wat nu?postduif gevonden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:00

Op zich is het niet moeilijk. Wat je zou kunnen doen: er is een site waarop je kan aangeven dat je een duif hebt gevonden (even googlen, weet ik neit zo uit mijn hoofd). Hem laten aansterken, en kijken of je een reactie krijgt. Krijg je geen reactie, bon, dan houd je hem zelf. Krijg je wel een reactie, prima, dan is het iemand die er moeite voor doet :)

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:01

Mijn vader is ook duivenmelker (ben trouwens benieuwd waarom 1 van mijn bovenstaanden het zo'n rotsport vind??) ook hij is
maar al te blij al er iemand beld en haalt dan idd. de duif op.
Mocht het nou heel ver zijn en diegene die hem gevonden heeft
is ook een melker dan gebeurd het wel eens dat hij hem mag houden
en idd het eigendomsbewijs word opgestuurd.

ps. De gevonden duif hoeft echt niet opeens geen goede duif meer
te zijn, ook een topper van mijn vader is eens bijna gepakt door
een roofvogel en door een ander opgevangen. Mijn vader heeft
hem opgehaald en het is net zo hard weer een toppertje hoor.
Elke duif kan eens een knal of iets ergens van krijgen...

Moet trouwens ook zeggen dat ik weinig melkers ken hier uit de
buurt die de nek/kop omdraaien hoor??? (alleen als ze ziek of
gewond zijn en echt uit de lijden moeten worden verlost, logisch)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:02

@FitzChivalry: wacht ff, die uitdrukking ken ik niet hoor?wat wil je hier mee zeggen?

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:04

Wij hebben er ook een keer 1 gevonden en we hebben de eigenaar op gebeld maar dat beest is gewoon zijn nek omgedraaid.

Al vind ik het wel netjes als je beld

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:04

TS: Je kunt ook kijken naar een postduivenvereniging in de buurt, zij kunnen je ook van dienst zijn zodat de duif terug komt waar hij hoort...

Is een hond zoveel anders? kijk eens in welke massa's honden worden geproduceerd, en wie weet wat de eigenaar van die loslopende hond doet als hij/zij dat dier weer gevangen heeft....
en omdat je 1 slechte ervaring hebt, zijn gelijk alle postduivenhouder zo?

pff Pluttersput: je roept eerst of je ik weet niet hoeveel afweet an de duivensport.. maar weet de site niet eens te vinden zonder google... en dan TS adviseren de duif te houden???

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:05

Ik heb een aantal keren duiven laten ophalen door de eigenaar. Van dat meteen doden is niet altijd waar. Soms zijn het jonge duiven en een keer heb ik een duif gehad waarvan het hok aangevallen was door een roofvogel. De eigenaar was dolblij en reed stad en land af om al zijn duiven op te halen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:08

Oef, even een poging overal op te reageren:

Alane: dat is een kwestie van appesl met peren vergelijken ;) Ik haal ze niet op, maar als er hier een zwaar verzwakte postduif over de vloer komt, blijft hij zowiezo hier tot hij gerevalideerd is. Daar gaat een hele poos overheen, en dan zijn ze helemaal te lang weg om nog nut te hebben (is mijn ervaring dan met mensen die ik wel gebeld heb). Als ik hier een duif krijg die nog gewoon goed vliegt, en na een dag wat eten weer goed is, houd ik hem niet hier hoor, dan mag hij weer gaan en staan waar hij wil. Dat gebeurt trouwens met alle duiven, daar niet van. Daarbij zeg ik ook niet dat een jonge duif of iets over een chipring( woord heb ik in mijn hele uitspraken nog niet gebruikt) een eerste vlucht vliegt hoor, ik zeg alleen dat het jonge duiven zijn, en dat ze vaak niet meer gewild zijn als ze in de eerste vluchten al blijven hangen zeg maar :) Erm, ik weet die site niet uit mijn hoofd omdat ik niet elke dag een duif vind ;) Het is niet regelmaat van de klok dat er hier een aan komt zetten :)

Rianneke: wij bellen niet meer, maar geven het wel door op een site. Daar kan je dan opzoeken van wie de duif is, en dan wat doorgeven. Mochten ze wat doorgeven dat ze hem terug willen, prima, dan mogen ze hem zo komen halen. Maar laat niemand wat weten blijven ze hier tot ze zijn aangesterkt, dan ga ik er ook niet voor rennen ;)

Blensink: ik beschouw ze niet als mijn eigendom. De duiven zijn niet van mij, dat is het punt met duiven, die blijven van zichzelf, en blijven waar ze willen. Als ik ze na een paar weken weer loslaat, mogen ze helemaal zelf weten waar ze naartoe gaan. Daar ga ik niet over. Dan is het uit mijn handen. Maar als niemand er voor rent om hem op te halen, dan ga ik er niet voor rennen door te bellen. Nogmaals, via de site krijgen ze te weten dat we hem gevonden hebben, en dan kunnen ze contact opnemen.

Zo, iedereen gehad? Ik wil even vragen om wel vriendelijk te blijven. Iedereen heeft zijn eigen visie, ik beledig niemand, dan is het niet nuttig om mij wel te beledigen ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:08

xkusssx schreef:
Mijn vader is ook duivenmelker (ben trouwens benieuwd waarom 1 van mijn bovenstaanden het zo'n rotsport vind??) ook hij is
maar al te blij al er iemand beld en haalt dan idd. de duif op.
Mocht het nou heel ver zijn en diegene die hem gevonden heeft
is ook een melker dan gebeurd het wel eens dat hij hem mag houden
en idd het eigendomsbewijs word opgestuurd.

ps. De gevonden duif hoeft echt niet opeens geen goede duif meer
te zijn, ook een topper van mijn vader is eens bijna gepakt door
een roofvogel en door een ander opgevangen. Mijn vader heeft
hem opgehaald en het is net zo hard weer een toppertje hoor.
Elke duif kan eens een knal of iets ergens van krijgen...

