Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
C_arola schreef:Sommige dierenasiels vragen 150,- voor een kat, krijgen dierenvoeding gesponserd en veel mensen die er werken zijn vrijwilligers die er geen geld voor krijgen.
Ook hebben ze overeenkomsten met dierenartsen die ze gratis of veel goedkoper helpen met medicijnen en behandelingen.
Dan vind ik 150,- veelste duur.
Oprtalj schreef:C_arola schreef:Sommige dierenasiels vragen 150,- voor een kat, krijgen dierenvoeding gesponserd en veel mensen die er werken zijn vrijwilligers die er geen geld voor krijgen.
Ook hebben ze overeenkomsten met dierenartsen die ze gratis of veel goedkoper helpen met medicijnen en behandelingen.
Dan vind ik 150,- veelste duur.
Ik vind dat toch een beetje kortzichtig. Ja, aan een kat die in gezonde (en gecastreerde) staat wordt afgestaan en waar de vorige eigenaar ook nog voor heeft betaald om 'm af te staan verdienen ze wellicht een keer iets als ze die binnen niet al te lange tijd weten te plaatsen voor 150 euro. Maar daar staat tegenover dat er ook katten worden binnen gebracht die gewoon gevonden zijn en die met bijvoorbeeld een gebroken poot binnen komen. Dan mag je gereduceerd tarief krijgen bij de dierenarts, maar dan moet er nog dik geld bij als je daar 150 euro voor rekent. Zeker als zo'n dier een tijdlang in het asiel verblijft voordat hij geplaatst wordt.
Daarnaast heeft een asiel met wel meer kosten dan alleen voeding en dierenartsen te maken. Ook vrijwilligers kosten geld om ze aan het werk te houden. En wat denk je van de vaste lasten voor het gebouw? Verzekering, telefoon, internet, gas, water, licht? Wat denk je dat er aan schoonmaak-, antivlo- en desinfectiemiddelen doorheen gaat?
De aanschaf van een dier is, zelfs als je een hele dure raskat of -hond aanschaft, altijd maar een heel klein deel van de totale kosten die je gedurende het leven van zo'n dier kwijt zal zijn. Wie geen 150 euro (over) heeft voor een dier kan zich m.i. beter afvragen of het dan wel verstandig is om een dier te nemen. Voeding, (soms onverwachte) dierenartskosten, eventuele trimbeurten, kattengrit, gehoorzaamheidscursussen etc. etc. zullen bij elkaar opgeteld al snel de aanschafkosten van het dier overstijgen.
Ik vind dan ook niet dat asiels de dieren voor weinig of niets weg hoeven te doen. Daarmee werk je alleen maar weer in de hand dat mensen niet goed nadenken voordat ze een dier in huis nemen. En dat is nu juist de reden dat die asiels zo vol zitten!
Oprtalj schreef:De aanschaf van een dier is, zelfs als je een hele dure raskat of -hond aanschaft, altijd maar een heel klein deel van de totale kosten die je gedurende het leven van zo'n dier kwijt zal zijn. Wie geen 150 euro (over) heeft voor een dier kan zich m.i. beter afvragen of het dan wel verstandig is om een dier te nemen. Voeding, (soms onverwachte) dierenartskosten, eventuele trimbeurten, kattengrit, gehoorzaamheidscursussen etc. etc. zullen bij elkaar opgeteld al snel de aanschafkosten van het dier overstijgen.
Ik vind dan ook niet dat asiels de dieren voor weinig of niets weg hoeven te doen. Daarmee werk je alleen maar weer in de hand dat mensen niet goed nadenken voordat ze een dier in huis nemen. En dat is nu juist de reden dat die asiels zo vol zitten!
C_arola schreef:Wel vind ik het jammer dat sommige dierensiels erg hoge prijzen vragen voor dieren die ze hebben opgevangen.
raylaatje schreef:C_arola schreef:Wel vind ik het jammer dat sommige dierensiels erg hoge prijzen vragen voor dieren die ze hebben opgevangen.
