beet dr moeder al in haar kont omdat ze bij het eten wilde, en sowieso als iemand aan háár eten komt heeft 'ie tandjes in z'n vingers. Ben dus ook heel bang dat ze dat met een ander konijntje ook zou doen. Zeker omdat ze al 5 jaar alleen is en alles voor zichzelf heeft. Ik ben heel bang dat een maatje niet tegen haar op zou kunnen.. Of het moet een 2e dominant vrouwtje zijn, maar dat wordt ongetwijfeld vechten.. en hard ook. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:57

Loizy schreef:
Ik heb een kattentuigje :+ Tja mn zus had dr kat in Zweden die in tuigje buitenliep (geen gezeur hierover graag, anders kwam ze nóóit buiten en nu woont ze hier en is ze 24/7 buiten ;) ).
Bij mij is er nog nooit iets gevaarlijks gebeurt eigenlijk, weleens dat ie wat draait, maar de mijne is niet zo druk en kan dat dus makkelijk even rechttrekken.

Mijne is dus wel heel druk en maakt de raarste hengstensprongen. :+