hoe denken jullie over asiels ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: hoe denken jullie over asiels ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:45

Wat bedoelen ze met geneutraliseerd?
K kijk wel echt op van de prijzen die sommigen hier noemen, gigantische bedragen zeg!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:56

Ik ben blij dat er asiels bestaan.Ik heb zelf ook een hond uit het asiel gehaald 3 jaar geleden :)
Een tuurlijk kost zo'n beestje uit het asiel ook geld.De dieren worden daar gevoed en door een dierenarts gezien en indien nodig gechipt etc.
De liefde een vriendschap die je van zo'n dier krijgt is onbetaalbaar in mijn ogen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:49

C_arola schreef:
Sommige dierenasiels vragen 150,- voor een kat, krijgen dierenvoeding gesponserd en veel mensen die er werken zijn vrijwilligers die er geen geld voor krijgen.
Ook hebben ze overeenkomsten met dierenartsen die ze gratis of veel goedkoper helpen met medicijnen en behandelingen.
Dan vind ik 150,- veelste duur.

Ik vind dat toch een beetje kortzichtig. Ja, aan een kat die in gezonde (en gecastreerde) staat wordt afgestaan en waar de vorige eigenaar ook nog voor heeft betaald om 'm af te staan verdienen ze wellicht een keer iets als ze die binnen niet al te lange tijd weten te plaatsen voor 150 euro. Maar daar staat tegenover dat er ook katten worden binnen gebracht die gewoon gevonden zijn en die met bijvoorbeeld een gebroken poot binnen komen. Dan mag je gereduceerd tarief krijgen bij de dierenarts, maar dan moet er nog dik geld bij als je daar 150 euro voor rekent. Zeker als zo'n dier een tijdlang in het asiel verblijft voordat hij geplaatst wordt.
Daarnaast heeft een asiel met wel meer kosten dan alleen voeding en dierenartsen te maken. Ook vrijwilligers kosten geld om ze aan het werk te houden. En wat denk je van de vaste lasten voor het gebouw? Verzekering, telefoon, internet, gas, water, licht? Wat denk je dat er aan schoonmaak-, antivlo- en desinfectiemiddelen doorheen gaat?

De aanschaf van een dier is, zelfs als je een hele dure raskat of -hond aanschaft, altijd maar een heel klein deel van de totale kosten die je gedurende het leven van zo'n dier kwijt zal zijn. Wie geen 150 euro (over) heeft voor een dier kan zich m.i. beter afvragen of het dan wel verstandig is om een dier te nemen. Voeding, (soms onverwachte) dierenartskosten, eventuele trimbeurten, kattengrit, gehoorzaamheidscursussen etc. etc. zullen bij elkaar opgeteld al snel de aanschafkosten van het dier overstijgen.
Ik vind dan ook niet dat asiels de dieren voor weinig of niets weg hoeven te doen. Daarmee werk je alleen maar weer in de hand dat mensen niet goed nadenken voordat ze een dier in huis nemen. En dat is nu juist de reden dat die asiels zo vol zitten!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:03

Oprtalj schreef:
C_arola schreef:
Sommige dierenasiels vragen 150,- voor een kat, krijgen dierenvoeding gesponserd en veel mensen die er werken zijn vrijwilligers die er geen geld voor krijgen.
Ook hebben ze overeenkomsten met dierenartsen die ze gratis of veel goedkoper helpen met medicijnen en behandelingen.
Dan vind ik 150,- veelste duur.

Ik vind dat toch een beetje kortzichtig. Ja, aan een kat die in gezonde (en gecastreerde) staat wordt afgestaan en waar de vorige eigenaar ook nog voor heeft betaald om 'm af te staan verdienen ze wellicht een keer iets als ze die binnen niet al te lange tijd weten te plaatsen voor 150 euro. Maar daar staat tegenover dat er ook katten worden binnen gebracht die gewoon gevonden zijn en die met bijvoorbeeld een gebroken poot binnen komen. Dan mag je gereduceerd tarief krijgen bij de dierenarts, maar dan moet er nog dik geld bij als je daar 150 euro voor rekent. Zeker als zo'n dier een tijdlang in het asiel verblijft voordat hij geplaatst wordt.
Daarnaast heeft een asiel met wel meer kosten dan alleen voeding en dierenartsen te maken. Ook vrijwilligers kosten geld om ze aan het werk te houden. En wat denk je van de vaste lasten voor het gebouw? Verzekering, telefoon, internet, gas, water, licht? Wat denk je dat er aan schoonmaak-, antivlo- en desinfectiemiddelen doorheen gaat?

