Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
roodje schreef:Tegenwoordig lijkt het of een konijn persé in een villa moet wonen.
[naam], jou hok is helemaal niet kleinmooi maatje.
Er zijn duizende huiskonijntjes die in te kleine hokken leven.
En er wordt een heel probleem van gemaakt ( Door chiqa tenminste) Dat haar hok zo klein is....
Juul schreef:Die tje mag je weglaten hoor. Ik ben je kleine kleutertje niet zeg.
Je had het over 'ik heb steeds wat anders voor ze' dat lijkt mij toch redelijk vaak.
En waarom ik ze in zo'n 'piepklein hokje' stop kun je hierboven lezen.
Less schreef:Loizy schreef:Hoeveel ruimte en geld moet je dan wel niet hebben voor een konijn..?
Daar kan ik wel antwoord op geven![]()
150,00 voor de omheining, 120,- voor het hok, 50,- voor de ren, 45,- voor alle ijzeren latjes die weer op het hok en de ren gemaakt moeten worden omdat meneer zijn tandjes zo lekker door al dat hout knaagt, en nog wat kleine uitgaven. Zijn we dus niet blij mee maar we dachten steeds nog 1 dingetje en dan zijn we klaar!. Maar hij heeft nu wel een hok, ren en een grote "paddock" waar hij lekker in tekeer kan gaan.
Het is heerlijk om je konijn zo te zien springen en rennen. Dit weekend komt er een vrouwtje bij.
Loizy schreef:Probeer eens een tuigje anders Juul, mijne vind het (even) leuk om wat rond te hupsen, wat grasjes te eten en met de katten bang te maken
Chiqa schreef:[naam] schreef:Die tje mag je weglaten hoor. Ik ben je kleine kleutertje niet zeg.
Je had het over 'ik heb steeds wat anders voor ze' dat lijkt mij toch redelijk vaak.
En waarom ik ze in zo'n 'piepklein hokje' stop kun je hierboven lezen.
Allereerst sorrie had je naam niet uitvoerig bestudeerd was niet opzettelijk natuurlijk
Ten tweede, ik wissel twee keer in de 4 jaar per hok, gewoon omdat ze rot zijn.
Ten derde; ik weet wel wat jou konijn ontzettend graag wil, bokkensprongen maken, zoals elk gelukkig konijn doet hoor
Alleen kan die dat bij jou niet, als hij de ruimte heeft kwam dat allemaal wel goed.
Ik vind het zielig en dat is mijn mening! Maar goed wie ben ik
Loizy schreef:Probeer eens een tuigje anders [naam], mijne vind het (even) leuk om wat rond te hupsen, wat grasjes te eten en met de katten bang te maken
Less schreef:Persoonlijk vind ik de grote van nachthok niet zo heel belangrijk (wel normaal houden natuurlijk). Als je konijn maar veel kan bewegen in de tuin o.i.d.
Sonja89 schreef:[naam], mooi om te lezen dat je alles voor je konijntje over hebt. Ik wil nog wel even op dit verhaal inhaken: tot 2 jaar geleden hadden wij een groep van op het hoogtepunt 10 konijnen. Ruim hok (zelf gebouwd), stuk grond (ca. 3 bij 3 meter). Hartstikke tof allemaal, graven, met elkaar dollen enz. Eerste halfjaar hebben ze allemaal binnen gezeten, veel gepakt, geknuffeld, daarna introductie bij de groep en niet meer naar binnen halen.
Ik vind toch dat er ook veel nadelen aan zaten. De zwakkere konijnen hoorden niet bij de kern van de groep, waren vaak alleen, kregen minder eten. Heb vaak gedacht dat die exemplaren beter af waren geweest als 'binnenkonijn'. Als konijnen buiten zitten, heb je er toch minder zicht op. Daarnaast waren ze allemaal half wild, dat betekent dat je ze niet even op schoot kon nemen om ermee te knuffelen. Uiteindelijk kregen we een besmettelijke ziekte in de groep en konden we ze 1 voor 1 wegbrengen (op dat moment bestond de groep 'gelukkig' nog maar uit 5).
Het is dus een hele bewuste keuze om mijn 2 huidige konijnen binnen te houden. En als ik nu naar ze kijk, heerlijk tegen elkaar te schurken en te knuffelen, beetje op strootjes kauwen, ik heb niet de indruk dat ze ongelukkig zijn.
Loizy schreef:Ik heb een kattentuigjeTja mn zus had dr kat in Zweden die in tuigje buitenliep (geen gezeur hierover graag, anders kwam ze nóóit buiten en nu woont ze hier en is ze 24/7 buiten
).
Bij mij is er nog nooit iets gevaarlijks gebeurt eigenlijk, weleens dat ie wat draait, maar de mijne is niet zo druk en kan dat dus makkelijk even rechttrekken.