Wat vind jij erg hoge prijzen? de dieren worden goed verzorg(ook al ken ik hier in de buurt ook een paar asiels waarbij ik denk:) , krijgen GOEDE(dus niet de goedkoopste) brokken, de dieren hier gaan allemaal geneutraliseerd, geënt, gechipt, ontwormt en ontvlooid weg, je betaald hier:
volwassen kat: 50 euro
kitten(zit er korter, je krijgt ze al wel mee als ze nog niet gechipt/geneutraliseerd zijn, wel kom je een x terug en laat je dat dan doen(gratis uiteraard): 45 euro
hond: weet ik even niet meer uit mijn hoofd, dacht 100 euro?
Oprtalj schreef:De aanschaf van een dier is, zelfs als je een hele dure raskat of -hond aanschaft, altijd maar een heel klein deel van de totale kosten die je gedurende het leven van zo'n dier kwijt zal zijn. Wie geen 150 euro (over) heeft voor een dier kan zich m.i. beter afvragen of het dan wel verstandig is om een dier te nemen. Voeding, (soms onverwachte) dierenartskosten, eventuele trimbeurten, kattengrit, gehoorzaamheidscursussen etc. etc. zullen bij elkaar opgeteld al snel de aanschafkosten van het dier overstijgen.
C_arola schreef:Bij een dierenasiel waar ik een keer ben geweest vroegen ze 80,- voor een kat ongeacht hoelang hij daar was
85,- voor een kitten
120,- voor een hond ongeacht hoe oud die was en ze worden met het eten gesponserd (ook speciale dieetvoer) en de dierenarts heeft een speciale regeling met ze getroffen zodat ze veel minder hoeven te betalen aan dierenartskosten.
Vrijwilligers hadden eens in het jaar een dag uit en maar 3 vaste medewerkers.
De katten daar vind ik gewoon erg duur, dat is mijn mening en iemand anders mag daar natuurlijk een andere mening over hebben.
raylaatje schreef:Doen ze hier bij ons in het asiel ook. Jaren terug hebben wij daar eens 2 honden tegelijk gehaald. Eentje die al 6x terug gekomen was in de 6 jaar dat hij oud was (heb ik nog behendigheidswedstrijden mee gelopen) en een van 15 jaar. Die van 15 jaar kregen we gratis. Ze zijn allebei 17 jaar oud geworden.Een seniorenhond of gewoon een oudere hond, wie hier vaak al wat langer zitten, Hebben wij andere tarieven. Voor een seniorenhond vragen wij bijv. gewoon een vrije gift!!
raylaatje schreef:C_arola schreef:Bij een dierenasiel waar ik een keer ben geweest vroegen ze 80,- voor een kat ongeacht hoelang hij daar was
85,- voor een kitten
120,- voor een hond ongeacht hoe oud die was en ze worden met het eten gesponserd (ook speciale dieetvoer) en de dierenarts heeft een speciale regeling met ze getroffen zodat ze veel minder hoeven te betalen aan dierenartskosten.
Vrijwilligers hadden eens in het jaar een dag uit en maar 3 vaste medewerkers.
De katten daar vind ik gewoon erg duur, dat is mijn mening en iemand anders mag daar natuurlijk een andere mening over hebben.
Een seniorenhond of gewoon een oudere hond, wie hier vaak al wat langer zitten, Hebben wij andere tarieven. Voor een seniorenhond vragen wij bijv. gewoon een vrije gift!!
Ik hoor vaak genoeg wat(ben er savonds later ook vaak nog) over de dierenarts, en er is AMPER een speciale regeling, Ze betalen nog steeds grote bedragen: bijv.
een paar maand geleden, kwam er een oud hondje binnen met een melkkliertumor, Die is weggehaald(voor een behoorlijk bedrag) en uiteindelijk is ie al na drie weekjes weg gegaan, GRATIS, aangezien het al een wat ouder hondje was, en we er liever een goed baasje voor wouden, dan het geld terug.
Hier zijn ze erg goed voor de vrijwilligers, zeker niet 1 dagje uit ofzo, Gewoon veel meer dingen waarvan je denkt:![]()
Ik vind het wel wat anders als de katten niet geneutraliseerd zijn