De aanschaf van een dier is, zelfs als je een hele dure raskat of -hond aanschaft, altijd maar een heel klein deel van de totale kosten die je gedurende het leven van zo'n dier kwijt zal zijn. Wie geen 150 euro (over) heeft voor een dier kan zich m.i. beter afvragen of het dan wel verstandig is om een dier te nemen. Voeding, (soms onverwachte) dierenartskosten, eventuele trimbeurten, kattengrit, gehoorzaamheidscursussen etc. etc. zullen bij elkaar opgeteld al snel de aanschafkosten van het dier overstijgen.
Ik vind dan ook niet dat asiels de dieren voor weinig of niets weg hoeven te doen. Daarmee werk je alleen maar weer in de hand dat mensen niet goed nadenken voordat ze een dier in huis nemen. En dat is nu juist de reden dat die asiels zo vol zitten!

Het is deels kort door de bocht dat ik geen rekening heb gehouden met een ziek dier dat op straat word gevonden en deze wel degelijk die de dierenasiel terecht komt. Mijn bericht bedoelde ik ook alleen maar omdat een aantal mensen hebben aangegeven dat de dierenasiel alles zelf moeten betalen en dat alleen maar kan omdat de bedragen veel hoger liggen dan die op mp ed en giften van anderen. Hier ben ik het niet mee eens omdat ze ook heel veel krijgen van bedrijven, dierenartsen en vrijwillgers.
Een dierenasiel hoeft de dieren ook zeker niet weg te doen voor niks of weinig maar het is wel telkens weer gebleken dat er ontzettend veel dieren in de asiel zitten die er niet met een paar maanden weg zijn en veel mensen nemen niet zo snel een dier dat een bepaalde geschiedenis heeft en betalen er ook nog eens zoveel voor

Veel mensen moeten ook beter nadenken voordat ze een dier nemen of dat nu een paard, een hond, een kat of een hamster is bv en daar zou zoals ik eerder heb aangegeven de overheid op in moeten springen want dat zorgt er ook mede voor dat de dierenasiels vol zitten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:05

WillemYntJee schreef:
Wat bedoelen ze met geneutraliseerd?
K kijk wel echt op van de prijzen die sommigen hier noemen, gigantische bedragen zeg!

Onvruchtbaar gemaakt, oftewel gecastreerd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:43

Oprtalj schreef:

Volledig mee eens, daarom moet het daar ook niet op vastliggen.
Dieren kosten nu eenmaal geld, en als je een jong, gezond dier hebt, zal dat niet veel zijn, dan is het het voer en mss cursus. Maar als je dieren ouder worden, zul je vaak medicijnen meoten gaan geven, en die kosten gewoon veel geld. Geeft allemaal neits, maar wel iets om rekening mee te houden imo. Een operatie kan je zo een paar honderd euro armer maken, maar dat is wel iets waar gewoon rekening meer moet houden.

Overigens haal je de kosten van een dierenziektekostenverzekering er eigenlijk niet uit, als je een gezond dier hebt, maar..... je kunt wel onverwacht voor flinke kosten komen te staan........

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:54

Ik sta eerlijk gezegd ook wel te kijken van deze prijzen hoor! Wij hebben pas ook een poesje uit het asiel gehaald, en hebben 70 euro betaald voor haar.