Moet trouwens ook zeggen dat ik weinig melkers ken hier uit de
buurt die de nek/kop omdraaien hoor??? (alleen als ze ziek of
gewond zijn en echt uit de lijden moeten worden verlost, logisch)

Inderdaad mijn vaders was ook een duivenmelker en heeft ook nooit een nek omgedraaid.
Dat kon hij niet, bracht ze naar vrienden of ruilde ze.
Hij hield van zijn duiven.
Ik blijf erbij zeker omdat de ts geen idee heeft van duiven om de eigenaar te bellen vind dat ze sowieso al te lang wacht, het beestje had ze vanmiddag gevonden.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:12

ik ga denk ik wel bellen en dan ff overleggen!

Pluttersput

Re: wat nu?postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:13

Laat je weten wat eruit komt :) ?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:15

isgoed! maar denk dat ik morgen pas weer berichtje plaats, ben vanavond denk ik niet meer achter de compi te vinden ;)

Pluttersput

Re: wat nu?postduif gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:15

Maakt niet uit hoor :)

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:17

Hallo

Ga even naar deze site.
http://www.npo.nl/duif-gevonden
Daar kan je het ringnummer invoeren en krijg je het nummer.
Als ze de duif afmaken is het geen echte liefhebber en doet hij het voor het geld.
maar ik ken er genoeg die ze graag terug willen.
Als die te lang zit zal die bij jou terug komen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:18

wopkelover schreef:
ik zou de eigennaar niet bellen zodra de duif is opgehaald wordt de kop omgedraaid doeidoei duifje geloof me ik heb een duiven melker als vader gehad dus heb in dat wereldje gezeten een duif te langzaam of gewond is gewoon dood klaar

hoeft niet altijd zo te zijn hoor...
ik heb eens een bloedmooie duif gevonden(gewond aan de vleugel) en de eigenaar was juist heel erg blij dat hij ze terug had
beestje was namelijk heel veel geld waard

voor de rest brengen we de duiven dat we hier vinden altijd terug naar de eigenaar, ze zijn heus niet allemaal zo slecht dat ze ze de nek omwringen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:18

rozahorse schreef:
Hallo

Ga even naar deze site.
http://www.npo.nl/duif-gevonden
Daar kan je het ringnummer invoeren en krijg je het nummer.
Als ze de duif afmaken is het geen echte liefhebber en doet hij het voor het geld.
maar ik ken er genoeg die ze graag terug willen.
Als die te lang zit zal die bij jou terug komen.

Sorry het stond er al.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:21

Mijn god wat verbaas ik me over het feit dat TS de eigenaar niet eens even belt. Daar hoor je niet over te twijfelen, dat hoor je gewoon te doen. Wat is dit nu voor rariteit zeg, jeetje.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:22

heb alles doorgelezen en ik denk dat je er verstandig aan doet om te bellen.
als de eigenaar de duif al niet meer wil en m zn kop om wilt draaien gaat ie daar echt niet eerst een stuk voor rijden.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:27

Ik heb ook ooit een duif gevonden met ringetje die niet meer bewoog maar nog wel leefde. Ik had daarvoor de dierenambulance gebeld, en zij raadde mij een duivenmelker aan in de omgeving te bellen die (gewonde/uitgeputte) duiven opving. Ik heb de duif er dan ook direct heengebracht. Duif was uitgeput en was ontzettend vermagerd bleek. Dus misschien is een duivenmelker een optie? Mits er eentje in de omgeving zulke duiven opvangt. Zulke mensen lijken mij het meeste te weten van duiven, en zullen volgens mij ook wel contact opnemen met de eigenaar.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:30

Suuzert schreef:
Mijn god wat verbaas ik me over het feit dat TS de eigenaar niet eens even belt. Daar hoor je niet over te twijfelen, dat hoor je gewoon te doen. Wat is dit nu voor rariteit zeg, jeetje.

Ik begrijp het aan één kant wel, ze heeft die duif nu de hele dag.
Probeert hem op te knappen zodat hij daarna zelf zijn weg of terug of in vrijheid door kan leven.
Maar waar is het fatsoen gebleven om even te bellen.
Dat is toch niet meer dan normaal en gelukkig ben ik niet de enigste die er zo over denkt.
Ts ik heb het gevoel dat je niet gaat bellen.
Het maakt mij niet uit, dat is jou beslissing maar ik wil wel even zeggen dat ik het een verkeerde actie van je vind.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:31

@Suuzert: nou ja zeg, dat ben ik ook echt wel van plan, ik ga bellen en overleggen. ik mag toch wel even vragen wat jullie er van vonden? maar kennelijk mag ik geen eens meer overleggen, moet je direct bellen, anders zit je helemaal fout?? :?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:32

@blensink: dan heb je een fout gevoel ;)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:33

grrrr ;) laat ik nou even duidelijk zijn: IK GA BELLEN, ik was alleen benieuwd naar jullie reacties omdat ik er niks van af weet!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:34

Maar als je al weet dat je gaat bellen, waarom wacht je dan?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:36

grrr mischien om hier even een reactie nog te kunnen plaatsen

laat je even weten wat de melker zei

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:42

lovelanga schreef:
@blensink: dan heb je een fout gevoel ;)

Ik hoop het :D
Een fout gevoel is imo niet zo erg dan niet bellen naar de eigenaar van een dier wat niet van jou is. ;)
Ook ik ga wachten op een verslagje van het telefoongesprek.