Echter had ik het ook niet erg gevonden als dat bedrag wat hoger was geweest. Ik ga er immers gewoon vanuit dat het geld goed wordt gebruikt voor de dieren. :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:02

Precies Tenshi! Jij begrijpt het ook. Als je iets graag wilt ga je niet lopen zeuren over de prijs. Dat het ene asiel wat duurder is dan de andere heeft te maken met verschillende factoren. Het gaat erom dat je het dier gezond, gechipt en geënt meekrijgt en er plezier van hebt. En katers uiteraard gecastreerd. Met kittens ligt het wat anders maar als het goed is moet je met 6 maanden naar een DA voor castratie en wordt dat kosteloos gedaan omdat je al betaalt hebt hiervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:06

Leuk, asiels......
Kreeg gister een email over Heero, het asiel had de webmaster van de DH herplaaatssite gemaild....... stond op dat ze niet met katten kon, onbekend was met honden (wat een bullshit, ze is echt héél bekend met honden :( ) en ook best bij grotere kinderen kon....... -:(-
Echt niet te geloven dit........ het asiel zitten van die fantastische dierenliefhebbers, die geloof ik een beetje érg idealistisch zijn..... kan uit ervaring zeggen dat Heero geen engeltje in hondenpak is........ ik ben laaiend!!!! -:(-

De toelichting: [BB] Dag Heero........

En helaas, weer een slechte ervaring met een asiel ;(

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:22

Ik werk zelf ook bij een dierenasiel/pension hier in de buurt, ik vind dat ze erg goed werk doen!
als mensen opbellen, zeggen dat ze niet meer voor hun kat/hond kunnen zorgen, kunnen die in princiepe altijd daar naar toe.
Als er mensen komen, wie bijv. graag een kat willen, vragen wij eerst wat hun eisen zijn, wat ze graag voor dier willen, veel buiten/echte binnenkat, knuffelbaar, op zichzelf etc. zo kunnen wij een dier adviseren wie écht bij hun past en niet zomaar: oh je vind die leuk, mooi weer 1tje weg.. wij zoeken dus een baasje voor de dieren wie bij ze past, als we denken dat het niet gaat passen/klikken geven wij het dier ook niet weg!

C_arola schreef:
Wel vind ik het jammer dat sommige dierensiels erg hoge prijzen vragen voor dieren die ze hebben opgevangen.

Wat vind jij erg hoge prijzen? de dieren worden goed verzorg(ook al ken ik hier in de buurt ook een paar asiels waarbij ik denk: ;( ) , krijgen GOEDE(dus niet de goedkoopste) brokken, de dieren hier gaan allemaal geneutraliseerd, geënt, gechipt, ontwormt en ontvlooid weg, je betaald hier:
volwassen kat: 50 euro
kitten(zit er korter, je krijgt ze al wel mee als ze nog niet gechipt/geneutraliseerd zijn, wel kom je een x terug en laat je dat dan doen(gratis uiteraard): 45 euro
hond: weet ik even niet meer uit mijn hoofd, dacht 100 euro?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:59

Maandag kan ik eeeeeindelijk mijn kitten ophalen in t asiel :D We betalen 65 euro voor hem maar daarvoor is ie gechipt, geënt, ontwormt en ontvlooid en hij kan straks als ie wat ouder is gratis worden gecastreerd :)

En ik was niet de enige die bij t asiel was voor een beestje het liep er storm :wow: 2,5 week terug zaten er nog rond de 30 kittens en nu waren het er nog maar 8..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:39

raylaatje schreef:
C_arola schreef:
Wel vind ik het jammer dat sommige dierensiels erg hoge prijzen vragen voor dieren die ze hebben opgevangen.

Wat vind jij erg hoge prijzen? de dieren worden goed verzorg(ook al ken ik hier in de buurt ook een paar asiels waarbij ik denk: ;( ) , krijgen GOEDE(dus niet de goedkoopste) brokken, de dieren hier gaan allemaal geneutraliseerd, geënt, gechipt, ontwormt en ontvlooid weg, je betaald hier:
volwassen kat: 50 euro
kitten(zit er korter, je krijgt ze al wel mee als ze nog niet gechipt/geneutraliseerd zijn, wel kom je een x terug en laat je dat dan doen(gratis uiteraard): 45 euro
hond: weet ik even niet meer uit mijn hoofd, dacht 100 euro?

Bij een dierenasiel waar ik een keer ben geweest vroegen ze 80,- voor een kat ongeacht hoelang hij daar was
85,- voor een kitten
120,- voor een hond ongeacht hoe oud die was en ze worden met het eten gesponserd (ook speciale dieetvoer) en de dierenarts heeft een speciale regeling met ze getroffen zodat ze veel minder hoeven te betalen aan dierenartskosten.
Vrijwilligers hadden eens in het jaar een dag uit en maar 3 vaste medewerkers.
De katten daar vind ik gewoon erg duur, dat is mijn mening en iemand anders mag daar natuurlijk een andere mening over hebben.

Oprtalj schreef:

Ik hou er natuurlijk rekening mee dat er extra kosten bij kunnen komen voor da, voer ed maar dat betekent niet dat de aanschaf ook meteen 80,- moet zijn voor een kat en dat je als je dat niet wilt betalen je maar moet nadenken of het uberhaupt verstandig om een dier te kopen vind ik.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:08

C_arola schreef:
Bij een dierenasiel waar ik een keer ben geweest vroegen ze 80,- voor een kat ongeacht hoelang hij daar was
85,- voor een kitten
120,- voor een hond ongeacht hoe oud die was en ze worden met het eten gesponserd (ook speciale dieetvoer) en de dierenarts heeft een speciale regeling met ze getroffen zodat ze veel minder hoeven te betalen aan dierenartskosten.
De katten daar vind ik gewoon erg duur, dat is mijn mening en iemand anders mag daar natuurlijk een andere mening over hebben.

Een seniorenhond of gewoon een oudere hond, wie hier vaak al wat langer zitten, Hebben wij andere tarieven. Voor een seniorenhond vragen wij bijv. gewoon een vrije gift!!
Ik hoor vaak genoeg wat(ben er savonds later ook vaak nog) over de dierenarts, en er is AMPER een speciale regeling, Ze betalen nog steeds grote bedragen: bijv.
een paar maand geleden, kwam er een oud hondje binnen met een melkkliertumor, Die is weggehaald(voor een behoorlijk bedrag) en uiteindelijk is ie al na drie weekjes weg gegaan, GRATIS, aangezien het al een wat ouder hondje was, en we er liever een goed baasje voor wouden, dan het geld terug.
Hier zijn ze erg goed voor de vrijwilligers, zeker niet 1 dagje uit ofzo, Gewoon veel meer dingen waarvan je denkt: :D
Ik vind het wel wat anders als de katten niet geneutraliseerd zijn ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:41

raylaatje schreef:
Een seniorenhond of gewoon een oudere hond, wie hier vaak al wat langer zitten, Hebben wij andere tarieven. Voor een seniorenhond vragen wij bijv. gewoon een vrije gift!!
Doen ze hier bij ons in het asiel ook. Jaren terug hebben wij daar eens 2 honden tegelijk gehaald. Eentje die al 6x terug gekomen was in de 6 jaar dat hij oud was (heb ik nog behendigheidswedstrijden mee gelopen) en een van 15 jaar. Die van 15 jaar kregen we gratis. Ze zijn allebei 17 jaar oud geworden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:12

raylaatje schreef:
C_arola schreef:
85,- voor een kitten

Ik hoor vaak genoeg wat(ben er savonds later ook vaak nog) over de dierenarts, en er is AMPER een speciale regeling, Ze betalen nog steeds grote bedragen: bijv.
een paar maand geleden, kwam er een oud hondje binnen met een melkkliertumor, Die is weggehaald(voor een behoorlijk bedrag) en uiteindelijk is ie al na drie weekjes weg gegaan, GRATIS, aangezien het al een wat ouder hondje was, en we er liever een goed baasje voor wouden, dan het geld terug.
Hier zijn ze erg goed voor de vrijwilligers, zeker niet 1 dagje uit ofzo, Gewoon veel meer dingen waarvan je denkt: :D
Ik vind het wel wat anders als de katten niet geneutraliseerd zijn ;)

Dit verschilt dus per dierenasiel aangezien ik dit zelf heb gehoord van een van de vrijwilligers toen we gingen kijken voor een hond en kat.